Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äsken piti esimerkiksi ostaa pyöränpumppu joka maksoi yli 4e, ensi viikolla parturi 15e. Toimeentulotuen saajalla on muitakin kuin ruokakulu

Vierailija
15.05.2024 |

Ettekö te sitä ymmärrä, te jotka jankkaatte että miten se perusosa muka ei riitä ruokaan?

Kommentit (339)

Vierailija
281/339 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikkein leveimmin elää toimeentulotuen saaja. Melkeen kaikki tarpeelliset laskut voi lähettää Kelan maksettavaksi. 

Nyt kyllä valehtelet. Kovin kapeasti määrittelet tarpeellisen, jos melkein kaikki "tarpeellinen" maksetaan. Ei ole leveää elämää se, jos ei koskaan saa muuta kuin vaatimattoman asunnon, halvinta mahdollista ruokaa, joitain lääkkeitä ja sähkölaskun.

Ajattelepas, että esim. meppi nyhtää 10000 euron kuukausipalkan lisäksi vielä 5000 euroa kuukaudessa kulukorvausta, jonka käytöstä ei tarvitse tehdä tiliä. Ja jos Hakkarainenkin on ollut meppinä, ei homma vaadi muuta älyä kuin sen, että saa äänestäjät uunotettua äänestämään itseään. Siinäpä elelee v-e-r-o-v-a-r-o-i-n maksettuna erittäin paljon leveämmin kuin toimeentulotuen saaja, joka siis hänkin saattaa jopa tehdä ihan oikeita töit

Jos ymmärrät lukemaasi, ymmärrät että ei takaa minimiäkään.

Vierailija
282/339 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämäkin kitinä loppuu kun saadaan syntyvyys nollaan ja vanhat ikäluokat poistuvat näyttämöltä!!!

Kukas sinut sitten elättää?

Tyhmiäkö kyselet? Teen tietenkin töitä 🤣. Katsos kaikki kelpaavat töihin kun uusia ei synny ja teen töitä niin kauan että kupsahdan töiden ääreen. Enkös ole silloin persuloidien ihannekansalainen??? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/339 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä elän täysin toimeentulotuen ja asumistuen varassa. Hyvin riittää rahat, tosin edullisessa vuokrayksiössä asustelen mutta koen elämäni olevan ihan hyvää. Kyllä se perusosa riittää välttämättömiin menoihin joita toki on muutakin kun ruoka. 

Muut välttämättömät laskut kuten valuutuksen, sähkön etc voi suoraan laittaa maksettaviksi kelaan joten en itse ole kohdannut moisia ongelmia. 

T. Työkyvytön tällä hetkellä

Vierailija
284/339 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pumppua voi lainata, varsinkin miesten kannattaa ostaa se parturikone, jo kahden kerran jälkeen maksaa itsensä takaisin. Mutta siis jos nuokin ostaa uutena, ei niitä joka kuukausi tarvitse...

Vierailija
285/339 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis vakuutuksen.^^

Vierailija
286/339 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä näitä älyvapaita aloituksia sikiää 😂

Onko tämä jokapäivä näitä trolli-avauksia tekevä mt-potilas sama kuin se sairaalloinen pieru-fetishin kourissa houriva?

Oli miten oli jokatapauksen Suomen mielenterveystyöllä on vielä sarkaa kynnettävänä. 

Vakavasti ottaen, tämä trolli halveksii  valheillaan työttömiä, köyhiä ja vähäosaisia.

Sama trolli varmaan kehittelee jokaviikkoiset anoppialoitukset. Saa palkkaa näistä. Naureskelee kulisseissa vastauksille. Surullista miten alas jotkut joutuu vajoamaan paskan palkkansa vuoksi. 

Vierailija
287/339 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämäkin kitinä loppuu kun saadaan syntyvyys nollaan ja vanhat ikäluokat poistuvat näyttämöltä!!!

Kukas sinut sitten elättää?

Tyhmiäkö kyselet? Teen tietenkin töitä 🤣. Katsos kaikki kelpaavat töihin kun uusia ei synny ja teen töitä niin kauan että kupsahdan töiden ääreen. Enkös ole silloin persuloidien ihannekansalainen??? 

Entä jos menetät työkykysi mutta et kuole?

Vierailija
288/339 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

... Kaikki tämä alkoi 4 euron pyörän pumpusta ja 15 euron kampaamoreissusta. 😁

Montako sivua vielä soditaan? 

