Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

JOULUNTÄHDET 06 PE-SU

25.01.2007 |

Perjantaiksi vaihtuu kohta niin laitetaan uutta pinoa...

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
27.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta päivää!

Pitkästä aikaa täälläkin käyn kurkkimassa.

Elikkäs vuosi on lähtenyt kivasti käyntiin ja ensimmäinen kuukausikin jo pian takana.

Esikoinen täyttää 2v ensi viikolla, joten juhlia riittää.

Viikko sitten poikamme sai kasteen ja nimen.

Ja äidillä alkoi koulu, tosin taitaa jäädä aika vähäiseksi tämä opiskelu

näin mammalomalaisena. Onneksi aikaa on v. 2008 kesään asti. Erikoisammattitutkintoa

pitäisi tässä samalla suorittaa :)

Meillä Poika sai cuplatonia pari viikkoa sitten reilun viikon ja auttoi masuvaivoihin

hyvin. Nyt ei olla enää tarvittu kun kakka lentää päivittäin ;)

D-vitamiineja ollaan annettu tosi harvoin, juuri masuvaivojen takia, tosin poika syö

vain korviketta, niin niitä tulee siinä samassa jo jonkin verran.

Vauvauintiin ollaan mekin menossa, tosin ei vielä ilmottauduttu mihinkään ryhmään.

PIKKUSISKO: mihin te menette vauvauintiin?

Meillä kävi tosi huono tuuri torstaina, kun meidän ainoat menopelit; vaunut, otti

ja sanoivat sopimuksen irti eli hajosivat.

Onneksi saadaan ensi viikolla varaosa niihin ja näin päästään taas liikkeelle.

Seuraava neuvola on maanantaina pojan 2kk ja esikoisen 2v. tarkastukset. sitten vielä iltapäivällä

minulla on jälkitarkastus.

Gallup 1: Minkä kokoisia vauvanne ovat olleet 1kk neuvolassa?

Poika oli 5170g ja 57,2cm Eli iso kaveri :)

GALLUP 2: Mihin ehkäisyyn ihmiset ovat nyt synnytyksen jälkeen päätyneet?

Mä ite otan kierukan kun kaupunki sen kerran kustantaa, pitäähän sitä kokeilla...

Toivotaan, että sopii ja toimii hyvin.

Meidän lapsiluku kun on toistaiseksi ainakin täynnä.

Katsotaan muutaman vuoden päästä, mitä sitten mietitään lapsiluvusta :)

Pulkkamäessä ollaan oltu jo muutaman kerran kun sitä lunta vihdoin ja viimein tuli.

Neiti tykkää ihan hirmuisesti ja poika kuorsaa tyytyväisenä kopassaan.

Hauskaa viikonloppua ja jaksamisia kaikille tasapuolisesti!

Ninni ja Daniel 30.11.

Vierailija
22/29 |
27.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta päivää!

Pitkästä aikaa täälläkin käyn kurkkimassa.

Elikkäs vuosi on lähtenyt kivasti käyntiin ja ensimmäinen kuukausikin jo pian takana.

Esikoinen täyttää 2v ensi viikolla, joten juhlia riittää.

Viikko sitten poikamme sai kasteen ja nimen.

Ja äidillä alkoi koulu, tosin taitaa jäädä aika vähäiseksi tämä opiskelu

näin mammalomalaisena. Onneksi aikaa on v. 2008 kesään asti. Erikoisammattitutkintoa

pitäisi tässä samalla suorittaa :)

Meillä Poika sai cuplatonia pari viikkoa sitten reilun viikon ja auttoi masuvaivoihin

hyvin. Nyt ei olla enää tarvittu kun kakka lentää päivittäin ;)

D-vitamiineja ollaan annettu tosi harvoin, juuri masuvaivojen takia, tosin poika syö

vain korviketta, niin niitä tulee siinä samassa jo jonkin verran.

Vauvauintiin ollaan mekin menossa, tosin ei vielä ilmottauduttu mihinkään ryhmään.

