Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten maksat ja järjestät häät työmarkkinatuella?

Vierailija
19.05.2024 |

Eli juhlapaikka, puku, kengät, valokuvaaja, tarjoilut, kampaus, meikki, auto, bändi...

ja periaatteesta velkaa en ota. Ja mitään kirppislook-häitä en ala järjestämään.

Maksaako sossu tai Kela toimeetulotuessa, se on  välttämätön kulu koska naimisiin pitää mennä.

Kommentit (72)

Vierailija
21/72 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä tais kaikkinensa maksaa 50e koko homma maistraatissa hoidettuna. Ero maksoki mulle sitten yli 100 000e

M40

Ei maksanut. Vaimollesi kuului puolet kaikesta, tollo.

Ei olis kuulunu mun mielestä, tollo.

Vierailija
22/72 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästämällä pikku hiljaa ja talkoilla.

En toisaalta usko, että kaksi noin tyhmää kuin ap  menisi kimppaan. Ei löydy sitä toista tolloa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/72 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko kuullut säästöpossusta ja itse tekemisestä?

Vierailija
24/72 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maistraatissa perjantaina klo 15 vihitty, tästä noin 18 vuotta aikaa. Ei maksanut mitään ja oli meidän näköinen kiva juhla. Jäi rahaa yhteiseen elämään ja oli muuten viisaampi valinta, mitä silloin aavistinkaan :)

Vierailija
25/72 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä tais kaikkinensa maksaa 50e koko homma maistraatissa hoidettuna. Ero maksoki mulle sitten yli 100 000e

M40

Sun mielipide ei ole avioliittolakia vahvempi, pölvästi. Olisit ottanut asioista selvää, älykääpiö.

Ota ite selvää idiootti

Vierailija
26/72 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Arkena maistraattiin niin ei maksa mitään. Eihän sun tartte edes ottaa töistä vapaata.

Eihän se kirkkokaan maksa. Eikä useimpien tartte ottaa töistä vapaata, kun yleensä kirkkovihkimiset järjestetään viikonloppuna. Muistaakseni oma hääpäivä oikeuttaa vapaapäivään joka tapauksessa. 

Muutenkin häät pystyy pitämään pienellä budjetilla. Kirppiksellä ei tarvitse käydä, mutta kannattaa tehdä paljon itse. Seurakunnan tiloissa juhlien järjestäminen tapaa olla ilmaista. 

Vierailija
27/72 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M40

Mutta sun mielipiteellä ei ole väliä, tollo.

Vierailija
28/72 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä siihen muka muuta tarvitaan kuin muutama ehtoo kaverien kanssa askarrellen ja leipoen. 

Kutsut Whatsapilla, puvut ja kengät vuokraamosta 150 egeä.

Kaveri leikkaa hiukset ja meikkaa.

Kaikilla on kivaa kun on yhdessä tehty eikä paskajäykistellä.

Vierailija
29/72 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kutsutille ilmoitan häät on nytti kesti muodossa.Yhdessä sovitaan mitä kukin tuo.Suoran kutsuun astiat löytyy vain meiltä( Jos ei löydy pyydä?) kertakäyttöastiat tuovat  myös joku.Ilmasen paikan saat taloyhtiön kerhopaikat kun kysyt.Jos kuulut kirkoon sama asia kirkon tiloissa.ps.mikä parasta kummassakan paikassa ei ryypätä,Jos viina kuuluu mukaan niin koko jengi vaan rannalle omine eväineen toki.

Vierailija
30/72 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä vinkki köyhille naimisiin meneville: älkää vaihtako sukunimeä! Se maksaa paljon enemmän kuin vihkiminen, jos pitää vaihtaa kaikki uudelle sukunimelle.

Vihkiminen ei maksa yhtikäs mitään. Kaikki oheisrekvisiitta siinä maksaa ja se on täysin vapaa-ehtoista.

Vierailija
31/72 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tottakai ne maksaa kaiken, jopa häämatkan, rohkeasti kysymään vaan!

Niin tekevät. Saavat hevosen vetämät prinsessakärryt ja kaikki. 

Juu Kela kustantanut varmaan jo polttaritkin.

Vierailija
32/72 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me järjestämme kotonamme miehen esikoisen häät. Naapurista saadaan astiat, heillä on 3 lasta, rippijuhlia jne riittää. Teltta vuokrataan ja pihalle pitää hommaa nurmen päälle taso.

Ruoka tulee mun työpaikalta. Oon maksanut sinne tammikuusta alkaen lounassetelikortilla arvoa. Nämä riittää. Bändi maksaa ja pöytiä ja tuoleja ollaan hommattu käytettynä.

Tänäänkin on lusikkaleipätalkoot, voita oli tarjouksessa viime viikolla.

Sain naapurilta vanhoja lakanoita, oli melkoisen vanhoja ja kellastuneita. Värjäsin ne kaikki. Pöytäliinat tuli siitä. Paljon pitää itse tehdä, kk päästä on häät ja kaikki on, meidän puolelta. Nyt vaan sormet ristiin, ettei sada vettä.

Tarjoilijatkin tuli naapurista, pitopalvelusta tulee ruuat ja ns päätarjoilija. Naapurustosta apulaiset

Vierailija
33/72 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maistraatissa perjantaina klo 15 vihitty, tästä noin 18 vuotta aikaa. Ei maksanut mitään ja oli meidän näköinen kiva juhla. Jäi rahaa yhteiseen elämään ja oli muuten viisaampi valinta, mitä silloin aavistinkaan :)

Meillä myös ja kivaa oli kun pienet häät. Ei turhaa pönötystä. Naimisissa nyt 23 vuotta.

Vierailija
34/72 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Grillinyyttärit, pappi kotiin vihkimään ruusupuskan viereen, Moccamasterista kahvit ja kaverilta lainaan kajarit. Anoppi tekee pyynnöstä mansikkakakun.

Vierailija
35/72 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jollain tutulla on varmasti vanha hääpuku henkarissa. Ehkä äidillä?

Pitää lainata.

Vierailija
36/72 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Arkena maistraattiin niin ei maksa mitään. Eihän sun tartte edes ottaa töistä vapaata.

Eihän se kirkkokaan maksa. Eikä useimpien tartte ottaa töistä vapaata, kun yleensä kirkkovihkimiset järjestetään viikonloppuna. Muistaakseni oma hääpäivä oikeuttaa vapaapäivään joka tapauksessa. 

Muutenkin häät pystyy pitämään pienellä budjetilla. Kirppiksellä ei tarvitse käydä, mutta kannattaa tehdä paljon itse. Seurakunnan tiloissa juhlien järjestäminen tapaa olla ilmaista. 

Missä seurakunnassa on ilmaista, luuletko että seurakunta järjestää ilmaisia hääjuhlia.

Voi tyhmyyttä 

Vierailija
37/72 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne on pakko maksaa itse, maksamatta jättäminen on rikos.

Vierailija
38/72 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pappi tulee kotiin ilmaiseksi vihkimään. Ei tarvita isoja kirkkohäitä pappiin.

Vierailija
39/72 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

M40

Tyhmästä päästä kärsii...

Munako ohjasi menemään 50e nopeasti naimisiin.

Järki jäi kyydistä.

Vierailija
40/72 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidät häät kotona. Kaupungin puistoonkin voi kutsua juhlavieraat ja papin vihkimään.