Jouduin esihenkilön puhutteluun, vaikka asia ei edes liittynyt mitenkään töihini tai työpaikalleni
Ja nyt keskustellaan töiden jatkosta
Asia, josta tämä kaikki lähti, ei liity töihini mitenkään, vaan kotideudulleni yli 300km päähän, jossa omistan maata ja tuli rajanaapurin kanssa erimielisyysiä hänen mielivaltaisuutensa takia alkaa tekemään tietä, josta valitin ja joka nyt sitten hankaloitrtaa hänen kulkuaan kesämökille ja pilaa kuulemma koko kesän. Sitä hän siinä kuorossa marisi vaimonsa kanssa. Naapuri lisäksi on pilkannut minua henkilökohtaisilla asiloilla ja rangaistukseksi laitoin lisää valituksia häönen projekteistaan, josta aiheutui kuulemma kohtuuttomia kuluja.
Pian istuinkin pomon puhuttelussa ja selvisi, että tämä rajanaapuri onkin meidän yksikön jonkun ylijohtajan kaveri ja mitäkaikkea. Asia ei liity mitenkään töihini mutta nyt minua yritetään painostaa irtisanoutumaan tai keksitään kyllä keinot. Toimialajohtaja kuulema esittää epäluottamuista, koska käyttäydyn agressiivisesti ja on varaallista pitää minua työpaikassa hoitajana.
Töistä ei ole tullut valituksia ja kehuja saanut, mutta näköjään potkuja voidaan suunnitella jopa työpaikan ulkopuolelta.
Kommentit (48)
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa siltä, että olet hankala ihminen etkä tule toimeen työyhteisön muun henkilöstön kanssa. "Asiallinen syy".
Propagandaa hallituksen aikeita vastaan. Tämä onkin oikea kanava varmasti juu
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos tarina on ihan totta, niin ottamatta kantaa siihen miten työpaikkasi liittyy asiaan:
Valituksesi on aiheuttanut toisille huomattavia kuluja, uskot sitä tai et. Meillä naapuri valitti rakennusluvasta hallinto-oikeuteen asti, aiheuttaen meille tappioita muutaman kymmenen tuhannen euron edestä. Valitus ei mennyt läpi, mutta kyllä toivon edelleen naapurille vaikka sitten huonoa onnea työelämässä.
No voi voi. Itse kullekin on tullut eteen tappiotilanteita, mutta kypsät aikuiset pääsevät niistä yli ilman mitään konkreettisia kostotoimenpiteitä.
Ap:n tarinassa hän itse kostoksi tehtaili vielä muutaman valituksen lisää.
(Meidän naapurille paras konkreettinen kosto on se, että talo nyt vain rakennetaan siten kuin lupa siihen saatiin ja sitten
Oisko kaikkien nyt vain syytä kasvaa aikuisiksi. Oikeuksiaan saa puolustaa. Siitä kostaminen on lapsellista.
Jos olisit täysjärkinen ihminen, olisit osanntu puhuttelun aluksi pyytää isosti anteeksi ja luvannut perua kaikki rangaistusvaatimukset, kunhan saat lakimiehesi kiinni.
Sen jälkeen olisi odottanut, koska tulee kirjallista dokumenttia siitä, että missä viipyy peruminen.
Jostain syystä anteeksipyytelijää ei koskaan hoksata filunkia tekeväksi.
Järkevissä työpaikoissa työntekijöitä suojellaan hulluilta persoonallisuushäiriöisiltä vainoajilta ja kostajilta, vaikka nuo vainoajat ystävystyisivät tai "ystävystyisivät" kenen kanssa. Niinhän narsistit juuri toimivat. Käyttävät ihmisiä pelinappuloinaan hyötyäkseen itse tai satuttaakseen muita, vaikka sitten ystävystymällä ja syöttämällä sitä kautta kuraa.
Minutkiin irtisanottiin perusteettomasti kerran. Olin kuulemma vaarallinen sille työyhteisölle ja olin kuulemma uhkaillut jotain työntekijää baarissa. Se vaan etten ollut käynyt missään baarissa moneen vuoteen. Oikeudessa sain 45000 euron korvaukset laittomista potkuista.
Vierailija kirjoitti:
Onko sulla joku mukana näissä puhutteluissa, luottamusmies tms
Kyllä, ensin lähtisin luottamusmiehen puheille selvittämään, että mitä asialle voi tehdä. Hänellä on siihen yhteydet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Kyllä kuuluu. Esimerkiksi viranhaltijalta julkishallinnossa edellytetään nuhteetonta käytöstä. "
Joka käytännössä tarkoittaa että ei saa syyllistyä rikoksiin. Se ei siis tarkoita että ei saisi olla riidoissa kenenkään kanssa.
Ihmisten kanssa riitelyllä saa äkkiä aikaan rikoksia. Mm. Kunnianloukkaus.
No odotetaan ensin että joku rikos on tapahtunut ja siitä tuomittu ja katsotaan sitten onko se virkamies vielä nuhteeton.
Sitä ennen virkamies saa elää ihan samalla tavalla kuin kaikki muutkin.
Ap:n tarinassa hän itse kostoksi tehtaili vielä muutaman valituksen lisää.
(Meidän naapurille paras konkreettinen kosto on se, että talo nyt vain rakennetaan siten kuin lupa siihen saatiin ja sitten me elämme siellä kuten muutkin. Sekös häntä suututtaa, kun ei päässyt vaikuttamaan).