Tämä pienituloisen elämä on kyllä suppeaa
Viikon ainoat reissut on kaupassa ja apteekissa käymiset. Ulkoilu. Siinä se.
Kommentit (133)
Mitä olet tehnyt saadaksesi sen kolmipyörän?
Vierailija kirjoitti:
Yrittänyt säästää mutta ne rahat nyt menee tärkeimpään juttuun eli mun hampaisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mihin sä Valis nyt sitten olisit yhtäkkiä menossa? Eilen kirjoitit, että et kehtaa mennä mihinkään koska ei ole hampaita, tai ainakin pitäisi maski laittaa.
Että täällä jaksetaan aina kiusata. Olisihan se kiva mennä vaikka kirjastoon. Ja käytän maskia tuon hammasasian takia. Joku kolmipyörä tms toisi vapautta liikkumiseen.
Kuule, me laitetaan pystyyn keräys, niin saat nopsasti taksirahat kirjastoreissuun. Jos se siitä on kiinni.
En mä halua liikkua taksilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä ajattelit suurituloisten normaalina arkiviikkona käyvän kuin töissä, lenkillä ja kaupassa?
Ulkona syömässä,elokuvissa,teattereissa,musiikki konserteissa,huvipuistoissa nyt esimerkiksi.
Musiikkikonsertteihin ja festareille pääsee vapaaehtoisena töihin ja samalla kuulee musiikkia. Kirkkokonsertit on ilmaisia. Ulos pääsee syömään kun ottaa eväät ja menee puistoon piknikille... Seurakunnat yms. tekee edullisia retkiä huvipuistoihin.
No tiedätkö millaista on kun ei ole varaa edes kulkea sinne festareille? Puhumattakaan mistään seurakunnan retkestä huvipuistoon. Kun ei ole edes sitä viittäkymppiä ylimääräistä ikinä. Ei tiedä mistä sen säästäisi kun kaikki menee asumiseen ja ruokaan.
Minä olen ollut samanlaisessa tilanteessa, kun ei uskaltanut edes postia avata, koska sieltä ei koskaan tullut muuta kuin laskuja.
En muista, että mulla koskaan olisi ollut tylsää tai olisin kärsinyt tekemisen puutteesta. Kaikkeen tekemiseen ei tarvita rahaa ja oikeastaan oli ihan hyväkin oppia käyttämään vapaa-aikansa eri lailla. Nykyään mulla on aika hyvä palkkainen työ, eikä rahaongelmia, mihinkään noista köyhän luettelemista "huvituksista" en viitsi rahojani tuhlata ja elämä on oikeastaan aika mukavaa.
Suurin ongelma nykyään on se vapaa-ajan puute. Sitä ei koskaan ole tarpeeksi. Harrastukset eivät vieläkään maksaisi mitään, mutta aika on töiden takia kortilla
Kyllä minä todella pienituloisena (lähihoitaja 80% työaika) yksinhuoltajana onnistuin viemään meidät joka toinen vuosi risteilylle. Ja siellä ei syöty omia eväitä eikä oltu autokannen alla. Kiva hytti ja maissa huvipuistoon. Tämän toteutin alle 2000 euron tuloilla, joista asumimen vei 800€ ja lapsikin minulla oli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yrittänyt säästää mutta ne rahat nyt menee tärkeimpään juttuun eli mun hampaisiin.
Nyt paljastit itsesi.
Paska trollaus, eikä naurata yhtään. En ymmärrä tuollaisia ihmisiä ollenkaan, jotka tekevät pilaa oikeasti köyhistä ihmisistä
Vierailija kirjoitti:
"Et ole jäänyt surkuttelemaan omaa köyhyyttäsi." Onpa hienoa, että et ole mikään valittajatyyppi.
:D :D :D
Ystävä on pienituloinen, työskentelee osa-aikaisesti (ei saa täysiä tunteja mutta tykkää työstään) matalapalkkaisella alalla. Silti hänellä on rahaa välillä käydä ulkona syömässä, konserteissa, festareilla, elokuvissa tms. ja rahaa on jopa säästössä. Asuu tosin yksin, eikä ole lapsia tai autoa.
Täysin hulvaton ketju taas.
Aina löytyy uusi polttava ongelma, ja nyt se on kolmipyörän puute. En kestä, vedet vaan valuu silmistä. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monilta vanhuksilta on varmaan jäänyt niitä kolmipyöriä, kun ovat muuttaneet vanhainkotiin. Laita ilmoitus vaikka kaupan seinälle, niin voit saada halvalla sellaisen.
Vierailija kirjoitti:
Täysin hulvaton ketju taas.
Aina löytyy uusi polttava ongelma, ja nyt se on kolmipyörän puute. En kestä, vedet vaan valuu silmistä. :D
Hienoa että sinua naurattaa sairauteni
Meillä vuositulot 400 000+. Viikot on töitä ja illat pitkälti menee kotitöissä, lasten harrastusmenoissa ja ruokakaupassa. Tänne pikkupaikkakunnalle ei voi tilata ostoksia kotiinkuljetuksella. Harrastukset lapsilla on ihan tavallisia ja edullisia, partiota, jalkapalloa ja koulun kokkikerhoa. Omat harrastukseni ovat kävelylenkit, avantouinti ja puutarhahommat. Asumme vanhassa talossa edullisella, mutta mukavalla paikkakunnalla. Emme syö ulkona, tilaa woltilla ruokaa, ramppaa ulkomaanlomilla, ostele merkkivaatteita jne. Elämämme on mielestäni aika tavallista ja edullista.
Kiitos Ammattivalittaja, pelastit tämänkin päivän! Ei kun kohti Arubaa!
Vierailija kirjoitti:
Kolmipyörällä!
Vierailija kirjoitti:
Ihanaa, että saat iloa sairauksistani. Se on hieno asia. Toivottavasti saat iloa myös muiden sairauksista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kolmipyörällä!
Naureskeletteko esim Kim Sainiolle? Hänellähän on myös kulkupeli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä ajattelit suurituloisten normaalina arkiviikkona käyvän kuin töissä, lenkillä ja kaupassa?
Ulkona syömässä,elokuvissa,teattereissa,musiikki konserteissa,huvipuistoissa nyt esimerkiksi.
Joo lapsettomat ehkä voi elää noin, perheellisille tuo on sellaista kerran-pari vuodessa hommaa.
Äläpäs nyt uhriudu. Tiedät oikein hyvin, mille täällä nauretaan, eikä syy ole sun sairaudet.
Vierailija kirjoitti:
Aruballe pääsee halvalla, kun katsoo pari viikkoa putkeen netisä aruba videoita. Veikkaan että olet nähnyt sen jälkeen enemmän arubaa kuin moni paikan päällä käynyt.
Kuule, me laitetaan pystyyn keräys, niin saat nopsasti taksirahat kirjastoreissuun. Jos se siitä on kiinni.