Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Seniorikodissa asuva äitini oli väkivaltainen alkoholisti, mutta hoitohenkilökunnalla on vaikeuksia käsittää tätä.

Vierailija
14.05.2024 |

Sieltä tulee sekä virallista että epävirallista viestiä siitä, että minun pitäisi käydä siellä useamminkin. (Vierailen hoitokodissa kahdesti vuodessa: äitienpäivänä ja syntymäpäivänä.) "Niin herttainen vanhus!" No, hän ei ollut herttainen ihminen silloin, kun minä olin lapsi ja nuori, joten ei tule kauppoja. Jotkut asiat eivät unohdu, eikä niitä myöskään anneta anteeksi, olkoonkin, että äitini lopetti juomisen parikymmentä vuotta sitten. Olen kertonut faktat hoitohenkilökunnalle, mutta suurin osa siitä ei joko ymmärrä, mitä olen saanut kokea tai sitten minulle sanotaan, että minun täytyy päästää irti menneisyydestä. En voi, sillä koin siinä kodissa niin paljon pelkoa ja turvattomuutta, että en vain pysty unohtamaan. Onko täällä muita, jotka ovat kokeneet vastaavaa?

Kommentit (106)

Vierailija
41/106 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäni oli hoitokodissa nelisen vuotta ja äitini on ollut nyt noin puolitoista vuotta. Käyn hoitokodissa muutaman kuukauden välein, en asu paikkakunnalla. Koskaan ei ole minulle vihjaistukaan hoitohenkilökunnan taholta, että pitäisi käydä useammin.

Hyvin on vanhukset hoitokodeissa hoidettu. Ovat itsekin olleet tyytyväisiä.

Vierailija
42/106 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaan, että henkilöstöpula vaikuttaa vahvasti asiaan. Kun ei kädet riitä, yritetään saada omaiset hoitamaan ilmaiseksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/106 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki 'emot' eivät tosiaan ole niitä pullantuoksuisia äitejä.

ja jotkut lapset ovat erityisherkkiä uhriutujia, jotka syyttävät äitiään turhaan

Vierailija
44/106 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä vaikeaa uskoa, että henkilökunta voisi olla noin asiatonta ja ammattitaidotonta. Heillä ei ylipäätään ole mitään asiaa sanoa vierailutiheydestä yhtään mitään. Paitsi no, itse olen joskus joillekin omaisille sanonut että ihanaa kun olette niin aktiivisesti mukana mummon elämässä.

Meillä on paljon asukkaita joilla vieraita käy ehkä kerran vuodessa tai harvemmin, ja kyllä meillä ymmärretään että perheitä ja ihmissuhteita on monenlaisia. Emmepä me voi tietää, millaista kenenkin elämä on ollut. Monella hoitajalla itselläänkin on omakohtaista kokemusta vaikkapa ihan omasta vanhemmastaan, joka on hoitokodissa hoitajille oikea herttainen päivänsäde, mutta on kotona ollut sadistinen despootti, joka on tehnyt kaikkien elämästä helkkaria.

Vierailija
45/106 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Veikkaan, että henkilöstöpula vaikuttaa vahvasti asiaan. Kun ei kädet riitä, yritetään saada omaiset hoitamaan ilmaiseksi.

Miksi hoitajat miettisi sitä riittääkö hoitajia vai ei? Eivät useinkaan mieti. Lähinnä miettivät ihan työtä itsensä kannalta onko työolot minkälaiset,  viihtyykö töissä, kuinka raskashoitoisia potilaat on olisiko jossakin muualla kevyempää jne.

Vierailija
46/106 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun äitini on hurmaava kyykäärme. Siis täysi psykopaatti. Vieraammat ihmiset lankeavat täysin hänen pauloihinsa. Tekisi välillä mieli sanoa, että varo nyt vähän.

Vierailija
47/106 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun äitini on hurmaava kyykäärme. Siis täysi psykopaatti. Vieraammat ihmiset lankeavat täysin hänen pauloihinsa. Tekisi välillä mieli sanoa, että varo nyt vähän.

Miten se pauloihin lankeaminen oikein tapahtuu ja mitä sen jälkeen tapahtuu?

Vierailija
48/106 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun kohdalla abortti olisi pitänyt tehdä jo aikoja sitten 

Vierailija
49/106 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiittämätön kakara olet. 

Vierailija
50/106 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikein ymmärrä tätä juttua. Tuo ap:n pelko kissanlihakeitosta tuntuu vahvasti ylimitoitetulta. Ensinnäkin se oli sinun mummosi sodanjälkeinen kokemus ja nyt eletään ihan toisenlaista aikaa.

Toiseksi sinun ei ole pakko syödä mitään siellä hoitokodissa. Eivät ne yleensä edes tarjoa vieraille ruokaa niissä. Jos olet sellainen ihminen, jonka on vaikea sanoa ei, niin kerro vaikka olevasi kasvissyöjä ja että sinulla on omat eväät.

