Kymmeniä tuhansia euroa maksaa hammasremontti koko suuhun
En edes tiedä kuinka paljon. Proteesit ei soveltuneet kuivan suun takia. Implantit on valtavan kalliita.
Kommentit (99)
Pyydä mahdollisimman selkeä ja tarkka hoitoarvio hintoineen tilanteestasi, myös hoidon maksamisaikataulusta. Niin et ole epävarman oletuksen varassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oisko kannattanut pitää huolta hampaista?
Olen pitänyt niistä huolta. Minulla on sjögrenin syndrooma ja
paradontiitti:
"Vaikuttava hoito on toteutettavissa tehokkaasti lyhyellä aikavälillä.
Tärkeä osa hoitoa ovat omahoidon ohjaus, potilaan sitouttaminen hoitoon ja tarvittaessa tupakkatuotteista vieroitus.
Hyvän ja pysyvän hoitotuloksen edellytyksenä on potilaan toimiva omahoito."
No jos sä et aio olla ilman hampaita, sun täytyy hankkia ne halvat tekarit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oisko kannattanut pitää huolta hampaista?
Olen pitänyt niistä huolta. Minulla on sjögrenin syndrooma ja
paradontiitti:
"Vaikuttava hoito on toteutettavissa tehokkaasti lyhyellä aikavälillä.
Tärkeä osa hoitoa ovat omahoidon ohjaus, potilaan sitouttaminen hoitoon ja tarvittaessa tupakkatuotteista vieroitus.
Hyvän ja pysyvän hoitotuloksen edellytyksenä on potilaan toimiva omahoito."
En ole koskaan polttanut tupakkaa.
Vierailija kirjoitti:
No jos sä et aio olla ilman hampaita, sun täytyy hankkia ne halvat tekarit.
Kun ei ne sovellu, kun ei ole sylkeä.
On kurjaa,jos hampaat joudutaan poistamaan ja kalusto kokonaan uusimaan.
Itse kävin viikko sitten hammaslääkärissä ja hampaat hyvässä kunnossa.Ikää mulla 64v.Kaluston uusiminen on kallista.Toivottavasti saat edullisesti kaluston kuntoon.
Jos et halua olla ilman hampaita, älä anna lääkärin kiskoa niitä pois.
No jos suurempi remppa niin en menis täällä yksityiselle ainakaan, niin monella tehty kaikkea turhaa.
Esim. tuolla voit käydä edullisemmin : https://alanyadental.com/prices/
Vierailija kirjoitti:
Jos et halua olla ilman hampaita, älä anna lääkärin kiskoa niitä pois.
Ne on jo kiskottu. Lohkeilivat ja särkivät ja se oli hammaslääkärin mukaan paras ratkaisu.
Suun kosteuttamiseen on joitakin keinoja.Itse en ole ammattilainen suun hoidon suhteen, mutta apteekista voi ostaa sellaisia "namuja" joita imeskellä ja sylkeä pitäisi erittyä.Toinen kotikonsti on kuivaan suuhun ruokaöljyä.Vähän öljyä suuhun ja kielellä levität sen.
Vierailija kirjoitti:
Suun kosteuttamiseen on joitakin keinoja.Itse en ole ammattilainen suun hoidon suhteen, mutta apteekista voi ostaa sellaisia "namuja" joita imeskellä ja sylkeä pitäisi erittyä.Toinen kotikonsti on kuivaan suuhun ruokaöljyä.Vähän öljyä suuhun ja kielellä levität sen.
Tiedän nämä keinot.
Auttaako apteekin namut ja ruokaöljy sinua? Kun on sairauttakin suussasi?
Vierailija kirjoitti:
Auttaako apteekin namut ja ruokaöljy sinua? Kun on sairauttakin suussasi?
Auttaa ne vähän.
Vierailija kirjoitti:
Nää auttaa kuivuuden tunteeseen mutta ei juurikaan hampaiden kuntoon. Kun sylkirauhaset ei toimi kunnolla, syljen rakennekin on sellainen ettei se suojaa hampaita.
Toinen kuivasuu
Kannattaa kysyä useammalta hammaslääkäriltä. Ettei kyse ole siitä, että "oma" lääkärisi puhuu palturia, tarkoituksenaan vain saada isolla remontilla firman kassakone kilisemään. Muista, että yrityksen tehtävänä on tuottaa voittoa omistajilleen. Ei muuta. Yrityksen kannalta ei ole väliä, miten yritys rahansa ansaitsee. Sillä Hippokrateen valalla voi pyyhkiä takapuolensa.
Vierailija kirjoitti:
No jos suurempi remppa niin en menis täällä yksityiselle ainakaan, niin monella tehty kaikkea turhaa.
Esim. tuolla voit käydä edullisemmin : https://alanyadental.com/prices/
Juu näissä Turkin hammasremppamatkoissahan ei ole ongelmia yhtään.
Vierailija kirjoitti:
Purran vika.
Ilman hampaita on vaikea purra, kjäh kjäh!
Auttaako sen verran, että proteeseja voisit käyttää? Ootko kysynyt hammaslääkäriltä voitko hyödyntää namuja+öljyä proteesien käytössä?
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa kysyä useammalta hammaslääkäriltä. Ettei kyse ole siitä, että "oma" lääkärisi puhuu palturia, tarkoituksenaan vain saada isolla remontilla firman kassakone kilisemään. Muista, että yrityksen tehtävänä on tuottaa voittoa omistajilleen. Ei muuta. Yrityksen kannalta ei ole väliä, miten yritys rahansa ansaitsee. Sillä Hippokrateen valalla voi pyyhkiä takapuolensa.
Mä kysyin useammalta julkisen puolen hammaslääkäriltä ja kaikki olivat sitä mieltä, että hampaat pitää poistaa. Sanoin kyllä, että suu kuiva ja voi tulla vaikeuksia hammasproteesien kanssa, mutta ei sitä mitenkään huomioitu. No nyt täytyy sitten keksiä, miten saisi sopivat hampaat.