Naapurissa asuva nainen ei tule koskaan samalla hissillä.
Tänäänkin sillä oli kaksi painavaa ruokakassia kun tuli kotiin samaan aikaan kun minä mutta samaan hissiin ei tullut vaikka odotin sitä. Käveli sitten 4 kerrokseen. Koskaan se ei myöskään puhu mitään eikä tervehdi vaikka itse moikkaan.
Kommentit (52)
Itse ei ainakaan vain jaksa teennäisesti turisevia ihmisiä hississä. Jos ei ole kiire, niin yleensä odotan, että kaikenmaailman jaahanssittelijat menevät ensin.
Eikö naapureihin pidä tutustua. Kannattaa pitää grillijuhlat ja tutustua. Joskus nainen voi tarvita jotain apuakin ja jos ei ole edes tervehtinyt naapuria niin ei sitten apuakaan saa.
Ehkä hengityksesi haisee? Pienessä hissisdä on kiusallista.
Minusta tuo on vain huonoa käytöstä ja ylimielisyyttä, vaikka naisilta se ilmeisesti on nykyään täysin hyväksyttävää. Minusta peruskohteliaisuuteen kuuluu vastata tervehdykseen, ei tarvitse muuta jutella hississä, en itsekään tykkää ja Suomessa se varsinkin on ihan normaalia olla hiljaa. Mutta tuollainen ilmiselvä välttely, jossa ei tervehditä ja painavien kassienkin kanssa valitaan mieluummin portaat kuin astutaan samaan hissiin, on minusta vain junttimaista ja epäkohteliasta, jos siis oletetaan ettei ap ole mitenkään häntä häirinnyt. Ehkä tämä on tätä sosiaalisen median kasvattamaa epäsosiaalisuutta, jossa naiset on vieläpä oppineet luulemaan jokaista tuntematonta miestä automaattisesti joksikin hyypiöksi.
Vierailija kirjoitti:
Minusta tuo on vain huonoa käytöstä ja ylimielisyyttä, vaikka naisilta se ilmeisesti on nykyään täysin hyväksyttävää. Minusta peruskohteliaisuuteen kuuluu vastata tervehdykseen, ei tarvitse muuta jutella hississä, en itsekään tykkää ja Suomessa se varsinkin on ihan normaalia olla hiljaa. Mutta tuollainen ilmiselvä välttely, jossa ei tervehditä ja painavien kassienkin kanssa valitaan mieluummin portaat kuin astutaan samaan hissiin, on minusta vain junttimaista ja epäkohteliasta, jos siis oletetaan ettei ap ole mitenkään häntä häirinnyt. Ehkä tämä on tätä sosiaalisen median kasvattamaa epäsosiaalisuutta, jossa naiset on vieläpä oppineet luulemaan jokaista tuntematonta miestä automaattisesti joksikin hyypiöksi.
Jos ap on kattonut naista oudosti, naiset huomaa nopeasti tälläiset mikro ilmeet
Hän ei ole kiinnostunut sinusta. Jätä hänet rauhaan. Outoa ettet ole tajunnut asiaa itse.
Puhutko itse hänelle ja hän ei vastaa ? Vai onko molemmilla sama mielipide toisesta, että naapuri joka ei puhu kun kumpikin odottaa että toinen aloittaa keskustelun .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ap on kattonut naista oudosti, naiset huomaa nopeasti tälläiset mikro ilmeet
Kuten sanoin, ylimielisyyttä. Itsensä jalustalle nostamista. Jos ihminen on vaikka ujo, tai introvertti, niin saattaa jännittää arkisia sosiaalisia tilanteita, jolloin ei osaa olla aina rennosti, varsinkin jos siihen vastataan aina tuollaisella passiivisaggressiivisella halveksunnalla, jossa kohdellaan toista kuin ilmaa tai kasaa paskaa. Epäilemättä naiset huomaa kaikenlaiset mikroilmeet, jos niihin niin kovasti kiinnittää aina huomiota, mutta toinen juttu on osaako niitä tulkita oikein, yleensä naisilla tulkinta on, että mies on jonkin sortin hyypiö. Me kaikki ollaan lopulta vastuussa omasta käytöksestämme, myötätuntoa pitäisi olla enemmän. Sillä pienelläkin ystävällisellä eleellä voi olla iso vaikutus toisen päivään ja itsevarmuuteen. On naurettava ajatus ja väite, että jos kohtelee vaikka sitä naapurin nörttipoikaa asiallisesti ja ystävällisesti, niin kohta se varmaan alkaa sitten stalkata eikä jätä ollenkaan rauhaan.
Vierailija kirjoitti:
Sairas?
Ap on. Saattaa haistakin.
Alieeni kirjoitti:
Hän ei ole kiinnostunut sinusta. Jätä hänet rauhaan. Outoa ettet ole tajunnut asiaa itse.
Ei tarvitse olla kiinnostunut toisesta että voi käyttäytyä kohteliaasti ja tervehtiä naapuria, tai käyttää jopa samaa hissiä. Ajatteleeko naiset tosiaan näin, että en ole kiinnostunut, voin siis olla tyly? Lapsellista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä ap:n tilannetta, mutta joskus itse tahdon olla vain rauhassa. Esimerkiksi henkisesti väsyneenä, pitkän reissun tai työpäivän jälkeen. En tarkoita sillä mitään pahaa. Kuulostaa ehkä oudolta, mutta en vain jaksa olla siellä missä on muitakin joten mielummin kuljen rappuja ylös yksin kuin menisin hississä jonkun kanssa.
Sama juttu. Jos tervehtimätön naapuri on joskus liukastunut pihalle talvella, niin en tarkoita mitään pahaa kävellessä ohi kiireellä bussiin. En vain jaksa ottaa kontaktia ja nykyään jokainen voi itse soittaa apua itselleen.
Energiat ei riitä muiden auttamiseen kun on niin stressaava työelämä
Riittää ne tilanteen niin vaatiessa.
Tervehdin myös muita ja vastaan jos tervehditään. Mutta jos ei tervehditä toistuvasti takaisin tai ei selkeästi pidetä siitä annan olla.
Itteähän te miehet sanotte palstalla että teillä on aina taka-ajatus jos kyseessä on naispuoleinen henkilö. Eiköhän naiset jo tajua tuon.