Huomenna tilipäivä ja saan laitettua säästötileille 550 €, onko se sinusta paljon vai vähän?
Paljonko itse laitat säästöön heti kun palkka tulee tilille?
Kommentit (65)
Kannabis ja alkoholi on näköjään vaarallinen yhdistelmä.
Vierailija kirjoitti:
Tuo on hyvä. Sitten on 3000€ matkusteluun vuodessa.
Itse asiassa noista 550 eurosta menee reissukassaan 420 € per kk = 5000/v pelkästään matkailuun. ap
Ihan ok. Laitan yleensä 400-700e välillä säästöön.
Tuo on ihan hyvä summa, jos palkka tulee kahden viikon välein. Jos kuukaudessa saa vain 550 euroa säästöön, se on säälittävän vähän.
Mulle toi olis ihan älytön summa laittaa säästöön. Kaupassa saa laskea mihin on varaa. Toi on puolet mun palkasta ja kiitos leikkausten tulot pienenee entisestään.
Vierailija kirjoitti:
Tuo on ihan hyvä summa, jos palkka tulee kahden viikon välein. Jos kuukaudessa saa vain 550 euroa säästöön, se on säälittävän vähän.
Kerran kuukaudessa tulee. On niitä menojakin jotka täytyy huomioida budjetissa. ap
Vierailija kirjoitti:
Mulle toi olis ihan älytön summa laittaa säästöön. Kaupassa saa laskea mihin on varaa. Toi on puolet mun palkasta ja kiitos leikkausten tulot pienenee entisestään.
Olen itsekin joskus ollut tuollaisessa taloustilanteessa, tiedän tunteen! ap
Siis joku vakiosumma joka kuukausi vai? Vähän riippuu lämmityskaudesta ja esim. lomarahoista.
Riippuu tuloista ja menoista. Pikkupalkalla tuo on todella iso summa. Yli 2500 palkalla riippuu menoista.
Pikkupalkasta lähtee tällä 300 säästöön isosta palkasta 1000. Teen eri töitä. Työttömänä riippuu päivärahasta.
Vierailija kirjoitti:
Siis joku vakiosumma joka kuukausi vai? Vähän riippuu lämmityskaudesta ja esim. lomarahoista.
Vaihtelee 500 € molemmin puolin, ei sisällä lomarahoja. Nyt toukokuussa menee tuo summa säästötileille. ap
Laitan aina toiveikkaana säästötilille 2000 euroa mutta joskus joudun siirtämään jotain takaisin :) Mun nettotulot on noin 4500 kuussa (sis. kaiken) eikä velkaa enää ole. Eli aika paljon sitä menee ihan elämiseen. Kaksi teiniä on...
Jos summa tuntuu sinusta sopivalta, se riittäköön, ei siihen minun mielipidettä tarvita.
En laita yhtään rahaa säästötilille. Kun käyttötilillä on muutama tonni ylimääräistä niin ostan osakkeita.
Riippuu siitä, paljonko sinulle tulee rahaa tilille huomenna. Jos 700 euroa, on tuo iso summa säästöihin, jos taas 3000 euroa niin pitäisin säästösummaa pienenä.
Pyrin itse laittamaan säästöihin ja sijoituksiin 800-1000 euroa kuukaudessa 2600 euron nettopalkasta.
En saa säästöön yleensä kuin 200 euroa kuukautta kohden. Olisin tosi tyytyväinen, jos voisin edes tuplata tuon summan.
Kannattaa laittaa osakkeisiin jos noin paljon jää säästöön.
Ei sästötilillle paljoakaan, vaan indeksirahastoon joka sijoittaa hajautetusti. Kulut pienet, mutta paljon parempi tuotto pitemmällä aikavälillä.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa laittaa osakkeisiin jos noin paljon jää säästöön.
Suurin osa menee reissukassaan, koen sen tärkeämmäksi tällä hetkellä. ap
Tuo on hyvä. Sitten on 3000€ matkusteluun vuodessa.