Perheet tilaavat kotiin kaupasta maitoa, jauhelihaa ja banaaneja 🤦🏻
Noita kolmea ei kenenkään edes pitäisi syödä v 2024!
Kommentit (66)
Ja se nykyaikainen arjen taito olisi nimenomaan opetella itse ja opettaa miten ruokaa tilataan netistä. Monella ei ole taito hanskassa ja siksi pitää ajaa itse markettiin joka kerta kiertelemään hyllyjen välissä.
Muuten: nettitilaaminen on erinomainen tapa hallita omaa ostoskäyttäytymistään, kun jokainen ostos on tarkkaan harkittu, ostosten summa hallussa, eikä mukaan tartu ylimääräistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käyn ihan itse kaupassa. Pk-seudulla lähin kauppa ei usein ole kilometriä kauempana. Omaan lähikauppaani kävelen 3 minuutissa. Minusta on suoraan sanottuna laiskuuden osoitus, jos ei kaupungissa asuva hae omia ruokiaan kaupasta. Se on huolestuttavampaa kuin ruokakorin sisältö.
P.S. Suosittelen mantelijuomaa. Säilyy paljon pidempään kuin maito ja toimii ruoanlaitossa vähintään yhtä hyvin. Riisipuurossakin hyvä sellaiselle, jonka pitää katsoa kolesteroliarvojaan.
Haluaisin melkein nähdä, kun roudaisit kolmessa minuutissa sen määrän tavaraa kaupasta kotiin kuin vaikkapa meidän seitsemän henkinen perhe kuluttaa viikossa.
Kyllähän ne lapset kasvavat ja voivat sitten auttaa kaupassa käymisessä oman ikätasonsa mukaan. Omasta m
Vierailija kirjoitti:
Samoin kuin asioiden hoitaminen kirjekyyhkyllä, liikkuminen hevoskärryillä ja laskujen maksaminen pankkitiskillä. Hyvä luoja tervetuloa nykyaikaan, maailma muuttuu ja kaikkea ei tarvitse enää tehdä kuten ennenwanhaan.
Aina on toki ollut jääriä, joiden mielestä asiat pitää tehdä vaikeimman kautta vain koska niin tehtiin myös vuonna 1970. Ruuan tilaaminen on nykyaikaa ja erinomaista ajanhallintaa. Sääliksi käy, jos vanhoihin aikoihin pitää ripustautua niin että pitää tuhlata aikaa ja energiaa vain siitä syystä, että tämä nyt vain on mielestäni kunnollista.
En näitä juttuja lukiessa ihmettele yhtään, miksi nykyisin keskituloiset ajautuvat velkavankeuteen. Jos ruokatoimitukset ja kotisiivouspalvelu nähdään pakollisina arjen menoina, niin en ihmettele, miten sitä rahaa ei ole.
Mutta miten vain. Koen itse, että on huonoa vanhemmuutta, jos lapselle ei opeta arjessa oleellisia taitoja. Siinä tulisi sitä vuorovaikutustakin enemmän arkeen kuin siinä, että kaikki kotona vain hengaavat mobiililaitteillaan.
Laitan maitoa kahviin.
Banaani on hyvä välipala.
Ei ole varaa parempaan lihaan.
Vierailija kirjoitti:
Ja se nykyaikainen arjen taito olisi nimenomaan opetella itse ja opettaa miten ruokaa tilataan netistä. Monella ei ole taito hanskassa ja siksi pitää ajaa itse markettiin joka kerta kiertelemään hyllyjen välissä.
Muuten: nettitilaaminen on erinomainen tapa hallita omaa ostoskäyttäytymistään, kun jokainen ostos on tarkkaan harkittu, ostosten summa hallussa, eikä mukaan tartu ylimääräistä.
Kyllä ne nuoret kännyköitä ja tietokoneita osaavat käyttää ihan hyvin. Mutta osaavatko (ja ennen kaikkea jaksavatko, kun vanhemmilta saa huonoa mallia) käydä kaupassa. Se on ihan toinen juttu.
Mä ajattelin tehdä illalla taas vietnamilaisia kesäkääryleitä. Varmaan joku pahoittaa mielensä siitäkin.