*o*o*helminauhan perjantai*o*o*
Avataan nyt vielä teille uusi pino..;)
Eli linkki eiliseen:
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=9426195&p=&mpage=1&tmode=…
En muuten uskaltanut koko viikonloppua vielä samaan pinoon laittaa kun ovat tosiaan kasvaneet niin vauhdilla. :)
Kommentit (52)
HEINÄLLE: Mä pistän peukut pystyyn, jotta säkin pääsisit nyt sitten vihdoin tosi toimiin, imurointia, imurointia, kyllä se siitä. Mutta muista yrittää myös edes vähän levätä, jos ihan oikeasti lähtö koittaa, etet ole ihan puhki kun synnärille asti pääset!
G: Kuinka paljon miehenne pelaa tietokoneella tai harrastaa omia juttujaan?? Meillä mies ei pelaa eikä tee tietokoneella muutakaan, tää on ihan vaan mun käytössä. Miehellä töissä koko ajan kone käytössä ja surffailee sitten siellä tarpeidensa mukaan! Mikähän tuo WOW?? mahtaa olla? Mä oon ihan pihalla?! No meillä miehellä on omana harrastuksena sitten kalastus, mutta sekin on ollut nyt vähän vähemmällä kun on nuo lapset sen verran pieniä olleet viime kesinä. Muutamia kertoja on kuitenkin sielläkin päässyt käymään.
Meillä on tällä hetkellä tuhansia pikku-legoja ympäri olkkaria, hermot menee!!!
T.kolomonen
...kohdun suusta eli mulla lukee jokaisessa kolmessa neuvolakortissa isoilla kirjaimilla TAKANA. Aina lääkärit valittavat etteivät millään meinaa ylettyä kohdunsuulle asti ja tuntuuhan tuo aika ilkeeltä kun ne yrittää epätoivoisesti kaivaa tietänsä niin pitkälle. Mulla tuo on myöskin tuottanut synnytyksessä vähän " ylimääräistä" kivua kun vauvan laskeutuminen tarpeeksi alas kestää ihan hillittömän kauan, näin siis kätilöt ovat synnytyksessä sanoneet.
Meillä muuten mies on ihan eri mieltä tuosta " vauvan tökkimisestä" . Meillä mies on sitä mieltä että voishan sitä vauvaa vähän tökkiä ylemmäs, jos vaikka meinaa liian alhaalla olla. Meillä ei mun supistusherkän kohdun takia vaan meinaa tuo sekstailu oikein enää luistaa, kun mua rupeaa supistamaan niin kovasti heti ensi alkuun ettei siitä hommasta tulekaan sitten enää mitään =( Tosi tylsää ja nyt sitten yrityksetkin ovat jääneet vähiin, no odotan innolla sitten synnytyksen jälkeistä elämää tälläkin saralla.
Pistetäänpä sitten taas vähän Galluppia eli
Onko teillä nyt jo NIMIVAIHTOEHDOT tiedossa ja entäs te jotka aioitte lapsenne kastaa, Onko KUMMIT jo valittu?
Meillä ei oo hajua vieläkään kummastakaan, eilen juuri tuli mieleen tuo kummiasia ja sehän rupeskin sitten mietityttämään....
Nyt mä poistun ihan oikeesti!
t.kolomonen
Ihanaa HELMIINA että sä lupaudut mun seuralaiseksi tänne vaikka maaliskuulle asti! Toivotaan tosiaan ettei ihan kaikki meitä jätä, vaikka onhan noita vauva-uutisia ihana lueskella, Mä vaan alan olemaan NIIIIN kateellinen! Ja kovasti jännitän minäkin kaikkien synnärillä olevien puolesta!
Heippa kaikki! Jännää, kun osa on jo synnärillä - oma olo ei ole vielä yhtään sellainen, että vauva olisi tulossa ja niin kuin olen aiemminkin todennut, hyvä niin :-) Saa vielä touhuta itsekseen ja odottaa sitä fiilistä, että haluaa päästä tositoimiin enemmän kuin mitään muuta!
JOLANDAn viesti sai minut kyselemään teiltä muilta, että miten on seksin laita? Osa onkin kirjoitellut, että seksihalut ovat ennallaan, mutta onko kenelläkään muulla kuin Jolandalla ja minulla sellainen tilanne, ettei mies halua seksiä? Itsekään en kyllä ole ollut aktiivinen eikä ole tehnyt mieli varsinkaan nyt loppuvaiheilla, hellyyttä enemmänkin olen kaivannut ja sitä riittävästi saanutkin. Halailua ja silittelyä, hierontaa ja niin edelleen. Mutta vaikken itsekään ole halukas seksipuuhiin nyt, niin pelottaa vähän se vauvan jälkeinen elämä - mitä sitten, jos halut eivät palaakaan ennalleen?! Olen aina ollut sitä mieltä, että seksi on todella olellinen osa toimivaa parisuhdetta, ja nyt olen sitten tässä tilanteessa....
Mies sanoo, että kokee " jonkun kolmannen" olevan läsnä, eikä pysty keskittymään. Hassua sinänsä, kun ennen vauvauutisia mies haaveili seksistä minun ja toisen naisen kanssa, ja nyt sitten tuo kolmas häiritsee :-) No onhan se kieltämättä eri juttu mutta silti... Pliis kertoka akokemuksia!
minä ja papu rv 36+4
Eilen ä-polilla synnytystavan arvioinnissa. Aika kivulias tutkimus oli, mutta onneksi nopeasti ohi. Mun tuurilla tutkimuksen teki aluesairaalan kovakätisin miesgyne... Alakautta pitäis mahtuman, painoarvio eiliselle 2800 g. Muuten ei erityisemmin puhellut, eli ei mitään mainintaa kohdunsuusta tai -kanavasta, no kai ne siellä tallessa on, heh. Kätilö varoitteli, että vertakin saattaa tutkimuksen jälkeen vuodella, mutta ei sentään.
