Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työttömyyskorvaus lopetetaan ja tilalle tarjotaan toimeentulotukea köyhimmille

Vierailija
17.05.2024 |

Tämä lisää työllisyyttä hallituksen mielestä

https://www.hs.fi/politiikka/art-2000010429708.html?utm_medium=promobox…

Kommentit (626)

Vierailija
121/626 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitenkä kilpailet jo lähellä eläkeikää nuorien kanssa samoista työpaikoista. Annetaanko meille valtion toimesta laillinen eutanasia

Annetaanko nuorillekin, kun ei niistäkään lähes jokainen pääse töihin? Kun pitäisi olla 20v mutta omata 10 vuotta kokemusta.

Vierailija
122/626 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

kamalaa joutuuko luuseri oikein töihin ja maksamaan ihan itse vuokransa..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/626 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

no onhan se vähän naurettavaa, että työmarkkinatuella voi olla 10 tai 20 vuotta "työtä etsimässä". Ei henkilön pitäisi olla työmarkkinatuella, jos työnteko ei kiinnosta. Kymmenessä vuodessa olisi kyllä jotain ihan varmasti löytynyt, jos olisi oikeasti yrittänyt.

Ei toimeentulotukeakaan ole tarkoitettu pääasialliseksi toimeentulon lähteeksi vaan avuksi muutoksissa. Kuinka kauan siinä menee, että väki tajuaa olevansa velvoitettu tekemään työtä oman toimeentulonsa eteen?

Miksi jonkun toisen pitäisi maksaa oma elämänsä ja vielä jonkun toisenkin? Ihme asenne.

Olen kyllä itse työssäkäyvä. Olen myös kiitollinen niille työttömille kun jos he kaikki olisivat töissä niin luultavasti minulle itselleni ei riittäisi töitä. En kyllä kadehti heitä yhtään, tulen varmasti paremmin toimeen kuin työttömät. Ihmettelet tuossa "Miksi jonkun toisen pitäisi maksaa oma elämänsä ja vielä jonkun toisenkin?" No kaikille ei vaan riitä palkallista työtä. Miksi jonkun toisen pitäisi maksaa tiet joita sinä ajelet. Ihme asenne.

Vierailija
124/626 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvältä kuulostaa! Eikös tämä ole kevytversio kansalaispalkasta? Eli yritetään yhdistää tukia ja vähentää byrokratiaa.

Kokoomusta pitää osata lukea. Kannustus, keventäminen, rakenteellinen uudistus jne ovat synonyymejä leikkaamisella, eivätkä suinkaan kehitykselle. Paperilla ja yhden vuoden periodissa näyttää hyvältä ja lasku tulee sitten perässä. Tällä kertaa on kyseessä puhdas etujen leikkaus. 

Vierailija
125/626 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hakekaa töitä sosiaalipummit!

Vierailija
126/626 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No onhan se vähän naurettavaa, että työmarkkinatuella voi olla 20 tai 40 vuotta "työtä etsimässä". Ei henkilön pitäisi olla työmarkkinatuella, jos työnteko ei kiinnosta. Kymmenessä vuodessa olisi kyllä jotain ihan varmasti löytynyt, jos olisi oikeasti yrittänyt.

Nykyisillä viisikymppisillä työttömillä on 20 vuotta eläkeikään. He eivät tule rekryprosesseissa valituiksi. Eli, kyllä, jotkut joutuvat etsimään todella töitä 20 vuotta ja  he eivät töitä saa. Ikärasismi.

Vierailija
127/626 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä.

Työttömäksi heittäytyvät ystäväni lomailee kaikki kesät työttömyyskorvauksilla.

Laskeskelee vaan miten huijaa kelaa. Ja miten ei saa töitä.

Joka kesä lomailee korvauksella ja usein ulkomailla 6-8 viikkoa on .

Ja me työssäkäyvät maksetaan veroilla hänen löhöilyt kesäisin.

Vierailija
128/626 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain tänään kahdeksan kuukauden sisällä 120. "kiitos, mutta ei kiitos" -päätöksen. Hakijoita on aina minimissään vähintään 20, joskus jopa satoja. Olen korkeakouluettu ihminen, mutta ikää (52 v.) on ilmeisesti liikaa, koska en yleensä pääse tämän pidemmälle. 

Vierailija
129/626 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanni G on kumminkin päättämässä joten huonosti käy.

Tulee sutta ja sekundaa.

Mutta kun on sitä kunnianhimoa. :D

Vierailija
130/626 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

no onhan se vähän naurettavaa, että työmarkkinatuella voi olla 10 tai 20 vuotta "työtä etsimässä". Ei henkilön pitäisi olla työmarkkinatuella, jos työnteko ei kiinnosta. Kymmenessä vuodessa olisi kyllä jotain ihan varmasti löytynyt, jos olisi oikeasti yrittänyt.

Ei toimeentulotukeakaan ole tarkoitettu pääasialliseksi toimeentulon lähteeksi vaan avuksi muutoksissa. Kuinka kauan siinä menee, että väki tajuaa olevansa velvoitettu tekemään työtä oman toimeentulonsa eteen?

Miksi jonkun toisen pitäisi maksaa oma elämänsä ja vielä jonkun toisenkin? Ihme asenne.

