Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kymmeniä tuhansia euroa maksaa hammasremontti koko suuhun

Vierailija
14.05.2024 |

En edes tiedä kuinka paljon. Proteesit ei soveltuneet kuivan suun takia. Implantit on valtavan kalliita.

Kommentit (99)

Vierailija
81/99 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saanko Ap kysyä minkä ikäinen olet?

Itse olen 51 vuotias ja hirveästi ongelmia suussa. Tälläkin hetkellä kaksi epäonnistunutta juurihoidettua etuhammasta suussa ja niiden lisäksi pari puuttuvaa koloa. 

Minulle on sanottu, että paradontiitin takia implantteja ei laitettais, lisäksi minulla diabetes. Lääkityksiä useampia, jotka kuivattavat suuta.

Ap (joka on ehkä just nyt kokkaamassa illallista) täyttää syksyllä myös 51. (Me vakilukijat tiedetään kaikki yksityiskohdat hänen elämästään.)

Kuvittelin, että olen aika vakilukija, mutta minulla mennyt ihan ohi.

Hassu sattuma tää ikä (sama), mutta hampiongelmat on kyllä p@erseestä. Eikä todellakaan aina ole kyse huonosta hoidosta. Kateeksi käy ihmiset, joilla hyvät hampaat. 

Hän käytti aiemmin nimimerkkiä Ammattivalittaja, jos se soittaisi kelloja?

Vierailija
82/99 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Implantit ovat kalliita ja hankalia huolehtia. Poistattaminen on lähes yhtä epämiellyttävää kuin niiden laitattaminen.

Minä joskus haaveilen implanteista, mutta just tuo että niitä pitää huoltaakin...olen liian laiska.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/99 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tuollainen rempan tarve hetkessä synny, mallia kävin viime vuonna hammaslääkärissä ja kaikki oli ok, ja nyt kun kävin niin hammaslääkäri arvioi hoidon maksavan kymmeniä tuhansia. Potkasiko hevonen suuhun?

Ei vaan aasi, ja paskansi suuhun vielä lisäksi.

Vierailija
84/99 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Implantteja ei ymmärtääkseni laiteta julkisella puolella. Yksityiseen on turvauduttava, ja hinta koko suun implanteille lasketaan tosiaan kymmenissä tuhansissa.

Vierailija
85/99 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Implantteja ei ymmärtääkseni laiteta julkisella puolella. Yksityiseen on turvauduttava, ja hinta koko suun implanteille lasketaan tosiaan kymmenissä tuhansissa.

Ei laiteta julkisella. Eipä noita mun proteesejakaan tehty julkisella. En päässyt mihinkään erikoishammaslääkärille suupoliklinikalle vaikka pyysin ,tuon sjögrenin syndrooman takia. Pitää yksityisten kautta nyt mennä eteenpäin. ap

Vierailija
86/99 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ihmeessä kaikki hampaat ovat menneet siihen kuntoon? Etkö oo käynyt vuosittain hammaslääkärissä? Implantaatit eivät sovi kaikille, se on otettava tarkkaan selville. Minulle ei sopinut, kävin kahdella hammaslääkärillä tutkituttamassa ja siksi minulla on semmoinen kolmen hampaan osaproteesi, se on ihan ok, mutta maksoi sekin aika tavalla. 

Vierailija
87/99 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tein hammasremontin niin, että raudat suuhun ja rivit suoraksi. On helppo pitää puhtaana enkä enää narskuttele hampaita rikki ja kärsi päänsärystä. Noin 4000€ euroa maksoi, mutta maksut jakautui 1,5 vuoden ajalle.

Vierailija
88/99 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten ihmeessä kaikki hampaat ovat menneet siihen kuntoon? Etkö oo käynyt vuosittain hammaslääkärissä? Implantaatit eivät sovi kaikille, se on otettava tarkkaan selville. Minulle ei sopinut, kävin kahdella hammaslääkärillä tutkituttamassa ja siksi minulla on semmoinen kolmen hampaan osaproteesi, se on ihan ok, mutta maksoi sekin aika tavalla. 

Olen käynyt. Joka ainoa vuosi olen käynyt useamman kerran hammaslääkärissä ja pari kertaa vuodessa suuhygienistillä. Olen hoitanut hyvin hampaita kotonakin. En ole ikinä käyttänyt huumeita, en polttanut enkä käytä alkoholia.  Minulla on sjögrenin syndrooma ja paradontiitti.  En jaksa jankuttaa tästä samasta asiasta. Näin on vain käynyt.ap

Vierailija
89/99 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jos suurempi remppa niin en menis täällä yksityiselle ainakaan, niin monella  tehty kaikkea turhaa.

