Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko syrjintää jos yhdeksi palkkaamattomuuden syyksi sanotaan kirjoitusvirheet, ja minulla on lukihäiriö?

Vierailija
16.05.2024 |

Eli siis hain englanniksi yhteen työpaikkaan. Kyseessä on suomalainen yritys missä on myös englanninkielisiä työntekijöitä, joten siksi hain englanniksi. (alallani on tapana tehdä näin).

Työn kuvaani siellä ei liittynyt englannin kielen käyttö, muuta kuin vain ulkomaalaisten työntekijöiden kanssa kommunikointiin. Mielestäni englantini on ihan sujuvaa, enkä tee siinä mitenkään huomattavan paljon kirjoitusvirheitä. Ja kommunikoin englanniksi helposti ja ymmärrän sitä hyvin. Luen tyyliin 600 sivun kirjojakin englanniksi ilman ongelmia. Mutta se ei ole äidinkieleni, vaan äidinkieleni on tietysti suomi, ja lisäksi minulla on lukihäiriö. Joten englannissa teen kuitenkin herkemmin kirjoitusvirheitä, kuin suomessa.

Rekryprosessi oli pitkä. Lopulta minua ei valittu ja yhdeksi syyksi sanottiin kirjoitusvirheet englannissa. Minulla on kuitenkin keskivaikea lukihäiriö, niin mietin että onko tuo syy perjaatteessa syrjintää? Mitä vähän googletin, ymmärtääkseni esim sairauksien perusteella ei saisi syrjiä.

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset oikolukenut lähettämiäsi materiaaleja? Kirjoitusvirheitä tulee kaikille, mutta niiden jättäminen asiatekstiin kielii huolimattomuudesta

Vierailija
22/22 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaisten CV juutalaisten takia en tule koskaan saamaan työpaikkaa. Wyäää tästä hakemuksesta puuttuu piste! Wyäää miks sul on täs vuosi pelkkää tyhjää! Haistakaa pitkä...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla