Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naiset! Minkälainen on liian kiltti mies?

Vierailija
12.05.2024 |

Naiset sana on vapaa!

Kommentit (81)

Vierailija
61/81 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Minua ainakin ärsytti ex-miehessäni se, kun hän "kiltteyksissään" oli kaikkien kavereidensa, ex-vaimonsa, sukunsa, naapureiden ja ties kenen käytettävissä milloin tahansa. Niin että mies perui meidän yhteisiä suunnitelmia, kun hän oli "kiltti", että pitäähän hänen nyt hypätä jokaisen tuntemansa ihmisen pillin mukaan, koska "se tarvitsee apua". Ei hän ainakaan minua kohtaan kovin kiltti tai mukava ollut, kun teki minulle näitä ohareita. Ikinä ei voinut luottaa pitääkö hänen sanansa. Hänellä ei tullut pieneen mieleenkään kysyä avunpyytäjältä, että pystyisikö tämä saamaan jeesiä muualta, koska hänellä on nyt sovittua menoa vaimon kanssa"

En myöskään pitäisi tuollaista ihmistä kilttinä, ainakaa perhettään kohtaan. Ei oikein voi ylikiltiksi mainostaa.

Vierailija
62/81 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen, jonka arvomaailmassa kaikki muut menee edellä - koska he voivat suuttua. Oma puoliso jää toiseksi ja tämän pitää joustaa ja ymmärtää. 

Sellaisen miehen tukeen ei voi tiukassa paikassa luottaa. Oletan, että mies on tiukassa tilanteessa minun puolellani - vaikka minä en ehkä ihan oikeassa asiassa olisi. Kahden kesken voi sitten sanoa, että olitpa tässä väärässä tai käyttäydyit tyhmästi  - mutta Salomoniksi ryhtyminen ja varsinkin toisen osapuolen puolelle siirtyminen ei ole hyvä juttu. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/81 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelasi nuoruudessaan videopelejä silloin kun muut riehuivat kaupungilla, noudattaa sääntöjä (ja vaatii sääntöjen noudattamista myös muilta), ei ryyppää eikä biletä, ei kävele päin punaisia, odottaa aina vuoroaan, käyttää sivistyssanoja sekä keskustele asiallisesti, välttää kiroilua sekä rahvaanomaisia ilmaisuja, ei omista tatuointeja, käyttäytyy aina tasaisen korrektisti ja/tai neutraalisti, tekee työnsä kunnolla eikä valita, ei ole koskaan saanut huomiota naisilta, valittiin viimeisenä tai viimeisten joukossa koulun liikuntatunneilla joukkuepeleissä.. onhan näitä.

Vierailija
64/81 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sellainen, jonka arvomaailmassa kaikki muut menee edellä - koska he voivat suuttua. Oma puoliso jää toiseksi ja tämän pitää joustaa ja ymmärtää. 

Sellaisen miehen tukeen ei voi tiukassa paikassa luottaa. Oletan, että mies on tiukassa tilanteessa minun puolellani - vaikka minä en ehkä ihan oikeassa asiassa olisi. Kahden kesken voi sitten sanoa, että olitpa tässä väärässä tai käyttäydyit tyhmästi  - mutta Salomoniksi ryhtyminen ja varsinkin toisen osapuolen puolelle siirtyminen ei ole hyvä juttu. 

Asiakeskusteluissa en lähde puolustamaan kumppanin mielestäni väärää mielipidettä. Mikäli kumppani on tehnyt jotain tyhmästi, puolustaisin muiden mielipiteitä vastaan. Ketjun perusteella toisten mielestä olen ylikiltti, toisten mielestä en. 

Vierailija
65/81 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pelasi nuoruudessaan videopelejä silloin kun muut riehuivat kaupungilla, noudattaa sääntöjä (ja vaatii sääntöjen noudattamista myös muilta), ei ryyppää eikä biletä, ei kävele päin punaisia, odottaa aina vuoroaan, käyttää sivistyssanoja sekä keskustele asiallisesti, välttää kiroilua sekä rahvaanomaisia ilmaisuja, ei omista tatuointeja, käyttäytyy aina tasaisen korrektisti ja/tai neutraalisti, tekee työnsä kunnolla eikä valita, ei ole koskaan saanut huomiota naisilta, valittiin viimeisenä tai viimeisten joukossa koulun liikuntatunneilla joukkuepeleissä.. onhan näitä.

Eihän noilla ole mitään tekemistä kiltteyden kanssa. 

