Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka paljon pitäisi 50+ vuotiaalla olla rahaa säästössä?

Vierailija
16.05.2024 |

Ja kuinka paljon muuta omaisuutta?

Kommentit (119)

Vierailija
21/119 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen verran rahaa tai rahaksi muutettavaa, että saa maan poveen, jos äkkilähtö tulee. Nääs niin paljon stressaantunutta porukkaa, ettei se sydäriä kestä. 

Hyvä se olisi nauttiakin - muustakin kuin rahan perässä juoksemisesta. 

Toki minä vastaanotan joka sentin, jonka perintönä saan, vaan kannattiko?

Vierailija
22/119 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen eronnut kaksi kertaa, nämä köyhdyttävät ihmistä. Kaikille elämä ei ole pelkkää kermaperseilyä ja vakituista työtä 50 vuotta putkeen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/119 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kahden vuoden kuluttua maksettu rivitalohuoneisto, mökkiä maksamme vielä 12 vuotta, 1/8 osuus kuolinpesästä, johon kuuluu yksi kerrostalohuoneisto (arvo ehkä 30000-40000) ja reilut 100 hehtaaria huonoa metsää syrjässä, kaukana ja pohjoisessa. Lisäksi on sijoitustileille nyt jo alle 20000, kun on pitänyt käyttää.

Vierailija
24/119 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on 150 tuhatta. Olen 53 ja jäin juuri työttömäksi. En halua takaisin työelämään ja tuo raha varmistaa minulle työmarkkinatuen kanssa eläkepäiviin asti ihan riittävän elintason. Ennemminkin downsiftaan ja koitan vähentää sellaista kulutusta jota en tarvitse. Talvina aion jo nyt viettää aikaa etelässä, kesällä viljelen puutarhaa ja retkeilen Lapissa, Ahvenanmaalla ja vaikka Baltiassa.

Vierailija
25/119 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa sanoa yli 50 vuotiaista, mutta itselläni on vajaa 70 th tileilläni, velaton omakotitalo,kesämökki,vene ja pari autoa kertynyt nurkkiin ja olen 42 vuotias. Kai se on yksilöllistä ja kuka mitäkin elämällään tekee tai siltä haluaa. Itsestähän se kaikki kiinni on loppujen lopuksi. Tärkeintä on kuitenkin muistaa välttää yh äitejä niin sillä pääsee jo pitkälle.

Vierailija
26/119 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

55-vuotiaan suomalaisen nettovarallisuus on keskimäärin 182000 euroa. Eli ihan höpöä ja keksittyä paskaa nämä jutut miljoonista täällä. Tilastokeskus laskee noita 2-3 vuoden välein.

Vierailija
27/119 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Säästöjä 200 000 euroa, oli ne sitten säästötilillä tai osakkeissa. 

Muutoin komppaan edellistä eli mahdolliset asunto, auto, mökki omia, ei pankin.

aika paljolta kuulostaa, en usko että KESKIMÄÄRIN tuollasia säästöjä kovinkaan monella on...

Aloituksessa kysyttiin paljonko pitäisi olla eikä paljonko keskimäärin on. 

Vierailija
28/119 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen eronnut kaksi kertaa, nämä köyhdyttävät ihmistä. Kaikille elämä ei ole pelkkää kermaperseilyä ja vakituista työtä 50 vuotta putkeen.

Ei se ole mies eikä mikkään jos ei elämässään kolmea taloa omin pikku kätösin rakenna. Ex muijille ensin pari ja lopulta itsellekin yhden. Kannattaa muuten se avioehto muistaa jokaisen miehen tehdä. Ihan vain näin kokeneen miehen vinkkinä..

Vierailija
29/119 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

55-vuotiaan suomalaisen nettovarallisuus on keskimäärin 182000 euroa. Eli ihan höpöä ja keksittyä paskaa nämä jutut miljoonista täällä. Tilastokeskus laskee noita 2-3 vuoden välein.

Tuo on hyvin matala varallisuus. Helsingissä ja Espoossa on korkeampi.

Vierailija
30/119 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ameliikassa alle miljoona ei olisi yhtään mitään. Suomessa on köyhiä, vaikka työtä on takana 40 v.

Vierailija
31/119 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En osaa sanoa yli 50 vuotiaista, mutta itselläni on vajaa 70 th tileilläni, velaton omakotitalo,kesämökki,vene ja pari autoa kertynyt nurkkiin ja olen 42 vuotias. Kai se on yksilöllistä ja kuka mitäkin elämällään tekee tai siltä haluaa. Itsestähän se kaikki kiinni on loppujen lopuksi. Tärkeintä on kuitenkin muistaa välttää yh äitejä niin sillä pääsee jo pitkälle.

Juu..johan ne syövätkin yhden miehen konkurssin partaalle. Normaalit naiset on ihankuin eri planeetalta.

Vierailija
32/119 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos 30-vuotiaana pääsisi sellaisille ansioille että voisi oikeasti alkaa säästämään, niin 10 000 euroa vuodessa on ihan ok. 20 vuotta = 200 000 euroa. Jos ei tuohon ole päässyt niin jotain on vialla.

Vierailija
33/119 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tähän keskimääräisyyteen kuuluu myös paljon niitä, joilla ei ole yhtään mitään.

Vierailija
34/119 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos 30-vuotiaana pääsisi sellaisille ansioille että voisi oikeasti alkaa säästämään, niin 10 000 euroa vuodessa on ihan ok. 20 vuotta = 200 000 euroa. Jos ei tuohon ole päässyt niin jotain on vialla.

Niin. Esim se että meni tekemään lapsia. Yksi lapsi maksaa vanhemmilleen 180 tuhatta (täysi-ikäiseksi). Pari muksua niin sinne ne rahat menikin. 

Vierailija
35/119 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Säästöjä 200 000 euroa, oli ne sitten säästötilillä tai osakkeissa. 

Muutoin komppaan edellistä eli mahdolliset asunto, auto, mökki omia, ei pankin.

aika paljolta kuulostaa, en usko että KESKIMÄÄRIN tuollasia säästöjä kovinkaan monella on...

Aloituksessa kysyttiin paljonko pitäisi olla eikä paljonko keskimäärin on. 

Itselläkin PITÄISI olla vähintään 500 000 jos olisi elänyt elämäni järkevästi.

Vierailija
36/119 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä juon kaikki rahani, olen juonut myös omakotitaloni.

T.Skäpä

Vierailija
37/119 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

2kertaa sitten peräti päätit valita sen halvimman lútkan mitä rahalla saa ja nyt valitat siitä muille? Itse olet perseillyt elämäsi tuohon kuntoon.

Kaikki häpee sua! Sun lapset häpee.. naapurin koirakin häpee!!

Vierailija
38/119 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tänne tullessamme emme tuo mitään mukanamme ja täältä lähtiessämme emme vie mitään mukanamme" Aamen.

Vierailija
39/119 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni taisi olla viiskymppisenä ehkä noin 50000. Uudehko auto, parinkympin, mutta esim mökkiä tai asuntoa ei. 

Nyt kuuskymppisenä n.140000.

Vierailija
40/119 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos on sinkku, niin asunnon lisäksi ei ole oikein rahaa kuin vaatimattomaan mökkiin. Vaihtoehtona mökille olisi prätkä, vene tai harrastus. Semmoseen riittää raha, ei oikein muuhun. 

Jos syö ja juo ulkona, niin rahat menee jo siihen..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kaksi