Vaihdoin naisvaltaiselta alalta miesvaltaiselle
Tai on täälläkin naisia, mutta sanoisin että 60-70% on miehiä. Mukavaa ja saan osakseni hyviä viboja.
Kommentit (52)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suosittelen kaikille naisille tällaista siirtoa. Itse en ikinä enää mene naisvaltaiselle alalle, sillä niin moni asia on miesten työpaikoilla paremmin: palkat, edut, ilmapiiri, työn merkityksellisyys.
Ja etenkään painotus ei ole palvelemisessa siinä määrin kuin monilla naisvaltaisilla aloilla. vaan oleellisempia ovat työ ja työyhteisö, kuin asiakkaille lirkuttelu.
Asiakkaat ovat tosiaan saatanasta, mutta odottavat lirkuttelua. Kai se on erilaista itsepetosta kuvitella olevansa tärkeä.
Kyllähän jokainen on jokaiselle tärkeä, mutta tuskin kuitenkaan persoonana ventovieraalle aspalle. Ts. samoin kuin jokainen on arvokas, mutta tietenkin henkilökohtaisella läheiset rak
Tähän liittyen, tietääkö joku jonkun ei-ihmiskeskeisen ja työllistävän naisvaltaisen alan, haen heti?
Hae oikikseen.
Vierailija kirjoitti:
Naisvaltaisilla aloilla työskentely on todella kuormittavaa.
Hoitoala on.
Mutta esim. näin lääketieteen alalla tutkijana on ihan jees.
Etkö ole lukenut uutisjuttuja, miten miesvaltaisilla työpaikoilla kiusataan naisia? Ne vihaavat naisia. Pitävät miehiä parempina. Tosin niinhän sinäkin näytät tekevän.
Vierailija kirjoitti:
Etkö ole lukenut uutisjuttuja, miten miesvaltaisilla työpaikoilla kiusataan naisia? Ne vihaavat naisia. Pitävät miehiä parempina. Tosin niinhän sinäkin näytät tekevän.
Ei ole kiusattu ja vihaakaan en ole huomannut. Ehkä miehet osaa peittää nämä tuntemuksensa paremmin kuin naiset. Jo se riittää hyvän työilmapiirin ylläpitämiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suosittelen kaikille naisille tällaista siirtoa. Itse en ikinä enää mene naisvaltaiselle alalle, sillä niin moni asia on miesten työpaikoilla paremmin: palkat, edut, ilmapiiri, työn merkityksellisyys.
Ja etenkään painotus ei ole palvelemisessa siinä määrin kuin monilla naisvaltaisilla aloilla. vaan oleellisempia ovat työ ja työyhteisö, kuin asiakkaille lirkuttelu.
Asiakkaat ovat tosiaan saatanasta, mutta odottavat lirkuttelua. Kai se on erilaista itsepetosta kuvitella olevansa tärkeä.
Kyllähän jokainen on jokaiselle tärkeä, mutta tuskin kuitenkaan persoonana ventovieraalle aspalle. Ts. samoin kuin jokainen on arvoka
42, tukikuukaudet on käytetty, olen työtön FM ekassa duunariammatissani (asiakaskuraa). Työkkäri puoltaa koulutusta, mutta mihin kun teknistä tai matemaattista lahjakkuutta on 0? Voi tuska, olenko naimisissa tämän homman kanssa lopun ikääni, koska majakanvartijoille ei ole kysyntää? Missä naisduunari saa keskittyä työhön eikä työyhteisöön tai asiakkaisiin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lol, huomaa kyllä ettette ole olleet siellä miesvaltaisilla aloilla kovin pitkään. Antakaa vaan ajan kulua, niin huomaatte mikä on todellisuus pinnan alla etenkin naisille.
Itse olen ollut kolme vuotta. Kyllä tässä ajassa on ne nurjatkin puolet tulleet esiin. Esim. projektipäällikkö, joka ei uskonut naisten osaavan mitään ja heitti sovinistista läppää koko ajan. Sitten on tissien tuijottelijat ja lipevät vanhat miehet, jotka kuvittelee, että pieni flirtti vaan piristää.
Kyllä mä silti tämän otan päivänä minä hyvänsä kuin vanhan hoitoalan duunin. Palkka on tuplat vanhaan. Saan tehdä töitä etänä. Lomien ajankohta on vain ilmoitusluontoinen asia. Kukaan ei pelaa kieroja pelejä selän takana ja yritä savustaa ulos työyhteisöstä. Kukaan ei juorua asioistasi. Ei tarvitse valita puolta työpaikkadraamassa, jonka kummastakaan osapuolesta et pidä ja molemmat k
Miesten huono käytös on sitä parempaa huonoa käytöstä 🙄
Vierailija kirjoitti:
30 vuotta miesvaltaisella alalla, ei ole kiusattu.
-DI nainen
Vierailija kirjoitti:
Outoa verrata raskasta hoitotyötä kivaan kevyeen sisätyöhön. Ei tuo sukupuolesta ole kiinni vaan siitä kuinka stressaantunut työyhteisö on.
Olin kerran raksalla kesätyössä ja siellä vasta vittuilua ja selkäänpuukottamista oli. Nyt naisvaltaisella akateemisella alalla, eikä ole mitään huutoja ja äksyilyjä.
Ja vielä vertaa 99 % etätyötä ja raskasta lähityötä. Kumma joo, kun ei draamaa synny kun kaikki tekee työnsä kotona itsekseen.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu alasta. Ravintola-ala oli ainakin muutama vuosi sitten vielä naisvihamielinen ja ns.miesten kerho, jossa läppä oli noh oli mitä oli. Toisaalta karuin keittiö, jossa työskentelin ei ollut suomalainen työyhteisö, joten heidän asenteensa saattoivat tulla heidän kulttuuristaan. En tosin enää tee samaa virhettä, että suostuisin kyseiseen meininkiin tai työyhteisöön. Riippuu toki paikastakin. Media puolella taasen ei samassa määrin katsota sukupuoleen siinä mitä työhön ja kykenevyyteen tulee.
Pysykää palstanaiset siellä naisvaltaisilla aloilla. Voitte siellä keskenämme uhriutua. Ei kukaan mies halua teitä uhriutumaan ja ruikuttamaan omalle työpaikalleen.
Eikä ole kaikenmaailman lesbot tyrkyttämässä ideologiaansa.
Naisvaltaisilla aloilla työskentely on todella kuormittavaa.