Kantoliinasta, sain siskolta pikku-ruu -liinan lainaksi ja luulen käyttäväni sitä. En oo kyllä vielä harjoitellu, mutta kuvalliset ohjeet vaikuttavat aika yksinkertaisilta.
Yhdessäolosta, ollaan alettu seurustelemaan kohta 14 vuotta sitten, naimisissa pian 6 vuotta. Ja tää koeputkipoitsuhan antoi odottaa itseään reilut 3 vuotta.
Vauvan vaatteista, pikkusisko kun on kerennyt tekemään jo kaksi poikaa, niin hän tuuppasi kokonaisen muuttokuorman tavaroita meille, että itse ei olis tarvinnu ostaa vauvalle mitään vaatteita, mutta ihan en ole malttanut pitäytyä sillä linjalla.
Kahvista, ennen raskautta meni kolmisen mukia päivässä. Alkuraskaudesta ei pystynyt juomaan kahvia lainkaan, keskipaikkeilla 1-2 pienempää kupillista päivässä ja nyt lopussa kun närästää armottomasti, niin on taas pitänyt melkein kokonaan luopua kahvista, eli nyt tulee juotua sellanen 1-2 kuppia viikossa.
Miehen harrastuksista ja töistä. Hän ajaa rekkaa etelä- ja keski-Eurooppaan, on kerrallaan reissussa 1-2 viikkoa ja sitten yleensä hyvä jos vuorokauden kotona. Nyt tammikuussa esimerkiksi saldoksi jää kaksi kotona vietettyä yötä. Joten harrastuksia hänellä ei kotipuolessa voi olla, autossa kyllä lukee paljon kirjoja.
Äitiysvaatteista, muutamat housut jääneet jo pieneksi, esim H&M:n farkkuhaalarit kiristävät inhottavasti alavatsaa. Lisäksi alkuraskaudesta ostamani äitiyslantiofarkut ovat olleet tosi pettymys, niitä en ole voinut käyttää alkuraskauden jälkeen, koska painavat inhottavasti alavatsaa istuessa.
Ihanaa, että useampi helmikuun odottaja on jo vauvanhakureissulla. Se saa tuntemaan, että omakin aika lähenee...
lintunen ja putkonen 36+3
mut varmaan jo kohta potkitaan ulos täältä!!!
No seksiasiaa nyt kuitenkin eli
leijailevi: Meillä on seksielämä palautunut synnytyksen jälkeen ennalleen aina heti vaan kun tuo jälkivuoto on loppunut ja molempien synnytysten jälkeen vaan aina paremmaksi muuttunut. Tottahan toki on että mua on kyllä häirinnyt tuo vauvan lähellä olo, mutta kyllä senkin on sitten pystynyt lopulta unohtamaan. Meillä miestä ei taas ole haitannut ollenkaan lapset/vauvat. Kaikkein ärsyttävintä mun mielestä kuitenkin on ollut se kun tissit valuu maitoa kesken kaiken!!!
Meillä seksi ei kyllä esitä mitään järjettömän suurta osaa meidän parisuhteessa enää, lapset ja ennen kaikkea PERHEjoten tässä suhteessa olemme kai vähän erilaisia
Meillä seksi ei kyllä esitä mitään järjettömän suurta osaa meidän parisuhteessa enää, lapset ja ennen kaikkea PERHE on meillä nykyään tärkeintä, joten tässä suhteessa olemme kai vähän erilaisia.
t.kolomonen
ja nyt suljen koneen
HEIPPA!
Perjantainen tervehdys Helmikset!
Tsemppiä Mairaanne ja Frog synnytykseen! Ja Heinälläkin kuulosti aika lupaavalta...kateeksi käy, olisin valmis kanssa jo synnytykseen lähtemään mut toistaiseksi ei mitään ;o/ No kaikki aikanaan, on vaan niin tukala olo mut enpä taida olla ainut :o)
Gallupeihin:
Yhdessä ollaan oltu kohta 12 vuotta ja naimisissa3. Hiukan piti miettiä ensin...No syntyihän tuo esikoinen jo 51/2 vuotta sitten. Tuntuu kyllä et oltais aina oltu yhdessä, sen verran hyvin tuon siippaansa tuntee;o)
Ei ole mikään suurempi juomari, ottaa kyllä jos tarjotaan esim. firman reissut yms. Muuten harrastelee lähinnä kalsarikännejä...ei kumpikaan viihdytä ravintoloissa (liikaa ihmisiä, savua ja meteliä). Kavereiden kanssa sitten puolin ja toisin illanviettoja yms. tosin nyt hiukan harvemmin kun aikas monilla näitä imeväisikäisiä lapsosia.
KahviG: Tykkään kahvista ja normisti juon useamman kupillisen päivässä. Alkuraskaudessa en pystynyt juomaan kun hajukin teki pahaa. Nyt tuoksu ihana mutta sappikivien takia kahvi kiellettyjen listalla :o( JA SUKLAA!!! Niin ja sappikivet tulleet raskauden mukana...
VaatteetG: Body/potkari/puolipotkarilinjalla mennään. Vähän uusia hankintoja kun entiset menneet noiden kahden aiemman kanssa rikki, varsinkin tuo housupuoli. Tosin sain paljon vanhana vaatteita jo esikoiselle ja äitiyspakkausta en ole ottanut kakkoselle enkä nyt.
Raskausarvista: Murkkuiässä niitä tuli reisiin aikas läjä mut kumma kyllä yhdessäkään raskaudessa ei ole tullut ensimmäistäkään. Kuvittelin et olis tullut kun tosiaan murkkunakin tuli tosi herkästi. Olen kyllä tosi kuivaihoinen ja masua rasvannut joka kerta perusvoiteella heti kun raskaudesta tiennyt. Mulla kyllä tuo vatsa on joka kerta ollut tosi pinkeä eikä rasvaa yhtään kohdun ja nahan välissä. Ja nytkin tuntuu että se ei edes leviä enää ulospäin vaan sisälle mikä aiheuttaaa tätä tuskaista oloa kun sisäelimet aivan kasassa. Vatsa ja vauva on kuitenkin nyt jo isommat kun aikaisemmissa raskauksissani. Ja silti monet sanoo et onpas sulla pieni maha kun kuulee viikot...
