Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi aikuiset yli kolmekymppiset miehet pelaavat videopelejä?

Vierailija
16.05.2024 |

Ymmärrän kyllä jos aikuiset ihmiset pelailevat välillä lastensa kanssa, mutta onko aikuiselta ihmiseltä jäänyt lapsuus jotenkin vajaaksi kun leikkii lasten leluilla ?

 

Kommentit (147)

Vierailija
141/147 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli ennen tähän vähän kielteinen kanta mutta se on ihan hyvä harrastus, parempi kuin kaljanjuonti baarissa tai kotona. Pelit on hyvin tehty ja viihdyttäviä. Osoituksena että peleistä tehdään nykyisin elokuvia ja sarjoja. Osassa on hienot musiikit jotka pärjää elokuvasävellyksille. Pitää aivot vireessä ja käsisilmäkoordinaatiota yllä. Oikeastaan kohtuudella suosittelen pelejä! -nainen jonka mies pelaa konsolipelejä

Vierailija
142/147 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mietin. Itse 37-v nainen enkä ole ikinä pelannut videopelejä, ei ole ollut kiinnostusta/tarvetta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/147 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään yli 30v miehet ovat niitä sukupolvia jotka ovat lapsuudessaan oppineet pelaamaan videopelejä. Ihminen on siitä merkillinen otus että se usein toimii jo ennalta opittujen käyttäytymismallien mukaisesti. Tässä tapauksessa nämä miehet valitsevat tutun ja turvallisen tekemisen, sen sijaan että kokeilisivat jotain uutta. Tämä voi tuntua videopelejä pelaamattomasta lapselliselta vaikka ei sillä varsinaisesti ole tekemistä ihmisen kypsyyden kanssa. On vain erilaisia tapoja kuluttaa aikaa. On toki kiistatonta että pelien pelaaminen ei varsinaisesti tuota mitään ja saattaa aiheuttaa uupumusta. 

Vierailija
144/147 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki yli nelikymppiset tunteja pelaamiseen käyttävät ukkelit on mun mielestä säälittäviä mutta voihan se olla että ehkäisevät osaltaan nuorten miesten syrjäytymistä tai ajautumasta radikaaliporukoihin.

Vierailija
145/147 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tulee jotain pelejä missä voi pelastaa oikeasti vaikka luontoa niin sitten peleistä on hyötyä. Saisipa pelaajat tekemään jotain hyödyllistä sillä pelaamisella. 

Vierailija
146/147 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki yli nelikymppiset tunteja pelaamiseen käyttävät ukkelit on mun mielestä säälittäviä mutta voihan se olla että ehkäisevät osaltaan nuorten miesten syrjäytymistä tai ajautumasta radikaaliporukoihin.

Oletan että myös esim tvtä katsovat yli 40-vuotiaat on säälittäviä? Tai sosiaalista mediaa selaavat?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
147/147 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki yli nelikymppiset tunteja pelaamiseen käyttävät ukkelit on mun mielestä säälittäviä mutta voihan se olla että ehkäisevät osaltaan nuorten miesten syrjäytymistä tai ajautumasta radikaaliporukoihin.

Oletan että myös esim tvtä katsovat yli 40-vuotiaat on säälittäviä? Tai sosiaalista mediaa selaavat?

Jos ei ole naista vaikka sellaisen haluaa niin kyllä, yli nelikymppiset pelaamiseen aikansa tuhlaavat ovat säälittäviä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi seitsemän