Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä saitte nykyisen itsevarmuutenne?

Vierailija
18.05.2024 |

Näistä itsevarmuus asioista on hirveän monta aloitusta, mutta menkööt.

Arvasit oikein, olen nuori aikuinen. En tiedä, että onko ikäiseni kaikki itsevarmuuden esittäjiä, kun tuntuvat olevan ihan erilaisia kuin itse. Minuakin nuoremmat vaikuttavat olevan jotenkin niin itsevarmoja. Elämäni ei eroa mitenkän perustallaajasta, mutta ei kai muidenkaan. Toisaalta ne yleiset itsevarmuuden tuojat eivät ole tuoneet minulle mitään. Jonkun mielestä mulla olisi hyvät lähtökohdat näille asioille. Käyn kuntosalilla, syön melko terveellisesti, normaalisti töissä jne. Vapaa-ajalle löytyy myös tekemistä.

Voin määkin kai esittää super itsevarmaa tuosta nuin vaan, mutta kuoren alta paljastuu silti yhtä epävarma ihminen.

Sanokaapa te elämää enemmän nähneet, ja antakaa vinkkejä.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että ei oo heti luovuttanut kun on tullut eteen vaikeita asioita. Siitä tulee sellainen pystyvyyden tunne, että on selvinnyt ennenkin.

Vierailija
2/22 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet, nuoretkin, voivat vaikuttaa ulospäin hyvinkin itsevarmoilta, mutta eivät todellisuudessa ole ihan niin paljon. Ei kannata verrata itseään.

Itsevarmuus on lisääntynyt paljon iän mukana. Sitä voi harjaannuttaa, kun toimii jämäkästi eri tilanteissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nähnyt ammatti-ihmisten (ja joidenkin tavisten) huonon etiikan, kaiken empatian puutteen ja kauheat mokat. Osa taas osaa jotain. Se kertoo että mäkin tiedän jotain jostain, muualla. Sitten korjataan, jos ei tiedä. Nuorena ajatteli että kaikki muut on viisaampia, vaikka jotain itsekin tiesi. Pitää vain tuntea ne asiat joissa haluaa päästä eteenpäin, aika auttaa tai menee itsekseenkin vähän kerrallaan.

Vierailija
4/22 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ainoa toive on että saisin lasin viskiä, aseen ja yhden panoksen. Silloin olisin maailman onnellisin ja pääsisin ampumaan itseni.

Vierailija
5/22 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotoa ja kasvatuksesta sekä siitä millaiseen maailmaan olen tottunut. Olen saanut tuntea olevani hyvä omana itsenäni, minua on kannustettu, minuun on uskottu, olen kokenut onnistumisen tunteita ja saanut epäonnistua, minulla on oikeus mielipiteisiin ja näkemyksiin. Lisäksi olen tottunut ajatukseen että olen saman arvoinen kuin muut ihmiset, eikä kukaan ole toista tai minua parempi noin yleisesti. Minulla on oikeus olla oma itseni eikä minun tarvitse yrittää miellyttää muita ihmisiä.

Vierailija
6/22 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen useamman vuoden aikana kohdannut mean girl-tyyppisiä tapauksia ja tajunnut kuinka epävarmoja ja lapsellisia he ovatkaan. Itsetunto on kohonnut, kun olen tajunnut ettei minun tarvitse turvautua vastaaviin keinoihin pönkittääkseni itsetuntoani.

Vierailija
7/22 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nähnyt elämää ja käynyt läpi vaikeita elämänmuutoksia. Pienet asiat eivät enää suista raiteilta. Tiedän mitä haluan, enkä haaskaa aikaani turhuuksiin. Itsevarmuus kasvaa, kun tarpeeksi uskoo itseensä ja onnistuu elämän haasteissa. Ei saa luovuttaa, eikä antaa ikävien asioiden murtaa itseään. Ongelmista on mentävä läpi. Itse olen monta kokemusta rikkaampi (niin hyvässä, kuin pahassa).

Vierailija
8/22 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon, että koulukiusaamisaikana mulle kehittyi hyvä itsetunto ja itsevarmuus. Uskomatonta, mutta totta. Koko ajan joutui "puolustamaan" omaa itseään ja piti koittaa pikkuisen pysyä niiden räkänokkien yläpuolella, ettei päästä niitä niskan päälle. Toisaalta, olen perinyt äitini luonteen ja äiti oli melko rohkeasti hieman "erikoinen persoona." Ehkä on tullut kotoakin esimerkkiä, ettei itseään tarvitse rajoittaa. Mulla on periaate, että muita pitää huomioida hyvällä käytöksellä ym, mutta riittää rohkeutta olla ihan oma itsensä. 

Vierailija
9/22 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erittäin tyhmä kysymys, mutta mitä mun pitää tehdä/älytä/huomioida, että musta tulis itsevarma?

Jotain ihan konkreettista.

Aloittaja

Vierailija
10/22 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erittäin tyhmä kysymys, mutta mitä mun pitää tehdä/älytä/huomioida, että musta tulis itsevarma?

