Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tämä pienituloisen elämä on kyllä suppeaa

Vierailija
15.05.2024 |

Viikon ainoat reissut on kaupassa ja apteekissa käymiset. Ulkoilu. Siinä se.

Kommentit (133)

Vierailija
61/133 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äläpäs nyt uhriudu. Tiedät oikein hyvin, mille täällä nauretaan, eikä syy ole sun sairaudet.

Ainahan te kaikelle mun elämässäni nauratte. Se on hyvä asia. Hyvä että surkea elämä naurattaa.

Vierailija
62/133 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikilla oltava oikeus valittaa.  Näin kesäaikana tulee mieleen myös negatiivisia juttuja, vaikka kuinka iloitsee lämmöstä ja kaikesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/133 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äläpäs nyt uhriudu. Tiedät oikein hyvin, mille täällä nauretaan, eikä syy ole sun sairaudet.

Ainahan te kaikelle mun elämässäni nauratte. Se on hyvä asia. Hyvä että surkea elämä naurattaa.

Surkea elämä ei naurata. Jos ei pääse kunnolla liikkumaan ja elää yksin, voi vaikka kaatua kotona. Sitten saa maata siellä lattialla monta päivää kuset ja paskat housussa nälissään ja janoissaan. Kai sinulla on edes se turvaranneke?

Vierailija
64/133 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seurakunnat tarjoavat kaikenlaista toimintaa, esim. käsityökerhoja, kahvihetkiä, lukupiiriä... Eikä maksa mitään.

Vierailija
65/133 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Surkea elämä ei naurata. Jos ei pääse kunnolla liikkumaan ja elää yksin, voi vaikka kaatua kotona. Sitten saa maata siellä lattialla monta päivää kuset ja paskat housussa nälissään ja janoissaan. Kai sinulla on edes se turvaranneke?

Mulla on perhe.

Vierailija
66/133 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä ajattelit suurituloisten normaalina arkiviikkona käyvän kuin töissä, lenkillä ja  kaupassa?

Elämässä on muutakin kuin normaali arkiviikko. Pienituloisten aktiviteetit ovat tällöinkin samat, aloituksessa kuvatut. 

-entinen pienituloinen, nykyinen suurituloinen

Vierailija
67/133 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seurakunnat tarjoavat kaikenlaista toimintaa, esim. käsityökerhoja, kahvihetkiä, lukupiiriä... Eikä maksa mitään.

Tiedän.  Naapurissa asuu pappi.

Vierailija
68/133 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harrasta jotain. Lue. Monet harrastukset on edullisia. Kuorolaulu, käsityöt, skräppäys, pyöräily, kävely, retkeily, jne.

Vierailija
69/133 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan kynnet mintissä?

Vierailija
70/133 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan kynnet mintissä?

Ei ole. En käy missään kynsihuolloissa. Muutaman kerran vuodessa kampaajalla leikkauttamassa hiukset.

Vierailija
71/133 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täysin hulvaton ketju taas.

Aina löytyy uusi polttava ongelma, ja nyt se on kolmipyörän puute. En kestä, vedet vaan valuu silmistä. :D

Hienoa että sinua naurattaa sairauteni

Jos sä olet noin sairas ja monivammainen kuin itse luulet, niin miksi lääkärit ei kirjoita sulle sellaisia papereita, että saisit vammaistukea ja muita vammaispalveluja käyttöösi?

Vierailija
72/133 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja on oikeassa. Heikko rahatilanne varsinkin pitkään jatkuessaan supistaa elämää valtavasti. Ensinnäkin se aiheuttaa sen, että ajattelu suuntautuu paljon siihen, miten saada niukat rahat riittämään. Toiseksi rahaa ei todellakaan ole käytettäväksi mihinkään ylimääräiseen. 

Vierailija
73/133 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä varmaan tappaisin itseni, jos ei olisi nettiä näin työttömänä. Siis mitä ihmettä työttömät ihmiset teki joskus kasarilla? Ei ihmekään, jos alko maistui silloin monelle.

Vierailija
74/133 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aina löytyy uusi polttava ongelma, ja nyt se on kolmipyörän puute. En kestä, vedet vaan valuu silmistä. :D

Jos sä olet noin sairas ja monivammainen kuin itse luulet, niin miksi lääkärit ei kirjoita sulle sellaisia papereita, että saisit vammaistukea ja muita vammaispalveluja käyttöösi?

Sain mä lapsena ja nuorena vammaistukea. En tiedä, miksi se loppui. Sain esim rahallista tukea opiskeluihin Kiipulassa.

Vierailija
75/133 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sain mä lapsena ja nuorena vammaistukea. En tiedä, miksi se loppui. Sain esim rahallista tukea opiskeluihin Kiipulassa.

Et sitten ole kiireiltäsi ehtinyt asiaa selvittämään?

Vierailija
76/133 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö ole puutarhan hoidosta kiinnostunut? Teilläkin kuitenkin on omakotitalo ja mökki niin luulis niissä puuhastelua riittävän.

Vierailija
77/133 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienituloisena miehenä (palkka 2900eur/kk) elämä vasta kamalaa onkin. Naisilta on käytänössä mahdoton saada minkäänlaista huomiota eikä heitä saa näin helkkopalkkaisena edes yrittää lähestyä. Kiitos vaan tästäkin, yhteiskunta...

Vierailija
78/133 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä varmaan tappaisin itseni, jos ei olisi nettiä näin työttömänä. Siis mitä ihmettä työttömät ihmiset teki joskus kasarilla? Ei ihmekään, jos alko maistui silloin monelle.

Mä olin silloin 90-luvulla työtön. Olin vielä nuori ja pystyin esim pyöräilemään. Mulla aika meni pyöräilessä, kirjastossa, sitten vapaaehtoistöissä. Kyllä sitä onneksi aina jotain keksi.ap

Vierailija
79/133 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me nykyään mennään lauantaisin keskustaan. Saan auton parkkiin työpaikalle. 

Mennään käymään jossain museossa, ostettu virikkeellä museokortit, nähdään joku tuttu ja käydään syömässä. Sitten ruokakauppaan ja kotiin. 

Päätettiin aletaan käyttämään vähän enemmän rahaa, koska meillä on siihen varaa. Museokortti nyt maksaa, mutta lukemattomia kertoja olen syönyt eväitä.

Kiva nähdä kavereita säännöllisesti. Kun istuu ja juttelee, on toisen elämässä, edes hetken

Vierailija
80/133 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et sitten ole kiireiltäsi ehtinyt asiaa selvittämään?

Käsitin, että sitä rahaa sai vain opiskeluihin ja että vammani on niin pieni, ettei siitä nykyään mitään saa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä seitsemän