Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

*o*o*helminauhan perjantai*o*o*

26.01.2007 |

Avataan nyt vielä teille uusi pino..;)

Eli linkki eiliseen:

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=9426195&p=&mpage=1&tmode=…

En muuten uskaltanut koko viikonloppua vielä samaan pinoon laittaa kun ovat tosiaan kasvaneet niin vauhdilla. :)

Kommentit (52)

Vierailija
41/52 |
26.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

JONZULLE: kuten moni muukin on sinua jo lohduttanut, et ole ainoa, jonka kohdunsuuta lääkäri ei ole pystynyt kokeilemaan, koska se on niin takana.

SEKSISTÄ: todella kateellisena täällä lueskelin mm.Hennan kommentteja että haluttaa päivittäin - puolin ja toisin. Minulla ei ollut kummassakaan odotuksessani tippaakaan haluja ja se ainainen miehen torjuminen on varmasti osasyynä siihen ettei mieskään enää yritä vaan turvautuu muihin keinoihin. Hieman syyllinen olo itsellä koko ajan ja yritänkin turvautua välillä manuaalipuuhiin miehen mieliksi mutta kun sekään ei oikein innostaisi.Huoh! Mutta toivoa on - esikon syntymän jälkeen halut palautuivat melko pian, tosin se täytyy tunnustaa, että lapsen myötä (väsymys, päivärytmit jne.) tuo rakastelutiheys on kyllä harventunut aika lailla siitä mitä se oli ennen lapsia. Mutta luultavasti se olisi tapahtunut muutoinkin suhteen keston myötä. Vai onko täällä henkilöitä, jotka ovat olleet yhdessä sen 10v. ja yhä edelleen halut ja into rakasteluun samat kuin alkuaikoina? Lapsilla tai ilman?

No niin. Nyt vaihdan puheenaihetta ja maisemaa taas hetkeksi. Mutta tämä on ilm.asia joka askarruttaa...

Lumipyry-terkuin

Kaksosnainen ja rv 37

Vierailija
42/52 |
26.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh, helpottavaa kuulla, ettei kaikilla muillakaan ole viriiliä seksielämää tällä hetkellä. Mun monet kaverit on sanoneet, että heillä vilkastui petipuuhat huomattavasti raskauden aikana (tyyliin että koko ajan teki mieli ja tuntui paremmalta kuin koskaan), ja en ole sitten jotensakin edes saanut otettua aihetta nyt oman raskauden kohdalla esille kaveripiirissä. Tiesin toki, ettei kaikilla tilanne voi olla sama, mutta silti se on kiva kuulla :-)

Oletteko nähneet eroottisia unia? Kun mulla on välillä tosi levottomat unet, vaikken valveilla ollessani seksistä haaveilekaan. Liekö asia painaa alitajuisesti?

kaamea lumimyräkkä täällä espoon suunnilla myös, ei paljon ole tehnyt mieli ulos! Ja kun pakko ei ollut tänään lähteä, niin pysyin kotona ja leivoin pullaa. Nam!

Ihanaa perjantai-iltaa kaikille! Mä kyllä varmasti tulen kurkkimaan vielä tänne pinoon myöhemminkin...

-leijailevi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/52 |
26.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pysty kyllä nyt keskittymään opiskeluun enää lainkaan, että taidan luovuttaa jo alkuunsa ja siirtää kokeen sitten uusintaan keväälle, kesän kynnykselle tai jopa syksylle. Ehtiihän sitä..

Henna: Millä olet rahoittanut hevostelusi, kun tuloja ei juurikaan ole? Meillä väännettiin aiheesta kättä oikein urakalla alkuraskauden aikana ja nyt on päästy sellaiseen sopimukseen, että raskausajan mies auttaa hepankin kuluissa hiukan. Tai siis meillä on mennyt nyt niin, että mies on maksanut kaiken muun ja minä opintotuesta hevosen. Ennen oli täysin erilliset rahat. Vauvan synnyttyä teemme varmaankin niin, että kumpikin maksaa omat menonsa ja yhteiseltä tililtä yhteiset. Sinne yhteiselle tilille sitten kumpikin laittaa rahaa. Hiukan vaan hirvittää se, että miten saan rahat riittämään. En haluaisi hevosta myydä. Noh, täytyy tehdä laskelmia ja jutella taas miehen kanssa näistä talousasioista. Olemme ostamassa sitä uutta asuntoa nyt ja kummallekin tulee siis ihan kunnon summa lainaa lyhennettäväksi. Ei taida ihan pelkkä äitiysraha riittää kaikkiin mun menoihin. Ei muuta, kun lotto vetämään huomiseksi. Sillähän ne rahahuolet ratkeaisivat kerralla. :)

Vierailija
44/52 |
26.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas täällä pitkä pino! Kiva! Ja tervetuloa uudet. Jännä ajatella, että jotkut meistä on jo tositoimissa... Tsemppiä heille!