Esim. tuolla voit käydä edullisemmin :   https://alanyadental.com/prices/

Juu näissä Turkin hammasremppamatkoissahan ei ole ongelmia yhtään.

Ihan yhtä paljon kuin suomessa tehdyissäkin, tai yhtä vähän.  Ei se kaluston korjaus ole mitään rakettitiedettä.

Vierailija
90/99 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ostaa yhden hampaan aina kun raha riittää siihen. Ei tarvitse leegoja kerralla laittaa. 

Vierailija
91/99 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Implantit ovat kalliita ja hankalia huolehtia. Poistattaminen on lähes yhtä epämiellyttävää kuin niiden laitattaminen.

Hankalia huolehtia? Minulla on kaksi implanttia, enkä ole huomannut mitään eroa suhteessa niin sanotuista omista hampaista huolehtimiseen. Totta tietty on, että jos, varsinkin näin vanhempana, aikoo pitää hampaansa/suunsa kunnossa, rahaa palaa. 

Vierailija
92/99 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä kuulla tämäkin, pitää alkaa jo säästää hammsremonttiin! T: 40v huonot hampaat

Vierailija
93/99 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pekka nurin ja muna suuhun.

Hampaat on kovin turhat.

Vierailija
94/99 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa, mitä tästä opin , on se ettei kannata luottaa julkisen puolen hammashuoltoon. Siellä on hyviä hammaslääkäreitä mutta myös paljon huonoja. Jos olisin ne kaikki hammaslääkärireissut jotka olen vuosikymmenten aikana tehnyt julkiselle puolelle, käynyt yksityisellä, niin tilanne ei ehkä olisi tämä. ap

Vierailija
95/99 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suun kosteuttamiseen on joitakin keinoja.Itse en ole ammattilainen suun hoidon suhteen, mutta apteekista voi ostaa sellaisia "namuja" joita imeskellä ja sylkeä pitäisi erittyä.Toinen kotikonsti on kuivaan suuhun ruokaöljyä.Vähän öljyä suuhun ja kielellä levität sen.

Lisäksi yksi  konsti on juoda vettä. Ei kerralla paljon, mutta lasi lähellä ja aina kun tuntuu kuivalta niin hörppää siitä. On  myös esim. Bioteene (?) -hammastahnaa, joka auttaa kuivuuteen. Vaahtoavia hammastahnoja kannattaa välttää.

Aika paljon on apteekissakin Kuiva Suu -valmisteita, kannattaa tutustua.

Itselläni tuo suunkuivuusongelma, nyt kun tarvitsen allergialääkettä, niin se selvästi kuivattaa suuta. Yritän olla ottamatta nukkumaan mennessä.

Vierailija
96/99 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä laittamisessa oli sulle epämiellyttävää? Puudutuspiikit kirpaisi toki vähän, mutta itse laittaminen tuntui vaan pienenä paineena ja sekään ei kestänyt montaa sekuntia.

Vierailija
97/99 |
04.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en saa edes lisää lainaa pankista. Olen kateellinen Lotto ja Eurojackpot voittajille. Nyt ei varmaan Kenossakaan tule edes 1euron voittoa hetkeen kun joku rohmusi 11 riviä samalla rivillä voittoja kymppikenossa 2,75 miljoonaa.

Vierailija
98/99 |
04.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelin, kun joku täällä kerran kirjoitti, että 13000e olisi maksaneet implantit koko yläleukaan. Kyllä vain sellainen paikka näkyy Tampereella olevan, 13500e yläleuka, 12500e alaleuka. Mulle riittäisi yläleuka, perintörahat ajattelin sijoittaa. Kuitenkin vasta neljääkymppiä lähestyn, niin ei nyt tässä vaiheessa vielä viitsisi käydä vesilasiin hampaita nakkaamaan yöksi niin kuin mummovainaa. Naamakin romahtaa mummonaamaksi luukadon myötä.

Vierailija
99/99 |
04.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelin, kun joku täällä kerran kirjoitti, että 13000e olisi maksaneet implantit koko yläleukaan. Kyllä vain sellainen paikka näkyy Tampereella olevan, 13500e yläleuka, 12500e alaleuka. Mulle riittäisi yläleuka, perintörahat ajattelin sijoittaa. Kuitenkin vasta neljääkymppiä lähestyn, niin ei nyt tässä vaiheessa vielä viitsisi käydä vesilasiin hampaita nakkaamaan yöksi niin kuin mummovainaa. Naamakin romahtaa mummonaamaksi luukadon myötä.

Ahaa ei kun noihin hintoihin lisätäänkin 2000/3500/5000e sen perusteella, mistä materiaalista lopullinen silta valmistetaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kolme