Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kylässä ollessani lapsi alasti sohvalla

Vierailija
18.05.2024 |

Olin kylässä ystäväni luona ja etoo kun 3 vuotias tyttölapsi siinä jalat levällään oli sohvalla vieressäni ja hetken päästä pitkällä penkillä jossa yleensä aterioimme. Se hygienia nimenomaan ja kuulemma toisen läheiseni mielestä ihan normaalia et lapset istuvat sohvalla ja muualla nakuna. Ei tulis itsellä mieleenkään jos olisi lapsia tai itse olla sohvalla tai missään alasti istumassa. Samat bakteerithan lapsella ja aikuisella on. Ihme juttu et pissa ja kakka lapsilla jotenkin maagisen pyhää, ettei kuulemma sama kui aikuisen eritteet.

Olen siis lapseton nainen

Kommentit (137)

Vierailija
101/137 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäväni autisti ei tajua, kun sille sanoo, että nyt ei sovi tulla kylään. Se tulee eväitten kanssa. Ei tajua, että pitäis hipsiä kotiin, kun meillä mennään suihkuun.

Vierailija
102/137 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin sä vedät. 

Vielä kun harjoittelet pilkun käytön ja jonkinlaisen lauserakenteen, niin alkaa mennä täydestä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/137 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko kyläpaikassa perseenhajuinen sohva?

Vierailija
104/137 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei tarjota mitään niille, jotka kutsuu itse itsensä kylään.

Ei silloin kaiveta eväitä esiin, vaan häivytään himaan.

Vierailija
105/137 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin nakuilija lapsena. Oikea luonnonlapsi. Todennäkösesti olisin tullut huoneestani alasti vaikka kahvipöytään mehulle jos äitini ei olisi minua komennellut.

Itselläni kolme poikaa, samanlaisia nakuilioita olivat.

Jos lapsille puetaan kulloinkin tilanteeseen sopivat vaatteet päälle tai he pukevat jo itse; ei heistä tule nakuilioita. Vanhempien välinpitämättömyyttä tms, jos lapsia ei opeteta , on kysymys sitten asiasta kuin asiasta.

Lapset osaa riisua vaatteet jo aika pienenä. Itse olin ihan nakupellenä kaiken aikaa vaikka vanhemmat puki, otin vaatteet pois. Tätä tapahtui kun olin 2-3-vuotias ja kotona, on kuviakin joissa olen ihan nakuna, mutta vanhemmat kyllä pukivat vaatteet päälle kun mentiin jonnekin ja toivottavasti myös silloin kun meillä oli vieraita.

Monilla lapsilla on nakuiluvaihe, mutta siitä kasvaa ohi ja nykyään pidän kyllä kotona vaatteet päällä vaikka asun yksin.

Vierailija
106/137 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oliko kyläpaikassa perseenhajuinen sohva?

Suihkusta tulleen lapsen peppu ei haise. Yleensä riisutaan alasti ennen suihkuun menoa. Ap Ei vaan sitä ymmärrä, kun sillä ei hissi mene ylös asti.

Vierailija
107/137 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä perheen pienimmilläkin on hyvä olla vähintään pöksyt jalassa. Sisällä ja ulkona. Jotenkin on outo huusholli, jos pylly paljaana sohvalla riekutaan, vieläpä vieraiden nähden.

Kerran pieni sukulaispoika touhusi nakupellenä ja löi touhutessaan vasaralla pippeliinsä. Verta tuli ja lääkärireissu. 

Vierailija
108/137 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä perheen pienimmilläkin on hyvä olla vähintään pöksyt jalassa. Sisällä ja ulkona. Jotenkin on outo huusholli, jos pylly paljaana sohvalla riekutaan, vieläpä vieraiden nähden.

Kerran pieni sukulaispoika touhusi nakupellenä ja löi touhutessaan vasaralla pippeliinsä. Verta tuli ja lääkärireissu. 

Kun tulee kutsumaton vieras, niin meillä aletaan riisumaan muksuja, jotta ääliö tajuaisi lähtee kotiinsa.

Vierailija
109/137 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun tulee kutsumaton vieras, niin meillä aletaan riisumaan muksuja, jotta ääliö tajuaisi lähtee kotiinsa.

Se on selkeä vinkki, että ajankohta ei ole sopiva vierailulle.

Olen myös pannut saunan päälle kun pitää päästä eroon "tupajumista".

Vierailija
110/137 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi meidän tuttavapiirissä ei ole sellaisia ääliöitä, jotka tulevat kutsumatta kylään. 

Joten no problems. Ei tarvitse riisuuntua kuin iltapesulle nukkumaan mennessä. 

Aloitukseen sen verran, että hyvä olisi lapsille opettaa soveliasta käytöstä jo pienestä pitäen. 

