Perheet tilaavat kotiin kaupasta maitoa, jauhelihaa ja banaaneja đ€Šđ»
Noita kolmea ei kenenkÀÀn edes pitÀisi syödÀ v 2024!
Kommentit (66)
Ja se nykyaikainen arjen taito olisi nimenomaan opetella itse ja opettaa miten ruokaa tilataan netistÀ. Monella ei ole taito hanskassa ja siksi pitÀÀ ajaa itse markettiin joka kerta kiertelemÀÀn hyllyjen vÀlissÀ.
Muuten: nettitilaaminen on erinomainen tapa hallita omaa ostoskÀyttÀytymistÀÀn, kun jokainen ostos on tarkkaan harkittu, ostosten summa hallussa, eikÀ mukaan tartu ylimÀÀrÀistÀ.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
KÀyn ihan itse kaupassa. Pk-seudulla lÀhin kauppa ei usein ole kilometriÀ kauempana. Omaan lÀhikauppaani kÀvelen 3 minuutissa. Minusta on suoraan sanottuna laiskuuden osoitus, jos ei kaupungissa asuva hae omia ruokiaan kaupasta. Se on huolestuttavampaa kuin ruokakorin sisÀltö.
P.S. Suosittelen mantelijuomaa. SÀilyy paljon pidempÀÀn kuin maito ja toimii ruoanlaitossa vÀhintÀÀn yhtÀ hyvin. Riisipuurossakin hyvÀ sellaiselle, jonka pitÀÀ katsoa kolesteroliarvojaan.
Haluaisin melkein nÀhdÀ, kun roudaisit kolmessa minuutissa sen mÀÀrÀn tavaraa kaupasta kotiin kuin vaikkapa meidÀn seitsemÀn henkinen perhe kuluttaa viikossa.
KyllÀhÀn ne lapset kasvavat ja voivat sitten auttaa kaupassa kÀymisessÀ oman ikÀtasonsa mukaan. Omasta m
Vierailija kirjoitti:
Samoin kuin asioiden hoitaminen kirjekyyhkyllÀ, liikkuminen hevoskÀrryillÀ ja laskujen maksaminen pankkitiskillÀ. HyvÀ luoja tervetuloa nykyaikaan, maailma muuttuu ja kaikkea ei tarvitse enÀÀ tehdÀ kuten ennenwanhaan.
Aina on toki ollut jÀÀriÀ, joiden mielestÀ asiat pitÀÀ tehdÀ vaikeimman kautta vain koska niin tehtiin myös vuonna 1970. Ruuan tilaaminen on nykyaikaa ja erinomaista ajanhallintaa. SÀÀliksi kÀy, jos vanhoihin aikoihin pitÀÀ ripustautua niin ettÀ pitÀÀ tuhlata aikaa ja energiaa vain siitÀ syystÀ, ettÀ tÀmÀ nyt vain on mielestÀni kunnollista.
En nÀitÀ juttuja lukiessa ihmettele yhtÀÀn, miksi nykyisin keskituloiset ajautuvat velkavankeuteen. Jos ruokatoimitukset ja kotisiivouspalvelu nÀhdÀÀn pakollisina arjen menoina, niin en ihmettele, miten sitÀ rahaa ei ole.
Mutta miten vain. Koen itse, ettÀ on huonoa vanhemmuutta, jos lapselle ei opeta arjessa oleellisia taitoja. SiinÀ tulisi sitÀ vuorovaikutustakin enemmÀn arkeen kuin siinÀ, ettÀ kaikki kotona vain hengaavat mobiililaitteillaan.
Laitan maitoa kahviin.
Banaani on hyvÀ vÀlipala.
Ei ole varaa parempaan lihaan.
Vierailija kirjoitti:
Ja se nykyaikainen arjen taito olisi nimenomaan opetella itse ja opettaa miten ruokaa tilataan netistÀ. Monella ei ole taito hanskassa ja siksi pitÀÀ ajaa itse markettiin joka kerta kiertelemÀÀn hyllyjen vÀlissÀ.
Muuten: nettitilaaminen on erinomainen tapa hallita omaa ostoskÀyttÀytymistÀÀn, kun jokainen ostos on tarkkaan harkittu, ostosten summa hallussa, eikÀ mukaan tartu ylimÀÀrÀistÀ.
KyllÀ ne nuoret kÀnnyköitÀ ja tietokoneita osaavat kÀyttÀÀ ihan hyvin. Mutta osaavatko (ja ennen kaikkea jaksavatko, kun vanhemmilta saa huonoa mallia) kÀydÀ kaupassa. Se on ihan toinen juttu.
MÀ ajattelin tehdÀ illalla taas vietnamilaisia kesÀkÀÀryleitÀ. Varmaan joku pahoittaa mielensÀ siitÀkin.