PIKKUSISKO: mihin te menette vauvauintiin?

Meillä kävi tosi huono tuuri torstaina, kun meidän ainoat menopelit; vaunut, otti

ja sanoivat sopimuksen irti eli hajosivat.

Onneksi saadaan ensi viikolla varaosa niihin ja näin päästään taas liikkeelle.

Seuraava neuvola on maanantaina pojan 2kk ja esikoisen 2v. tarkastukset. sitten vielä iltapäivällä

minulla on jälkitarkastus.

Gallup 1: Minkä kokoisia vauvanne ovat olleet 1kk neuvolassa?

Poika oli 5170g ja 57,2cm Eli iso kaveri :)

GALLUP 2: Mihin ehkäisyyn ihmiset ovat nyt synnytyksen jälkeen päätyneet?

Mä ite otan kierukan kun kaupunki sen kerran kustantaa, pitäähän sitä kokeilla...

Toivotaan, että sopii ja toimii hyvin.

Meidän lapsiluku kun on toistaiseksi ainakin täynnä.

Katsotaan muutaman vuoden päästä, mitä sitten mietitään lapsiluvusta :)

Pulkkamäessä ollaan oltu jo muutaman kerran kun sitä lunta vihdoin ja viimein tuli.

Neiti tykkää ihan hirmuisesti ja poika kuorsaa tyytyväisenä kopassaan.

Hauskaa viikonloppua ja jaksamisia kaikille tasapuolisesti!

Ninni ja Daniel 30.11.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
27.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään ollaan oltu neidin kanssa kaupoilla. Käytiin viemässä ristiäislahjat kaiverrettavaksi ja uimapuku ostamassa. Otin koon 70, kun se näytti kaupassa niin pieneltä. Kotiin päästyä sovitin vaatteitten päälle (body ja sukkahousut) jolloin pituus on ihan ok mutta leveyttä on liikaa ja sit lahkeet liian isot. Ostin siis lahkeellisen. Kuinka piukan sen uimapuvun pitää olla siellä vauvauinnissa?? Ajattelin jos mun pitää käydä se vaihtamassa vai kelpaako, menis sit kesälläkin sama uimapuku. Meidän neiti kun on aika pitkä ja hoikka. Mitäs mieltä ootte??

Nyt neiti sit nukkuu pinniksessä, kun pihalle en viitsiny laittaa, sen verran kova tuuli siellä on ja -7 astetta. Jos huomenna olis taas parempi päivä.

Ehkäisystä kysy joku. Mä aloitin minipillereidin kanssa nyt ja imetyksen jälkeen siirryn renkaaseen. Kierukkaa en halunnut jos parin vuoden sisällä yritetään neidille siskoa tai veljeä niin kierukka olis ollu vähän haaskausta.

Nyt tekeen ruokaa kunnes mies tulee kotiin..

rusina & tyttö 5.12

Vierailija
24/29 |
27.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauva nukkuu rauhassa toivottavasti tämän raapustamisen ajan. Hänellä lienee jokin vaisto, sillä minun yrittäessä mennä nukkumaan, hän heräilee takuuvarmasti. Äsken yritin nukkua päiväunia ja eiköhän neitokainen herännyt! No, päiväunet eivät kyllä muutenkaan ole minun kauraa. Vaikka olisin kuinka väsynyt yön jäljiltä, en saa unta päivällä. Raskausaikana asia oli toisin: kaipa hyvät yöunet ruokkivat silloin hyviä päiväunia, hah.

Haluan kiittää teitä kaikkia minua [b]tsempanneita[/b] jouluntähtiä! Viestinne lämmittivät totisesti mieltä, kun mieli oli maassa ja epätoivo päällimmäisin tuntemus masuvaivojen takia aiemmin viikolla. No, onneksi pari viestiäni seurannutta päivää ja yötäkin olivat oikein rauhallisia. Tosin kyllä tuollaiset kauhuyöt ja -päivät pistävät varpailleen pitkäksi aikaa. Edelleenkin vauvan itkiessä ihan " normaalisti" alkaa pieni jännitys, alkaako tästä taas tuntikausien itku.

