Onko jäätelö kuinka huono herkku painon kannalta ja kuinka epäterveellinen se on?
Itse rakastan jäätelöä ja syön sitä kesällä tosi paljon. Onko se kuinka lihottavaa ja epäterveellistä?
Kommentit (16)
En ole alan asiantuntija mutta käsittääkseni jäätelö ei ole kovinkaan epäterveellistä eikä lihottavaa. Toki jos sitäkin vetää liikaa niin ei sekään ole hyvä. Sairaalassa kun olin niin tosi usein siellä sai vaniliajädeä.
On tosi epäterveellistä.
Varsinkin nuo ultraprosessoidut halvat lidl xtra ym jäätelöt.
Kohtuus kaikessa, niin mikään yksittäinen herkku tai ravinto ei lihota. Tarkoitan, että niitä jäätelöpakkauksia ei syödä yhdeltä istumalta tyhjäksi. Minä syön sellaisesta kahdeksan kertaa ja se on aivan riittävä määrä. Yleensä jälkkäriksi. Minullakin on muutamaa makua jädeä pakkasessa.
Vierailija kirjoitti:
En ole alan asiantuntija mutta käsittääkseni jäätelö ei ole kovinkaan epäterveellistä eikä lihottavaa. Toki jos sitäkin vetää liikaa niin ei sekään ole hyvä. Sairaalassa kun olin niin tosi usein siellä sai vaniliajädeä.
Minulta leikattiin sydän ja heti heräämössä tuotiin jäätelöä. Olin kuukauden sairaalassa ja joka päivä sain jäätelöä. Siitä olen päätellyt, että on terveellistä.
Mä ostan kesäisin jäätelötuutteja pakkaseen jonkin verran, syön varmaan pari jäätelöä viikossa kesällä. Terveellisempiä varmasti olisi ne pakettijäätelöt mutta ei kiinnosta :D
Varmaan jäätelö on terveellisempi vaihtoehto kuin karkit,suklaalevy tai sipsipussi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulta leikattiin sydän ja heti heräämössä tuotiin jäätelöä. Olin kuukauden sairaalassa ja joka päivä sain jäätelöä. Siitä olen päätellyt, että on terveellistä.
Ei se tee jäätelöstä terveellistä sillä, että syöt sitä joka päivä.
Terveellisyys riippuu sisällöstä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muistelen myös että sairaalassa sai jäätelöä päivittäin, valion pien purkki oli.
Älä ainakaan osta jäätelöä, jossa on Froneri Finland tai Ingman mainittu. Venäjä kytköksiä niissä!
Vierailija kirjoitti:
Empä tiedä Itse söin paljon Ben & Jerry`s jäätelöä nuorempana kun piti lihottaa nopeasti tiettyyn painoon, siihen toimi tosi hyvin.
Kalorit, sokerit ja rasvat löytyy tuoteselosteesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Empä tiedä Itse söin paljon Ben & Jerry`s jäätelöä nuorempana kun piti lihottaa nopeasti tiettyyn painoon, siihen toimi tosi hyvin.
Ben jerryssä ei paljoa ole sitä jäätelöä eikä myöskään esim aino paketeissa.
Vierailija kirjoitti:
Rasvaa ja sokeria, mitäs luulet?
Sokeri ja se HUONO rasva. Oikea rasva ei ole epäterveellistä.
jäätelö on käytännössä maitoa ja vähä rasvaa.
sitä ku vetää aamusta iltaan
Pistät käyttämääsi kalorilaskuriin siinä missä kaiken muunkin, mitä laitat suuhusi. Näet heti, meneekö päivän kalorit yli vai onko varaa syödä jäätelöä. Riippuu pitkälti siis kaikesta muusta mitä syöt. Jouduin viime kesänä leikkaukseen, joka esti liikkumisen käytännössä koko kesäksi. Pistin säntillisesti kaiken syömäni Sulamoon ja pysyin omassa normaalipainossani, mutta tarkkana piti olla. Jäätelöä söin melkein joka toinen päivä, sillä pitäähän elämässä olla jotain iloakin. Mutta niinä päivinä oli kyllä oltava tosi tarkkana muun ruokailun kanssa. Parhaita on ihan tavalliset tuutit, joissa ei ole mitään suklaakuorrutteita. Tai sitten paketissa ostettavat kermajäätelöt, jos pysyy kohtuudessa. Liikkuminen oli viime kesänä niin hankalaa, että pehmiskioskille en päässyt. Kermajäätelössä on jonkun verran proteiineja. Yleensä juuri se muu osa jäätelössä (vaikkapa suklaa) tekee jätskistä pahemman kuin jätski sinällään olisi. Sanoisin, että hyvä välipala on vaikka runsas kulkhollinen tuoreita mansikoita ja kunnon kermajäätelöpallo.
Riippuu jäätelöstä. Jos on kermajäätelöä, joka on liialla sokerilla pilattu niin on lihottavaa. Jos taas tekee itse jäätelöä esim. banaanista niin on terveellisempää.