Vaihdoin naisvaltaiselta alalta miesvaltaiselle
Tai on täälläkin naisia, mutta sanoisin että 60-70% on miehiä. Mukavaa ja saan osakseni hyviä viboja.
Kommentit (52)
Lol, huomaa kyllä ettette ole olleet siellä miesvaltaisilla aloilla kovin pitkään. Antakaa vaan ajan kulua, niin huomaatte mikä on todellisuus pinnan alla etenkin naisille.
Suosittelen kaikille naisille tällaista siirtoa. Itse en ikinä enää mene naisvaltaiselle alalle, sillä niin moni asia on miesten työpaikoilla paremmin: palkat, edut, ilmapiiri, työn merkityksellisyys.
Vierailija kirjoitti:
Lol, huomaa kyllä ettette ole olleet siellä miesvaltaisilla aloilla kovin pitkään. Antakaa vaan ajan kulua, niin huomaatte mikä on todellisuus pinnan alla etenkin naisille.
Mutta se todellisuus on kuitenkin parempi kuin naisvaltaisten alojen todellisuus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta se todellisuus on kuitenkin parempi kuin naisvaltaisten alojen todellisuus.
Hello sisäistetty misogynia.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen ollut kolme vuotta. Kyllä tässä ajassa on ne nurjatkin puolet tulleet esiin. Esim. projektipäällikkö, joka ei uskonut naisten osaavan mitään ja heitti sovinistista läppää koko ajan. Sitten on tissien tuijottelijat ja lipevät vanhat miehet, jotka kuvittelee, että pieni flirtti vaan piristää.
Kyllä mä silti tämän otan päivänä minä hyvänsä kuin vanhan hoitoalan duunin. Palkka on tuplat vanhaan. Saan tehdä töitä etänä. Lomien ajankohta on vain ilmoitusluontoinen asia. Kukaan ei pelaa kieroja pelejä selän takana ja yritä savustaa ulos työyhteisöstä. Kukaan ei juorua asioistasi. Ei tarvitse valita puolta työpaikkadraamassa, jonka kummastakaan osapuolesta et pidä ja molemmat kertoo eri version.
Vierailija kirjoitti:
Itse kyllä koen että toisten naisten kanssa äärimmäisen helppo työskennellä omalla, akateemisella alalla. Ehkä "fibat" ovat paremmat uudessa työpaikassasi juuri siksi, että työ ei ole kohtuuttoman raskasta ja palkka on säällinen, toisin kuin hoitoalalla?
Juuri näin. Tuskin kukaan on hyvillä mielin raskaassa ja huonosti palkatussa työssä.
Ei haittaa tissien tuijottelijat tai lipevät vanhat miehet, näitä oli muuten muutamia myös naisvaltaisella alalla, kunhan eivät koske tai tee muutakaan. Pahinta naisvaltaisella alalla oli henkinen väkivalta, se huutaminen, raivoaminen, selkään puukottaminen ja alas painaminen. Tällaista en ole miesvaltaisella alalla huomannut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen ollut kolme vuotta. Kyllä tässä ajassa on ne nurjatkin puolet tulleet esiin. Esim. projektipäällikkö, joka ei uskonut naisten osaavan mitään ja heitti sovinistista läppää koko ajan. Sitten on tissien tuijottelijat ja lipevät vanhat miehet, jotka kuvittelee, että pieni flirtti vaan piristää.
Kyllä mä silti tämän otan päivänä minä hyvänsä kuin vanhan hoitoalan duunin. Palkka on tuplat vanhaan. Saan tehdä töitä etänä. Lomien ajankohta on vain ilmoitusluontoinen asia. Kukaan ei pelaa kieroja pelejä selän takana ja yritä savustaa ulos työyhteisöstä. Kukaan ei juorua asioistasi. Ei tarvitse valita puolta työpaikkadraamassa, jonka kummastakaan osapuolesta et pidä ja molemmat k
On se kumma, kun hoitotyötä aina arvostetaan kovasti juhlapuheissa, mutta todellisuudessa naiset saavat kituuttaa huonolla palkalla. Jos he toivovat parannuksia, heitä syytetään suorastaan valtiontalouden romuttamisesta itsekkyydellään.
Vierailija kirjoitti:
Suosittelen kaikille naisille tällaista siirtoa. Itse en ikinä enää mene naisvaltaiselle alalle, sillä niin moni asia on miesten työpaikoilla paremmin: palkat, edut, ilmapiiri, työn merkityksellisyys.