No niin siinä mitä tällä kertaa muistan...ai niin kiva kun tulee vielä uusia joukkoon, tervetuloa!
Mukavaa lumisateista päivää kaikille!!!
calmus & pikkuinen rv38
Niin ja onnittelut kaikille joilla on jännät paikat jo alkaneet..
Galluppeihin:
Miehen kanssa ollaan oltu yhdessä n. 1v ja 8kk. Siitä koko odotusaika ollaan asuttu yhdessä. Eka vuosi meillä oli välimatkan takia etäsuhde. Noin kerran kuussa nähtiin aina viikonpätkä. Mieheni on 34-v. Ekana kertana kun tavattiin niin kysyin lapsista. Sanoi ettei halua vielä 5-6 vuoteen lapsia. Kolmansilla treffeillä totesi ettei haittaisi yhtään vaikka kävisi vahinko ja tulisin raskaaksi.
Kun sitten muutin tänne keskieurooppaan niin ennen sitä päätettiin että vauva saa tulla jos haluaa. Muuttopäivän puuhastelun tuloksena sai alkunsa tämä vauva, ekalla mahdollisella raskautumisyrityksellä. Aikasta uskomatonta. Etenkin kun aikaisemmassa suhteessa olin yrittänyt lasta vuoden eikä mitäán tapahtunut. Joten tuo ystävänpäivänä syntyminen kruunaisi kyllä kaiken.
Miehen kaverit ja sukulaiset olivat vauva uutisesta yllättyneitä. Moni sanoikin ettei olisi uskonut miehestäni ja moni kysyikin suoraan että oliko vahinko. No moni tuskin uskoisi jos sanoisin että miehelläni oli isompi vauvakuume kuin minulla.
G: Seksi. Mies haluaa seksiä ja kyllä minäkin. Eilisen puuhastelun jälkeen voin sanoa ettei se enää kovin iso nautinto minulle ole. Asentoa vaihdettiin useampaan otteenseen ja silti sattui selkään, maha on tiellä yms. Ei kauhean romattista. Lisäksi en koe itseäni kauhean seksikkääksi, takapuoli ja reidet on levinnyt ja iso maha.
G: vaatteet. Ostimme raskauden loppuvaiheessa h&m äippäfarkut. Mieheni mielestä näytän niissá kuulemma hyvältä. En ole vaan pystynyt niitä pitkään aikaan käyttämään. Puristavat alamahaa istuessa ikävästi. Olenkin sitten liikkunut löysissä joustavissa äityishousuissa. (Tuttavat nimittävät niitä pyjamapöksyiksi). En siis ole kauhean edustavan näköinen. Samoin yksi villatakki on ollut suosiossani, riittävän pitkä ja lämmin. Mieheni sanoi ettei kestä náhdä tuota villatakkia ja löysiä housuja enáÄ päälläni raskauden loputtua.
Kun vauva on saapunut maailmaan niin menen kampaajalle leikkauttamaan hiukseni ja värjäämään ne ja sen jälkeen ostamme uudet lasit minulle. Ja kaippa on melkein pakko jonkin vaatekaupan kautta poiketa, vaikka ostaa se uusi villatakki. Odotan tuota innolla =)
jjae + merimiina 37+4
Leijailevi: Miellä on täsmälleen sama tilanne. Miestä häiritsee vauvan olemassaolo niin, ettei seksistä vaan yksinkertaisesti tule mitään. Mutta toivotaan nyt, että se seksielämäkin sitten synnytyksen jälkeen palautuisi. Uskon, että meilläkin käy kuten kolomosella, että perhe on sitten se kaikkein tärkein, mutta en silti ole vielä valmis seksistäkään luopumaan ja toivon, että se meidän keskinäinenkin parisuhde säilyisi vielä hyvänä. En siis todellakaan tarkoita, että nämä kaksi asiaa sulkisivat toisiaan millän tavalla pois tai että teillä kolomonen ei olisi hyvää parisuhdetta, mutta näin esikoisen odottajana vaan pelottaa kaikenlaiset asiat. Kun tuolla mun miekkosella ei ole koskaan ollut mikään hillitön libido. Mutta tulen sitten kyselemään vauvapuolelta hyviä neuvoja parisuhteen piristämiseksi teiltä kokeneet kanssasisaret. :)
Minea: Varmastikin tuo lisääntynyt pelaaminen johtuu juurikin siitä päivityksen ilmaantumisesta. Olen koittanut nyt myös antaa miehen pelata rauhassa ja asennoitua siten, että vauvan synnyttyä teemme sitten enemmän asioita yhdessä, sillä tiedän kyllä, että silloin mies vähentää pelaamistaan ihan oma-aloitteisestikin. Itse en ole kyseistä peliä koskaan pelannut, kun minulla heppaharrastus vie normaalisti aikaa melko paljon myöskin, mutta nyt raskausaikana alkaa helpommin sapettaa tuo miehenkin pelaaminen, kun itse ei voi enää harrastaa mitään omia juttujaan. Noh, eipähän tässä montaa viikkoa enää ole, että pääsee taas liikkumaan ja ehkä jopa hevosen selkäänkin. Kunhan alakerta vaan sitten kestää satulassaistumisen. :)
Kolomonen: WOW on lyhenne netissä pelattavasta interaktiivisesta tietokonepelistä nimeltään World Of Warcraft. Siinä pelaajat kokoontuvat ryhmissä taistelemaan isoja monstereita vastaan.