Aloittaja

Ei niin tyhmä kysymys, tai ainakin samaa kysyy monet ympäri nettiä. Etsi vaikka youtubesta tai ihan hakukoneella how to get confident ja löydä tuhansia vastauksia.

Mun konkreettinen ohje, entisenä arkajalkana, nykyisenä bad assinä: Suorista selkä, katso silmiin, puhu kuuluvalla äänellä. Kun käyttäydyt itsevarmasti, alatmyös tuntea itsesi varmaksi. Bonusvinkki: treenaa voimaa.

Vierailija
11/22 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää vastaus ei ole varmaan se, mitä etsit, mutta synnytyksestä. Ja samaa sanovat lähipiirin muutkin naiset. Synnytyksen jälkeen en vain ottanut vastaan mitään paskaa, sanoin mielipiteeni häpeilemättä työkontekstissa ja muulloinkin ja lopetin itseni häpeämisen. 

Vierailija
12/22 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloittaja

Ei niin tyhmä kysymys, tai ainakin samaa kysyy monet ympäri nettiä. Etsi vaikka youtubesta tai ihan hakukoneella how to get confident ja löydä tuhansia vastauksia.

Mun konkreettinen ohje, entisenä arkajalkana, nykyisenä bad assinä: Suorista selkä, katso silmiin, puhu kuuluvalla äänellä. Kun käyttäydyt itsevarmasti, alatmyös tuntea itsesi varmaksi. Bonusvinkki: treenaa voimaa.

Mitäs sitten kun jokin ilkeä kommentti, tai muuten jään kiinni esittämisestä? Salilla käyn jo, mutta ei se hirveästi ole auttanut. Tekee hyvää toki pääkopalle, mutta mikään taikatemppu ole

Aloittaja

Vierailija
13/22 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsevarmuus on monen tekijän summa. Kotikasvatus, koulu, kaveripiiri, opiskelu ja ammatin hankkiminen. Armeijan suorittaminen, työelämässä menestyminen, eikä kohtuullisesta ulkonäöstäkään haittaa ole. Itsevarmuus ei ole röyhkeyttä eikä toisen kiusaamista. Itsevarmuuden voi myös menettää, sairaudet, kiusaaminen, köyhyys esim. 

Vierailija
14/22 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menemällä tilanteisiin niihin missä sitä itse varmuutta tarvitsee, kevyin askelin ja jos asia ei mene niin kuin piti niin älä lannistu kaikki me täällä ollaan opettelemassa jotakin. Ja itse varmuus on opittua esim vaikkapa, puhujat joissakin tilaisuuksissa, ensimmäiset puheet on saattanut olla jotain mongerrusta ja itsensä mielestä noloa mutta itse varmuuden lisääntyessä on puheet sujuvoittuneet. Eihän ihminen edes osaa itse syödä, kävellä, puhua, synytessään ovat nämä kaikki elämässä oppineet. Myös muilta voi oppia paljon ja älä epäröi opetella asioita uudelleen.

Vierailija
15/22 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulutuksesta, osaamisesta sekä esiintymiskokemuksesta. Itsevarmuus saavuttaa jonkinlaisen valmiuden siinä 35 vuoden iässä. Lisäksi pitää ymmärtää että sontaa sataa niskaan ja shit happens. Toisaalta tuossa haasteessa nuorempien kanssa pitää sinun ymmärtää ettei 25 v pennuilla voi olla elämänkokemusta, eli ulinat korvasta sisään ja toisesta pihalle. M57

Vierailija
16/22 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloittaja

Miksi sinä haluat olla niin pirun itsevarma? Luuletko tosiaan että olet jotenkin ainoa? Epävarmuus kuuluu elämään. Kunhan et anna sen estää sinua elämästä kaikki on kunnossa. T. Täti 

Vierailija
17/22 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsevarmuus tai oikeastaan tietoisuus omista vahvuuksista ja heikkouksista on tietty hyvä asia, mutta toisaalta ihminen, joka uskaltaa paljastaa haavoittuvuutensa, on ehkä se kiinnostavin, miellyttävin ja mieleenpainuvin. 

Vierailija
18/22 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloittaja

Miksi sinä haluat olla niin pirun itsevarma? Luuletko tosiaan että olet jotenkin ainoa? Epävarmuus kuuluu elämään. Kunhan et anna sen estää sinua elämästä kaikki on kunnossa. T. Täti 

Koska olen ollut aina epävarma, ja edellee olen. Vaikuttaa käytännössä ihan kaikkeen. Työpaikan saamisesta kiinni (ensivaikutelma), parisuhteet ja ylipäätään miten minut nähdään. Epävarmuus nähdään huonona asiana.

Näin itse koen asian.

Aloittaja

Vierailija
19/22 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siintä etttei minua nolattu lyttyyn sata kertaa vaan ainoastaan 30

Vierailija
20/22 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras tapa saada itsevarmuutta on äänestää Kokoomusta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän neljä