Äitini häärää kotonani kysymättä
Ja sitten loukkaantuu kun ei mene niin kuin kuuluisi.
Esimerkki: Olen tässä liottanut yhtä todella likaista takkia etikkakylvyssä ennen pesua. Äitini sitten otti ja meni pesemään tämän takin käsin, ei viitsinyt kysyä olenko aikeissa pestä takkia itse. Ja tietysti laitoin takin pesukoneeseen vaikka äiti oli tämän käsinpesun jälkeen ripustanut sen kuivumaan, ja kas, suuttui.
Siirtelee kuivauskaapista tiskejä jonnekin kysymättä minne ne kuuluisi laittaa. Järjestelee minun vaatekaappia kysymättä. Jotenkin todella ahdistavaa ja loukkaavaakin tulla toisen kotiin järjestämään ja hääräämään pyytämättä.
Tekeekö muiden äidit tätä samaa?
Kommentit (45)
Jos mä pyydän jotakuta käyttämään koiran ulkona, antaako se samalla valtuudet pöyhiä läpi kaapit ja laatikot?! Tai jos pyydän käymään katsomassa, että kissalla on kaikki hyvin, sisältääkö se samalla jotenkin oudosti pyynnön pestä sauna ja kylppäri tai ripustella jotain rumia verhoja, jotka revin kuitenkin saman tien alas? Ihme jengiä, kun kaikesta pitäis vaan olla kiitollinen.
Vierailija kirjoitti:
Jos mä pyydän jotakuta käyttämään koiran ulkona, antaako se samalla valtuudet pöyhiä läpi kaapit ja laatikot?! Tai jos pyydän käymään katsomassa, että kissalla on kaikki hyvin, sisältääkö se samalla jotenkin oudosti pyynnön pestä sauna ja kylppäri tai ripustella jotain rumia verhoja, jotka revin kuitenkin saman tien alas? Ihme jengiä, kun kaikesta pitäis vaan olla kiitollinen.
Tämä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eii onneksi mun äiti ole tuollainen häärääjä. Tulisin hulluksi tuollaisen muorin kanssa ja ihan varmasti osoittaisin ovea.
Tässä kumpikin on itse pyytänyt apua äidiltään. Vieläpä aikuinen ihminen antanut avaimensa äidilleen. Ja sitte valitusvirret.
Vara-avain tuo VASTUUN. Ettei käytä sitä väärin ja tunkeudu.
Äitisi on sinut hoitanut. Koitapa sä hoitaa sun kakaras
Tuo on vaikea juttu sillä äitisi tuskin teki ilkeyttään. Kysymys on melko varmasti siitä ettei hän ymmärtänyt missä menee raja mitä ei saa ylittää. Tuo kaappien uudelleenjärjestely on mielestäni ihan selvästi sellainen asia että sitä ei toisen kodissa saa tehdä vaikkei sitä olisikaan kielletty. sen verran täytyy ymmärtää omalla älyllä.