Miten puhua puolisolle seksielämän hiipumisesta
Niin. Näitä vastaavia varmaan täällä ihmetelty ennenkin, mutta kysellään nyt kuitenkin.
miten ottaa puheeksi seksielämän hiipuminen suhteessa? Varsinkin jos asiasta on jo useaan kertaan hienovaraisesti vihjaissut. Varsinkin jos on selkeä olo siitä että puoliso ei enää halua vaan mielummin hoitaa seksuaaliset tarpeensa muuten?
parisuhteemme ja elämämme on muuten hyvää, enkä haluaisi jankata asiasta tai suututtaa toista, mutta itseä alkaa tilanne todella pahasti tympimään?
miten siis keskustella asiasta asiallisesti ilman että luo toiselle paineita, aiheuttaa suuttumusta tai pahentaa tilannetta entisestään? Itsellä on keinot loppu, ja pelkään että alan heiluttelemaan ero-korttia tai muuten vaan pahentamaan tilannetta entisestään. Neuvoja siis kaipailisin, ja mielellään asiallisia sellaisia varsinkin ihmisiltä jotka ovat painineet saman tilanteen kanssa ja saaneet siihen parannusta keskustelujen myötä.
sivukommenttina tähän omasta kokemuksestani, että on muuten jännä miten naiset haluavat että asioista puhutaan mutta sitten kun puhuminen käsittelee asiaa joissa heillä on valttikortit tietyllä tapaa eikä aihe miellytä, sivuutetaan keskustelu milloin milläkin verukkeella.
Kommentit (48)
Hyvä kirjoitus aiheesta tuolla: https://hotlips.fi/a54/miten-saada-intohimo-palaamaan-parisuhteeseen
Vierailija kirjoitti:
Taas näitä miksei naisella tee mieli. Sitä ennen nainen on viisi vuotta jankuttanut mitä toivoisi miehen tekevän seksissä. Mutta ei kertaakaan niin tapahdu. Aina sama jyystö mistä toinen ei tykkää. Sitten huuli pyöreänä ihmetellään miksi ei enää saa sitä kolmen minuutin surkeaa panoa.
Kuten täällä on monesti kirjoitettu, miehet nimenomaan haluavat tietää miten nainen saadaan nauttimaan. Harvassa on ne miehet uskoakseni nykyään jotka miettivät vain itseänsä.
Luulen että olet sama kirjoittaja joka näistä vouhkaa jokaisessa vastaavanlaisessa ketjussa.
olen kovin pahoillani puolestasi, jos sinulla on mies joka ei sinua huomioi. Suosittelisin etsimään uuden miehen jos asia noin paljon sinua katkeroittaa. Maailmaa on pullollaan miehiä jotka haluavat huomioida naisensa, ja joille seksissä on nimenomaan kyse siitä että saa tuottaa toiselle osapuolelle eli sille naiselle tyydytystä ja hyvää oloa.
voin kertoa vain omasta kokemuksestani, mutta minulle on henkilökohtaisesti aivan se ja sama useimmiten tulenkin itse ja pääsenkö siihen mainitsemaasi kolmen minuutin panoon.
Minä haluan ainakin seksiä naiseni kanssa koska nautin fyysisestä läheisyydestä hänen kanssaan ja haluan nimenomaisesti tuottaa hänelle hyvää oloa.
Olen surullinen puolestasi, jos sinulla asiat on toisin, mutta älä tule joka ketjuun purkamaan omaa pahaa oloasi jos et osaa rakentavasti kommentoida ihmisille jotka oikeasti haluavat apua ahdistavaan tilanteeseensa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taas näitä miksei naisella tee mieli. Sitä ennen nainen on viisi vuotta jankuttanut mitä toivoisi miehen tekevän seksissä. Mutta ei kertaakaan niin tapahdu. Aina sama jyystö mistä toinen ei tykkää. Sitten huuli pyöreänä ihmetellään miksi ei enää saa sitä kolmen minuutin surkeaa panoa.
