Miten maksat ja järjestät häät työmarkkinatuella?
Eli juhlapaikka, puku, kengät, valokuvaaja, tarjoilut, kampaus, meikki, auto, bändi...
ja periaatteesta velkaa en ota. Ja mitään kirppislook-häitä en ala järjestämään.
Maksaako sossu tai Kela toimeetulotuessa, se on välttämätön kulu koska naimisiin pitää mennä.
Kommentit (72)
Naimisiin pääsee ilman juhliakin.
Olisinpa itsekin älynnyt sen aikanaan.
Vierailija kirjoitti:
Pappi tulee kotiin ilmaiseksi vihkimään. Ei tarvita isoja kirkkohäitä pappiin.
Pappi voi vihkiä vaikka soutuveneessä tai traktorissa, jos se on vihkiparin tahto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naimisiin maistraatissa ja grillibileet takapihalla. Xtra makkaroita ja perunasalaattia, vieraat voi tuoda omat juomansa. Häämatka päiväristeily Tallinnaan, arkena pääsee halvalla.
Mitä sinä et ymmärrä kohdasta: KIRPPIS-LOOK häitä en järjestä.
Samoin, vaadin uskonnolliset seremoniat, eikä mikäälaista pihtaamista, kuitenkin elämän suurin juhla kyseessä.
Säästöjä ei ole koska kela kieltää säästämästä.
Sitten ei ole muuta vaihtoehtoa kuin MENNÄ TÖIHIN.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Provohan tämä on, mutta vastaan silti. Me säästettiin nelisen vuotta häitä varten 200-300€/kk. Onnistuu kyllä mikäli sitkeyttä ja kärsivällisyyttä löytyy.
Laitonta rahankeräystä ilmoannot vaan poliisille heti
Säästää tarkoittaa sitä että laittaa omista tuloistaan sivuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hohhoh, että yhteiskunnan pitäisi alkaa kustantamaan unelmien prinsessahäät!
Aloitus on provo.
Miten niin? Kuvitteletko että naimisiin menoon vaaditaan työpaikat ja säästöt tai lainat? Työttömötkö ei saa avioitua?
ap
Saa mennä, tosin on mentävä oman budjettinsa raameissa. Tai vaihtoehtoisesti mennä töihin ja tienata rahaa itse. Aloitus on provo koska kukaan, edes työtön, voi olla noin tyhmä että kuvittelee yhteiskunnan kustantavan jotkut häät.
Kaikkihan jäisivät työttömiksi, jos yhteiskunta kustantaisi prinsessahäät. Rajansa kaikella. Mene töihin.
Kyllä kyllä, sekä sossu että kela rahoittaa sun häät, hyvänen aika. Pitäähän ihmisen saada juhlia elämänsä tärkeintä päivää yhteiskunnan piikkiin. Häämatka luonnollisesti kuuluu pakettiin.
Kannattaako kahden persaukisen mennä naimisiin, jos ei ole varaa edes hääjuhlaan?
Miettikää vielä.
Vierailija kirjoitti:
Kävimme vihillä maistraatissa eräänä marraskuisena torstaiaamuna.
Oli kivempi kuin teennäiset pönötyshäät, joissa leikutään typeriä hääleikkejä ja joiden takia stressataan.
Oli meillä puvut ja kukat. Kakkukahvit tarjottiin viikonloppuna kotona lähimmille.
Varmaati oli kivemmat, kuin pönötyshäät. Missä niitä järjestetään ? Itse olen ollut vain kivoissa häissä
Vierailija kirjoitti:
Pitäisi perustaa joku HÄÄ-RAHASTO josta voisi saada fyrkendaalia avustukseksi... kysykää kirkkoherroilta ja ehdokkaa SEURAKUNTAYHTYMÄLLE ja ORTODOKSISELLE KIRKOLLE... monella kirkolla on suuret seurakuntasalit... jossa juhlat voisi pitää...
Häät voisivat olla 'yleisemmät iloiset juhlat' jonne kuokkavieraat ovat tervetulleita... he voisivat tulla sinne vaikka pientä sisäänpääsyä vastaan. Lehdissä voitas ilmoitella että täällä on häät - tulkaa - sis. maksu omantunnon mukaan (mitään lahjoja ei tarvita)...
Tanssi ei mitenkään ole kiellettyä... bändejä löytyy vaikka ilmaiseksi... Olen kuullut että sodan aikoihin ja vielä jälkeenkinpäin tanssimista ei katsottu hyvällä... Ehkä sen on niin hurjaa ilonpitoa että ei sopinut tilanteeseen että maassa on monien sodassa kuolemisten vuoksi jonkunlainen yleinen surutila. Nyt ei sellaista tilaa enää ole! ALTTARILLE EI KUULU MENNÄ TANSSIMAAN... SORI VAAN!!! Tanssia vartent tarttee
Järjestäähän seurakunnat ns.hääöitä. Vihitään useita pareja kerralla.
Vierailija kirjoitti:
Naimisiin pääsee ilman juhliakin.
Olisinpa itsekin älynnyt sen aikanaan.
Mikset älynnyt?
Moni seurakunta tarjoaa ilmaiseksi tilat ja vihkimisen. Juhlan muut järjestelyt, tarjoilu ja ohjelma toki pitää kustantaa itse.