[b]Diagnoosiakin[/b] olen tehnyt. Tinuri taisi kirjoittaa samasta masuvaivojen aiheuttajasta, ja olin tullut itse ihan sattumalta samaan tulokseen: meillä ainakin osa huudoista aiheuttaa [b]maidon liian vuolas heruminen[/b]. Diagnoosin tein imetystukilistan sivujen avulla. Mutta se näistä. Hengissä on selvitty ja selvitään jatkossakin, vaikka välillä onkin rankkaa. Mutta kyllähän meillä kaikilla on aina välillä rankkaa - syystä tai toisesta!

[b]Entisiin vaatteisiin[/b] en kyllä mahdu. Jotkut isoimmat housut menevät kiinni vetoketjua myöten, mutta nappien kohdalla tulee sitten ongelma, hih. Aluksi paino laski hurjaa vauhtia. Nyt on jäljellä 4 kg raskautta edeltäviin lukemiin ja kyllä 6-7 kg esikoista edeltäviin lukemiin.

[b]Ehkäisy[/b] tulee meillä olemaan luultavasti hormonikierukka. Menisin sterilisoitavaksi, mutta nukutus hirvittää. Meidän lapsilukumme on tosiaan tässä.

Tinuri taisi kysellä jossain ketjussa altistuksesta erilaisille ärsykkeille. No, isoveljen myötä vauva altistuu pakostakin kovalle melulle ja äkkinäisille liikkeille. Isoveli on kyllä saanut jo osakseen pari makeaa hymyä. Jatkossa hänestä taitaa olla paljon seurattavaa vauvalle.

[b]Rytmistä[/b] oli jo aiemmin puhetta. Itse odotan tosiaan sitä, että vauvalla olisi säännöllisempi rytmi. Toki onhan hän jo nyt vähän ennustettavampi kuin ihan vastasyntyneenä.

[b]Päivällä nukkumisesta[/b] puhuivat jotkut. Jos nyt oikein muistan lonkalta, joillakin vauvat nukkuvat todella lyhyitä pätkiä päivällä tai vain ulkona. Meillä ei vauva ole nukkunut ulkona vielä lainkaan, ehkä sitten myöhemmin. Tai sitten ei... Meillä yöllä herätään tiheästi ja usein valvotaan vähintään tunnin pätkä, joskus kahdenkin tunnin pätkä. Ehkä sitten sen vastapainona vauva nukkuu päivisin todella paljon. Senkin huomasin, että tämän viikon aiempien masuvaivaisten päivien jälkeen vauvalla oli selvästi univelkaa, ainakin hän nukkui jopa normaalia enemmän päivällä.

Jep, nyt on illallisen aika.

Oikein hyviä vointeja ja jaksamisia kaikille jouluntähdille!

Iituli + vauva 19.12.

PS. Tuntuuko teistä jo kaukaisilta ne ajat, jolloin olimme odotus-palstalla ja toivoimme jo kovasti vauvan syntyvän? Itsestäni kyllä tuntuu!

Vierailija
25/29 |
28.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jaahas, imetyksen jälkeen en sit saanut unta joten eikun koneelle. Mies ja Vauve tuhisevat tuolla tyytyväisinä :-)

IITULI kirjoitti tuossa yllä, että raskausaika tuntuu kaukaiselta, naulan kantaan. Ihmettelen välillä tosin jopa, olenko raskaana ollutkaan, se tuntuu niin kaukaiselta ja oudolta ajatukselta... Silti meinaan aina netissä mennä tuonne odotus puolelle, ja olen monta kertaa mennytkin vahingossa, kun sinne tottui niin klikkaamaan :-D

Täytin eilen jotain paperia, jossa kysyttiin lasten lukumäärä. Olipa hassua kun siihen piti täyttää tietoja, ihan ekaa kertaa. Huomasin siinä samalla, etten muista Vauven sotun loppuosaa! Noloa.

