Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

30 % yli 20-vuotiaista suomalaisnaisista on lihavia

Vierailija
19.05.2024 |

Tämä tulee erittäin kalliiksi meille. Mitä asialle tulisi tehdä? 

Kommentit (145)

Vierailija
141/145 |
14.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos joku oikeasti on tämän aloituksen tänne tehnyt tosissaan, niin en edes viitsi sanoa, mitä hänestä ja järjenjuoksustaan ajattelen. Jos ainoa asia, millä pystyy lesoilemaan ja itseään nostamaan muiden yläpuolelle jossain palstalla on oma laihuus, niin joo. Ja olen muuten myös hoikka, mutta ymmärrän jotain sairauksista ja muistakin asioista. Hyvää kesää kaikille ja kaiken kokoisille hienoille ihmisille!

 

 

Eihän aloituksessa lesoiltu tai nostettu ketään ylemmäs? Vai luimmeko saman aloituksen?

Ketään ei saa haukkua kehon koon perusteella, mutta onhan nuo lihavuustilastot erittäin huolestuttavia, ja suomalaiset ovatkin lihoneet Euroopan nopeiten. Vain joka neljäs yli 30-vuotias suomalainen on edes normaalipainossa enää.

Mutta mikään vain naisia koskeva asia tämä ei ole, koskee yhtälailla myös miehiä. Parin prosentin ero ei tee asiasta vain naisia koskevaa. 

Eikä muuten kaikilla tai edes suurimmalla osalla ole sairauksia selittämässä tilannetta, ellei ahmimishäiriötä tai mt-ongelmia lasketa sairaudeksi. Tuollainen hölmö ymmärtäminenkään ei auta mitään. Ja tosiasia on, että lihavuutta on paljon vähemmän niissä maissa ja yhteisöissä, joissa lihavuudella on stigma. 

Vierailija
142/145 |
14.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vain 30%?

Tätä itsekin ihmettelen, että niinkö vähän? Ylipainoisista on enemmän miehiä, mutta lihavissa ja tosilihavissa naisia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/145 |
14.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vain 30%?

Tätä itsekin ihmettelen, että niinkö vähän? Ylipainoisista on enemmän miehiä, mutta lihavissa ja tosilihavissa naisia.

 

 

Lihavilla tarkoitetaan bmi yli 30, ylipainoisilla bmi yli 25. 

Bmi 25-30 porukkaa on jo suurin osa aikuisista, mutta on noita bmi yli 30 ihmisiäkin aivan liikaa, kun 30% eli noin joka kolmas on lihava!

Vierailija
144/145 |
14.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tulee leikata tuista, koska syövät liikaa, kun on paljon rahaa. Ruokatuet tulee pienentää.

"Ruokatukea" ei ole olemassakaan.

ei ole, eikä rahat riitä nytkään kunnolla ruokaan.

Bmi 20

Vierailija
145/145 |
14.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tulee leikata tuista, koska syövät liikaa, kun on paljon rahaa. Ruokatuet tulee pienentää.

"Ruokatukea" ei ole olemassakaan.

ei ole, eikä rahat riitä nytkään kunnolla ruokaan.

Bmi 20

 

 

Mulla on kans välillä tosi tiukkaa rahasta, ja nyt kesällä yksi hyvä ja halpa ruoka on ollut tällainen: uudet perunat, pilkotut porkkanat ja parsakaalit kiehuvaan, suolattuun veteen, 10-15min päästä pilkottu purjo, pakasteherneet ja desi punaisia linssejä perään. Keitä vielä 10min, valuta vesi pois, pirskota päälle oliiviöljyä ja cajunmaustetta. 

Halpaa, hyvää ja terveellistä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi yksi