Nimivaihtoehtoja olemme miettineet hiukan, mutta mitään varmaan ei vielä ole päätetty. Täytyy ensin nähdä, että kenenkäs näköinen pikkuihminen sieltä oikein tuleekaan. Mutta itselläni on pari suosikkia kyllä. Pojalle on mielestäni paaaaaljon vaikeampi keksiä nimeä. Kummit olemme jo valinneet, vaikka vauva ei kirkollista kastetta saakaan. Nimenantotilaisuudessa on kuitenkin ns. haltiakummit mukana.
Jolanda
PS. Hyvin menee tämä anatomia pänttääminen. Aloitan iiiiihan kohta....
..Ja kylläpä täällä tapahtuu, kun hetken viettää miehen kanssa laatuaikaa, niin jo porukka alkaa synnyttään! = )
ONNEA MATKAAN FROG JA MAIRANNE ja jos Heinällekin vielä lähtö tulee niin tsempit sinullekin!!!
Kiitos kovasti onnitteluista ja ideoista miehen yllättämiseksi!
Se nyt kuitenkin jäi se yllätys kauppaan.. Vietettiin oikeen romanttinen aamupäivä eläinlääkärissä = ) no, ei vaan, lääkärireissun jälkeen käytiin kiinalaisessa syömässä ja vietettiin sellanen rauhallinen kahden keskinen aamupäivä. Mies menee yöksi töihin, joten romanttinen ilta on unohdettava!
Kylläpä nuo synnyttämäänlähtö uutiset sekoittaa aina pään..Yritän muistella jotain galluppeja..
ISYYSPAKKAUSG: Minä sellaista suunnittelin, mutta täältä meidän pikkukaupungista on vaikea saada mitään kivaa hommattua siihen, joten olis pitäny ajoissa senkin tekeminen aloittaa.. Ellei nyt viikonlopun aikana käydä Treella, niin taitaa jäädä pakkaus tekemättä.
KAHVINJUONTIG: Juon kahvia normaalisti muutaman kupin päivässä, mutta raskausen puolivälistä asti on närästänyt niin, että se oli jätettävä kokonaan pois.
ALLERGIAG: Multa löytyy heinä-, kissa.- koira ja särkylääkeallergiat.
Omasta koirasta ei tuu oireita. Särkylääkkeistä pystyn syömään vaan panadolia. Raskausaikana en oo ainakaan huomannu, että mikään olis reagoinu erilailla.
JONZU: Mulla on kans ihme limoja tullut jo vähän aikaa ja valkovuoto lisääntynyt huimasti, koko ajan tuntuu olevan vähän märkä olo.
Ja täältä löytyy kans yks jolla kohdunsuu on niin takana, että lääkäri ei saa tuntumaa siihen..ainakaan vielä.
MINEA80: Kyselit Sf-mitasta.. Mulla se mitta oli rv 35+6 sen 35cm, joten ei sulla noilla viikoilla liian isolta vaikuta, ainakaan jos muhun vertaa!
NIMI JA KUMMIT: Ei ole kumpiakaan vielä mietitty. Mulla on yksi etunimi käynyt mielessä, mikä olis kiva, mutta sekin täytyy hyväksyttää miehellä ja miettiä tuonnenpana, että sopiiko se tulevalle pojalle....ja kummit...ei mitään hajua, ketä edes alkaisi ajatella siihen hommaan!
SAIBU: Tervetuloa joukkoon! Me ollaankin samoilla viikkoluvuilla liikenteessä!
Seksihaluistakin on puhetta ollut.. Miehellä riittäis haluja, vaikka muille jakaa, mutta mua ei oo koko raskausaikana kiinnostanu koko touhu oikeestaan ollenkaan. Kyllähän mieskin jo totesi, että alkaa hankalaa se touhu olemaan tämän mahan kanssa.
Siitä olen varma, että tilanne normalisoituu, kunhan normaali elämä taas koittaa.
Minä ilmottaudun kanssa maaliskuulle raskautta jatkavien porukkaan, kun ne vähäisetkin kunnon supistukset on loppuneet, eikä tästä lähtöä tule vielä pitkiin aikoihin!
Ollaan raskaana sitten koko rahan edestä!!!
mammutti ja Vilppu rv 37
Niistä viikoista, sulla siis sectioaika samana päivänä kun mulla L.a!
...ja siitä tulikin mieleen, että missä luuraa pääsky77??!!
Meillä muistaakseni oli ainakin alkuun sama l.a !!
Tsemppiä niille kellä lähtö tuntuu olevan jo lähellÄ! db
Frog ainakin kuulosti siltä, että kohta kuullaan vauvauutisia!
GALLUPPEIHIN:
miehen kanssa ollaan oltu 9 vuotta yhdessä ja puolisentoista niistä naimisissa. Aika tuntuu tosiaan menevän nopeaa...
Seksistä täytynee nyt vähäksi aikaa pidättäytyä, kun oli se kohdunsuun tilanne sellainen (pehmeä ja 1cm), ettei vaan aktivoi suppareita ja synnytystä. Antaa vaan nyt vauvelin vielä siellä kölliä. Tosin hirmuisesti kyllä haluttaisi... halut ei ole hävinneet minnekään raskauden aikana vaan päinvastoin ne on lisääntyneet. Uskon että synnytyksen jälkeen sekin elämä palautuu omalla painollaan takaisin...
Raskausarvista... vaikka sf-mittaa on aikalailla (37 viimeviikolla) niin raskausarpia ei ole kumma kyllä ilmestynyt. (koputtaa puuta) mutta vielä kai tässä on aikaa. Tai sitten rasvailu on tehonnut. Olen aika innokas muutenkin rasvailemaan - ihan tavan loreal rasvalla olen masun aina päivittäin voidellut.
Jolanda taisi kysellä siitä miehen tietokoneen peluusta. Ehdin jo ajatella, että oma mies on ainoa keskenkasvuinen joka vielä viihtyy pelin äärellä!! :o)
Hyvää viikonloppua helmille! Ja ilmoitellaanhan väliaikatietoja!