Kuten täällä on monesti kirjoitettu, miehet nimenomaan haluavat tietää miten nainen saadaan nauttimaan. Harvassa on ne miehet uskoakseni nykyään jotka miettivät vain itseänsä.
Luulen että olet sama kirjoittaja joka näistä vouhkaa jokaisessa vastaavanlaisessa ketjussa.
olen kovin pahoillani puolestasi, jos sinulla on mies joka ei sinua huomioi. Suosittelisin etsimään uuden miehen jos asia noin paljon sinua katkeroittaa. Maailmaa on pullollaan miehiä jotka haluavat huomioida naisensa, ja joille seksissä on nimenomaan kyse siitä että saa tuottaa toiselle osapuolelle e
Olen ihan eri, mutta ei tuo sun ollut rakentavaa,,,
Täällä vuoskaudet naiset kertoneet, miten mies ei esim nuole tai sormeta tai mitään muutakaan mitä naiset haluaa, vaan jyystävät ja jyystävät ja aina ja vain silloin kun he itse haluavat, Etkö ole lukenut näitä kirjoituksia , joita on pilvin pimein!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
olen kovin pahoillani puolestasi, jos sinulla on mies joka ei sinua huomioi. Suosittelisin etsimään uuden miehen jos asia noin paljon sinua katkeroittaa. Maailmaa on pullollaan miehiä jotka haluavat huomioida naisensa, ja joille seksissä on nimenomaan kyse siitä että saa tuottaa toiselle osapuolelle e
Sivusta, mutta kyllä minunkin kokemukseni mukaan sellaiswt miehet ovat harvassa, jotka ovat kiinnostuneita huomioimaan sen, mitä nainen toivoo. Olen miehelleni kertonut monta kertaa toiveitani, mutta aina mies ne unohtaa ja joka kerta, kun aiheesta juttelen, se tuntuu olevan hänelle uusi tieto. Ei näköjään vain kiinnosta
Vierailija kirjoitti:
Sivusta, mutta kyllä minunkin kokemukseni mukaan sellaiswt miehet ovat harvassa, jotka ovat kiinnostuneita huomioimaan sen, mitä nainen toivoo. Olen miehelleni kertonut monta kertaa toiveitani, mutta aina mies ne unohtaa ja joka kerta, kun aiheesta juttelen, se tuntuu olevan hänelle uusi tieto. Ei näköjään vain kiinnosta
Se, että yksi mies toistamiseen unohtaa toiveet ei tarkoita sitä, että monet miehet tekisivät sitä. Munkaan vaimo ei toiveistani välitä jos ne millään tavalla menevät hänen mukavuusalueensa ulkopuolelle. Ei myöskään vaikka käsihoitoa antaessaan osoita minkäänlaisia muistikuvan merkkejä yksinkertaisista vinkeistä (esim "ihan hitaasti" ja "pidä kiinni vähän ylempää") joita olen useasti antanut, tai näytä mitään kiinnostusta siihen, millä tavalla nauttisin eniten, kunhan vatkailee vain hajamielisenä ja torkahdellen niinkuin aina ennenkin.
En silti väitä, että naiset tekevät tätä yleisesti, vaikka hän onkin sitä tehnyt jo 30 vuotta. Jotkut ilmeisesti vain eivät ole mitenkään seksuaalisesti uteliaita, vaan täysin tyytyväisiä siihen juttuun minkä ovat havainneet toimivan itselleen parhaiten. Toivon ainakin, että tällaiset ihmiset olisivat kuitenkin vähemmistössä.
M54
Vierailija kirjoitti:
Täällä vuoskaudet naiset kertoneet, miten mies ei esim nuole tai sormeta tai mitään muutakaan mitä naiset haluaa, vaan jyystävät ja jyystävät ja aina ja vain silloin kun he itse haluavat, Etkö ole lukenut näitä kirjoituksia , joita on pilvin pimein!