Vierailija
66/81 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos kiltteys onkin pelkoa.

Sitähän se usein on. Heikkoutta, hylätyksi tulemisen pelkoa, vastuun ottamisen pelkoa, rajattomuutta, passiivisuutta, alistumista. 

Ystävällisyys on eri asia, se on aina arvostettava piirre. 

Mutta kiltteys? 

Haluan auttaa esim. vieraita ihmisiä, joita en tapaa enää koskaan. Tämä siksi kun minulle tulee hyvä mieli kun voin auttaa jotain toista. Onko tämä siis heikkoutta vai alistumista?

Tämän ketjun kirjoitukset eivät ole oikein linjassa naisten virallisten arvojen kanssa. Tilastollisesti naiset pehmeitä arvoja, mutta todellisuudessa eivät olekaan empaattisia.

Itsekin autan mielelläni ihmisiä, mutta osaan myös pit

Ymmärrän. On sinun päätöksesi missä rajasi kulkee. Vaimosi päättää omista rajoistaan.

Vierailija
67/81 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyään kiltteys on eufemismi, joka tarkoittaa sitä, että mies kokee ettei pärjää kilpailussa muiden miesten kanssa. Muut miehet sitten ovat muka röyhkeitä ja he ovat sen vastakohta. Oikeasti he ovat luusereita, jotka ovat projisoineet itsevihansa naisiin, koska nämä valitsevat mieluummin sosiaalisesti taitavampia miehiä. 

Nämä tyypit ovat sekä nais- että miesvihaajia. Haukkuvat muita miehiä erinäisillä nimityksillä, kuten jännämies. Naiset taas muka kategorisesti hakevat näitä jännämiehiä tyhmyyksissään, kun oikea valinta (😂) olisi se kilttimies. Tällainen ihmisiä vihaava kilttimies muka tekisi naisen onnelliseksi, kun nainen vaan olisi fiksumpi ja tajuaisi antaa hänelle mahdollisuuden.

Tavallaan siis miesten versioita pick-me girlseistä.&

Vastaavat osittain, eivät täysin.

Pick-me girlsit vihaavat ja halveksuvat omaa sukupuoltaan, johon liittävät kaikkia negatiivisia ominaisuuksia. Itse kuvittelevat olevansa niitä erilaisia ja parempia naisia. 

Tämä sama näkyy kilttimiehissä. Arvioivat muut miehet väkivaltaisiksi pettäjiksi, ja itsensä niiksi erilaisiksi ja paremmiksi miehiksi. 

Pick-me girlsit hakevat hyväksyntää ja arvostusta miehiltä, kilttimiehet naisilta. 

Erona on, että pick-me girlsit arvostavat miehiä, kilttimiehet vihaavat naisia.

Sanoisin, että enemmän yhteistä kuitenkin. 

Vierailija
68/81 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian kiltti on sellainen, joka kokee toiminnastaan tulevan vaivaa toisille. Esim.omassa lähipiirissä: auton lämmitystolppa ei toimi kunnolla, mutta siitä on vaivaa kiinteistöhuollolle. Ei voi muuttaa uuteen parempaan asuntoon, koska vuokranantaja joutuisi etsimään uuden vuokralaisen. Lähtee heti avuksi, kun joku pyytää. Ilman korvausta.. 

Vierailija
69/81 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Lähtee heti avuksi, kun joku pyytää. Ilman korvausta.. "

Ok. Olen liian kiltti, enkä välitä. En tarvitse rahaa, joten en ole sitä ihmisiltä vinkumassa.

Vierailija
70/81 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mihin nuo mielestäsi liittyvät?

Vierailija
71/81 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ok. Olen liian kiltti, enkä välitä. En tarvitse rahaa, joten en ole sitä ihmisiltä vinkumassa.

Jep, toi on jo säälittävää. Avuliaisuus kun (yleensä) mielletään hyveeksi. Ja jopa toivottavaksi piirteeksi ihmiselle. Mutta jotkut on niin rahan (tai palvelusten) ahneita että kaikesta pitää saada (ja vaatia) korvaus.

Vierailija
72/81 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naiset halveksuu kilttejä miehiä koska miehen tulee olla alfa.

Ei siihen alfa tarvitse olla, että osaa sanoa mielipiteensä ja omaa terveet rajat. 

Nainen sitten määrittää kuinka paljon mies saa auttaa toisia, ennen kuin se menee sairaaksi?

