Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huomenna tilipäivä ja saan laitettua säästötileille 550 €, onko se sinusta paljon vai vähän?

Vierailija
14.05.2024 |

Paljonko itse laitat säästöön heti kun palkka tulee tilille?

Kommentit (65)

Vierailija
61/65 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu siitä, olisiko 560 euroa sinulle jo liikaa.

Vierailija
62/65 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Multa menee säännöllisesti palkasta 350 € säästöihin. Lisäksi katson ennen seuraavaa palkkapäivää, paljonko edellisestä on jäljellä ja siirrän sen säästötilille. Tänään siirtyi 1000 €, viime kuussa 800 €. Ensi kuussa ei varmaan yhtään, kun pitää käydä optikolla valitsemassa silmä- ja aurinkolasit. Palkka ei päätä huimaa, mutta eipä ole enää asuntolainaa  yhtään jäljellä ja 2 hlö on taloudessa on muutenkin maltilliset menot.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/65 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työssäkäyvä ei saa tuon enempää säästöön kuussa? Taitaa olla liian pa..ka palkka tai taloushallinnassa ongelmia. Työttömänä (aikana ennen leikkauksia) sain säästöön kuussa tuon 550€ yhna. Tuista jäi pakollisten menojen jälkeen ruokaan ym. kahdelle n.750€,siitä sivuun 550€-650€/kk vuosien ajan. Useimmat eivät tietysti tuollaiseen pysty,sillä se vaatii todella kovaa motivaatiota,suunnittelua,kurinalaisuutta ja työtä-itseasiassa se vaatii enemmän työtä,kuin palkkatöissä käyminen. Eivät leikkaukset paljoa nyt hetkauta kun kymppitonnien säästöt tallessa hyvissä ajoin ja hyväpalkkaisessa työssä käyvä mies nykyisin. Se tarkoittaa sitä,että minulla on ilmainen asunto,ruoka,terveydenhuolto yksityisellä,lapsen kulut maksetaan..eli jää ihan oman harkinnan varaan edelleen,mihin valtion minimaaliset kärsimyskorvaustuet kulutan tai en. PS. Työttömyyteeni on suora seuraus viranomaisten lainvastaisista ja traumatisoineista toimenpiteistä(mik

Mä saan palkkaa hoitajana noin 2000e/kk, ja se on hyvin siihen verrattuna mitä ollut. Tosin kulutkin on nousseet hintojen nousun takia. Joten kyllä, palkka on pa..ka, kuten epäilit. Olen ollut kolmen yh, nykyään enää yksi asuu kotona. Säästöjä ei paljoa ole ja olen miettinyt asiaa. Olisiko pitänyt säästää enemmän yms? Ei nyt niin tiukkaa ole, etteikö yllättävää menoa pystyisi maksamaan, mutta siinä se. Olen sentään velaton. Annan arvoa myös lasten kanssa vietetylle ajalle ja kaikelle mitä muuta on ollut ja on. Näillä tuloilla se tarkoittaa pieniä juttuja,. Reissuja kotimaassa, harrastamista, leffoja, ravintola ruokaa, kotona iso oma piha, keinut, trampat, eläimiä, jne. Varmaan turhuutta jonkun mielestä, mut olisiko tilanne nyt parempi jos ne rahat olisi säästöistä? Aikaa ei kukaan saa takaisin ja ehkä edes jonkinlaisen rennon asenteen olen saanut lasten muistoihin. Olisiko se tullut, jos oltaisiin tarkkaan suunniteltu ja laskettu kaikki? Säästänyt työn jälkeen tuolla tyylillä, "enemmän työtä kuin palkkatyössä käyminen" asenteella (suora lainaus miten sitä kuvailit). Ehkä, en tiedä, mut tää tuntuu nyt jälkeenpäin oikeammalta.

Onnea rikkaasta miehestä ja varmaan tuo asemasi tuo turvaa elämään. Pakko kyllä vielä sanoa, että ihmettelen miksi et vaan voi olla tyytyväinen nyt edes, vaan haluat heti alussa haukkua pienipalkkaisia aloja tekeviä? Kannattaa muistaa sekin, kun puhut hyvästä yksityisestä terveyden huollosta, että niillä ihmisillä siellä (lääkäreitä lukuun ottamatta) on vielä julkista puolta pienempi palkka. Ikävää ylimielisyyttä ihmiseltä joka lähinnä pätee enää vaan miehensä tuloilla.

Vierailija
64/65 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästin aikoinaan 1500 euroa kk 15 vuoden ajan kun olin paperitehtaalla töissä. Menin paperitehtaalle armeijan jälkeen ja sain heti vakityöpaikan. Palkka oli nettona 3500 euroa. Asuin vuokralla 350 euron kk. Harmi kun se paperitehdas meni konkkaan ja jouduin työttömäksi. En ole niin hyvää palkkaa saanut sen jälkeen vaan jopa 1300 euroa vähemmän.

Vierailija
65/65 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan tällä hetkellä säästettyä ansiosidonnaisesta n. 600 euroa/kk.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä seitsemän