Kuka tahansa voisi käydä salilla hoitamassa kuntoaan, mutta vain 20 % väestöstä tekee niin. Miksi annat kilpailuedun näille?
Miksi et käy itse salilla? Etkö tajua, että se lisää hyvinvointiasi kokonaisvaltaisesti ja menestyt paremmin erilaisissa työelämän tehtävissä kuin ne, jotka eivät pidä kunnostaan huolta ja ovat väsyneitä? Ei ole köyhänkään syytä antaa kilpailuvalttia varakkaille tässä asiassa. Sali makaa jonkun 30-60 euroa kuukaudessa, eli euron tai kaksi päivässä. Uskomattoman pieni hinta hyvästä kunnosta!
N53
Kommentit (60)
Ei se kuntoilu ole minun menekkiäni parisuhdemarkkinoilla lisännyt. Hyvin vähäinen apu edes painonhallintaan ja fyysiseen ja henkiseen hyvinvointiin. En tiedä missä se väitetty kilpailuetu viipyy, ei ainakaan täällä ole näkynyt.
Kauniina kesäpäivänä on sulaa hulluutta mennä sisätiloihin liikkumaan. Ihan entisenä aktiivisalikävijänä vaihdoin pääpainon pyöräilyyn ja olen huomattavasti paremmassa kunnossa kuin ennen ja liikkuminen on paljon mielekkäämpää kuin laskea jatkuvia painoja ja toistoja vuodesta toiseen. Aerobinen kuntokin on täysin eri tasolla, vaikka salilla tein sitäkin puolta.
Vierailija kirjoitti:
Muuten aloittajan kanssa samaa mieltä, mutta vaihdan salin pyöräilyyn. Siinä oikeasti paranee _kunto_. Eli hapenotto yms.
Sanoo spandex-pelle, joka ei sivuilleen katso.
Ummehtunut sali, yök.
Hoidan kuntoni kyllä ihan muilla keinoilla, ei tarvitse kykkiä millään hikisellä salilla.
Vierailija kirjoitti:
Siis mistä tämä alsnuolien määrä aloitukselleni kertoo? Voi hyvä luoja. Ollaan kateellisia minulle hyvästä kunnostani, kun itse on päästänyt itsensä plösöksi. Mistään muusta ei ole kyse. Ole rehellinen itsellesi: ei sinulla ole tahdonvoimaa vaan annat pienestäkin vastoinkäymisestä periksi. Katso peiliin ja näet pahimman vastustajasi siellä. Kun itse kuljen kadulla, päät kääntyvät vaikka olen jo 53 vuotta!
AP
Niin, sinä SANOT olevasi hyvässä kunnossa. Minäkin sanon olevani Brunein sulttaani :)
Vierailija kirjoitti:
Moniko salillakävijä on oikeasti hyvässä kunnossa? Paljon ylipainoisia sielläkin näkyy, ja osa laiminlyö aerobisen treenin täysin. Ei pelkkä lihaskunto riitä hyvään kuntoon.
Hittoako sä heitä kyttäät? Paino ei putoa hetkessä.
Vierailija kirjoitti:
Siis mistä tämä alsnuolien määrä aloitukselleni kertoo? Voi hyvä luoja. Ollaan kateellisia minulle hyvästä kunnostani, kun itse on päästänyt itsensä plösöksi. Mistään muusta ei ole kyse. Ole rehellinen itsellesi: ei sinulla ole tahdonvoimaa vaan annat pienestäkin vastoinkäymisestä periksi. Katso peiliin ja näet pahimman vastustajasi siellä. Kun itse kuljen kadulla, päät kääntyvät vaikka olen jo 53 vuotta!
AP
Oon ollut läpi elämäni hoikka ja hyväkuntoinen ilman saliakin. Osaan liikkua ilman että maksan siitä.
Ja joo nuo salimaksut on köyhälle liian iso summa per kuukausi, siinä on viikon tai kahden ruokarahat.
Mutta mahtavaa, sulla on ainakin toi itsetunto kohdallaan. En tosin tajua miksi sitä pitää nostattaa dissaamalla muita. Alkaa sulla tota ikääkin olemaan, muille opetettiin jo lapsena että muita ei kiusata.
Saliyrittäjäkö täällä kalastelee maksajia?
Vierailija kirjoitti:
AP
🤣
Ikääntyville lihaskunnon ylläpito on erittäin tärkeää jos haluaa pysyä toimintakykyisenä. Siihen ei ikävä kyllä kävely tai pyöräily riitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moniko salillakävijä on oikeasti hyvässä kunnossa? Paljon ylipainoisia sielläkin näkyy, ja osa laiminlyö aerobisen treenin täysin. Ei pelkkä lihaskunto riitä hyvään kuntoon.
