Huomenna tilipäivä ja saan laitettua säästötileille 550 €, onko se sinusta paljon vai vähän?
Paljonko itse laitat säästöön heti kun palkka tulee tilille?
Kommentit (65)
Laitoin viimeisestä eläkkeestä säästöön 950€. Säästöön menevä summa vaihtelee kuukausittaisen 500€- 1000€. Eläke hyvä ja päälle vuokratulot parista asunnosta. Kaksi asuntoa kokonaan maksettu.
No tietysti täällä taas miljonäärejä palstalla. Minulla kuukausisäästösopimus Nordnetissä 600 e/kk ja siellä on tieto, että olen säästäjien top 12 %:ssa. Eli lähes 9/10 saa vähemmän säästöön kuin ap (tai minä, enkä kehuskele tällä).
Itse laitan 1000 eur kk säästöön.
Maistuisi mulle ainakin. Itsellä jää laskujen jälkeen ehkä 400 euroa ja käyn kokopäivätöissä.
Minusta reissukassa ei ole säästämistä, van kulutusta.
Vierailija kirjoitti:
Laitoin viimeisestä eläkkeestä säästöön 950€. Säästöön menevä summa vaihtelee kuukausittaisen 500€- 1000€. Eläke hyvä ja päälle vuokratulot parista asunnosta. Kaksi asuntoa kokonaan maksettu.
Meinasitko hautaan ottaa rahat mukaan vai miten?
Miten voit olla noin köyhä vaikka töissä käyt?
Vierailija kirjoitti:
No tietysti täällä taas miljonäärejä palstalla. Minulla kuukausisäästösopimus Nordnetissä 600 e/kk ja siellä on tieto, että olen säästäjien top 12 %:ssa. Eli lähes 9/10 saa vähemmän säästöön kuin ap (tai minä, enkä kehuskele tällä).
Ihan mielenkiinnosta, missä menee miljonäärin raja? Miljoona omaisuutta vai sijoitusomaisuutta, velatonta kaiketi? Entä jos on yhdessä puolison kanssa miljoona? Vai pitääkö olla monta miljoonaa?
En saa säästöön senttiäkään. Viimeiset päivät ennen palkkaa syön kerran päivässä, että ruoka riittäisi.
Ei jää mitään säästöön tällä hetkellä. Maksan yksin omakotitalon kuluja ja tiukkaa tekee.
Ihan hyvin. Minulle jäisi periaatteessa 1500e ylimääräistä mutta aina menee tuhlailuksi ja saan yleensä vaan 500e säästöön.
-Yh äiti 42v
Huomenna myös tilipäivä ja laitan 2000e. Viime kuussa oli 300e ja sitä edellisenä ei yhtään. 550e vakiona on ihan hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Ei tule palkkaa, joten ei synny säästöjäkään. Tilillä on 229 euroa ja sillä pitäisi selvitä kuun loppuun asti, minun ja kahden aikuisen lapsen.
Höpöjä. Laitat tuon 9€ säästöön. Se on reilusti enemmän kuin nolla.
Mä laitan joka kuukausi myös 600 euroa sijoituksiin, lisäksi muutaman tonnin silloin tällöin eri kohteisiin. Pidän myös puskurirahaa jemmassa, jos jotain isompaa äkillistä hankintaa tulee eteen, tai haluan reissata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa laittaa osakkeisiin jos noin paljon jää säästöön.
Suurin osa menee reissukassaan, koen sen tärkeämmäksi tällä hetkellä. ap
Ihan ok summa ja pisteet siitä, että myös käytät rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Mitä varten säästät?
Työssäkäyvä ei saa tuon enempää säästöön kuussa? Taitaa olla liian pa..ka palkka tai taloushallinnassa ongelmia. Työttömänä (aikana ennen leikkauksia) sain säästöön kuussa tuon 550€ yhna. Tuista jäi pakollisten menojen jälkeen ruokaan ym. kahdelle n.750€,siitä sivuun 550€-650€/kk vuosien ajan. Useimmat eivät tietysti tuollaiseen pysty,sillä se vaatii todella kovaa motivaatiota,suunnittelua,kurinalaisuutta ja työtä-itseasiassa se vaatii enemmän työtä,kuin palkkatöissä käyminen. Eivät leikkaukset paljoa nyt hetkauta kun kymppitonnien säästöt tallessa hyvissä ajoin ja hyväpalkkaisessa työssä käyvä mies nykyisin. Se tarkoittaa sitä,että minulla on ilmainen asunto,ruoka,terveydenhuolto yksityisellä,lapsen kulut maksetaan..eli jää ihan oman harkinnan varaan edelleen,mihin valtion minimaaliset kärsimyskorvaustuet kulutan tai en. PS. Työttömyyteeni on suora seuraus viranomaisten lainvastaisista ja traumatisoineista toimenpiteistä(mikä ylimmiltä asiaan liittyvistä virallisilta tahoilta myös myönnetty,mutta eläkkeelle en pääse,koska kieltäydyn aivotoiminnan lamauttavista pillereistä) ja henkilökohtaisesta vainosta yli vuosikymmenen ajan,joten siksi otan täysin häpeilemättä sen,mikä minulle kuuluu. Ota sinäkin-kosto se on pienikin kosto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo on hyvä. Sitten on 3000€ matkusteluun vuodessa.
Itse asiassa noista 550 eurosta menee reissukassaan 420 € per kk = 5000/v pelkästään matkailuun. ap
Aluksi ajattelin, että tuo on ihan hyvä summa säästämiseen, mutta valtaosa meneekin käyttöön, eli säästöön jää vain 130e/kk. Mutta tässä huomaa, ettli tulisi täsmentää mitä tarkoittaa. Itse pyrin säästämään n 300-500e mutta nämä ovat sellaisia rahoja, joihin kosketaan sitten aikaisintaan eläkkeelle. Miellän siis säästämisen pitkäaikaisena säästämksenä, tuollaiset reissukassar tai remonttikassat miellän puskurina.
Kuulostaa aika hyvältä. Pystyy säästämään uuden pyykinpesukoneen aika äkkiä, tai jos tulee jokin sairastuminen, niin senkin saa kuitattua joidenkin kuukausien säästöillä.
Itse en nyt laita työmarkkinatuesta mitään säästöön, mutta aiemmin on oikein säästeliäänä kuukautena saanut siitäkin jopa satasen säästötilille.
Siis miten ihmeessä sä tuollaista kyselet, että onko paljon vai vähän?
Etkö tunne rahan arvoa, vai mikä sua vaivaa?