Ulkona on ihanan näköistä, ihan epätodellista.

Monet vauvanvaatteet on jo pieniä! Haikeaa pakata niitä pois.

GALLUP mitä teette pieniksi jääneille vauvanvaatteille? Itse ajattelin säästää pienimmistä nutuista näteimmät neidille nukenvaatteiksi. Söpö ajatus, että hän on itsekin pitänyt niitä ja voi pukea sitten nukelle :-D Olen ottanut valokuvia hänestä ja nukesta vierekkäin, niin näkee sitten olleensa samoissa vaatteissa ja samankokoinen kuin nukke. Isommistakin vaatteista säästän suurimman osan, jos saamme toisen lapsen. Ainoastaan jos sisarukset saa lapsia ennen sitä, annan niitä lainaksi heille. Sitten kun lapset on tehty, myyn todennäköisesti huutonetissä ja osan annan lähinnä sisaruksille.

Rauhaisaa sunnuntaita

Vierailija
26/29 |
28.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa. en ole vielä tänne ehtinyt kirjoitella pojun syntymän(30.11) jälkeen. Lukemassa sentään välillä olen käynyt. Tuntuu, että ei ole aikaa, sillä jos vauva nukkuu kotityöt kutsuu tai päiväuni itselle... Meillä on mennyt ihan mukavasti, vaikka vatsavaivoista sekä erityisesti pulauttelusta ollaan kärsitty.

PÄIVIKILTÄ ja muiltakin jos on tietoa, olisin halunnut kysyä siitä refluksista. Missä menee normaalin pulauttelun ja todellisen refluksivaivan raja. Olen täysimettänyt vauvaa ja lähes jokaisen ruokinnan jälkeen vauva oksentaa/pulauttaa lisäksi hän saattaa kesken unien alkaa pulauttaa. Tästä johtuen on aika vahtimista enkä uskalla vielä antaa vauvan ulkona nukkua.

Ilmavaivohin koitin Cuplatonia, mutta se tuntu hankalalta, kun pitäs joka syötöllä antaa ja nyt otettiin käyttöön disflatylit meilläkin.

Pojulla alkoi flunssa perjantaina.Tosi kurjaa, kun nenä on tukkoinen ja yskittää.Tuntuu, että tauti vaan vielä pahenee.Mietin jo milloin pitäs viedä lääkäriin näytille..Kun jaksaa kuitenkin imeä rintaa vielä aika hyvin. Oliko se PIMMI, joka kirjoitti samasta vaivasta vauvalla. Miten teidän nuhainen vauva jakselee?

Nyt on aika mennä aamupalalle itse ennen kuin vauva herää uudelleen.

Tuuti ja poju 30.11.

Vierailija
27/29 |
28.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tämä kyllä joskus yksi askel eteenpäin ja kaksi taaksepäin. Viime yönä otettiin taas aika harppaus taaksepäin. Vauva heräsi vähän ennen klo 23:a ja nukahti puoleksi tunniksi joskus klo 2 tienoilla. " Lopullisesti" hän nukahti klo 4 jälkeen. Kaikki väliajat itkettiin ja karjuttiin. Ihan pienen helpotuksen sai hetkellisesti asennon vaihtaminen tai maisemien vaihtaminen. Kyllä oli raskasta. Sydäntä särki, kun katsoi pienen tyttären itkettyneitä silmiä. Joku sanoi, ettei näistä jää traumoja vauvalle. Toivottavasti ei! No, onhan meillä yksi todistuskappale eli esikoinen, joka sai aikanaan enemmän kuin oman osansa vaivoista. Siitäkin selvittiin hengissä, mutta se ajatus ei totisesti tuonut yhtään helpotusta viime yönä!

