Kuka tahansa voisi käydä salilla hoitamassa kuntoaan, mutta vain 20 % väestöstä tekee niin. Miksi annat kilpailuedun näille?
Miksi et käy itse salilla? Etkö tajua, että se lisää hyvinvointiasi kokonaisvaltaisesti ja menestyt paremmin erilaisissa työelämän tehtävissä kuin ne, jotka eivät pidä kunnostaan huolta ja ovat väsyneitä? Ei ole köyhänkään syytä antaa kilpailuvalttia varakkaille tässä asiassa. Sali makaa jonkun 30-60 euroa kuukaudessa, eli euron tai kaksi päivässä. Uskomattoman pieni hinta hyvästä kunnosta!
N53
Kommentit (60)
Vierailija kirjoitti:
Koska voin tehdä tysin samat asiat kotona, jopa monipuolisemmin kuin hikisillä salilaitteilla joiden vuoroa joutuu jatkuvasti odottelemaan.
Salista maksaminen on typerintä mitä tiedän kun voi tehdä ilmaiseksikin kotona.
yäkk joo eikä kaikki pyyhi laitteita jäljiltään.
korona aikaan lopetin, ties mitä tauteja sieltä saa
Vierailija kirjoitti:
Siis mistä tämä alsnuolien määrä aloitukselleni kertoo? Voi hyvä luoja. Ollaan kateellisia minulle hyvästä kunnostani, kun itse on päästänyt itsensä plösöksi. Mistään muusta ei ole kyse. Ole rehellinen itsellesi: ei sinulla ole tahdonvoimaa vaan annat pienestäkin vastoinkäymisestä periksi. Katso peiliin ja näet pahimman vastustajasi siellä. Kun itse kuljen kadulla, päät kääntyvät vaikka olen jo 53 vuotta!
AP
On sulla pissi näköjään noussut päähän.
Vierailija kirjoitti:
Ikääntyville lihaskunnon ylläpito on erittäin tärkeää jos haluaa pysyä toimintakykyisenä. Siihen ei ikävä kyllä kävely tai pyöräily riitä.
Mulla on sarja kahvakuulia. Pienestä isoon. Juoksumatto, tosin kävelen sillä, vastuskuminauha jne. Menen tuonne terassille heilumaan.
Olen 70v ja käsissäni on hyvä puristusvoima, jaksan kantaa ja nostella taakkoja. Käyn työväenopsiton verkkokursseja joskus.
En tarvii kuntosalia.
Päätin jo 40v etten aio rollaattoria työnnellä ellei ole pakko.
Eli ei siihenkään tartte salia, säilyttää siis lihaskuntoa.
Vierailija kirjoitti:
Ikääntyville lihaskunnon ylläpito on erittäin tärkeää jos haluaa pysyä toimintakykyisenä. Siihen ei ikävä kyllä kävely tai pyöräily riitä.
Käypä huviksesi kokeilemassa 5-10km maastopyörälenkkiä hieman epätasaisemmassa ja vaativammassa maastossa. Joo, eihän siinä toki mitkään mahtimuskelit kasva, mutta kaikki tai lähes kaikki kehon lihakset joutuvat tekemään töitä, jalat toki eniten. Tämä on varmasti riittävästi myös toimintakykyisten senioreiden tarpeisiin.
Monille riittää kävelyn ohella myös esimerkiksi omakotitalon puhdetyöt kuten halon hakkuu, veden kanto saunalle, pienet remontoinnit, ruohonleikkuu/niitto ja vaikka soutaminen ja uiminen mökillä. Voihan sitä lisäksi tehdä halutessaan jumppamatolla vatsoja, punnerruksia ja kyykkyjä. Tuskin tuon enempää yksikään ihminen tarvitsee pysyäkseen hyvässä yleiskunnossa.
Erikseen on sitten aktiivi/huippu-urheilijat ja muut himoliikkujat, joiden elämä pyörii urheilun ympärillä.
Moni nuorempi nainen treenaa salilla pelkkää takapuolta, tuleeko sillä oikeasti fyysisesti hyvään kuntoon?
Pari päivää keränny pellolta kiviä. Ei kuntosalia kyllä tarvi.
Vierailija kirjoitti:
Melkoisen keskenkasvuinen ajatusmaailma 53-vuotiaalta.
Koska se on alle kolmekymppinen mies.
Vierailija kirjoitti:
So? Kahvakuula mahtuu 30cmx30cm pieneen tilaan, ja sillä saa kyllä toimintakyvyn pysymään ihan riittävällä tasolla.