Kävin tänään neuvolassa ja eipä siellä kummempia. Paitsi, että pissassa ei ollut sokeria. Varmaan eka kerta kahteen kuukauteen... Hävettää myöntää, mutta imaisin sitten munkin sisuksiini heti kotiin tultuani :-I

Kovasti on gallupeja... Yritän vastailla ainakin muutamiin:

* Yhdessä ollaan oltu miehen kanssa reilu 7v, naimisissa ei olla vieläkään...

* Kahvia tulee nyt taas juotua, kun pahoinvointi on taaksejäänyttä elämää. Max 3 kupposta päivässä hörpin. Joskus vähemmän, joskus enemmän.

* Mulle sopii enää tasan yhdet mammafarkut. Kotona hillun sellasissa trikoohousuissa, jotka on supermukavat päällä, mutta totuuden nimissä näyttää aika kauheilta. Ei ainakaan tarvi miettiä, mitä laittais päälle :-)

* Mies ei pelaile tietsikalla, eikä juuri harrasta, mutta töissä viihtyy senkin edestä. Eli kotiutuu yleensä klo. 18:n tienoilla, toisinaan vasta klo. 20.

* Seksi? Mitä se on? Liki koko raskausaika ollaan oltu ilman ja totuttu tähän tilanteeseen. Niin oltiin viimeksikin, mutta tilanne kyllä normalisoitui vauvan syntymän jälkeen. Seksi ei meidän suhteessa ole näytellyt hirveän suurta osaa normaalioloissakaan.

* Nimiä ei olla tosissaan mietitty kummallekaan. Me ei tiedetä, kumpi sieltä putkahtaa. Eikä liioin kummejakaan. Tosin jotain ajatuksia on ilmaan heitelty, mutta ehtiihän tässä...

Eipäs muuta kun mukavaa viikonloppua, helmikset! Saas nähdä, montako vauvaa tänä viikonloppuna syntyy...

Timbe (tasan 38)

Vierailija
45/52 |
26.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

..tulin vastailemaan kun ei tämän enempääkään saanut nukkua, tyttö päätti että nyt ollaan hereillä :)

Kaksosnainen: on meilläkin 6 vuoden aikana seksi vähentyny ja etenki lapsen tulon myötä ei ihan yhtä spontaanisti voi alkaa hellyyttä harrastamaan ;) Mutta meille molemmille on kuitenkin tärkeää että niitäkin hetkiä on. Saa nähdä miten käy tämän toisen lapsen myötä..

Jolanda: mulla kun ei mene tallivuokraa ollenkaan kun on ns. ' omilla mailla' niin siinä säästyy jo useampi satanen. Kädenvääntöä on meilläkin ollut kun kaverin kanssa hoidamme kuitenkin purut (ostetaan paaleissa), heinät, kaura, mineraalit ym puoliksi ja tuleehan niistäkin kuluja. Sen lisäksi kengitys ja varusteet (nehän ne maksaakin..) joita kuitenkin ostan säännöllisin väliajoin.

Minä pääsääntöisesti maksan omista vähäisistä tuloista kengityksen, vakuutuksen, purut ym juoksevat kulut, mies on sitten auttanut esim satulan sekä kalleimpien loimien ostossa.

Mutta on meilläkin kädenvääntöä siis ollut! Minä vaihtoehtoisesti marisen siitä kuinka paljon mies käyttää rahaa harrasteautoiluun.. vaikka tiedän ettei mulla paranis puhua, hevonen vie kuitenkin vuositasolla hirveästi rahaa.

Kesät on laitumella joten siitä paikastakin saa maksaa mutta sillon jää muut kulut vähemmälle. Tallipaikasta maksoin aikanaan yli 340e/kk mutta ei nyt olisi varaa :/

Mutta nyt kuulostaa semmoiselta kiukkuajalta tuolla omassa huoneessaan joten mentävä!

H 38+2

Vierailija
46/52 |
26.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole päässyt toiveistani huolimatta lähtemään laitokselle, mutta supistuksia on ollut koko päivän epäsäännöllisen säännöllisesti. Samalla alavatsaa vihloo ja vauva painaa kovasti tuonne alas. Voi olla että pääsen matkaan jo tänä iltana tai entäs jos tämmönen jatkuukin vaikka viikon tai kaksi! Selkääkin on alkanut särkeä. Hirmu lupaavalta kuulostaa, mutta en usko ennen kuin olen synnärillä eivätkä käännytä takas!

Kun mies tulee kotiin, meinasin lähteä reippaalle kävelylle. Siitä ainakin näkee onko supistukset kiihtyäkseen. Aamullahan nuo säännölliset kipeet tuli lasten kanssa ulkoillessa.