-Junebug & toukkis 36+3
Lumiräntää on tupruttanut koko aamun ja nyt se näyttää pitävän pientä taukoa. Ihanan näköstä ulkona vaikka onkin vissiin aika märkää. No anyway, muutama on näköjään päässyt kaikkien odotamaan päämäärään ja me loput odotamme sitä kovin. Juttuja lueskellessani huomasin, et mul toi sf mitta ei koskaan ees päässy kovin ylös meinaan eilen neuvolassa se oli 31 cm ja korkeimmillaan se kävi 32cm. Eli tällästä roikkumahaa tosiaan riiputan mukanani. Esikosta se kyl muistaakseni kävi 35 cm.
LIINAilusta, eli esikon kanssa oli rintareppu käytössä jonkin aikaa, mut ei se ollu oikeen kiva. No nyt hankin sellasen hug a bub liinan joka odottaa laatikossa kovasti käyttöä. Toivottavasti on hyötyä, jos vauvalla kanssa vatsavaivoja.
YHDESSÄOLOSTA, ollaan oltu yhessä n. 8 1/2 vuotta johon sisälty joskus aikoinaan pieni asumusero. Tunnettu ollaan kyllä en ees muista mistä asti. Meillä mies kuuluu myös tissuttelijoihin ja baareissakin viihtyis varmaan enemmänki ku on lupa mennä. Onneksi nykyään ei pysty enää yhtä iltaa pidempiin rientoihin. Nyt kyl on ilman ihan sen takia et jos lähtö koittaa ni. Ja pelaaminen kuuluu myös paheisiin. Kun silmä välttää ni se hiipii tänne koneelle iltasin ja saattaa mennä monta tuntiakin jos ei välillä potki sitä pois.
VAUVANVATTEISTA mun ehdoton suosikki on kans body ja puolipotkarit.
NIMI & KUMMIT oikeestaan kumpiakaan ei oo lyöty lukkoon. Pojalle ois ehkä nimi valmiina, mut tytölle ei ja kummeja ollaan kyl mietitty, mut no se on noin 80% varmuudella, tietenkin jos he ottavat kunnian vastaan.
HIMOISTA alkuun oli kurkku, mut sen jälkeen ei suurempia, no jossain vaiheessa oli varmaan suklaa, koska sitä meni vaikken normaalisti kuulu suklaanahmijoihin. Hyväähän se on, mut ku joillain se on suunnilleen sairaus. Joku kuka olikaan kun niistä hedelmäaakkosista puhui, ni mä en ees muista miltä ne maistuu ja heräs uteliaisuus, jospa vaikka tänään ostaisin pussin. Salmiakkiaakkoset kuuluu mun suosikkeihin ja sit ne aakkoset mis on sellanen valkonen se toinen puoli, ne on hyviä.
KAHVIa en oo ikinä juonu, enkä juo.
No siinä sitä tuli taas vastailtua ja koska omassa navassa ei nyt oo mitään uutta valittamisen aihetta, ni jätänpä sen väliin. Sen verran et eilisessä neuvolassa oli kaikki suht ennallaan paineineen sun muine mittareineen.
Jokos muuten tyksiläisistä PIBA on lähteny tositoimiin ku ei oo mitään kuulunu???
Emylis 37+5
Mä kävin myöskin äskettäin lueskelemassa tuota meidän helmisten esittelylistaa ja huomasin että joukossamme on ollut hiljaista ainakin alkupään la:t omaavat: oona05, sjt ja Mykerinos! MISSÄS LUURAATTE? Ette kai oo " salaa" lähteneet jo synnyttämään?
Meidän parisuhteesta piti vielä laittaa pikkukommentti eli kyllä meillä toki on ihan hyvä ja toimiva parisuhde sinänsä, eikä normaalisti mikään kovin seksitön suhde ole, itse en koe sitä vaan mitenkään kovin tärkeänä vaikka mukavaa touhuahan se yleensä on=)
Mä olen kova ikävöimään noita meidän lapsia että mua ei saa raahattua kovin helposti niiden luota mihinkään ulos iltaa viettämään jne... meillä ei siis KAHDEN keskeistä aikaa miehen kanssa varsinaisesti vietetä muuten kuin kotioloissa illalla myöhään. Meillä taasen on sitten kaikki tämä aika mitä mies ei ole töissä niin yhteistä aikaa, meillä ei kummallakaan ole kauheasti omia harrastuksia eli teemme melkein kaiken yhdessä lapset mukaan lukien. Tämä on joidenkin meidän ystävien/sukulaisten mielestä käsittämätöntä, mutta kukin tavallaan ja tämä tyyli sopii meille.
Ei meistä sen enempää, tuskin ketään kiinnostaa.
Nyt kun mentiin näin syvällisiin aiheisiin niin heitänpä ilmoille vielä raha-asioita koskevan kyselyn eli:
RAHA-GALLUP: Onko teillä ns. yhteiset rahat vaiko omat? Meillä on kaikki yhteistä, sekä tulot että menot. Molemmilla on kyllä omat tilit, mutta rahat käytetään kyllä molemmilta tileiltä sattuman varaisesti. Meillä ei myöskään ole mitään avioehtoa vaikka naimisissa ollaankin.
t.kolomonen
Nyt täytyy mennä taas lumitöihin kun tuota lunta tulee NIIN paljon tällä hetkellä ettei isäntä pääse pihaan autolla, jos niitä ei kolaa edestä pois!
Johan nyt intouduin! ;)
Jolanda: En osaa päättää, mitä teen, jos synnytys käynnistyy ennen sektioaikaa. Enpä tuota sektiotakaan haluaisi. Mutta ajatus perätilasynnytyksestä on niin pelottava, että en todellakaan tiedä. Kyllä sitä asiaa on tässä itkeskelty jo pitemmän aikaa, viimeksi tänään, kun lueskelin noita ohjeita, jotka sain sektiota varten. Eniten minua siinä sektiossa häiritsee se paraneminen. Esikoinen on vielä niin pieni, että kaipaa syliä monta kertaa päivässä. Ja jos ei saa nostella vauvaa painavampaa, niin ei oikein onnistu. Plääh. Esikoinen tuli niin yllättäen ja vauhdilla ja tätä odotellaan kuukausi kaupalla, että mitenkähän se sieltä tulisi... Vaikeeta.
