Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tämä pienituloisen elämä on kyllä suppeaa

Vierailija
15.05.2024 |

Viikon ainoat reissut on kaupassa ja apteekissa käymiset. Ulkoilu. Siinä se.

Kommentit (133)

Vierailija
81/133 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etkö ole puutarhan hoidosta kiinnostunut? Teilläkin kuitenkin on omakotitalo ja mökki niin luulis niissä puuhastelua riittävän.

Kyllä sitä riittäisi ja kyllä mä puutarhaa hoidankin.

Vierailija
82/133 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aja paikallisbussilla lähikaupunkiin torikahville, tai ota omat kahvit termariin ja käy kirjastolla lukemassa lehdet, liity teidän paikkakunnan sauvakävelyrinkiin. Sauvoja voi lainata kirjastolta. Heitä fribaa, kiekon voi lainata kirjastolta. Netissä voi katsoa ilmaisia elokuvia kirjastokortilla... Lainaa fillari ja tee keväinen polkupyöräkierros. Liity kesäteatteriin... Osta kirpparilta halpoja lankoja, katso netistä virkkausohjeita, käy paikkakuntasi neulekahvilassa. Jos haluat miesseuraa, mene teidän huoltoasemalle aamulla, siellä on tod.näk. monta pöytää täynnä vanhempia herrasmiehiä, jotka ilahtuvat uusista juttukavereista...

onhan noita harrastuksia maailma täynnä!!!

Käytä mielikuvitusta. 

Minä tarvitsen sairauteni takia kolmipyörän eikä sellaisia niin vaan lainattavana ole.

Toki, kyynärsauvoja, pyörätuolia ja rollaattoria sieltä saa lainaksi. Menehän itse kyselemään jotain muuta niin saat nähdä mitä sanovat. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/133 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täysin hulvaton ketju taas.

Aina löytyy uusi polttava ongelma, ja nyt se on kolmipyörän puute. En kestä, vedet vaan valuu silmistä. :D

Hienoa että sinua naurattaa sairauteni

Jos sä olet noin sairas ja monivammainen kuin itse luulet, niin miksi lääkärit ei kirjoita sulle sellaisia papereita, että saisit vammaistukea ja muita vammaispalveluja käyttöösi?

Sain mä lapsena ja nuorena vammaistukea. En tiedä, miksi se loppui. Sain esim rahallista tukea opiskeluihin Kiipulassa.

Et sitten ole kiireiltäsi ehtinyt asiaa selvittämään?

Käsitin, että sitä rahaa sai vain

Mutta et ole selvittänyt asiaa?

Vierailija
84/133 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täysin hulvaton ketju taas.

Aina löytyy uusi polttava ongelma, ja nyt se on kolmipyörän puute. En kestä, vedet vaan valuu silmistä. :D

Hienoa että sinua naurattaa sairauteni

Jos sä olet noin sairas ja monivammainen kuin itse luulet, niin miksi lääkärit ei kirjoita sulle sellaisia papereita, että saisit vammaistukea ja muita vammaispalveluja käyttöösi?

Sain mä lapsena ja nuorena vammaistukea. En tiedä, miksi se loppui. Sain esim rahallista tukea opiskeluihin Kiipulassa.

Et sitten ole kiireiltäsi ehtinyt asiaa selvittämään?

En. Luultavasti eivät mitään maksa tuosta jalkavammasta. Onhan nyt kaikki tukkperusteet kiristyneet.

Vierailija
85/133 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tukiperusteet on nyt vasta kiristyneet, mutta sä olet valittanut ja vaikertanut täällä jo vuosikausia köyhyyttäsi. Miksi sä et silloin sitä asiaa selvittänyt?

Vierailija
86/133 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä vuositulot 400 000+. Viikot on töitä ja illat pitkälti menee kotitöissä, lasten harrastusmenoissa ja ruokakaupassa. Tänne pikkupaikkakunnalle ei voi tilata ostoksia kotiinkuljetuksella. Harrastukset lapsilla on ihan tavallisia ja edullisia, partiota, jalkapalloa ja koulun kokkikerhoa. Omat harrastukseni ovat kävelylenkit, avantouinti ja puutarhahommat. Asumme vanhassa talossa edullisella, mutta mukavalla paikkakunnalla. Emme syö ulkona, tilaa woltilla ruokaa, ramppaa ulkomaanlomilla, ostele merkkivaatteita jne. Elämämme on mielestäni aika tavallista ja edullista. 

