Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten puhua puolisolle seksielämän hiipumisesta

Vierailija
17.05.2024 |

Niin. Näitä vastaavia varmaan täällä ihmetelty ennenkin, mutta kysellään nyt kuitenkin. 

miten ottaa puheeksi seksielämän hiipuminen suhteessa? Varsinkin jos asiasta on jo useaan kertaan hienovaraisesti vihjaissut. Varsinkin jos on selkeä olo siitä että puoliso ei enää halua vaan mielummin hoitaa seksuaaliset tarpeensa muuten?

parisuhteemme ja elämämme on muuten hyvää, enkä haluaisi jankata asiasta tai suututtaa toista, mutta itseä alkaa tilanne todella pahasti tympimään?

miten siis keskustella asiasta asiallisesti ilman että luo toiselle paineita, aiheuttaa suuttumusta tai pahentaa tilannetta entisestään? Itsellä on keinot loppu, ja pelkään että alan heiluttelemaan ero-korttia tai muuten vaan pahentamaan tilannetta entisestään. Neuvoja siis kaipailisin, ja mielellään asiallisia sellaisia varsinkin ihmisiltä jotka ovat painineet saman tilanteen kanssa ja saaneet siihen parannusta keskustelujen myötä. 

sivukommenttina tähän omasta kokemuksestani, että on muuten jännä miten naiset haluavat että asioista puhutaan mutta sitten kun puhuminen käsittelee asiaa joissa heillä on valttikortit tietyllä tapaa eikä aihe miellytä, sivuutetaan keskustelu milloin milläkin verukkeella.

Kommentit (48)

Vierailija
1/48 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näinhän se on. Keskustelua olla pitää! Kuitenkin, keskustelua on oltava asioista joista on lupa keskustella. Jos yrittää ohjailla keskustelua luvattomiin aiheisiin, niin totta kai sieltä tulee uhrautumista, raivoa, ja mykkäkoulua.

Kala- allergikko ei halua keskustella kalasta. Uimataidoton ei halua keskustella uimisesta. Köyhä ei halua keskustella rahasta eikä ylellisestä elämästä. Käärmekammoinen ei halua keskustella käärmeistä. Vegaani ei halua keskustella lihan syömisestä. Seksuaalisesti haluton ei halua keskustella seksistä. Sitäpaitsi, meillähän on kaikki ihan hyvin.

Vierailija
2/48 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites miehelle keskustellaan siitä, että tulee milloin haluaa tuosta vaan panemaan, vaikka kesken unien, eikä tee elettäkään että nainenkin nauttisi?! Ja tätä samaa potaskaa aina vaan...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/48 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen huomannut, että tekstiviestittely on yksi toimiva tapa ainakin meillä. Laitan kauniita kuvia ja viestit sinne sekaan. Kyllä toinen on lopulta sen verran utelias, että ne lukee

Vierailija
4/48 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottakaa yhteyttä sexpoon. Sieltä saa hyvät neuvot suhteen avaamiseen ja polyamoriaan. Sitten vaan odottelemaan kenen pää hajoaa ensimmäisenä.

Vierailija
5/48 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mites miehelle keskustellaan siitä, että tulee milloin haluaa tuosta vaan panemaan, vaikka kesken unien, eikä tee elettäkään että nainenkin nauttisi?! Ja tätä samaa potaskaa aina vaan...

Eiköhän tota voisi kutsua raiskaukseksi jo? Suosittelisin rikosilmoitusta

Vierailija
6/48 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysymys AP:lle ja muille myös jotka vastaavan asian kanssa painivat sivuten aihetta. Oletteko lopettaneet aloitteen tekemisen ja katsoneet milloin toinen tekee?jos olette, niin missä ajassa olette sortuneet tai alkaneet ottaa asian puheeksi? Kiinnostaa aihetta koskien tämä  empiirisenä tutkimuksena ikään kuin, että missä kulkee se ihmisten sietoraja noin ajassa tuon vastapuolen haluttomuuden suhteen?

itse sanoisin että jos kuukausi menee, niin alan kyllä asiaa jo ihmettelemään että mistä tuulee. 

tokihan tämä riippuu kuinka usein seksiä on normaalisti, mutta hypoteettisesti jos ollaan AP:n saappaissa ja oletettavasti sitä ei ole kovin usein

Vierailija
7/48 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai jaa, että rikosilmoitus parantaa miehen "seksi" tavat. Ihan sama miten miehelle sanoo että haluaa muutakin kuin panoa, ja vain sitäkin silloin kun örisiä itse sitä haluaa..

Vierailija
8/48 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai jaa, että rikosilmoitus parantaa miehen "seksi" tavat. Ihan sama miten miehelle sanoo että haluaa muutakin kuin panoa, ja vain sitäkin silloin kun örisiä itse sitä haluaa..