Entäs kun se on se nainen joka haluaisi samaa jyystöä aina vaan vuosikausien ajan? Lämmittelyksi kelpaa suuseksin vastaanottaminen juuri sen verran että se jyystö toimii ja tuottaa sen tyydytyksen mitä hän haluaa, mutta muuten ei ole mitään mielenkiintoa mihinkään muunlaiseen seksinautintoon, eikä sellaisen tutkimiseen tai opetteluun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entäs kun se on se nainen joka haluaisi samaa jyystöä aina vaan vuosikausien ajan? Lämmittelyksi kelpaa suuseksin vastaanottaminen juuri sen verran että se jyystö toimii ja tuottaa sen tyydytyksen mitä hän haluaa, mutta muuten ei ole mitään mielenkiintoa mihinkään muunlaiseen seksinautintoon, eikä sellaisen tutkimiseen tai opetteluun.
Herää kysymys, että miksi ylipäätään on alettu edes suhteeseen, jos halut on niin erilaiset. Me seurusteltiin vajaa 2v ennen kihloihin menoa. Silloin oli jo kaikkea kokeiltu, eikä toisen halut olleet enää yllätys. Oli tasan tarkkaan tiedossa mistä vaimo tykkäsi ja millaista seksiä halusi ja miten saisi parhaiten tyydytyksen. Eipä tuossa ole juurikaan ollut muutosta elinikäisessä parisuhteessa. Yhä edelleen pitää huolen minunkin tyydytyksestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se, että yksi mies toistamiseen unohtaa toiveet ei tarkoita sitä, että monet miehet tekisivät sitä. Munkaan vaimo ei toiveistani välitä jos ne millään tavalla menevät hänen mukavuusalueensa ulkopuolelle. Ei myöskään vaikka käsihoitoa antaessaan osoita minkäänlaisia muistikuvan merkkejä yksinkertaisista vinkeistä (esim "ihan hitaasti" ja "pidä kiinni vähän ylempää") joita olen useasti antanut, tai näytä mitään kiinnostusta siihen, millä tavalla nauttisin eniten, kunhan vatkailee vain hajamielisenä ja torkahdellen niinkuin aina ennenkin.<
Kyllä sinun nyt vaan täytyy tottua ajatukseen, että olet poikkeuksellinen mies sängyssä. Kuulostat kommenttiesi perusteella siltä, että sijoitut miesten top 1%:in seksissä.
Valitettavasti miesten laaja enemmistö ei ole (kokemusteni mukaan) juuri lainkaan kiinnostunut ottamaan naisen toiveita vakavasti huomioon.
Eli onnittelut sinulle, että olet hieno poikkeus.
N53
Lukemattomia kertoja olen yrittänyt vaimolta kysellä mistä hän sängyssä pitäisi. Jopa tekstiviestikeskustelussa kun se naamatusten puhuminen tästä aiheesta tuntuu olevan niin ylivoimaista. Vastauksena aina: "Ei mitään erityistä" Selvä...
Kipinä löytyy kyllä kun kilpailija tulee reviirille
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Herää kysymys, että miksi ylipäätään on alettu edes suhteeseen, jos halut on niin erilaiset. Me seurusteltiin vajaa 2v ennen kihloihin menoa. Silloin oli jo kaikkea kokeiltu, eikä toisen halut olleet enää yllätys. Oli tasan tarkkaan tiedossa mistä vaimo tykkäsi ja millaista seksiä halusi ja miten saisi parhaiten tyydytyksen. Eipä tuossa ole juurikaan ollut muutosta elinikäisessä parisuhteessa. Yhä edelleen pitää huolen minunkin tyydytyksestä.
Kirjoitin ehkä hieman epäselvästi, koska ei tilanne itselleni nyt mikään epätoivon paikka ole. Vaimo saa sitä seksiä mikä hänet tyydyttää, joten hän sitten myös seksiä haluaa. Kohta 30 vuotta on menty ilman kuivia kausia. Tokihan minäkin tyydytyksen siitä jyystämisestä saan, vaikka muunkinlainen seksi voisi olla mieleeni edes joskus vaihteluna. Parempi vaihtoehto tämä minusta on kuin moni muu tarina mitä täältä saa lukea, varsinkin kun muutenkin ollaan kasvettu, kasvatettu ja vanhettu yhteen ja yhdessä. En haikaile että olisi pitänyt jotain tehdä toisin, vaikka toisinaan fantasioinkin erilaisesta seksistä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä sinun nyt vaan täytyy tottua ajatukseen, että olet poikkeuksellinen mies sängyssä. Kuulostat kommenttiesi perusteella siltä, että sijoitut miesten top 1%:in seksissä.