Olipa tosi pitkä pino! Mitähän aiheita mun pitikään kommentoida?!

TIETOKONEPELIT: mieheni ei pelaa tietokonepelejä, mutta kirjoittaa paljon esseitä ym. yliopistojuttuja, koska opiskelee työn ohessa. Ja on tosi vaikea urputtaa tietokoneella olosta, kun toinen tekee jotain järkevää. Silti joskus ärsyttää kun voishan iltoja yhdessäkin viettää enemmän. Ja tulee miehen tuijotettua toisella silmällä pikkutelkkaria työhuoneessamme, mutta mikäs mä olen siitä urputtamaan.

Oliko joku seksigallupkin?! no joka tapauksessa, meillä on ollut hiljaista aiemmissa raskauksissa mutta tällä kertaa hieman aktiivisempaa. Ihan nyt loppuviikoilla on ollut hiljaisempaa, mutta silti ns. ajoittaista aktiviteettia. Vauvan synnyttyä en taatusti innostu ihan heti, mutta onneksi mieskään ei ole mikään vonkaaja silloin, ainakin aiemmin on mennyt ihan tasan se homma. Imetyksen loputtua (9 ja 7kk) kyllä on ollut vähän aikaa niin päin, että mua on alkanut äkillisesti innostaa ja miehellä hiljaiselo on vielä jatkunut -kunnes on tilanne tasaantunut.

Kohta lähden marssimaan tuonne hankeen ja meen sitten saunaan ja jos on synnytys alkaakseen lähipäivinä, se alkaa kyllä pian. Ja jos ei, niin tuleepahan hyvät hiet...

Heinä 38+4, toinen jalka synnärillä

Vierailija
47/52 |
26.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea matkaan synnärille menijöille.

Yhdessä oloa miehen kanssa on n.9-vuotta, joista 7 naimisissa.

Seksi on nyt raskauden loppua kohden vähentynyt jonkin verran. Koskaan ei ole kuitenkaan loppunut elämä siltä puolen kokonaan. Nykyään n. 1-2 kertaa viikko.

Mieheni ei pelaa tietokonen pelejä ja muutenkin on vähän koneella.

Aamupäivä kului rattoisasti terveyskeskuksessa. Meillä muksuilla flunssaa ja 1 sai kuurin angiinaan. Kauheeta yskää ja kurkkukipua. Onneksi ei ole minuun iskenyt. ois kauheeta yskiä tän ison mahan kanssa.

( . ) Supistusten puolella hiljaiseloa. Ei missään tunnu mitään. Olo senkuin kohennee loppua kohdin. Täytyy lähtä tästä ripeälle iltalenkille....

Jomppana 36+4

Vierailija
48/52 |
26.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäi kyl yli puolet lukematta, sorry vaan kaverit. Aattelin tulla kertoon ett limatulppa läx ja ny supistelee, saa nähä päästäänx synnyttään vkonlopun aikana. [b]bd öö[/b] ett näin käy.

Ja sen verran ettei meilkää sexiä o harrastettu moneen aikaan.

Ai pentele ett tekee kipeetääääääääää...................... HUH!! Jesh! :)

Maaret(ti) & örppis (rv39+0/39+5)

Vierailija
49/52 |
26.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko kysyä Maaret(ti), että mitä tarkoittaa bd öö, jota paljon käytät? Mulla lienee aukko sivistyksessä...

Olipa ihana olla saunassa, teki niin hyvää varsinkin flunssaiselle ololle! Oletteko te muut viihytneet saunassa masun kanssa? mä olen aina tykännyt saunomisesta, ja tuntuu saunahalut vain parantuneen raskauden myötä. On niin ihana olla pitkään miedoissa löylyissä ja fiilistellä...

Mies on pelaamassa yöfutista, on siinäkin... Sisäjalkapalloturnaus 150 km:n päässä, viimeinen peli alkaa klo 2 yöllä. Onneksi mies tulee heti sen jälkeen kotiin, ei aio jäädä jälkipeleihin (mikä on varmasti suurimmalle osalle se turnauksen tärkein osio). Saan siis miehen joskus aamuyöstä viereeni, mitenkähän uni tulee...? Vielä uudessa kodissa, jossa on uudet äänet jne... No, toivotaan parasta. Nyt kun ei voi ottaa siideriäkään, sillä ainaki saisi heti unen päästä kiinni :-)

Hyviä öitä ja vointeja kaikille!

mie ja papu 36+4

Vierailija
50/52 |
26.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äkkiä kommentit eli TSEMPPAUKSET Maaret(ti)lle, kyllä se siitä lähtee!!! Ens viikolla saamme varmasti lukea ihania uutisia ja PALJON!

leijaleville: Ne merkit tarkoittaa ymmärtääkseni peukut ja varpaat pystyssä!