Vierailija kirjoitti:
Kuntoiluun ei tarvita maksullista kuntosalia.
Joogaaminen kotona TV:n edessä ei ole kUntOilUa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska voin tehdä tysin samat asiat kotona, jopa monipuolisemmin kuin hikisillä salilaitteilla joiden vuoroa joutuu jatkuvasti odottelemaan.
Salista maksaminen on typerintä mitä tiedän kun voi tehdä ilmaiseksikin kotona.
yäkk joo eikä kaikki pyyhi laitteita jäljiltään.
korona aikaan lopetin, ties mitä tauteja sieltä saa
Muista AINA MASKI jos uskallat lähteä kotoa!!!
Vierailija kirjoitti:
En tiedä miten salin laitteita käytetään tai kuinka pitkiä sarjoja ja millä painoilla pitäisi tehdä. En mene sinne rikkomaan itseäni. Osaan kävellä, pyöräillä ja harrastaa kotona kehonpainoliikuntaa.
Miksi et palkkaa pt:tä?
Mulla on kotona levypainot ja muita laitteita. En tykkää käydä salilla äänimaailman vuoksi. Kuulokkeita en tahdo pitää päässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käypä huviksesi kokeilemassa 5-10km maastopyörälenkkiä hieman epätasaisemmassa ja vaativammassa maastossa. Joo, eihän siinä toki mitkään mahtimuskelit kasva, mutta kaikki tai lähes kaikki kehon lihakset joutuvat tekemään töitä, jalat toki eniten. Tämä on varmasti riittävästi myös toimintakykyisten senioreiden tarpeisiin.
Monille riittää kävelyn ohella myös esimerkiksi omakotitalon puhdetyöt kuten halon hakkuu, veden kanto saunalle, pienet remontoinnit, ruohonleikkuu/niitto ja vaikka soutaminen ja uiminen mökillä. Voihan sitä lisäksi tehdä halutessaan jumppamatolla vatsoja, punnerruksia ja kyykkyjä. Tuskin tuon enempää yksikään ihminen tarvitsee pysyäkseen hyvässä yleiskunnossa.
Erikseen on si
Maalaisakkojen teoreettisia touhuja joita te ette todellisuudessa kuitenkaan tee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä miten salin laitteita käytetään tai kuinka pitkiä sarjoja ja millä painoilla pitäisi tehdä. En mene sinne rikkomaan itseäni. Osaan kävellä, pyöräillä ja harrastaa kotona kehonpainoliikuntaa.
Miksi et palkkaa pt:tä?
Ei sitä taida ihan 30-60 eurolla saada.
Täytyypä käydä kokeilemassa miten rauta tottelee.
En kestä näitä salispedejä jotka kuvaavat salilla
Sali on kallis isossa kaupungissa, köyhillä ei varaa ollut vuosikymmeniin. Sekasali ei käy, pitäisi olla naisten sali ja ne sijaitsevat keskustassa (edestakainen reissu on 10km ja koska muut asiat menevät edelle aikuisten elämässä, ylimääräinen reissu ei enää käy, muiden matkojen lisäksi). Astman omaava ja migreenin omaava ei voi reuhtoa tulos olisi huono ja vaarallinen, jolla on myös lihasongelmia helposti (kävi salilla tai ei) ja vaihdevuodet. Salin ilmassa on muiden henkoilua, tuskin käy flunssa-aikaan. Lisäksi se olisi pitänyt aloittaa silloin nuorena ja jatkaa, kuten aloitin ja raha tuli esteeksi, myös muiden kiusaaminen ja painostus muilla elämän alueilla. Kaupungin sali kaukana ja lisäksi se on miehille tehty, raskaat hikiset välineet, ehkä jättiläisille. Itse ette välittäneet köyhistä tippaakaan että miten käy, sitten ihmetellään miksi jotkut ei ole salilla ja ties missä Espanjassa. Joillakin voi olla käsipainot kotona, jos tulee käytettyä ja liikkuu erikseen kävellen jne.
Tämänkin moni on ymmärtänyt väärin(media myöskin vääristää milloin minkäkin oman agendansa mukaan). Ei se toimintakyky (lihaskunto) mitään salitreeniä vaadi, vaan sitä että käytät minipuolisesti lihaksistoasi, että pystyt kyykkäämään ja istumaan/nousemaan lattialta, kurkoittelemaan ja pitämään hyvää tasapainoa jne. Näitä liikeratoja voit treenata helposti kotonakin ja monipuolisemminkin kuin salilla, ellei sitten tavoitteena ole maksimaalinen lihaksen kasvu.