Valitettavasti miesten laaja enemmistö ei ole (kokemusteni mukaan) juuri lainkaan kiinnostunut ottamaan naisen toiveita vakavasti huomioon.
Eli onnittelut sinulle, että olet hieno poikkeus.
N53
No kiitokset kehuista, vaikka epäilenkin että vastasit toiselle, koska tuo oli ensimmäinen viestini tähän ketjuun. Mun pointti oli ehkä enemmän siinä, että näissä seksikeskusteluissa, niin palstalla kuin lehtien jutuissakin, korostuu ongelmat aika vahvasti. Ne ovat äänessä jotka ovat syystä tai toisesta tyytymättömiä, mutta seksielämäänsä tyytyväiset eivät paljoa onnestaan hiisku. Tästä voi tulla vähän sellaista näköharhaa, joka purkaantuu "kaikki miehet" tai "kaikki naiset" tyyliseksi polarisoivaksi kinasteluksi. Minä uskon että useimmissa suhteissa seksi kuitenkin toimii ihan kohtuullisesti, on hyviä juttuja ja on niitä joissa olisi parantamisen varaa. Ihan niinkuin elämässä yleensä.
Olen erittäin vahvasti sitä mieltä, että seksikin saisi olla elämänalue josta olisi lupa keskustella myös positiiviseen sävyyn, silloinkin kun se toimii ja asiat ovat hyvin. Nyt tuntuu siltä, että hyvä seksi on kielletty puheenaihe, jotain moraalitonta tai sopimatonta, kun taas huono seksi (ainakin jos se on vastakkaisen sukupuolen "syy") on asia jolla ilmatilan voi täyttää ihan vapaasti.
Tämän näkee täällä palstallakin valitettavasti. Ihan liian usein kun joku tulee kertomaan hyvistä kokemuksistaan, niin paikalle pelmahtaa joukko ankeuttajia ja muita kissanulospäästäjiä, jotka yrittävät lytätä moisen ilakoijan maan rakoon. Seksipalstalla kuitenkin ollaan, joten luulisi että edes täältä löytyisi enemmän niitä, joille seksi on iloinen asia?
Vierailija kirjoitti:
Hyvä kirjoitus aiheesta tuolla: https://hotlips.fi/a54/miten-saada-intohimo-palaamaan-parisuhteeseen
Oikeasti ihan hyvä kirjoitus. Aika yllättävässä osoitteessa.
Mä oon sanonu miehelle suoraan etten aina jaksa sen pihtaamista ja sen seurauksena ainaista puutteessa oloa. Ja että jos se ei hoida hommassa nii joku muu kyllä hoitaa. Pitää ottaa sitten joku muu sen paikalle ja myös että sillekin tekisi hyvää nousta jonkun muun pillun päälle jos si alkais taas pikkuhiljaa kiinnostaa.
Vierailija kirjoitti:
Mä oon sanonu miehelle suoraan etten aina jaksa sen pihtaamista ja sen seurauksena ainaista puutteessa oloa. Ja että jos se ei hoida hommassa nii joku muu kyllä hoitaa. Pitää ottaa sitten joku muu sen paikalle ja myös että sillekin tekisi hyvää nousta jonkun muun pillun päälle jos si alkais taas pikkuhiljaa kiinnostaa.
Joo, ei toisella ole oikeutta lopettaa toisen seksuaalisuutta. En itsekään sellaista enää katselisi, mutta onneksi mun ei tarvitsekaan.
Se että puoliso on nainen ei tientenkään tee hänestä automaattisesti hyvää keskustelijaa.