Tsemppiä ap, kyllä kaikki vielä järjestyy!

Vierailija
51/106 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entiset alkoholistit eivät muista tekojaan ja niiden vaikutuksia muihin. Menevät itsesäälitilaan ja syyllistävät kaikkia muita. Eivät ymmärrä miksei heistä pidetä. Muistavat ainoastaan ne omasta mielestään hyvät kohdat ja "hyvät teot" elämästään.

Ostinhan mä silloin joulunakin käytetyn sähköhammasharjan lahjaksi.......

Vierailija
52/106 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En oikein ymmärrä tätä juttua. Tuo ap:n pelko kissanlihakeitosta tuntuu vahvasti ylimitoitetulta. Ensinnäkin se oli sinun mummosi sodanjälkeinen kokemus ja nyt eletään ihan toisenlaista aikaa.

Toiseksi sinun ei ole pakko syödä mitään siellä hoitokodissa. Eivät ne yleensä edes tarjoa vieraille ruokaa niissä. Jos olet sellainen ihminen, jonka on vaikea sanoa ei, niin kerro vaikka olevasi kasvissyöjä ja että sinulla on omat eväät.

Tsemppiä ap, kyllä kaikki vielä järjestyy!

Komppaan tuota. Ap:n kannattaisi nyt vaan unohtaa lapsuutensa kissanlihakeitot ja kääntyä rohkeasti katsomaan kohti tulevaisuutta.

Vierailija
53/106 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Säälittävä tapaus tuo ap. Kannattaa jo aikuistua ja päästää irti menneistä.

Eikös se just ole irti päästämistä, ettei käy.

😂😂

Vierailija
54/106 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten se sinun kohteluusi vaikuttaa jos hoitajat ovat hyvää pataa sen hoidettavan kanssa? Miksi sinä käyt siellä ollenkaan? Hae itsellesi apua psykiatriselta puolelta e sä sitä seniorikodista saa vaikka siellä hoitohenkilökunta olisi kuinka hyvää tahansa.

Vierailija
55/106 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä ketjussa moni ei selvästikään tunne hoivakodin arkea. Niillä hoitajilla on kiire. Millä ihmeen ajalla ne virittelisivät jotain loukkuja kulkukissoille, puhumattakaan että niitä nylkisivät ja suolistaisivat.

Kyllä hoivakodin ruoka tulee valmiina jostain suurkeittiöstä. Sellaista aika mautonta pöperöä se yleensä on, mutta ei siihen sentään mitään kissanlihaa sotketa.

Vierailija
56/106 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jyrsijöitä?

Vierailija
57/106 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä ketjussa moni ei selvästikään tunne hoivakodin arkea. Niillä hoitajilla on kiire. Millä ihmeen ajalla ne virittelisivät jotain loukkuja kulkukissoille, puhumattakaan että niitä nylkisivät ja suolistaisivat.

Kyllä hoivakodin ruoka tulee valmiina jostain suurkeittiöstä. Sellaista aika mautonta pöperöä se yleensä on, mutta ei siihen sentään mitään kissanlihaa sotketa.

Ei se mistään arjen tuntemisesta ole kiinni vaan ihan oman pään terveydestä. Lääkkeet on jätetty ottamatta tai sitten se on ihan väärä.

Vierailija
58/106 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

24 vuotta alalla ja ikinä en ole soitellut kellekään omaiselle, että pitäisi käydä useimmin, enkä ole ikinä kuullut kenenkään muunkaan soittavan. 

Käyt tai et käy, oma on asiasi.

Hoitaja 

Vierailija
59/106 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten se pauloihin lankeaminen oikein tapahtuu ja mitä sen jälkeen tapahtuu?

He ihastelevat ja ihailevat kaunista, fiksua ja kaikin puolin täydellistä psykomummoa. Ovat valmiita tekemään pikku palveluksia ja venyttämään omia rajojaan. Kummastelevat, kun lasten kanssa on nihkeät välit ja äitini pitempään tunteneet ihmiset käyttäytyvät hänen lähellään kummallisesti, ihan kuin kaikki ei olisi kunnossa. Sitten säälivät, kun noin ihanan ihmisen ympärillä on noin tasapainottomia ja räjähdysherkkiäkin ihmisiä, ah ja voi tätä elämän epäreiluutta. Tuolla lailla puhuvat noin ihanalle ihmiselle, ja noin kohtuuttomasti eivät voi edes vähän auttaa avutonta ja ah niin lempeän täydellisen kilttiä vanhusta. 

Vierailija
60/106 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väitätkö siis ihan tosissasi, että hoitajat tarjoavat äitisi toivomuksesta kissanlihakeittoa, vai olenko ymmärtänyt jotain väärin. Se ei nimittäin ole oikein uskottavaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kahdeksan