Voi luojajos teillä päin kutsutaan noita seksitavoiksi, niin voi sentään..pakko olla provo

Vierailija
9/48 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysymällä suoraan mikä mättää, miksei ole enää seksihaluja. Parisuhteessa on velvollisuuksia mistä pitää molempien vastata, yhteinen seksi kuuluu niihin. Muuten parisuhteen ehdot ei täyty. Siksi kysykää suoraan ja on lupa suuttua seksin vähyydestä. Ei toinen voi keskustelua dissata tai välttää saati suuttua jos tietää että seksiä on liian harvoin. Ei tarvitse heittää erokorttia mutta on kohtuullista saada selvitys miksei ole ja voiko asialle tehdä mitään. Tehdä selväksi, ettei ole tyytyväinen nykytilanteeseen ja ongelma pitää jotenkin ratkaista. Pitää olla kanttia kysyä syytä. 

Olen kysynyt vaimolta montakin kertaa pitkässä parisuhteessa, että mikä mättää, jos seksikerta venynyt yli viikon. Sama toisin päin jos olen keskittynyt liikaa harrastuksiin, on vaimo kysellyt etteikö enää seksi kiinnosta. Palauttaa hyvin maanpinnalle ja siihen, mikä elämässä on tärkeintä, se on toimiva parisuhde jossa molemmat ovat tyytyväisiä. Sen jälkeen huomioitu toisiamme paremmin. 

Vierailija
10/48 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysymällä suoraan mikä mättää, miksei ole enää seksihaluja. Parisuhteessa on velvollisuuksia mistä pitää molempien vastata, yhteinen seksi kuuluu niihin. Muuten parisuhteen ehdot ei täyty. Siksi kysykää suoraan ja on lupa suuttua seksin vähyydestä. Ei toinen voi keskustelua dissata tai välttää saati suuttua jos tietää että seksiä on liian harvoin. Ei tarvitse heittää erokorttia mutta on kohtuullista saada selvitys miksei ole ja voiko asialle tehdä mitään. Tehdä selväksi, ettei ole tyytyväinen nykytilanteeseen ja ongelma pitää jotenkin ratkaista. Pitää olla kanttia kysyä syytä. 

Olen kysynyt vaimolta montakin kertaa pitkässä parisuhteessa, että mikä mättää, jos seksikerta venynyt yli viikon. Sama toisin päin jos olen keskittynyt liikaa harrastuksiin, on vaimo kysellyt etteikö enää seksi kiinnosta. Palauttaa hyvin maanpinnalle ja siihen, mikä elämässä on tärkeintä, se on toimiva parisuhde jossa molemmat ovat tyytyvä

Kerro siitä ärähtelystä, ja siitä kuinka mies tietää paremmin kuin vaimo että mikä on vaimolle parasta?

Vierailija
11/48 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noi papan ohjeet ei sitte ole taas mitenkään yleispäteviä. Todella moni kokee tuolla tavalla esitetyt asiat hyökkäyksenä tai syytöksenä, mistä seuraa yleensä puolustautuminen tai vastareaktio. Jos otat asian esille, muista pysyä omissä kokemuksissa ja fiiliksissä. Älä kysy, et eikö sua kiinnosta enää, tai muuta vastaavaa, vaan aloita mieluusti vaikka joka lause sanoilla mun mielestä tai musta tuntuu et

Ja mun vaatimattomalla 30 vuoden kokemuksella naisista, olen huomannu, et omien epävarmuuksien ja oman haavoittuvuuden näyttämisellä saa luotua taas sitä tunneyhteyttä, mitä naiset (ja toivottavasti muutkin miehet) arvostaa. 

Jos sä arvostat ja rakastat naistasi, niin kerro rehellisesti, et sua pelottaa mihin se seksin ja fyysisen välittämisen puute johtaa. Että sulle ne on tärkeitä asioita ja haluisit, et ne ois myös toiselle tärkeitä. Voit kysyä, et mitä sä voisit tehdä niiden palauttamiseksi. Jos asia tuntuu toiselle vaikealta, älä painosta. Voit sanoa, ettei vastausta tarvii antaa nyt. Anna tilaa ja omaa aikaa pohtia asioita. Voitta vaikka päättää, et palaatte viikon päästä asiaan. 

eli tiivistettynä: avoimuus, rehellisyys ja omissa tunteissa/kokemuksissa pysyminen. 

Vierailija
12/48 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas näitä miksei naisella tee mieli. Sitä ennen nainen on viisi vuotta jankuttanut mitä toivoisi miehen tekevän seksissä. Mutta ei kertaakaan niin tapahdu. Aina sama jyystö mistä toinen ei tykkää. Sitten huuli pyöreänä ihmetellään miksi ei enää saa sitä kolmen minuutin surkeaa panoa.

Vierailija
13/48 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noi papan ohjeet ei sitte ole taas mitenkään yleispäteviä. Todella moni kokee tuolla tavalla esitetyt asiat hyökkäyksenä tai syytöksenä, mistä seuraa yleensä puolustautuminen tai vastareaktio. Jos otat asian esille, muista pysyä omissä kokemuksissa ja fiiliksissä. Älä kysy, et eikö sua kiinnosta enää, tai muuta vastaavaa, vaan aloita mieluusti vaikka joka lause sanoilla mun mielestä tai musta tuntuu et

Ja mun vaatimattomalla 30 vuoden kokemuksella naisista, olen huomannu, et omien epävarmuuksien ja oman haavoittuvuuden näyttämisellä saa luotua taas sitä tunneyhteyttä, mitä naiset (ja toivottavasti muutkin miehet) arvostaa. 

