Tämä pienituloisen elämä on kyllä suppeaa
Viikon ainoat reissut on kaupassa ja apteekissa käymiset. Ulkoilu. Siinä se.
Kommentit (133)
Vierailija kirjoitti:
Aja paikallisbussilla lähikaupunkiin torikahville, tai ota omat kahvit termariin ja käy kirjastolla lukemassa lehdet, liity teidän paikkakunnan sauvakävelyrinkiin. Sauvoja voi lainata kirjastolta. Heitä fribaa, kiekon voi lainata kirjastolta. Netissä voi katsoa ilmaisia elokuvia kirjastokortilla... Lainaa fillari ja tee keväinen polkupyöräkierros. Liity kesäteatteriin... Osta kirpparilta halpoja lankoja, katso netistä virkkausohjeita, käy paikkakuntasi neulekahvilassa. Jos haluat miesseuraa, mene teidän huoltoasemalle aamulla, siellä on tod.näk. monta pöytää täynnä vanhempia herrasmiehiä, jotka ilahtuvat uusista juttukavereista...
onhan noita harrastuksia maailma täynnä!!!
Käytä mielikuvitusta.
Ihanaa höpöhöpöä. Miten liitytään kesäteatteriin? Tai missä ovat nämä neulekahvilat? Minun tietokoneeni/ nettiliittymäni ei mitenkään anna katsoa mitään kirjastokortilla. Paikallisbussien hinnat ovat kovat. Frisbeen voit tunkea sinne missä aurinko ei paista.
Vierailija kirjoitti:
Lapseni tekee muutaman tunnin päivässä osa-aikatöitä, asuu yksiössä ja saa muutaman satasen asumistukea. Olisi oikeutettu myös osittaiseen työmarkkinatukeen 600€ muttei hae sitä kun ei tarvitse sitä. Saa ilmankin rahaa säästöön matkoihin yms. Ei tosin juo eikä polta. Välillä mietityttää että miten jotkut on niin köyhiä, meneekö se raha sitten alkoon ja tupakkaan? Tupakka joku 12€ aski eli jos aski menee päivässä niin pelkästään siihen uppoaa 360€ millä jo ainakin turkkiin pääsee all incl lomalle vaikka joka kuukausi.
0 euroa menee alkoholiin ja tupakkaan.ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä ajattelit suurituloisten normaalina arkiviikkona käyvän kuin töissä, lenkillä ja kaupassa?
Ulkona syömässä,elokuvissa,teattereissa,musiikki konserteissa,huvipuistoissa nyt esimerkiksi.
Joo lapsettomat ehkä voi elää noin, perheellisille tuo on sellaista kerran-pari vuodessa hommaa.
Lapsen vahditkin on keksitty ja ei me minnekkään huvipuistoon ilman lapsia menty,viime kesänäkin käytiin lintsillä 6 kertaa ja kaikki oli arki-iltana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä ajattelit suurituloisten normaalina arkiviikkona käyvän kuin töissä, lenkillä ja kaupassa?
Heillä nyt on kuitenkin viikonloppuisin tai lomilla mahdollisuus tehdä jotain.
Nyt on pakko tulla huutelemaan sivusta. Olen erittäin pienituloinen, ja minulla kyllä on koko ajan mahdollisuus tehdä jotakin kivaa. Se tekeminen ei vain ole riippuvaista rahasta.
Toki en tee yhtään mitään, jos tekemiseksi hyväksytään vain shoppailu, matkustelu, biletys, viininmaistelu, kahviloissa käynti yms.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aja paikallisbussilla lähikaupunkiin torikahville, tai ota omat kahvit termariin ja käy kirjastolla lukemassa lehdet, liity teidän paikkakunnan sauvakävelyrinkiin. Sauvoja voi lainata kirjastolta. Heitä fribaa, kiekon voi lainata kirjastolta. Netissä voi katsoa ilmaisia elokuvia kirjastokortilla... Lainaa fillari ja tee keväinen polkupyöräkierros. Liity kesäteatteriin... Osta kirpparilta halpoja lankoja, katso netistä virkkausohjeita, käy paikkakuntasi neulekahvilassa. Jos haluat miesseuraa, mene teidän huoltoasemalle aamulla, siellä on tod.näk. monta pöytää täynnä vanhempia herrasmiehiä, jotka ilahtuvat uusista juttukavereista...