Hittoako sä heitä kyttäät? Paino ei putoa hetkessä.
En kyttää, ja oikeasti hyvä että käyvät. Mutta, jos joku kertoo käyvänsä kuntosalilla niin ei siitä voi silti oikein mitään päätellä, että henkilö olisi hyvässä kunnossa. Liian moni treenaa aivan liian kevyesti ja yksipuolisesti, eikä varsinkaan painota hapenottokykyä treeneissään.
Salilla en ole käynyt teinivuosien jälkeen. Uimahallissa käyn 5x viikko ( uintia, vesijuoksua ja vesijumppa) ja pyöräilemässä käyn monta kertaa viikossa. Talvella tulee käveltyä juoksu matolla kun ei voi pyöräillä. Koen olevani hyvässä kunnossa ilman salitreeniä.
En viihdy salilla koska olen niin syrjäytynyt että ajatuskin ahdistaa sinne menemisestä. Pidän huolta kunnostani muilla keinoin. Kotona voi nostella painoja (olen hoikka pienikokoinen nainen, niin en edes jaksa niin isoja painoja nostella) ja kävelyt/lenkkeily on ilmaista + samalla saa raitista ilmaa tai hyötyliikuntaa.
Vierailija kirjoitti:
Kuntoiluun ei tarvita maksullista kuntosalia.
Kaverini porukat käyttää ulkosaleja. Täälläkin on kolmen kaupungin alueella.
Ei tartte mennä hikipajoihin.
Itellä on oma jumppasali kotona.
Harrastan juoksua läpi vuoden, pyöräilyä ja maastopyöräilyä sekä vaeltamista. En koe tarvitsevani salia. Ei ole oma juttu. Kokeilujaksoja ja tutustumiskäyntejä olen tehnyt useita. Saleilla suurin osa ihmisistä treenaa oikein ja tavoittellisesti. Moni kuitenkin lukee salilla lehtiä ja juoruilee kaverin kanssa varaten samaan aikaan laitteen. Tehdään treenejä puoliteholla, jopa väärillä liikeradoilla. Etenkin naisten salit vaikuttavat olevan monille näyttäytymispaikkoja ja juorukerhoja, joissa käydään lähinnä somea varten. Salilla käyminen ei kerro ihmisen kunnosta yhtään mitään.
Vierailija kirjoitti:
Tämä!
Suurin osa jää esim. Coopperin testissä alle 2500 m, ja sillon ei voida puhua kunnosta ei ainakaan hyvästä sellaisesta.
Ei se jos painaan 100 kg, ja työntää penkistä 150 kg ole minkäänlaista kuntoa jo hengästyy portaissa.
Jos on painava eikä juoksu kulje on selitys, vain se että aerobinen ja anaerobinen kunto ei vaan ole balanssissa. Aerobinen kunto vaatii myös treeniä ja aikaa niin ja hikoilua&hengästymistä.
Vierailija kirjoitti:
Kuntoon pääsee ihan omalla olkkarin lattiallakin jos haluaa kehonpainoa käyttäen. Miksi aina sali kun puhutaan kuntoon pääsemisestä?
Miksi pitäisi kilpailla ketään vastaan? Eihän rakkautta voi kilpailuttaa, eikä saavuttaa isoilla lihaksilla, ihailua ehkä kylläkin, ainakin joiltakin.
On tietysti hyvä huolehtia terveydestään, mutta niin voi tehdä monin eri tavoin. Itse asiassa isot lihakset eivät edes ole paras tae hyvästä yleiskunnosta.
Itse kysymykseen vastaankin, ettei kaikkia kiinnosta kehonrakennus tai bodypumppi, moni menee mieluummin pelaamaan jotakin, tai vaikka retkeilemään/kävelylle. On myös paljon muunlaisia harrastuksia joiden parissa ihmiset haluavat käyttää vapaa-aikansa ja energiansa.
Moni ei myöskään välttämättä tavoittele puolisoa, jonka saaminen olisi kiinni lihaksista. Mitäs sitten jos sairauden tai elämänkiireiden takia salilla käynti jää ja lihakset kuihtuvat hiljalleen pois, kuihtuuko samalla rakkauskin?
Vierailija kirjoitti:
AP
Oletko varma että kääntyvät ihailusta!
v
Lähde tuosta sairaasta suhteesta. Itsesi takia.