Jos sä arvostat ja rakastat naistasi, niin kerro rehellisesti, et sua pelottaa mihin se seksin ja fyysisen välittämisen puute johtaa. Että sulle ne on tärkeitä asioita ja haluisit, et ne ois myös toiselle tärkeitä. Voit kysyä, et mitä sä voisit tehdä niiden palauttamiseksi. Jos asia tu

No tottahan toki. Vuoden jo kitunut ja antanut toisen kertoa sopivaa aikaa milloin keskustella. Mihinkä se munattomuus siitä muuttuu jos ei uskalla puolison kanssa keskustella ja vaatia keskustelua miten parisuhdeseksissä edetään. Jos haluton suuttuu suorasta kyselystä mitä asialle voisi tehdä ja miten palauttaa seksuaalisuus, niin haluton suuttuu koska tietää itse olevansa syypää toisen laiminlyöntiin ja parisuhteen vaarantamiseen.  Mutta eniten ihmettelen, sitä munattomuutta ettei asiasta aleta kyselmään heti kun säännöllinen seksi alkaa hiipumaan. Mitä pidempi tauko sen vaikeammaksi menee. Itse en ole päästänyt tilannetta koskaan noin pahaksi vaan kysellyt heti kun seksikerrat meinanneet venyä. Jo sillä osoittanut vaimolle, että välitän hänestä ja kaipaan rakastelua ja läheisyyttä. Tällä vaalinut meidän parisuhdetta, rakkautta ja läheisyyttä jo yli 48 vuotta. Turha kuvitella että pitkä parisuhde pysyy intohimoisena ja seksintäyteisenä itsestään ja etteikö välillä joutuisi käymään keskusteluita parisuhteen tilasta. Meillä toiminut niin hyvin, ettei tosia parisuhteita ole tarvinnut harrastaa. Yksi ja ainut on toiminut, kun sen eteen on tehty töitä. 

Vierailija
14/48 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kysyä miksi ei seksi kiinnosta. Puolison mielestä ei ole tarvetta keskustella, joten voi keskustella yksin asiasta.

Vierailija
15/48 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä ymmärrät taas tahallasi asiat väärin, tai et suostu ymmärtämään, et ihmiset on erilaisia kun sinä ja sun kumppani. Vaikeista asioista puhuminen on oikeasti vaikeaa, ja jos sä pystyt täräyttämään kaikki asiat kumppanisi silmille niin, ettei kriisejä synny, se ei tarkoita sitä, että sama tyyli toimisi kaikilla. 

molemmat voivat vaikka pelätä eroa, jos asiasta aletaan puhumaan pohjia myöten. Kumpikaan ei sun sanojen mukaan uskalla nostaa kissaa pöydälle Silloin pehmeämpi ja empaattisempi lähestyminen voisi toimia. 

Voihan se olla, että toinenkin haluasi haluta, mut joku päänsisäinen lukko tai huomaamatta jäänyt väsymys/stressi estää sen. Toinen ärsyttää jostain syystä, mitä ei itsekään osaa tulkita? Eipä siinä kohtaa paljon auta, jos toinen hyökkää silmille, et miksi mun kivikova ja iso kalu ei enää kelpaa?

mistä muuten löysit tuon vuoden keston tähän ongelmaan? 

Vierailija
16/48 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaihda miestä. 

Vierailija
17/48 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennen keskustelua miehen kanssa, pitäisi käydä keskustelu itsensä kanssa. Aiheena "miksi valitsin tämän miehen?"

Vierailija
18/48 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kysynyt vaimolta montakin kertaa pitkässä parisuhteessa, että mikä mättää, jos seksikerta venynyt yli viikon. Sama toisin päin jos olen keskittynyt liikaa harrastuksiin, on vaimo kysellyt etteikö enää seksi kiinnosta. Palauttaa hyvin maanpinnalle ja siihen, mikä elämässä on tärkeintä, se on toimiva parisuhde jossa molemmat ovat tyytyvä

Oletko puhunut vaimolekin vai pelkästään pillulle?

Vierailija
19/48 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menen paskalle.

Vierailija
20/48 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taas näitä miksei naisella tee mieli. Sitä ennen nainen on viisi vuotta jankuttanut mitä toivoisi miehen tekevän seksissä. Mutta ei kertaakaan niin tapahdu. Aina sama jyystö mistä toinen ei tykkää. Sitten huuli pyöreänä ihmetellään miksi ei enää saa sitä kolmen minuutin surkeaa panoa.

1-3 työntöä puhumatta, silmiin katsomatta, suutelematta ja -  tuijotus seinään.

Se oli sellaista. Tyhjennyspussina olo.

Rakasteleminen 😂😆😄😅🤣

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kolme