Yleensä kannattaa lähteä "Minulle herää XX tunteita meidän suhteessa." Ei puhetta siitä kuinka toinen tekee väärin vaan mitä sinä koet.
Suosittelen kaikille myös viikoittaista parisuhdepäivää, jolloin keskestellaan aina painavat asiat läpi. Siinä on sitten helppo ottaa tuollaisetkin esiin.
Tsemppiä, ei se helppoa ole, silloinkaan kun toinen on vastaanottavainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Herää kysymys, että miksi ylipäätään on alettu edes suhteeseen, jos halut on niin erilaiset. Me seurusteltiin vajaa 2v ennen kihloihin menoa. Silloin oli jo kaikkea kokeiltu, eikä t
Me olimme yhdessä 5 vuotta kunnes olin "varma" että haluja on ja ne käyvät myös yhteen. Siten uskalsin kihlata. No sitten saatiin 2 lasta ja mitäs sen jälkeen tapahtui? Peppuseksiäkö? No se oli vain uutuudenviehätystä sen 7-8 vuotta. Tästä lähtien riittää pikapano takaapäin 1-2 kertaa kuussa. Mikään muu ei kiinnosta, ei edes suuseksi kumpaankaan suuntaan
Vierailija kirjoitti:
Puhuminen rakentavasti on ollut vaikeaa. On helpompi ola puhumatta vaikeista asioosta mitään. Sitten jossain kohtaa on mennyt hermo ja olen vihaisesti ottanut puheeksi, että miksi miestä ei seksi kiinnosta ja että haluaako hän enää ja mistä haluttomuus johtuu. Otin asian esiin puolen vuoden kohdalla, vuoden kohdalla ja nyt 1,5 vuoden seksittömyyden kohdalla. Mies vaan ei halua, vaikka noissa leskusteluissa väittää haluavansa
"Hyvää seksiä haluaa yhä enemmän ja enemmän".
Käsi ylös ne jotka on lukeneet tämän lauseen täällä?!
Joten- miehesi haluttomuus johtuu siitä että antamasi seksi on huonoa, hän ei saa siitä orgasmeja eikä hän nauti siitä. Siksi hän ei sitä myöskään kanssasi halua. Ei se, että olet nainen tarkoita sitä että osaisit automaattisesti antaa hyvää seksiä. Huonoa on, myönnä pois! Koska jos olisi hyvää, miehesi haluaisi sitä yhtä usein kuin sinäkin, jopa useamminkin. Uskomattoman paljon on naisia jotka on seksissä täysiä toheloita, näitten palstojen "mieheni ei halua seksiä" kirjoitukset sen paljastavat.
Vai- olikos se niin että tämä "hyvää seksiä haluaa yhä enemmän ja enemmän" jankutus koskeekin vain naisia, vai miten se oli?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, ei toisella ole oikeutta lopettaa toisen seksuaalisuutta. En itsekään sellaista enää katselisi, mutta onneksi mun ei tarvitsekaan.
Joo olen itsekin samaa mieltä. Jos toinen haluaa lopettaa seksin nii ok se on sen valinta ja se pitää suoda. Ei kerän voi pakottaa nostaa haluja. Mutta se ei tarkoita että toisenki pitää oppia olee ilman. Sillon on muita vaihtoehtoja ja se pitää suoda molemmille ja siitä pitää vaan suoraan puhua. Si se ei oo väärin käydä muualla.
Puhuminen rakentavasti on ollut vaikeaa. On helpompi ola puhumatta vaikeista asioosta mitään. Sitten jossain kohtaa on mennyt hermo ja olen vihaisesti ottanut puheeksi, että miksi miestä ei seksi kiinnosta ja että haluaako hän enää ja mistä haluttomuus johtuu. Otin asian esiin puolen vuoden kohdalla, vuoden kohdalla ja nyt 1,5 vuoden seksittömyyden kohdalla. Mies vaan ei halua, vaikka noissa leskusteluissa väittää haluavansa