Ja etenkään painotus ei ole palvelemisessa siinä määrin kuin monilla naisvaltaisilla aloilla. vaan oleellisempia ovat työ ja työyhteisö, kuin asiakkaille lirkuttelu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mä silti tämän otan päivänä minä hyvänsä kuin vanhan hoitoalan duunin. Palkka on tuplat vanhaan. Saan tehdä töitä etänä. Lomien ajankohta on vain ilmoitusluontoinen asia. Kukaan ei pelaa kieroja pelejä selän takana ja yritä savustaa ulos työyhteisöstä. Kukaan ei juorua asioistasi. Ei tarvitse valita puolta työpaikkadraamassa, jonka kummastakaan osapuolesta et pidä ja molemmat k
"Kukaan ei pelaa kieroja pelejä selän takana ja yritä savustaa ulos työyhteisöstä. Kukaan ei juorua asioistasi. Ei tarvitse valita puolta työpaikkadraamassa, jonka kummastakaan osapuolesta et pidä ja molemmat kertoo eri version. "
MOT et ole työskennellyt miesten kanssa tarpeeksi pitkään. En ole ollut yhdessäkään työpaikassa jossa miehet eivät näitä tekisi, ne on vain piilotettu vähän paremmin pinnan alle. Odota sitä päivää kun satut (miehen mielestä) uhkaanaan hänen asemaansa tai egoaan, ja muista miten naivi joskus olit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hello sisäistetty misogynia.
Entä, jos ei olekaan kyse misogyniasta vaan olisi aika katsoa peiliin ja todeta, että ehkei naisvaltaisten alojen työpaikkakiusaamis yms. nokittelut eivät ole pelkästään keksittyä ja oletettua vaan seikka johon tulisi puuttua, hymistelyn ja misogonynia syytösten sijaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja etenkään painotus ei ole palvelemisessa siinä määrin kuin monilla naisvaltaisilla aloilla. vaan oleellisempia ovat työ ja työyhteisö, kuin asiakkaille lirkuttelu.
Asiakkaat ovat tosiaan saatanasta, mutta odottavat lirkuttelua. Kai se on erilaista itsepetosta kuvitella olevansa tärkeä.
Vierailija kirjoitti:
Vaihdoin myös naisvaltaiselta alalta miesvaltaiselle alalle ja ero on kuin yöllä ja päivällä. En ole enää stressaantunut ja kukaan ei raivoa/huuda päin näköä. Miehet osaa käyttäytyä sivistyneemmin.
Mä hullu vaihdoin toisin päin ja kaduin sitä kovin. Ei ollut mahiksia takaisinpäin. Nyt eläkkeelläkin vielä harmittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse kyllä koen että toisten naisten kanssa äärimmäisen helppo työskennellä omalla, akateemisella alalla. Ehkä "fibat" ovat paremmat uudessa työpaikassasi juuri siksi, että työ ei ole kohtuuttoman raskasta ja palkka on säällinen, toisin kuin hoitoalalla?
Eihän aloittaja sanonut mitään, että naisten kanssa olisi hankala tehdä töitä. Kertoi vain, että nyt on kevyempi homma paremmalla palkalla.
Itsellä täysin sama kokemus mies- ja naisvaltaisten alojen suhteen.
Ei tuo nais-/miesvaltaisuudesta johdu. Lääkäreillä on hyvin pullat uunissa, vaikka naisvaltainen ala onkin. Toisaalta metalliala on vahvasti miesvaltainen ja palkkaus työn raskaudesta ja vaarallisuudesta huolimatta matala.
Jos lääkärit olisivat alkujaan ol
Seli, seli, seli, seli. Tekosyiden keksimisen ja selittelyn naiset kyllä osaa. Ehkä tämän takia ne naisvaltaiset alat eivät oikein tuota mitään. Ja juuri tuottavuudesta ne korkeat palkat syntyvät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asiakkaat ovat tosiaan saatanasta, mutta odottavat lirkuttelua. Kai se on erilaista itsepetosta kuvitella olevansa tärkeä.
Kyllähän jokainen on jokaiselle tärkeä, mutta tuskin kuitenkaan persoonana ventovieraalle aspalle. Ts. samoin kuin jokainen on arvokas, mutta tietenkin henkilökohtaisella läheiset rakkaat ovatarvokkaampia ja tärkeämpiä kuin satunnaiset ohikulkijat.
Outoa verrata raskasta hoitotyötä kivaan kevyeen sisätyöhön. Ei tuo sukupuolesta ole kiinni vaan siitä kuinka stressaantunut työyhteisö on.
Olin kerran raksalla kesätyössä ja siellä vasta vittuilua ja selkäänpuukottamista oli. Nyt naisvaltaisella akateemisella alalla, eikä ole mitään huutoja ja äksyilyjä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän jokainen on jokaiselle tärkeä, mutta tuskin kuitenkaan persoonana ventovieraalle aspalle. Ts. samoin kuin jokainen on arvokas, mutta tietenkin henkilökohtaisella läheiset rakkaat ovatarvokkaampia ja tärkeämpiä kuin satunnai
Tähän liittyen, tietääkö joku jonkun ei-ihmiskeskeisen ja työllistävän naisvaltaisen alan, haen heti?
Vierailija kirjoitti:
No mikä ja etenkin naisille?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samoin en juurikaan hätkähdä rintojen tuijottelijoita tai sovinistisia vitsejä. Silloin voi heittää samalla mitalla takaisin. Salakavala rivienvälistä passiivis-agressiivinen veetuilu on huomattavasti vaikeampi suitsia. Eri
Ap vertaa kahta eri tason työtä. Kyllä miesvaltaisilla aloilla on tieyenkin myös fyysisesti raskaita hommia.