Nyt ei muuta kun supistuksia niille jotka niitä kaipaavat, siis ainakin maaret(ti) ja heinä76!

t.kolomonen rv 35+4 (eikä tietoakaan mistään synnytyksestä, sinne on vielä niin pitkä aika, laskettuun päivään vielä tasan kuukausi kalenterin mukaan)

Vierailija
51/52 |
26.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirjoitella ollenkaan, kun kaverit oli ihan yllärinä järkännyt illalle baby shower-kestit. Tosi kiva ylläri! Mies vei mut kotimatkalla yhtäkkiä yhteen ravintolaan ja sanoi, että mene vain sisälle, niin sieltä saat " amazing race" tyyppisen vihjeen. Ja mieheni tietäen, joka joskus järjestelee tälläisiä hauskoja tempauksia, niin en tiennyt että onko tosissaan vai ei ja siellä olikin kaikki kaverit odottelemassa :)

Sain muuten lahjaksi unipussin (kun siitä on ollut täällä puhetta) ja kovasti kaverit ovat sitä kehuneet. Itse sain Natura Pura merkkiset, mikä ainakin oli aivan ihanan pehmeän oloinen. Löytyy varmaan netistä googlettamalla.

Sitten tänään oltiin Disney On Ice showssa ja olihan se ihana. Itse olen tosiaan ihan Disney friikki, kun vaihto-oppilasvuotenani satuin asustamaan Disney Worldin tuntumassa ja käytiin siellä jatkuvasti. Onhan se kaupallista, mutta kyllä ne osaa ne jutut aina niin viimeisen päälle.

Mulla on ollut lonkka tosi kipeänä viimeisen vuorokauden ja epäilen, että jos tämä alapään jomotus vain jatkuu, niin mä kävelen kohta kepeillä. Kuulemma jotkut odottajat joutuvat senkin kokemaan. Kyllä mun mielestä silloin voisi jo käynnistää, varsinkin näillä viikoilla. Miksi äitejä kidutetaan viimeiseen asti... :)

Tsemppiä kaikille lähtijöille!! Itsekin toivoisin pääseväni tositoimiin (vaikka samalla pelottaa), mutta uskon että tämäkin varmaan menee yli. Blääh!

Niin ja kantoliinoista vielä, niin mun mielestä hug-a-bub on tosi hyvä, melkoisen ohut ja joustavaa kangasta oleva liina. Suosittelen todella lämpimästä, koska siitä saa tehtyä hyviä tiukkoja sidontoja. Voipi olla, että viimeisen kolmen vuoden aikana on tullut vielä parempia, joten kannattaa perehtyä aiheeseen jossain sivuilla, esim. www.kantoliinat.net (joku sellainen taitaa olla olemassa)

Rosalunda 38+2

Vierailija
52/52 |
26.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten olette muuten kokeneet neuvolan tädit?

Mä olen lähes joka kerta raivoissani, kun tulen sieltä pois. Mun oma tätini ainakin vähättelee jokaista kommenttia mitä tuon siellä esille. Mullahan oli esim. alkuraskaudesta aikamoinen masennuskausi ja sitäkin siellä itkin ja olin pari kuukautta oikeasti aivan toimintakyvytön, niin en saanut sieltä muuta apua kuin 3 päivää sairaslomaa. Mun mielestä niiden olisi pitänyt lähettää mut jonnekin keskustelemaan..

Nyt kun mulla on orastavaa synnytyspelkoa, niin saan kommentin, " Mikäs sulle nyt, vanhalle konkarille on tullut?" . Sitten tietysti, kiltti luonne kun olen, niin itsekin rupean kiertelemään puheitani jne. Muuta en kaipaisi, kuin jonkinlaista keskustelua kätilön kanssa, jossa haluaisin tulevaa vähän suunnitella ja kertoa aikaisemmista tunteistani, mutta ilmeisesti sekin on liikaa vaadittu.

Tai kun valitin lonkasta ja sanoin, että jos tämäkin raskaus menee yli, niin en oikeasti usko pääseväni enää sängystä ylös, niin kommentti oli " no nytkö se vanhuus sitten iski?" . Mun mielestä nämä ovat ihan pöyristyttäviä kommentteja, enkä saa mitään konkreettista toimintaa sieltä.

Viimeeksi paineeni oli 99/70 ja sillä sitten kaikki huonot oloni kuitattiin. Et silleen.

Niin, että se siitä. Sori kun paasasin, mutta olisi kiinnostavaa tietää, että kokeeko kukaan muu ettei neuvolossa oteta oikein tosissaan odottajan fiiliksiä. Onko ne vain niin parkkiintuneita kaikkien valituksiin, että ovat kehittäneet itselleen tälläiset toimintatavat??

Rosalunda 38+2 (edelleen...)