Tää tulee kyllä varmaan pääsemään ilta-sanomiin, on jo legendan ainekset kasassa.

Vierailija
289/339 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko aloittaja jotenkin vajaa? Kyllä se ihan toimeentulotuen kuvauksessa on listattu asiat, joihin tuen on tarkoitus riittää. Monia muitakin juttuja kuin ruoka, kyllä tämän ihan jokainen jo tietää. Ja jos ei ruokaan ole rahaa, ehkä kannattaa sitten todella tarkastella sitå rahankäyttöään, sillä tuen pitäisi riittää aika moneen asiaan.

Vierailija
290/339 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kohta joku tulee tähän näpäyttämään kuinka TT-tukea saavan pitäisi leikata tukka itse ja kävelläkin voi pyöräilyn sijaan.

Olen jo vuosikymmeniä parturoinut itseni ja ajellut kunnostamallani mummonpyörällä. Pelkästään näistä on säästynyt kuumottava summa joka kasvaa korkoa korolle muhevassa osakesalkussani. Ei ne suuret tulot vaan pienet menot, sanoi vanha kansa. Välillä naurattaa matkalla pankkiin.

Vierailija
291/339 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun piti maksaa pyörän remppa kun takapyörän akseli katkesi ja uusi vanne maksoi 70 euroa. Pian pitää vaihtaa uudet päällys renkaat ja ne maksaa 40 euroa. Piti mennä hammaslääkäriin ja siihen meni 132 euroa. Ruokaa minulla jäi 140 euroa kk koska vuokra, netti ja sähkökin piti maksaa. Kai tässä joutuu tekee pimeetä työtä taas pian ja rikkoa lakia.

Jos olet ttt:llä niin sähköä, vuokraa tai hammaslääkäriä et varmasti maksanut itse. Jos taas et ole, niin hae hyvä ihminen ttt:a. Kyllä ne Kelassa kertoo sinulle mitä kuitteja ja papereita sinun pitää sinne viedä. Niiden on nimittäin pakko toimia asiakkaalleen edullisimmalla tavalla.

Hammaslääkärin joutuu maksamaan itse jos käy yksityisellä, ja joskus se on ainoa vaihtoehto esim. jos julkiselle ei

Tai sitten on kova hammassärky, mutta julkisen puolen särkypäivystyksessä sanotaan ettei sinne pääse. Pakkohan siinä on sitten hoidattaa vaivansa yksityisellä.

Vierailija
292/339 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin keskustelua seuranneena en ihmettele jos työtön ei edes halua mennä töihin. Dissataan, haukutaan, aliarvioidaan, väitetään mitä huvittaa, ei se mitään töitä hae eikä mihinkään edes pääsisi mutta syljetään nyt silti päälle ja siinä sitä kannustusta töiden hakemiseen 🤦

Tuliskohan erilaisia tuloksia jos vaikka kannustettais ja neuvottais?

Mua ainakin alkaa ihan fyysisestikin tuntumaan pahalta tää keskustelu kun ollaan niin avoimen vihamielisiä ja halveksuvia työttömiä kohtaan.

Jos nyt sanottais että pitää lähteä töihin tuonkaltaiseen toksiseen ilmapiiriin niin jättäisin menemättä, ei noin ajattelevat kovin mukavia ihmisiä voi olla työkavereinakaan 😳

Vierailija
293/339 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän sitä pyöränpumppua tarvitse ostaa kuin 1 kappale per 20 vuotta eli pitkään pärjää yhdellä ja samalla. 

Köyhä ei pärjää!!! 

Ei niihin näköjään muutenkaan päde normaalien ihmisten lait ja pärjääminen 

Vierailija
294/339 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Palkansaajilla on myös menoja. Kyllä minä on reseptilääkkeitä jättänyt ostamatta kun on pitänyt jättää ruoka rahaa että jaksan siellä töissä käydä, sitä ei moni köyhä tajua että jotkut maksaa lääkkeet itse. Ja kyllä me maksetaan kaikki itse, ilman tukia, lapsetkin on jo aikuisia ja omillaan, joten ei tule niitä lapsilisiäkään 

Ei niitä tule köyhällekään, viimeistä senttiä myöten vähennetään toimeentulotuesta. Kuten myös esim vakuutuskorvaus rikkoutuneesta pesukoneesta tai korvaus, jos joutuu väkivallan uhriksi ja saa oikeuden kautta hyvitystä. 