Olen kyllä itse työssäkäyvä. Olen myös kiitollinen niille työttömille kun jos he kaikki olisivat töissä niin luultavasti minulle itselleni ei riittäisi töitä. En kyllä kadehti heitä yhtään, tulen varmasti pa

Työpaikkojen määrä ei ole vakio. Itsensä voi myös työllistää itse. Lähes jokainen osaa jotain, josta joku muu on valmis maksamaan. Ulkoiluta koiria, valmista korvakoruja, lähde iäkkään seuraksi ulkoilemaan, tukiopeta lapsia, tarjoudu hakemaan ihmisten tyhjiä pulloja ilmaiseksi pois nurkista

Vierailija
131/626 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen sosiaaliturva on työvoimaperustainen. Terve ihminen ei pääse toimeentulotuelle muuta kuin siltä osin, mitä muut tulot jäävät liian pieniksi Kelan räkninkien mukaan. Siinähän katoaisi kaikki työkkärin perusteet vääntää, pakottaa tai rangaista työnhakuasioissa. Ihminen on joko töissä tai työtön ja saa vähintään työmarkkinatukea. Eikä ketään voi jättää ilman rahaa. Olisi hyvä olla lietsomatta turhaa pelkoa. 

Vierailija
132/626 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sain tänään kahdeksan kuukauden sisällä 120. "kiitos, mutta ei kiitos" -päätöksen. Hakijoita on aina minimissään vähintään 20, joskus jopa satoja. Olen korkeakouluettu ihminen, mutta ikää (52 v.) on ilmeisesti liikaa, koska en yleensä pääse tämän pidemmälle. 

Kokkareiden kansanedustaja Pia Kaumalla oli tähän jotakin sanottavaa.

Vierailija
133/626 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
134/626 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olet jäänyt työttömäksi yli viisikymppisenä, voi hyvin olla, että mitään työtä et enää saa. Ns. hanttihommiinkaan et pääse, jos on liikaa muun alan koulutusta ja työkokemusta. Nimim. "kokemusta on".

Vierailija
135/626 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tavoitteena on Grahn-Laasosen mukaan selkeä ja työhön kannustava malli, jossa sosiaalituen määrä pienenee suoraviivaisesti työtulojen noustessa."

Öööö hmm.

Vierailija
136/626 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No onhan se vähän naurettavaa, että työmarkkinatuella voi olla 20 tai 40 vuotta "työtä etsimässä". Ei henkilön pitäisi olla työmarkkinatuella, jos työnteko ei kiinnosta. Kymmenessä vuodessa olisi kyllä jotain ihan varmasti löytynyt, jos olisi oikeasti yrittänyt.

Nykyisillä viisikymppisillä työttömillä on 20 vuotta eläkeikään. He eivät tule rekryprosesseissa valituiksi. Eli, kyllä, jotkut joutuvat etsimään todella töitä 20 vuotta ja  he eivät töitä saa. Ikärasismi.

Olen viisikymppinen. Minulla on kymmenen viime vuoden aikana ollut parikymmentä työsuhdetta, joista osa vakinaisiakin. Työttömyyttä samana aikana yhteensä muutama kuukausi. Kyllä töitä löytää, jos osaaminen ja asenne ovat kunnossa. 

Vierailija
137/626 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kamalaa joutuuko luuseri oikein töihin ja maksamaan ihan itse vuokransa..

Olen luuseri. Joutuisin oikein mielelläni töihin. Olisiko sinulla tarjota? Palkkatyötä tietenkin tarkoitan, en mitään ilmaishommia tai harjoittelua. Sellaista, millä pystyisi vuokransa maksamaankin.

Vierailija
138/626 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Ihmisiä ei saa eriarvoistaa ja ajaa ahdistukseen tekemällä osalle isompia tukia sen perusteella miten totteleva ihminen on, tukien lisäosia ja poisto-osia. Tai siirtoja toiselta toiselle, tottelevaisuuden mukaan. Osalla on ollut jatkuvasti leikkaukset toimeentulotukeen. 2. Jokaiselle pitää olla riittävä raha tilanteesta huolimatta. 3. Ei kiristämistä kuin mafiassa. 4. Pienituloisille ihmisille jotkut muutokset ovat joka kerta hankalia, koska jatkuvasti muutellaan ja hämätään. Mikä siis lopulta paranee. 5. Osa ei tule saamaan koskaan työttömyyskorvausta. Lainkaan. 

Vierailija
139/626 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen viisikymppinen. Minulla on kymmenen viime vuoden aikana ollut parikymmentä työsuhdetta, joista osa vakinaisiakin. Työttömyyttä samana aikana yhteensä muutama kuukausi. Kyllä töitä löytää, jos osaaminen ja asenne ovat kunnossa. 

Mikä ala sinulla on, kun noin lyhyitä työsuhteita on ollut?

Vierailija
140/626 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomen sosiaaliturva on työvoimaperustainen. Terve ihminen ei pääse toimeentulotuelle muuta kuin siltä osin, mitä muut tulot jäävät liian pieniksi Kelan räkninkien mukaan. Siinähän katoaisi kaikki työkkärin perusteet vääntää, pakottaa tai rangaista työnhakuasioissa. Ihminen on joko töissä tai työtön ja saa vähintään työmarkkinatukea. Eikä ketään voi jättää ilman rahaa. Olisi hyvä olla lietsomatta turhaa pelkoa. 

Työmarkkinatuki on 590 euroa kuussa. Muodollisuus.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän seitsemän