Ja jotenkin musta tuntuu, että se lääkäri laittoi ton sektioajan niin pitkälle ihan sen takia, että vielä päättäisin synnyttää alateitse. Kuitenkin tätä vauvaa on odotettu jo maailmaan yhdeksän viikkoa ja sitten aika on 39+6.No, eipä minua ole supistellut lainkaan koko aikana, eli luultavasti mitään ei edes tapahdu ennen tuota. :)
Vielä pari vastausta galluppeihin.
MIES ei käy baareissa, yhdessä ollaan joskus käyty, mutta harvoin. Juo joskus olutta kotona, jos on kavereita kylässä. Aikas vähän.
Mutta pelaa tietokoneella ahkerasti. Toista peliä kuitenkin kuin monella muulla. Välillä ärsyttää suunnattomasti, kun ukko pelaa vaan ja itse koitan hoitaa esikoisen iltahommia.
Töissä mies on ma-pe 8-16, eli ihan kivat työajat perheen kannalta.
NIMI JA KUMMIasioista:Nimet on päätetty molemmille, tytölle ja pojalle. Pojan nimi on sama, kuin olisi ollut esikoiselle, jos olisi siis ollut poika. Yksi kummi on ollut selvillä jo kauan, mutta muuten harkinnan alla. Nyt ollaan luultavasti päätetty asia. ;)
SEKSI:tässä on taas oltu ä-polin ohjeiden mukaan yhdyntäkiellossa yli kaksi kuukautta. Mies on tottunut, niin kävi edellisessä raskaudessakin. :) Eipä minua ole kauheesti huvittanutkaan, alapäätä on jomottanut niin kauheasti jo monta kuukautta. Käveleminenkin on tuskaa, saatikka, että sinne jotain laitettaisiin. :( Mies on suhtautunut hienosti, onneksi. Enemmän olen kaivannut ihan olkapäätä, johon nojata.
ALLERGIA:mulla on kaikenmaailman allergiat. Eläimet, puiden- ja heiniensiitepölyt, laktoosi-intoleranssi, penisilliini... Omasta koirasta ei kyllä tule oireita, jos ei pääse nuolemaan kauheesti.
Jaahas, lopetellaas sitten taas. Ja kiitos, kun otatte näin lämpimästi vastaan uuden tulokkaan!
-Saibu-
Mä täällä olen tänään mietiskellyt syntymäkorttien sisältöä. Täällä on tapana antaa/ lähettää tutuille kortti että vauva on syntynyt.
No joka tapauksessa korttiin tulee strategiset mitat, nimi, yms. Sitten ajattelin laittaa kuvan vauvasta ja normaalisti siihen tulee myös jokin runo. En tiedä kumpi meille on tulossa tyttö vai poika. Pojalle sopivan " runon" löysinkin. Yön kappaleesta ihmisen poika pieni pätkä. Mutta tytölle tarvitsisin samanlaisen jutun. Olisi kiva jos olisi kanssa jokin tunnettu suomalainen laulun pätkä. Eli jos on ideoita missä laulussa olisi sellaiset sanat, jotka sopisivat kauniisti. Niin apuja otetaan vastaan.
Galluppeja on kovasti tullut. Tässä osaan vastausta.
Kahvia en juo enkä aio aloittaa.
Nimet on tytölle ja pojalle miettyinä. Pojan toisen nimen mietintä on vielä kesken tuleeko Johan vai Johannes. Mieheni mielestä Johannes, on kuulemma uskonnollisempi nimi. Minun mielestäni taas tuo Johan on kiva vanha nimi. Molemmat nimet kulkevat suvussa, Johan mun puolella ja miehen puolella Johannes. Nyt vaan pitäisi päáttää että kumpi. Niin ja hauskinta on että mies perustelee tuota nimeä uskonnollisuudella, ei käy kirkossa kuin häissä.
Kummit on valittu. Tosin en tiedä kuinka kaste käytännössä tapahtuu yms. Kummit kun ovat suomalaisia, että pääsevätkö miten paikalle samaan aikaan kun vanhempani...
Meillä on yhteiset rahat. Hienosti toimii. Käytännössä muu ei olisikaan mahdollista kun minulla ei ole mitään tuloja.
Ainoa vaan että jos naimisiin mentäisiin niin mies haluaa avioehdon ja minä en. (kerran naimisissa olleena ja eronneena suhtaudun asioihin aikasta realistisesti. Edellinen aviomies kysyi kun olin ilmoittanut että haluan eron, että vieläkö suostuisin allekirjoittamaan avioehdon. En suostunut ;-) Yhdessä hankittu omaisuus, joka oli auton ja osakkeitten kohdalta merkitty miehen nimiin.) Joten naimisiin meno on jäissä tuon takia sekä tietysti sen takia että halutaan kunnon häät ja ne maksaa.
Täällähän on iso pino, nyt vasta ensimmäisen kerran tälle päivälle pääsin koneen äärelle kun aamusta kävi kengittäjä laittamassa heposille kengät kondikseen ja ulkoiltiin tytön kanssa- aivan ihana ilma tuolla! ja uusille tervetuloa! aina tänne sekaan mahtuu :)
Galluppeja on ollut..
Miehen harrastuksista: pelailee välillä xbox:illaan, ja koneellahan tuo jaarittelee kavereidensa kanssa. Varsinaisiin harrastuksiin voinee luetella kuitenkin salilla käynnin 3-4 krt viikossa eikä sielläkään tuntia kauemmin kerralla vierähdä.