Hyvä kun mainitsit! Köyhät ostavat nimenomaan uusia pyykkikoneita, täällä palstalla on useinkin ne mainittu. 

Minä työssäkäyvänä olen ostanut käytettynä pyykki- ja tiskikoneet, ei katsoa ollut laina lyhennyksen ja lääkkeiden oston (130€/kk)  lisäksi juuri varaa uusiin.  

Vierailija
295/339 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin keskustelua seuranneena en ihmettele jos työtön ei edes halua mennä töihin. Dissataan, haukutaan, aliarvioidaan, väitetään mitä huvittaa, ei se mitään töitä hae eikä mihinkään edes pääsisi mutta syljetään nyt silti päälle ja siinä sitä kannustusta töiden hakemiseen 🤦

Mua ainakin alkaa ihan fyysisestikin tuntumaan pahalta tää keskustelu kun ollaan niin avoimen vihamielisiä ja halveksuvia työttömiä kohtaan.

Jos nyt sanottais että pitää lähteä töihin tuonkaltaiseen toksiseen ilmapiiriin niin jättäisin menemättä, ei noin ajattelevat kovin mukavia ihmisiä voi olla työkavereinakaan 😳

Täällä hilluvat tähän aikaan päivästä ne samat, jotka päivystävät esimerkiksi verkkomedian juttuja kommentoimassa: eläkeläiset, joiden tulot ovat turvallisen vakiintuneet ja joiden mielestä he itse ovat ihmisten eliittiä. Lisänä ovat trollit, ylilaudan ulkopuolelle jääneet ja aiheesta riippuen muutama aktivisti. Ja ne, jotka eivät edes tiedä puheenaiheesta mitään, mutta tykkäävät hurjasti parjata muita.

Vierailija
296/339 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kohta joku tulee tähän näpäyttämään kuinka TT-tukea saavan pitäisi leikata tukka itse ja kävelläkin voi pyöräilyn sijaan.

Jep, ja kengät toki kirpparilta. Ei se haittaa vaikka on väärää kokoa ja väärää sesonkia. Sehän vaan kasvattaa persoonaa talsia sandaaleissa lumituiskussa ja aina voi tehdä itselleen villasukat vanhoista vaatteista.

Kengät kannattaa ostaa ns. kiinakaupoista. Postimaksuja ei tule, mutta minimitilaus pitää olla 10 euroa ainakin siellä, mistä itse tilaan. Juuri ostin aikuiselle pojalleni koon 49 tai 50 kenkiä. Niiden valikoima ei ole yhtä suuri kuin pienempien kokojen, joista helposti löytyy "salamatarjouksena" alle kympin kenkiä. Ostan sieltä muitakin arjen tarvikkeita. Vaatteita en osta, ne kaiva

Oletko katsonut YLE:n uuden dokumentin, jossa käytiin kiinakauppojen tuotteissa olevia kemikaaleja? En suin surminkaan haluaisi niitä lähellekään rintojani. 

Vierailija
297/339 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä hilluvat tähän aikaan päivästä ne samat, jotka päivystävät esimerkiksi verkkomedian juttuja kommentoimassa: eläkeläiset, joiden tulot ovat turvallisen vakiintune

Täsmennän: verkkomedian pienellä alkukirjaimella. Näemmä on olemassa samanniminen foorumikin. Minä tarkoitan verkossa olevia lehtiä.

Vierailija
298/339 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässäpä se syy miksi minä esimerkiksi en pidä kiirettä työllistymisen kanssa. Työilmapiiri on joka paikassa niin sairas että voimia menee enemmän sen sietämiseen kuin itse fyysisesti raskaan työn tekemiseen. Työläiset ihan itse sabotoivat omaa työpaikkaansa ja lisäävät työttömyyttä, joka nostaa verotusta ja lisää työmäärää. Työttömät on se yhteiskunnan yhteinen vihollinen, jota laumana yritetään tuhota. Jännä olisi nähdä muuttuuko asenteet jos tulee joku muu vihollinen tilalle. Suomessa ei osata käyttää eikä tunneta kannustuksen voimaa ja houkuttelua. Lyöminen on ainoa tapa toimia.

Vierailija
299/339 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heti otan osaa mielipiteeseen.Kävelkööt. 

Vierailija
300/339 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oisko kannaatnut opetella antaa suikkari kunnolla. Ootko harkinnut metsätöihin menoa. Minä jään kotia synnyttään. Sanna marinin hallitus sano rahaa kyllä on

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kuusi