Niin. Erona pienituloisiin on kuitenkin se, ettei teidän tarvitse stressata rahasta. Ei laskea senttejä kaupassa ja apteekissa. Ei pelätä sairauksia joita ei ole varaa hoitaa. Pystytkö yhtään ymmärtämään paljonko tällainen pelkääminen vie energiaa? Se on helppoa puuhastella kaikkea edullista ja mukavaa, kun on elämän perusasiat paremmin kuin hyvin. 

Vierailija
87/133 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raha ei tuo onnea, mutta kyllä se vain tuo vapauden.

Vapaus matkustaa, vapaus tehdä valintoja, vapaus päättää missä asuu ja mitä tekee. Mitä eläkeläisen vapaudella tekee, jos ei ole varaa tehdä mitään?

Vierailija
88/133 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tukiperusteet on nyt vasta kiristyneet, mutta sä olet valittanut ja vaikertanut täällä jo vuosikausia köyhyyttäsi. Miksi sä et silloin sitä asiaa selvittänyt?

En ole vaan selvittänyt.

Vierailija
89/133 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja se tuki liittyi siihen opiskeluun. Olisi pitänyt saada suoritettua se merkonomin tutkinto siellä Kiipulassa. Sillä rahalla tuettiin sitä opiskelua.

Vierailija
90/133 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä vielä pitäisi olla? Ulkomailla matkustelua, ravintoloissa notkumista vai mitä?

Vierailija
91/133 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä vielä pitäisi olla? Ulkomailla matkustelua, ravintoloissa notkumista vai mitä?

Mulla se pienituloisuus liittyy siihen, että joudun valitsemaan asioita. Eli kun sairaudet on vieneet hampaat ja se remontti tulee maksamaan paljon , niin en voi ostaa kolmipyörää joka toisi liikkumisen vapautta. Eli tällaisia valintoja joutuu aina tekemään. ap

Vierailija
92/133 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu, tunnistan tän ongelman: just maksoin laskut, niin ei jäljelle jäävällä summalla paljoa juhlita. 🙄

Jos pystyit maksamaan kaikki laskut itse tienaamillasi rahoilla niin hyvin meni!

Vierailija
93/133 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aja paikallisbussilla lähikaupunkiin torikahville, tai ota omat kahvit termariin ja käy kirjastolla lukemassa lehdet, liity teidän paikkakunnan sauvakävelyrinkiin. Sauvoja voi lainata kirjastolta. Heitä fribaa, kiekon voi lainata kirjastolta. Netissä voi katsoa ilmaisia elokuvia kirjastokortilla... Lainaa fillari ja tee keväinen polkupyöräkierros. Liity kesäteatteriin... Osta kirpparilta halpoja lankoja, katso netistä virkkausohjeita, käy paikkakuntasi neulekahvilassa. Jos haluat miesseuraa, mene teidän huoltoasemalle aamulla, siellä on tod.näk. monta pöytää täynnä vanhempia herrasmiehiä, jotka ilahtuvat uusista juttukavereista...

onhan noita harrastuksia maailma täynnä!!!

Käytä mielikuvitusta. 

Loistava vastaus. Aktiivinen ja sisältörikas elämä ei vaadi tuhansien eurojen matkustelua. Jokainen luo omansa. 

Vierailija
94/133 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä ajattelit suurituloisten normaalina arkiviikkona käyvän kuin töissä, lenkillä ja  kaupassa?

Ulkona syömässä,elokuvissa,teattereissa,musiikki konserteissa,huvipuistoissa nyt esimerkiksi.

Meinaat, että jaksavat tehtyään hyväpalkkaisia töitään koko viikon ja välillä illat ja viikonloputkin?

Kyllä ainakin minä vähintään viikoittain teen jotain yllämainituista.

Vierailija
95/133 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene töihin 🥱

Vierailija
96/133 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vähän vajaa kuuskymppinen enkä lähtisi enää minnekkään mutta on käytävä asioilla kerran tai kaksi viikossa.

Vierailija
97/133 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työläistä toki saattaa jyrsiä se, että köyhä työtön omistaa enemmän sitä kaikkein kalleinta- oman elämänsä aikaa!

Kyllä äkkiä luopuisin tästä vapaasta ajasta jos pääsisin töihin.

Eri

Vierailija
98/133 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen vähän vajaa kuuskymppinen enkä lähtisi enää minnekkään mutta on käytävä asioilla kerran tai kaksi viikossa.

Oletko sä masentunut tai uupunut? Erakoituminen ei tee hyvää mielenterveydelle. 

Vierailija
99/133 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota itseäsi niskasta kiinni ja tee ryhtiliike.

Vierailija
100/133 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ota itseäsi niskasta kiinni ja tee ryhtiliike.

Millä tavalla?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kaksi