Seurusteltu ollaan 6 vuotta, joista 11.2 tulee 5 vuotta kihloissa :) Eli niitä juhlistamaan sitten siis ;)
Seksistä: edelleen ja koko ajan! Keskivaiheilla mulla oli joku haluttomuuskausi meneillään mutta kyllä nyt olisin valmis päivittäin- ja miehellä ei mitään sitä vastaan :) Ainut vaan että pitää tähdätä tytön päikkäriaikaan tai iltaseen että saa vapaasti touhuta ;D
Viimeksi synnytyksen jälkeen oli kk tauko ennenkuin olin tarpeeksi ' parantunut' mitään hommailemaan, mutta sitten se olikin parempaa kuin raskausaikana.
Nimi on jo valmiina mutta kummeja ei olla päätetty. Ensimmäisen lapsen kohdallakin se oli todella vaikea tehtävä ja nyt vielä vaikeampi :/ Mutta kyllähän ne jossain vaiheessa tulee mietittyä ja kysyttyä, viimeistään sittenkun aletaan ristiäisiä tarkemmin suunnittelemaan.
Minea kysyi sf-mitasta, mulla se oli nyt viikolla 38 31,5cm mutta eikös se vauvan asentokin mittaushetkellä vaikuta.. Tosin mulla se on huidellut tuossa 30cm tuntumassa jo viikkoja.
Rahat: sekä omat että yhteiset :) Tai tarkemmin ottaen molemmilla on omat tilit, miehellä lisäksi säästötili ja mulla käyttöoikeus miehen käyttötiliin (siis pankkikortti + oikeus maksaa sieltä laskuja) eli vähän vaihdellen maksetaan milloin mitäkin. Oman hevosharrastukseni maksan tietty itse mutta yhteiset ruokaostokset menee monesti ns. yhteiseltä tililtä. Mulla kun ei tuloja juuri ole..
Mutta nyt juilii selkää ja supistelee kun on koko päivän riehunut joten mentävä kyljelleen sohvalle. Mulla tuntuu supistukset aina sellaisena ' vanteena' joka kiertää koko kropan ja pistää samalla selkään. Ei kiva tunne, mutta toivottavasti nämä saa jotakin aikaan :)
Ja kaikille synnyttämään lähteneille TSEMPPIÄ! Jospa piakkoin saisi omankin nyytin syliin :)
H 38+2
ja myös sulle, Emylis! enhän mä vielä tositoimissa ole, en vaan saa itsestäni irti aina kirjoitella, vaikka päivittäin käynkin pinoja lukemassa...
treffattiin juuri vauva0207 kanssa, oli kiva jutella ja nähdä ; ) katsotaan, keritäänkö treffaamaan vielä ennen, vai nähdäänkö sairaalassa... mistäs sut sitten tunnistais siellä??? ilmoittelehan, kun olet menossa!
mä kävin neuvolassa äsken ja oli kiva kuulla, et vauva on todellakin laskeutunut, niinkuin ajattelinkin. painoa tuulut, kaikki muuten ok. epäili, et nähdään vielä ens vkon to, mut jatkosta ei sitten tiedäkään. ( niinkuin ei ketään muukaan, hih)
me on hengailtu yhdessä miehen kanssa 14 vuotta, joista 7 kihloissa ja nyt reilun vuoden naimisissa.
mies pelailee kanssa tietokoneella ja muutenkin harrastuksena on kaikki tietokoneeseen liittyvä. mun mielestä ihan ok, sallittakoon miehelle tämä yksi harrastus ; ) ja onpahan sitten kotona, vaikka keskittyykin pelaamiseen varsinkin viikonloppuisin.
kaljaa kuluu, vkonloppuisin useampi purkki, viikolla muutama. joskus käy baarissa, ei usein enää. sitten kun mua ei estä mikään menemästä, mennään fiiliksen mukaan, vuorotellen ja mahdollisuuksien mukaan. aina kyllä erikseen, kun tupataan riitelemään aina, jos lähdetään yhdessä. varmaan, koska muuten riidellään sitten harvoin. mut kummasti se kiinnostus baareja kohtaan vähenee, näin lasten myötä...
seksiä ei pahemmin ole, on vaan ajautunut siihen. suurin syy varmaan se, kun on jo niin paljon noita yhdessäolovuosia. täytyy kyllä keksiä jotain, kun on taas kunnossa ; )
arki pelaa kyllä hienosti ja halaillaan ja suukotellaan...
mä en ole liina-ihmisiä, en jaksa opetella sidontoja. mä tykkään repuista. rintarepulla tuli esikoista kannettua jonkin verran, johonkin 4 kk ikään. nyt ostin uuden Ergo-repun, mikä tuntuu tukevalta ja siinä on varmaan hyvä kantaa. se käy sitten 3kk iästä eteenpäin. tuo on miehellekin hyvä tuo Ergo, isompaa lasta voi kantaa selässä...
nyt ei muistu mieleen muuta, onnea matkaan kaikille, jotka on matkaan lähdössä!!!
vko 38 menossa
Olin äsken keliä uhmaamassa koiran kanssa " lenkillä" . Mun lenkki on nykyään sellanen kilometrin mittainen... Kerran menin nurinkin, mutta onneks laskeuduin melko pehmeästi hankeen toisen polven päälle. Lumitöitäkin pitäis tehdä, mutta kolaaminen ei ainakaan eilisillan perusteella tunnu hyvältä ja rappuharjastakin meni äsken varsi poikki, että kohta ollaan koiran kanssa täällä sisällä jumissa.
NIMESTÄ Viikolla 20 tehdyssä 4 D-ultrassa selvis, että putkonen on poika ja sen jälkeen aloin tosissaan miettiä nimivaihtoehtoja. Yks tuntui ihan kivalta (mun mielestä tytöille on vaikka mitä kivoja nimiä, mutta pojille ei) ja mietinnän jälkeen mieskin totes, ettei hän ainakaan kalenteristaan löytänyt mitään kivempaa. Toinen nimi kulkee miehen suvussa, siellä kaikki miespuoliset ovat toiselta nimeltään Johanneksia ties kuinka monennessa polvessa. Itse en oikein ollut halukas jatkamaan tätä perinnettä, mutta kai se niin nyt sitten menee.
