Perheet tilaavat kotiin kaupasta maitoa, jauhelihaa ja banaaneja đ€Šđ»
Noita kolmea ei kenenkÀÀn edes pitÀisi syödÀ v 2024!
Kommentit (66)
Vierailija kirjoitti:
::::Dddd kyllÀ kyllÀ, mitÀÀn muutahan tekemistÀ ei viiden lapsen ÀidillÀ ole kuin kÀydÀ joka pÀivÀ pari tuntia kaupassa. Ohis.
Joka pÀivÀ pari tuntia? Se ei kyllÀ minusta kuulosta realistiselta kauppa-ajalta isollekaan perheelle.
Vierailija kirjoitti:
MinÀ tilasin ensi viikon kuljetukseen 6litraa rasvatonta maitoa, 10-prosenttista naudan jauhelihaa, salaatteja,kasviksia, kalaa ja kahvia. Runsaasti hedelmiÀ mm. Banaania. Ym. Ym. SillÀ pÀrjÀtÀÀn pari viikkoa. Prisman auto ajaa oven eteen ja mies kantaa ostokset keittiöön. Helppoa..
MUTTA se ei ole robotti!
Se on parempi, niin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
MinÀ tilasin ensi viikon kuljetukseen 6litraa rasvatonta maitoa, 10-prosenttista naudan jauhelihaa, salaatteja,kasviksia, kalaa ja kahvia. Runsaasti hedelmiÀ mm. Banaania. Ym. Ym. SillÀ pÀrjÀtÀÀn pari viikkoa. Prisman auto ajaa oven eteen ja mies kantaa ostokset keittiöön. Helppoa..
KevyttÀ ja rasvatonta. Ei ihme, ettet jaksa itse mennÀ kauppaan :)
JOKO TAAS alkaa vÀÀntö asiasta!
Se on niin kÀtevÀÀ, ei tarvitse siellÀ toisiaan mulkoilevien kanssa kerÀtÀ.
Saa kerralla kotiin vaikka kuukauden tarvikkeet!
MikÀs ap:ta banaaneissa ketuttaa? Itse syön monesti aamupalaksi maitorahkaa, ja siine banaani kuutioituna. Joukkoon lopuksi pikkuisen sitruunanmehua.
Jaa. Itse tilaan pesu- ja pyykkiaineet, vessa - ja talouspaperit, ehkÀ mehut ja kivennÀisvedet yms selkeÀt kotiinkuljetuksena verkkokaupasta. Olen saanut vÀhÀn huonoja vihanneksia, joten ne valitsen mielellÀni itse. Samoin kalan ja lihan haluan nÀhdÀ ennennostoa.
Murhattua lihaa, varastettua maitoa ja lennĂ€tettyjĂ€ banaaneja đđ»
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
::::Dddd kyllÀ kyllÀ, mitÀÀn muutahan tekemistÀ ei viiden lapsen ÀidillÀ ole kuin kÀydÀ joka pÀivÀ pari tuntia kaupassa. Ohis.
Joka pÀivÀ pari tuntia? Se ei kyllÀ minusta kuulosta realistiselta kauppa-ajalta isollekaan perheelle.
Otappa sinne matkalle mukaan pari taaperoa :) 3 min matka muuttuu nopeasti 40min matkaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maitoa tarvitaan leivonnassa mutta jauhelihaa ja banaaneja ei todellakaan mihinkÀÀn.
Molempia tarvitaan. Et ole penaalin terÀvin kynÀ.
ET voi sanoa noin! En juo maitoa, en syö lihaa, ja banaanit vauvan ruokaa.
EN tarvitse mihinkÀÀn!
EI ole pakko!
Vierailija kirjoitti:
Kas kummaa. Juuri tilasin Woltin kautta K-Supermarketista 6 litraa maitoa, 18 riisipiirakkaa ja muuta pientÀ.
WAU! Taidat olla rahoissasi, oikein K-kaupasta!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
MitÀ ap tilaa? Palmuöljy-kaura-juomaa, jotain tÀyssynteettistÀ proteiinilÀhdettÀ?
Kerro minulle yksikin kaurajuoma jossa on palmuöljyĂ€? Vain kauravispissĂ€ taitaa olla đ
Se on joko palmuöljyÀ tai rapsi tai rypsiöljyÀ. Se pehmeys tulee öljyistÀ. Kauraa on vain markkinointisyistÀ.
Sori vaan, mutta luomukaurajuomassa ei ole ollenkaan öljyÀ. Ostan melkein aina sitÀ.
Kaurajuomaa on erittÀin helppo tehdÀ itsekin, jos omistaa hyvÀn blenderin. EikÀ ole mitÀÀn ylimÀÀrÀistÀ siinÀ, voit itse valita mitÀ sisÀltÀÀ.
