Mietittekö ikinä lihaa syödessänne, että syötte nyt esim. lehmän perskannikkaa?
Kommentit (40)
En tietenkään. Miksi miettisin? En minä suomalaista naista jörniessänikään mieti että jyystän juuri lehmän perskannikkaa.
Syön just salami-pizzaa, eikä kyllä kiinnosta yhtään, mistä se salami on valmistettu. Hyvää on 😋
Yleensä en mutta josssakin poikkeustapauksissa kyllä, esim silloin kun naapurin Mikasta sai oikein herkullisen selkäpalan.
Kaupan lihaa syödessäni kiitän että on olemassa suomalainen puhdas maatalous joka tuottaa meille elintarviketta.
Riistaa syödessäni olen kiitollinen eläimelle joka on lautasella, käytän hyväksi mahdollisimman paljon siitä mitä olen pyytänyt. Sitä on luonnon kiertokulku.
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti yhä useampi miettiikin :D Kiitos avauksesta!
Aivan, hyvä on miettiä, että syö oikeaa ravintoa eikä korvikkeita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lehmä ei ole ravintoa vaan elävä eläin jonka olisi pitänyt saada elää päivänsä loppuun luonnollisesti :(
Pyörittelin kerran kädessäni jotain lihan korvikkeeksi tarkoitettua valmistetta. Luin tuoteselostetta ja järkytyin kuinka paljon ihan outoja aineita korvikkeessa oli. Pistin takasin hyllyyn ja ostin lihaa. Se on ainakin aito luonnontuote.
Vierailija kirjoitti:
Kaupan lihaa syödessäni kiitän että on olemassa suomalainen puhdas maatalous joka tuottaa meille elintarviketta.
Riistaa syödessäni olen kiitollinen eläimelle joka on lautasella, käytän hyväksi mahdollisimman paljon siitä mitä olen pyytänyt. Sitä on luonnon kiertokulku.
Kuka saa tappaa ja syödä sinut kun olet niin osa luonnon kiertokulkua. Jokin ei nyt täsmää.
Enemmän mietin sitä, että eläimet on alistettu koneiksi joiden tarkoitus on tuottaa maksimaalinen määrä lihaa minimaalisin kuluin kidutusta vastaavissa olosuhteissa. Sen takia en syökään lihaa tai maitotuotteita.
En mieti vaan nautin hyvästä ruoasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka saa tappaa ja syödä sinut kun olet niin osa luonnon kiertokulkua. Jokin ei nyt täsmää.
Olen eri, mutta jos joku eläin onnistuisi tappamaan ja syömään minut, niin kyllä sen voisi sanoa olevan luonnon kiertokulkua. Ihminen on kehittyneiden aivojensa johdosta korkealla ruokaketjussa, mutta jos maapallolle saapuisi ylivertainen laji muualta ja orjuuttaisi meidät tuotantolaitoksiinsa tehdäkseen meistä heille ravintoa - sitten saisi ihminen oikein kunnolla tutustua luonnon kiertokulun käsitteeseen, heh.
Onneksi en syö pelkästään ruokani ruokaa, sehän se harmittaisi että veisin toisen turvan edestä ravinnon
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lehmä ei ole ravintoa vaan elävä eläin jonka olisi pitänyt saada elää päivänsä loppuun luonnollisesti :(
Liha on murhaa. Herkullista, herkullista murhaa😋
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asia varmaan täsmäisi paremmin, jos karhu tappaisi ja söisi sinut.
-eri
Joskus pihvissä oli reikä keskellä ja mietin voisiko se olla persreikä?
Vierailija kirjoitti:
Kaikenlaisia homoja sitä onkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heitä homo voltti
En syö lihaa. Mutta valmistan sitä joskus lapsilleni, enkä sinänsä ajattele asiaa, mutta pidän tärkeänä, että liha on tuotettu vastuullisesti ja eläin on elänyt onnellisen elämän. Meillä liha tulee naapurin tilalta, ja naudat laiduntavat kesät tuossa vieressä. Silloin tulee joskus mietittyä, että mikäköhän näistä päätyy meidänkin pannulle... Mutta olen oppinut ajattelemaan asiaa niin, että ainakin tiedän, etten osta mitään tehotuotantolihaa jonka elämän koko sisältö on ollut nököttää ahtaassa aitauksessa kasvamassa pihviksi.
Joskus mietin, mutta yritän olla miettimättä, koska jotain ihmisen on syötävä. Liha on niitä harvoja ruoka-aineita, jotka ei aiheuta vatsavaivoja.
Haaksirikkoutuneilla merimiehillä oli ennen tapana että vedetään pitkää tikkua ja lyhyimmän korren vetäjä tapetaan ja veret juodaan ja lihat syödään.