Vierailija
111/137 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on kiva, kun pienillä tytöillä uikkareissa on yläosa, vaikka eivät sitä vielä tarvitse. 

Rantakausi on aluillaan. Ei anneta lasten olla ilkosillaan, ettei pyllyyn mene hiekkaa, tai namusedät saa yllykkeitä.

Vierailija
112/137 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertoo pitkälti vanhemmista, jos muksut alasti pyllistelevät. Hyh, hyh. 

Muistan aikoinaan perheen, jossa alle kouluikäiset lapset kävivät lattialle selälleen ja pyysivät toista lasta käymään päälle nytkyttämään. Kuului olevan "pilukointia" se touhu. 

Vierailija
113/137 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vielä ällöttävämpää kun tietää, ettei lapset vielä osaa pestä itseään asiallisesti wc-käyntien jälkeen. Yrjistä.

Etkö tiedä, että alapäätä ei tarvitse pestå päuvittäin, varsinkaan lapsen.  Naiset, jotka pesebät lettunsa saippualla päivittäin saavat suurella tod.näköiseedellä munasarjasyövän.  Lettu osaa puhdistaa itse itsensä.

Ei saippuaa saa käyttää sille alueelle.

Vierailija
114/137 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sano suoraan.

Vierailija
115/137 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh, itse en anna lasten nakuilla kotonakaan, mutta noin yleisesti, pienten lasten peppuja yleneensä pestään aika paljon tiuhempaan mitä aikuisten (ainakin omieni osalta ne on pesty jokaisen vessakäynnin yhteydessä, kunnes ovat oppineet vessakäyntinsä hoitamaan itsenäisesti) eivätkä esimerkiksi hikoa samalla tavalla, joten oletan tuon ikäisen lapsen pepun olevan lähtökohtaisesti kohtalaisen puhdas.

Lisäksi tuon ikäinen aika usein lienee siinä ikävaiheessa, että kuivaksi on melkein opittu mutta sitä edistää se, ettei vaatteita ole hirveästi päällä joten ehtii hädän tullessa äkkiä vessaan eikä vahinko tule siinä vessassa riisutuessa, joten senkin puolesta ymmärrän tuon. 

Ei minun kotonani, mutta en pahastu, jos joku kotonaan noin pienen lapsen kanssa toimii. En minä niitä sohvia nuole ja pidän huolta omasta käsihygieniastani, joten se ei ole mikään maailman loppu vierailla talossa jossa pikkulapset nakuiluvat. Muut hygieniakysymykset huolettavat paljon enemmän.

Vierailija
116/137 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräässä ohjelmassa äiti pesi vauvansa ripulipyllyn astianpesualtaassa, vauva myös istui altaassa leikkimässä.

Vierailija
117/137 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On se vaan aina niin kauheeta kun ihminen on luontaisessa tilassa.

Jos on niin luontainen tila nii miksei aikuisetki hillu alasti kylässä ja tuolla muualla? Paskominenki kans on luonnollista mutten pyydä ystävääni katsomaan ja kuulemaan sitä vessaan

-ap

Vierailija
118/137 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kertoo pitkälti vanhemmista, jos muksut alasti pyllistelevät. Hyh, hyh. 

Muistan aikoinaan perheen, jossa alle kouluikäiset lapset kävivät lattialle selälleen ja pyysivät toista lasta käymään päälle nytkyttämään. Kuului olevan "pilukointia" se touhu. 

Ja sitten sulla todettiin adhd hyvin pitkälti.

Vierailija
119/137 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua ällöttää koirat ja kissat, ne on sohvilla ja kaikkialla ihan alasti.

Kissat ja koirat pukeutuu aina muodollisesti turkkiin.

No siihen turkkiin just jää pissit ja kakkakikkareet helposti. 

Joidenkin kissat tassuttelee keittiön tasoillakin. 

Ei minua haittaa, kissa saattaa maistella jopa ruokaani lautaselta ja jatkan syömistä normaalisti :D

Niin, siis on olemassa kahdenlaisia kissatalouksia:

- niitä, joissa kissat hyppii pöydillä ja omistajat tietävät siitä 

- niitä, joissa kissat hyppii pöydillä ja omistajat eivät tiedä siitä

Meidän kisut todellakin hyppii. Kissoille on tärkeää päästä hyppimään korkealle. Kissaa ei voi pitää vain lattiatasolla. Eläinrääkkäystä sellainen. 

Vierailija
120/137 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua ällöttää koirat ja kissat, ne on sohvilla ja kaikkialla ihan alasti.

Kissat ja koirat pukeutuu aina muodollisesti turkkiin.

No siihen turkkiin just jää pissit ja kakkakikkareet helposti. 

Joidenkin kissat tassuttelee keittiön tasoillakin. 

Ei minua haittaa, kissa saattaa maistella jopa ruokaani lautaselta ja jatkan syömistä normaalisti :D

Hyi stana!!