KUMMEISTA Sylikummiksi ehdottomasti rakas pikkusisko ja sit hänen mies kanssa tulee kummiks. Kolmanneks haluaisin mieheni pikkusiskon (nuori, vasta 17), mutta mies haluais veljensä. Täytynee katsoa kumpi voittaa...
SEKSISTÄ Sitä ei valitettavasti meillä kauheasti harrasteta. Ensinnäkin kun mies tekee niitä ulkomaan rekkahommia ja on 1-2 vk kerrallaan reissussa ja sit kun piipahtaa kotona, niin mä olen saattanut olla töissä (vuorotyö). Toisekseen mun paha endometrioosi kipuineen, vuotoineen ja muine oireineen, tutkimuksineen, leikkkauksineen on myös vaikuttanut seksiin. Keväällä läpikäyty koeputkihedelmöitys vaikutti, alkuraskauden kova pahoinvointi myös vei seksihalut. Ja nyt viimesin kerta taitaa olla marraskuulta, silloin tais häpyliitos löystyä ja sen jälkeen olleet paikat melkosen arat ja lisäks vauva on vissiin aika alhaalla ja miestä hirvittää se ajatus. Mut jos joskus synnytyksen jälkeen... Onneks mies on tosi ymmärtäväinen.
Nyt pitäis alkaa tehdä jotain hyödyllistä...
Täällä oltu muutama päivä pimennossa teidän jutuista, en ole kerta kaikkiaan ehtinyt koneelle edes lueskelemaan, joten äsken kun luin pinoja läpi, niin ei varmaan puoletkaaan jäänyt muistiin, mukavaa silti että pinot ovat pitkiä! Olipas sekavasti selitetty....
Omaa napaa heti tähän alkuun, eli nyt on meidän pieni ihan selkeesti kiinnittynyt, terkkari ei löytänyt enää päätä. =) eli siellä alhaalla köllöttelee, kuitenkaan ei kuulemma meinaa välttämättä vielä yhtään mitään, saattaa vielä hyvinkin mennä yliaikaiseksi. Eli loppuviimein enpäs tiedä muuttiko tuo kiinnittyminen yhtään mitään. No, antaahan se jollain tavalla ainakin toivoa että tämä vielä joskus täältä poiskin tulee... EHKÄ =)
Meillä on esikoinen räkätaudissa, ja koko perhe nukkuu nyt huonosti kun neiti yskii aivan valtavasti öisin, ja kun hän tietenkin änkee kipeänä öisin meidän väliimme nukkumaan, niin alkaa parisängystä tilakin loppua... minähän siis tietenkin vien siitä sängystä jo valmiiksi yli puolet... =) No pitää toivoa vaan, ettei olisi kovin sitkeää laatua tuo tauti.
NIIN JOO, eli lykkyä pyttyyn mairanne ja frog!! niin se jakaantumis tahti pinossa kiihtyy... =)
Sitten vastailen omalta osaltani galluppeihin, tai siis osaan niistä, kun en millään kaikkia ilmassa leijuneita juttuja muista...MUTTA:
Miehen työt: eli mun siippa tekee töitä kahdesssa vuorossa, vuoroviikoin aamuvuoro tai iltavuoro, ja työpäivä on vain kuusi tuntinen, ja kun palkkakin on hyvä niin minun mielestäni ei paremmin voisi olla! tosin tuon lisäksi sitten hän treenaa futista kahtena tai kolmena iltana viikossa, joten sinne menee viikossa tunteja melkein yhtä paljon kuin töihin.
Kantoliinaa olen jo tainnut kommentoidakin, mutta kertaus on opintojen äiti, joten siis : en ole semmoista koskaan päässyt kokeilemaan, mutta se kiinnostaisi kyllä kovasti. Varsinkin juuri semmoista jota joku mainitsikin, eli semmosta tosi joustavaa liinaa... en tiedä miksi sitä sanotaan, joku viisaampi toivottavasti osaa kertoa esim. merkin ja mallin???
Vauvan vaatteista täytyy sanoa, että munkin lemppareitani olivat bodyt ja potkuhousut... ne on vaan niin helppoja! Niitä mulla tuolla laatikoissa onkin sitten varmasti liikaakin.
Miehen juomisesta on ollut puhetta, ja mun siippa uppoaa myöskin siihen porukkaan joka ei tissuttele. (en ole koskaan nähnyt hänen juovan saunaolutta tai muuten vaan sohvalla iltaisin.) Hänen äitinsä (ja siis mun anoppi) on alkoholisti, joten tissuttelu on ollut arkipäivää siippani lapsuudessa ja nuoruudessa, joten taitaa olla niin, että hän on nähnyt sen seurauksia vähän liikaa... Mieheni kyllä aina silloin tällöin lähtee " baanalle" , ja silloin kyllä ottaa myös alkomahoolia. Ennen raskautta kävimme ulkona yhdessä, nyt sitten raskauden aikana hänkään ei ole ollut muistaakseni kuin kerran. Ja täytyy kyllä myöntää, että se taidan olla minä, joka on meistä se bilehile. =)
Niin ja tähän vielä lopuksi: tevetuloa ketjuun SAIBU, aina on tilaa vielä yhdelle! varsinkin kun nyt nuo ensimmäiset alkaa jo jakaantua, niin loppupäähän tarvitaan lisää keskustelijoita!! Ja KOLOMONEN, et sä tänne yksin jää... minä taidan siirtyä vielä maaliskuun puolelle tän pötsini kanssa. =)
Nyt lounaan tekoon, Hyvät perjantait kaikille helmeilijöille!
T: Helmiina 35+3