Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ei kaikki jaksa 8h yöunilla.

Vierailija
16.05.2024 |

Minä tarvitsen 9-10 h yöunet, silti voin vielä iltapäivällä nukkua parinkin tunnin päivänokoset. Jos ei täytyisi aamulla herätä nukkuisin varmaan 11-12 h. Huvittaa aina nää kun jossain sanotaan että päivässä 8h töihin, 8h vapaa-aikaa ja 8h unta. Ei se ihan niin mene. Harva nukahtaa samantien kun laittaa päänsä tyynyyn. Työmatkat ja aamutoimet eivät myöskään ole varsinaisesti vapaa-aikaa.

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mä pidän työmatkaa vapaa -aikana, mahdollisuuksien mukaan pyöräilen tai kävelen noi matkat, jolloin saan samalla liikuntaa, mikä taas kohentaa mielialaa.

Osa taas ei viitsi tarpoa kylmässä, liukkaassa ja ilmansaasteiden keskellä. Ellei ole hyvä reitti. Enemmän varmaan jää vapaa-ajalle joillakin toisilla. Ja ehkä se olisi myös toiveena. Jaksaako jotkut sitten enää myöhemmin tai aikaisin. Pitäisikö työnantajien joustaa ulkoilun suhteen.

Aika monessa työpaikassa panostetaan liikuntaan ja tuetaan että työntekijät liikkuisi, mutta nää ketkä eivät voi liikkua sateella harvemmin muuten liikkuu missään muuallakaan...

Vierailija
22/28 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

8-9  tunnit yöunet on ok, mutta 1-2 h päikkärit päälle... Kuulostaa uniapnealta tai diabetekselta. Kannattaa käydä lääkärissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukkuminen on ihmisen parasta aikaa.

Helposti menee 10-12 tuntia yössä. 

Vierailija
24/28 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuolema kuittaa univelat.

Vierailija
25/28 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

SAIS EDES KERRANKIN , 3                        tuntia unta putkeen mutta ei sekin puolittuu kusihoppuun joten mitä valitat onneton.

Vierailija
26/28 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen iäkkään omaiseni hoitaja, joka ei saa hoivapaikkaa.  En saa nukuttua yhtäjaksoisesti koskaan enempää kuin 4h . On herättävä vessakäynteihin, annettava juotavaa, lääkkeet. Tämä on tulevaisuus kaikille, jos nykyhaĺlitus jatkaa. Silti olen te- toimistossa työnhakijana.

Ei auta kuin muuttaa eri osoitteeseen niin johan hoivapaikka löytyy.

Vierailija
27/28 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tajua miten joku kykenee nukkumaan 8 tuntia. Ei sitä ainakaan yhtä soittoa nukuta. Minä en saa edes kuutta tuntia nukuttua ettenkö heräisi sinä aikana vähintään 10 kertaa ja valvoisi useita minuutteja tai puolta tuntia.

Kyllä nukutaan, 7,5-8h on juuri se keskimäärainen unen tarve. Miten vaikea se on ymmärtää? Itsekin tunnen yhden ihmisen joka kuvittelee että ihmiset vain laiskuuttaan nukkuvat tuon normaalin tuntimäärän, kun hän ei kuulemma pysty millään yli viittä tuntia. Ei ole kaikista terävin tyyppi hänkään. Itselleni on hyvä 8-9 tuntia.

Vierailija
28/28 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle riittää 5-6 tunnin unet.

Haluatko mitalin?

En, haluaisin kyllä nukkua enemmän mutta unta ei vain riitä :(