En tiedä, mikä viime yön huudot aiheutti, mutta kaipa liika maito ja ilma, masuvaivat muutenkin ja yliväsymys saivat huudon välillä aivan hysteeriseksi. Onneksi se yö on nyt takana. Ei auta kuin toivoa, ettei se heti toistu. Nyt vain on mahan pohjassa koko ajan jännitys, koska huuto taas alkaa. Jokaisen itkun kohdalla pelkää, että tästä seuraa taas tuntien tuska.

Nyt sitten otsikon mukaiseen aiheeseen: Aloin antaa maanantaina Disflatylia ja uudelleen D-vitamiineja (Jekovitia). Vauvan masu on nyt ollut " kovemmalla" ts. kakkaa ei ole tullut joka päivä kuten tähän asti. Se tietenkin voi olla ihan luonnollista, mutta sekin tuli mieleen, voivatko nuo aineet [b]kovettaa masua[/b]. Paukutkin tuntuvat olevan erityisen lujassa, ja ne herättävät pienen joskus kesken unien.

Eilen ostettiin [b]Hug A Bub -kantoliina[/b]. Sitäkin yritettiin kokeilla viime yönä kesken pahimman huudon, mutta eihän vauva rauhoittunut siihen. Sitä täytyy alkaa harjoitella, kun kaikki on hyvin.

Heini kyseli, mitä tehdään [b]pieniksi käyneille vaatteille[/b]. Me aiomme laittaa ne myyntiin. Siis parhaimmat menevät myyntiin, vähänkään kulahtaneet menevät roskiin. Jos on jotain välimaastossa, voisi laittaa kai UFF:lle. En tosin tiedä, otetaanko siellä niitä vastaan.

Jaaha, eipä se taas auta kuin purra hammasta yhteen. Yöllä kävi kyllä mielessä jopa pulloruokintaan siirtyminen. Sillä ainakin eliminoitaisiin se, että vauva altistuisi kaiken maailman aineille minun syömäni ruoan kautta. Tosin yritän kyllä sinnitellä imetyksen kanssa. Välillä vain tuntuu kurjalta, kun vauva saa raivarin siksi, että maitoa tulee liikaa. Eipä tämä täysimetyskään kyllä mitään auvoa ja onnea välttämättä ole.

Iituli *taas vähän epätoivoisena*

Vierailija
28/29 |
28.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas kaunis ilma ulkona, mutta me ei olla sinne vielä päästy. Neiti päätti nukahtaa pitkät päikkäri sisälle omaan sänkyyn. Nukkuu jo toista tuntia. =)

Vaatteista; meillä kyllä säästetään kaikki vaatteet vielä. Neiti kun on meidän ensimmäinen lapsi ja toivottavasti joskus saadaan hänelle seuraa. Tietysti jos jokin body tms. menee pesussa ihan kamalaksi niin roskiin vaan, mutta vaatteet jotka säilyy hyvänä menee äp- laatikkoon odottamaan.

Kysymys!! Ootteko jo saaneet vauvallenne kela-korttia?? Koskas sellainen mahtaa tulla? Tuleeko se postissa kotiin? Näistä kun meitsi ei tiedä... =)

Nyt ruokaa laittamaan..

Vierailija
29/29 |
28.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän tytsy sai tänään nimen; Salla Katariina.

Neiti käyttäytyi aika rauhaisasti koko kasteen ajan, ainoastaan nenän tukkoisuus välillä häiritsi.

Meillä on siis edelleen räkätautia koko perheellä, mutta eniten tietenkin vaikuttaa pienimpään. Viime yö oli hiukan helpompi, jospa se siitä alkaisi jo menemään pikkuhiljaa ohi.

Joku kyseli Kela-kortista... mun muistaakseni se siis tulee nimenannon jälkeen. Esikoisen kela-kortti taisi tulla n. viikko ristiäisistä.

Ehkäisyksi olen ajatellut niitä renkaita, jotenkin se kierukka mietityttää. (tuttavapiirissä monella huonoja kokemuksia).

nyt täytyy mennä...