Tuollaiset miehet sanovat kaikille muille kyllä, mutta omalle puolisolle ja omille lapsille ei. Oma perhe joutuu kärsimään miehen auttamishalusta.

Vierailija
73/81 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mihin nuo mielestäsi liittyvät?

Ihan normaaleita asioitahan nuo ovat. Videopelien sijaan luin kirjoja ja olin näkymätön miehille. 

N51

Vierailija
74/81 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep, toi on jo säälittävää. Avuliaisuus kun (yleensä) mielletään hyveeksi. Ja jopa toivottavaksi piirteeksi ihmiselle. Mutta jotkut on niin rahan (tai palvelusten) ahneita että kaikesta pitää saada (ja vaatia) korvaus.

Jos käy toista auttamassa työjutuissa. Ja se joka pyytää apuun laskuttaa kahden työmiehen osuuden asiakkaalta. Mutta auttaja jää ilman mitään. Se on toiselta liian kilttiä ja toiselta hyväksikäyttöä.. puhdas avuliaisuus on sitten asia erikseen. 

Vierailija
75/81 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin jännä kuvitelma, että kiltti tarkoittaa hyvää. Ei se tarkoita. Kiltti on helppo lapsi, siksi se on vanhempien mielestä hyvä piirre lapsessa. Kiltteys ei ole koskaan ollut hyvä piirre ihmisessä. Kiltti ei tarkoita hyvää vaan sitä, että on kaikkeen (pahaankin) taipuvainen. Kiltit kotikissa-tyypin ihmiset lahtasi keskitysleireillä muita ihmisiä toisten käskystä. Kiltit ei tee mitään, jos joku tekee pahaa.

Vierailija
76/81 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin jännä kuvitelma, että kiltti tarkoittaa hyvää. Ei se tarkoita. Kiltti on helppo lapsi, siksi se on vanhempien mielestä hyvä piirre lapsessa. Kiltteys ei ole koskaan ollut hyvä piirre ihmisessä. Kiltti ei tarkoita hyvää vaan sitä, että on kaikkeen (pahaankin) taipuvainen. Kiltit kotikissa-tyypin ihmiset lahtasi keskitysleireillä muita ihmisiä toisten käskystä. Kiltit ei tee mitään, jos joku tekee pahaa.

Sinulla on erikoinen määritys kiltille. Alla muiden näkemyksiä

https://www.suomisanakirja.fi/kiltti

kiltti = hyvää toiselle tahtova

synonyymit sanalle kiltti : kohtelias, ystävällinen, huomaavainen, kiva, mukava, sympaattinen, hyväntahtoinen, lempeä, herttainen, hyveellinen, hyvä, oikeudenmukainen, kunniakas, rehellinen, reilu.

Vierailija
77/81 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

taas valehteluketju hakusessa?

miksi?

Vierailija
78/81 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies, joka omasta mielestää on niin rakastava, ettei kestä nähdä läheisensä sairauden runtelemana, ja lopettaa kanssakäymisen

Vierailija
79/81 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ihan normaaleita asioitahan nuo ovat. Videopelien sijaan luin kirjoja ja olin näkymätön miehille. 

N51"

Olen samaa mieltä. Normaaleja asioita tänä päivänä - myös tuo pelaaminen. Monelle se pelaaminen on punainen vaate. Tai sääntöjen noudattaminen. Sekin on vain oma valinta. Esimerkiksi minä (yleensä) odotan kiltisti, että risteyksen valo vaihtuu vihreäksi, ennen kuin ylitän tien/kuljen risteyksestä. Minulla ei ole niin kiire, että pitäisi päin punaista kulkea. Mutta joidenkin mielestä olen tyhmä tai tylsä, koska noudatan liikennesääntöjä. Tai siksi että en koe tarvetta juoda itseäni kaatokänniin.

Niin kuin tuossa olisi jotain tyhmää, mutta äkkiä sillä pääsee kavereista eroon.

Vierailija
80/81 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäni kuskasi krapulaista kollegaansa töihin, ja teki myös ylitöitä joista ei saanut korvausta. Ei uskaltanut haastaa työnantajaansa. Äitini on myös liian kiltti, sietänyt omalta äidiltään väkivaltaa vielä aikuisena.

Ihmettelen suuresti, miten itse pystyin ottamaan aivan eri suunnan elämääni. Esim. tuo krapulakuskina toiminen tuntui ihan älyttömältä 5-vuotiaan silmissä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän seitsemän