Käytä mielikuvitusta.
Ihanaa höpöhöpöä. Miten liitytään kesäteatteriin? Tai missä ovat nämä neulekahvilat? Minun tietokoneeni/ nettiliittymän
Voi olla useimmille mahdotonta. Kaikilla ei ole isoa kiukkupersettä.
erii
Missä muualla sitä pitäisi käydä? Ei mulla ole tarvetta käydä muualla kuin osa-aikatyössäni,kaupassa ja harvoin apteekissa. Viihdy parhaiten kotona niin miksi haluaisin viettää vapaa-aikani muualla kuin kotona?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käytä mielikuvitusta.
Minä tarvitsen sairauteni takia kolmipyörän eikä sellaisia niin vaan lainattavana ole.
Ootko kuitenki apuvälinekeskuksen jonossa kolmipyörään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä olet tehnyt saadaksesi sen kolmipyörän?
Yrittänyt säästää mutta ne rahat nyt menee tärkeimpään juttuun eli mun hampaisiin.
Kiva kuulla, että hammasasia on hoidossa nyt.
Oletko yrittänyt varata aikaa kuntasi sosiaalityöntekijälle, että voisitte yhdessä miettiä, mitä muille asioille voisi tehdä?
Rahan takia ei kannata menettää elämäniloansa.
Vierailija kirjoitti:
Rupea suurituloiseksi. Suurituloisen elämä on suopeaa.
Täytyisi etsiä reittiä sinne.
Vierailija kirjoitti:
Juu, tunnistan tän ongelman: just maksoin laskut, niin ei jäljelle jäävällä summalla paljoa juhlita. 🙄
Siinä vaiheessa kun tili on 200-300€ miinuksella, tekemistä keksii helposti. Kaivan kaapeista kaiken mahdollisen ylimääräisen vaatteen ja tavaran ja etsin niille myyntipaikan. Kaivan esiin kangaspalat ja langanloput ja teen jotain myytävää. Ruoanlaitto saa jäädä ja kaupoista pysytään pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käytä mielikuvitusta.
Ihanaa höpöhöpöä. Miten liitytään kesäteatteriin? Tai missä ovat nämä neulekahvilat? Minun tietokoneeni/ nettiliittymän
Siinä mielessä höpöä että köyhällä ei kyllä ole varaa bussilla ajella naapurikylään kun se maksaa noin 20€ ja sillä saa jo viikon ruoat. Aikaa pyörähtää on noin tunti tai kaksi kun viimeinen bussi lähtee jo takaisin. Lisäksi keskustoissa ei ole ne kiinnostavimmat kaupat, ne on kaupunkien laitamilla ja sinne ei ehdi tuossa ajassa kävellä.
Ei meidänkään kylällä mitään teattereita tai neulekahviloita ole eikä ole mitään hinkua pyrkiä esille ja itseäni näyttämään. Viihdyn yksin omissa oloissani joten kotona voi puuhastella monenlaista. Viimeksi ostin palapelejä alennuksesta. Kun olen koonnut ne, myyn ne lähes samaan hintaan millä ostin. Halpa harrastus.
Minulla on myös pieni piha ja kasvatan siinä syötävää, siemenet on halpoja kun ostaa marketista ja syksyllä alehinnalla. Ruukkuja saa ilmaiseksi. Kirppiksiltä ostan lankoja ja virkkaan tai neulon mitä milloinkin myyntiin. Voi myydä edullisesti kun langat on -70% halvempia kuin uudet.
Lukeminen ja opiskelu on ilmaista kun käyttää kirjastoa ja halpaa netissä, se kun on kuitenkin pakko olla ja siitä maksat kuitenkin. Lehtiä löytyy keräyslaatikoista ilmaiseksi.
Rupea suurituloiseksi. Suurituloisen elämä on suopeaa.