Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miltä tuntuu olla työtön? Kysyn koska en ole kokenut työttömyyttä.

Vierailija
14.05.2024 |

En ole itse ollut koskaan työtön, minulle on tarjoutunut mahdollisuus tehdä kaikkea, ennen kouluttautumista kaikenlaista ruumiillista hommaa ja myöhemmin sitten koulutusta vastavaa. Kertokaa minulle miltä se työttömyys tuntuu ja mistä työttömyys omasta mielestä johtuu. Miten työttömyys vaikuttaa tulevaisuuden suunnitteluun. Työkyvyttömyys on eri asia, en kysy sitä.

Kommentit (68)

Vierailija
61/68 |
12.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama kuin selittäis incelille, miltä seksi tuntuu. Ei ole yksiselitteisiä kumpikaan, työttömyys ja seksi. Työttömyydessä on erittäin paljon hyviäkin puolia.

Itse en näe työttömyydessä yhtään mitään hyvää.

Tietty jos olisi miljoonaperintö tai joku joka elättää, mutta harvalla on, eikä tuollaisen elättäjän kanssa ole tulevaisuuden turvaa.

Vierailija
62/68 |
12.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään kävin naapurikaupungissa. Hyvin tummaihoinen, hoikka, nuori mies ajoi kuormautoa ja tuli ketterästi ulos autosta. Ilmeisesti oli duunissa.

Menin ohi ja edelläni käveli vaaleaihoinen, isoperseinen, nuori mies collegehousuissaan. Asustaan päätellen ei ollut duunissa.

Aloin miettimään tätä maahanmuuttoa ja viekö se työpaikkoja näiltä, jotka eivät kovin aktiivisesti töitä edes etsi. Yhteiskunta elättää yhä liian hyvin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/68 |
12.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile, onnistuu jopa saman päivän aikana.

Vierailija
64/68 |
12.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikka oli vakituinen työpaikka ja työnantajan mukaan "varma työpaikka" niin varauduin aina pahimpaan.

En esimerkiksi ostanut uutta autoa, vaikka olisi ollut varaa ostaa vaikka 2 tai 3 uutta autoa, enkä mitään moccamastereita ja koko ajan uusia telkkareita tai puhelimia, kuten moni työkaveri teki.

En ottanut nordeasta tarjottua 600 tuhannen lainaa, otin lainaa NOLLA euroa ja ostin asuntoni säästöillä, käteisellä.

Tässä asuntolaina asiassa moni on juuri tehnyt ison virheen ja luottanut "juuri tämän hetkiseen tulotasoon".

Sitten tuli, yt-t ja potkut, moni oli täysin kusessa, mulla ei ollut kuin pieni vastike maksettavana ja iso ansiosidonnainen juoksi, eli mulla jäi työttömänä rahaa yli joka kuukausi jotain 1500e vaikka vietin ihan täyttä lomaa vuoden.

Voi elämän kevät. Ihan satasen mokkamaster jäi ostamatta? Ostit halpoja hajoavia paskoja ja luulit säästäväsi?

Vierailija
65/68 |
12.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se erityiseltä tuntunut. Rahaakin sai ihan ok,pääsin jopa reissuun säästämällä. Tottakai töitä hain silti aktiivisesti koko ajan, en jäänyt kotiin ruikuttamaan vaan lähetin hakemuksia 10 päivässä,  4kk ajan kunnes tärppäsi. Mutta kiva että oli tekemistä päivisin. Olisi saattanut tulla muuten tylsää  

Vierailija
66/68 |
12.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kasvattakaa itsetunto, vaikkei persuilla sellaista olekaan. Siksi ne vihaspämmää koska siitä ne saa noin viidentoista sekunnin egobuustin.

Ne on sisältä tyhjiä kuin ilmapallot, ei mitään substanssia eikä mahkuja työelämässä. Suurin osa persuista on sossuelättejä, vain joka neljäs töissä.

Sittenhän persut ja te sossuelätti vihervassarit tulette hyvin toimeen.

Vierailija
67/68 |
12.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masentavalta ja toivottomalta. Rahaa ei ole ja mitään ei voi suunnitella. Mihinkään ylimääräiseen ei ole varaa, koko ajan pitää etsiä tarjouksia ja miettiä mitä voi ostaa. Koko ajan haen töitä ja pitää koko ajan olla mahdollisuus tulla Teams-haastatteluun tai jopa paikan päälle, jatkuvasti pitää kytätä puhelinta soittaako joku jostain työpaikasta jota olen hakenut tai soittaako Työkkäristä.

Minua myös hävettää se, kun monet kyselee joko oot töitä löytänyt, etkö vieläkään jne. tai jos tapaa jotain uusia ihmisiä, niin Suomessa ihmiset usein ensimmäisenä kysyy mitä teet työksesi.

Tuntuu myös inhottavalta olla tukien varassa, kun haluaisi tehdä töitä, mutta ei pääse mihinkään. Samaan aikaan myös jatkuva syyllistys monien taholta, että työttömät menkää töihin, no menisin, mutta kukaan ei ole halunnut palkata.

Ehdin olla noin 10 vuotta kokopäivätöissä ennen kuin jäin työttömäksi ja silloin joskus haaveilen, että olisipa työttömänä kivaa, kun ei mitään aikatauluja. No ei ole, mieluummin ottaisi sen oravanpyörän ja sen tunteen, että on tarpeellinen eikä mikään turhake, johon menee vain yhteiskunnan rahaa.

Vierailija
68/68 |
12.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ihan rehellisesti sanon, niin tämä on ihanaa! Nukun, ulkoilen, teen pihahommia. Saa olla ihan vapaasti. Mies on myös tyytyväinen, kun olen onnellinen ja leivon pullaa ja leipää. Teen lumityöt, leikkaan nurmikon ym. Pelkään, että joudun vielä joskus töihin. Minä nautin vihdoin elämästä.

Tällaista kannattaa kyllä julistaa julki.  Mukavasti saa hallituksen kätyrit uutta vettä myllyyn, että työttömyyskorvauksilla vaan lekotellaan, joten ruuvia täytyy kiristää. 

No, ei vaineskaan. Persu-tuttavani näitä työttömyyden ihannointeja tänne kirjoittelee. Ne on hyviä provoja hänen mielestään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kahdeksan