Vierailija kirjoitti:
MitÀ ap tilaa? Palmuöljy-kaura-juomaa, jotain tÀyssynteettistÀ proteiinilÀhdettÀ?
KÀyn kaupassa polkupyörÀllÀ enkÀ koskaan tilaa mitÀÀn kotiin. Punaista lihaa ja banaania en syö.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Murhattua lihaa, varastettua maitoa ja lennĂ€tettyjĂ€ banaaneja đđ»
Tutustupa tyttö hiukan Suomen lakiin ennen kuin uliset tuollaisten termien kanssa.
MissÀÀn leirissÀ ei ole hyvÀ olla.
En tilaa noita missÀÀn nimessÀ. Kannan niitÀ joka toinen pÀivÀ kotiin.
Se ettÀ jokin asia ei ole jonkun mielestÀ edes ruokaa 2024. Niin se mitÀ valtaosa tilaa ja syö. Ei syömÀkelvottomaksi muutu.
Se mitÀ kauramaitoon joudutaan lisÀÀmÀÀn. Se on maidossa luontaisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maitoa tarvitaan leivonnassa mutta jauhelihaa ja banaaneja ei todellakaan mihinkÀÀn.
Kauramaito on parempaa, mutta leivonta on turhaa jos siinÀ kÀytetÀÀn ravintoköyhiÀ raaka-aineita kuten valkoista sokeria ja valkoisia jauhoja.
Olet harvinaisen tyhmÀ. Onnea, olet sentÀÀn jossain paras.
Syö sinÀ valkoista sokeria sitten. MinÀ juon kauramaitoa, enkÀ sellaista eltaantunutta vasikan ravintoa.
Kauramaidossa on korkea glykeeminen indeksi eli melko paljon sokeria, itselle ei kauramaito sopinut pidemmÀllÀ tÀhtÀimellÀ sairastuin siitÀ
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
KÀyn ihan itse kaupassa. Pk-seudulla lÀhin kauppa ei usein ole kilometriÀ kauempana. Omaan lÀhikauppaani kÀvelen 3 minuutissa. Minusta on suoraan sanottuna laiskuuden osoitus, jos ei kaupungissa asuva hae omia ruokiaan kaupasta. Se on huolestuttavampaa kuin ruokakorin sisÀltö.
P.S. Suosittelen mantelijuomaa. SÀilyy paljon pidempÀÀn kuin maito ja toimii ruoanlaitossa vÀhintÀÀn yhtÀ hyvin. Riisipuurossakin hyvÀ sellaiselle, jonka pitÀÀ katsoa kolesteroliarvojaan.
Haluaisin melkein nÀhdÀ, kun roudaisit kolmessa minuutissa sen mÀÀrÀn tavaraa kaupasta kotiin kuin vaikkapa meidÀn seitsemÀn henkinen perhe kuluttaa viikossa.
KyllÀhÀn ne lapset kasvavat ja voivat sitten auttaa kaupassa kÀymisessÀ oman ikÀtasonsa mukaan. Omasta mielestÀni hyvÀ vanhemmuutta on opettaa arjen taito
Samoin kuin asioiden hoitaminen kirjekyyhkyllÀ, liikkuminen hevoskÀrryillÀ ja laskujen maksaminen pankkitiskillÀ. HyvÀ luoja tervetuloa nykyaikaan, maailma muuttuu ja kaikkea ei tarvitse enÀÀ tehdÀ kuten ennenwanhaan.
Aina on toki ollut jÀÀriÀ, joiden mielestÀ asiat pitÀÀ tehdÀ vaikeimman kautta vain koska niin tehtiin myös vuonna 1970. Ruuan tilaaminen on nykyaikaa ja erinomaista ajanhallintaa. SÀÀliksi kÀy, jos vanhoihin aikoihin pitÀÀ ripustautua niin ettÀ pitÀÀ tuhlata aikaa ja energiaa vain siitÀ syystÀ, ettÀ tÀmÀ nyt vain on mielestÀni kunnollista.
Vierailija kirjoitti:
Se ettÀ jokin asia ei ole jonkun mielestÀ edes ruokaa 2024. Niin se mitÀ valtaosa tilaa ja syö. Ei syömÀkelvottomaksi muutu.
NiinpÀ. Paljon kovaa rasvaa, ellei ole suodatettu harmaaksi tisleeksi. Maitosokeria. Ja kÀsitelty maito homogenointeineen ja pasrörointeineen kuulostaa tosi namilta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
NiinpÀ. Paljon kovaa rasvaa, ellei ole suodatettu harmaaksi tisleeksi. Maitosokeria. Ja kÀsitelty maito homogenointeineen ja pasrörointeineen kuulostaa tosi namilta.
Maidossa ei olisi d-vitamiinia, ellei sitÀ siihen lisÀttÀisi.
"Virolaisrobotit levittÀytyvÀt ympÀri Suomen"
Hesarissa on juttu!
joo ja etsi ihan itse!