Naiset! Minkälainen on liian kiltti mies?
Kommentit (81)
Vierailija kirjoitti:
Jos kiltteys onkin pelkoa.
Sitähän se usein on. Heikkoutta, hylätyksi tulemisen pelkoa, vastuun ottamisen pelkoa, rajattomuutta, passiivisuutta, alistumista.
Ystävällisyys on eri asia, se on aina arvostettava piirre.
Mutta kiltteys?
Vierailija kirjoitti:
Luulin että tällaiset ovimatto tapaukset olisi jokaisen naisen unelma:
kulta annatko rahaa uusiin korkokenkiin ja koruihin - kyllä rakas
voinko matkustaa kavereiden kanssa ensi viikonlopuksi Lontooseen, mentaisiin ykkösluokassa - kyllä rakas
teetkö tänään kaikki kotityöt kun mulla menee töissä pitkään - kyllä rakas
jne
Ei naiset orjaa halua, vaan kumppanin rinnalleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitähän se usein on. Heikkoutta, hylätyksi tulemisen pelkoa, vastuun ottamisen pelkoa, rajattomuutta, passiivisuutta, alistumista.
Mutta kiltteys?
Haluan auttaa esim. vieraita ihmisiä, joita en tapaa enää koskaan. Tämä siksi kun minulle tulee hyvä mieli kun voin auttaa jotain toista. Onko tämä siis heikkoutta vai alistumista?
Tämän ketjun kirjoitukset eivät ole oikein linjassa naisten virallisten arvojen kanssa. Tilastollisesti naiset pehmeitä arvoja, mutta todellisuudessa eivät olekaan empaattisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
voinko matkustaa kavereiden kanssa ensi viikonlopuksi Lontooseen, mentaisiin ykkösluokassa - kyllä rakas
jne
Tämän ketjun perusteella naiset haluaa miehen joka ei osalllistu kotitöihin, eikä anna rahaa tai osta lahjoja, eikä suostu päästämään vaimoaan mihinkään, ym.
Kuinka niin? Luepa vastaukset uudestaan.
Vierailija kirjoitti:
Nykyään kiltteys on eufemismi, joka tarkoittaa sitä, että mies kokee ettei pärjää kilpailussa muiden miesten kanssa. Muut miehet sitten ovat muka röyhkeitä ja he ovat sen vastakohta. Oikeasti he ovat luusereita, jotka ovat projisoineet itsevihansa naisiin, koska nämä valitsevat mieluummin sosiaalisesti taitavampia miehiä.
Nämä tyypit ovat sekä nais- että miesvihaajia. Haukkuvat muita miehiä erinäisillä nimityksillä, kuten jännämies. Naiset taas muka kategorisesti hakevat näitä jännämiehiä tyhmyyksissään, kun oikea valinta (😂) olisi se kilttimies. Tällainen ihmisiä vihaava kilttimies muka tekisi naisen onnelliseksi, kun nainen vaan olisi fiksumpi ja tajuaisi antaa hänelle mahdollisuuden.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta kiltteys?
Haluan auttaa esim. vieraita ihmisiä, joita en tapaa enää koskaan. Tämä siksi kun minulle tulee hyvä mieli kun voin auttaa jotain toista. Onko tämä siis heikkoutta vai alistumista?
Tämän ketjun kirjoitukset eivät ole oikein linjassa naisten virallisten arvojen kanssa. Tilastollisesti naiset pehmeitä arvoja, mutta todellisuudessa eivät olekaan empaattisia.
Et sinä mitenkään ihmisrakkaalta kuulosta, kun leimaat kokonaisen sukupuolen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta kiltteys?
Itsekin autan mielelläni ihmisiä, mutta osaan myös pitää puoleni. Minulla on rajat. Siinä se ero.
Ystävällisyys ja muiden auttaminen on aina hyvä ja arvostettava asia.
Tahdottomuus, mielistely, alistuminen hyväksikäytettäväksi, koska ei uskalla pitää puoliaan, ne eivät ole hyviä piirteitä. Tällainen ihminen itsekin kärsii tilanteesta.
Näetkö eron?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiset halveksuu kilttejä miehiä koska miehen tulee olla alfa.
Ei siihen alfa tarvitse olla, että osaa sanoa mielipiteensä ja omaa terveet rajat.
Nainen sitten määrittää kuinka paljon mies saa auttaa toisia, ennen kuin se menee sairaaksi?
Jospas se mies opettelisi määrittelemään ne rajansa ihan itse.
Vierailija kirjoitti:
Naiset halveksuu kilttejä miehiä koska miehen tulee olla alfa.
Höpöhöpö.
Kiltit (eli empaattiset ja ystävälliset) ihmiset ovat mukavia. Kyllä jokainen terve nainen viihtyy mieluummin kiltin kuin ilkeän miehen kanssa.
Kiltti ei ole sama kuin vätys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykyään kiltteys on eufemismi, joka tarkoittaa sitä, että mies kokee ettei pärjää kilpailussa muiden miesten kanssa. Muut miehet sitten ovat muka röyhkeitä ja he ovat sen vastakohta. Oikeasti he ovat luusereita, jotka ovat projisoineet itsevihansa naisiin, koska nämä valitsevat mieluummin sosiaalisesti taitavampia miehiä.
Nämä tyypit ovat sekä nais- että miesvihaajia. Haukkuvat muita miehiä erinäisillä nimityksillä, kuten jännämies. Naiset taas muka kategorisesti hakevat näitä jännämiehiä tyhmyyksissään, kun oikea valinta (😂) olisi se kilttimies. Tällainen ihmisiä vihaava kilttimies muka tekisi naisen onnelliseksi, kun nainen vaan olisi fiksumpi ja tajuaisi antaa hänelle mahdollisuuden.
Tavallaan siis miesten versioita pick-me girlseistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta kiltteys?
Itsekin autan mielelläni ihmisiä, mutta osaan myös pitää puoleni. Minulla on rajat. Siinä se ero.
Näen. Asetan itse rajani, mutta en pidä siitä että kumppani voi asettaa rajat alemmaksi kuin mihin minä sen haluaisin pistää. Saatko pointin miksi hieman ärsyynnyin kun täällä puoliso valittaa liian avuliaasta kumppanista.
Kiltti on sanana vähän harhaanjohtava.
Mutta sellainen tossukka joka ei pistä ikinä hanttiin, on (tai esittää olevansa) aina samaa mieltä kanssani.
Tarvitsen itse rinnalleni vahvan ihmisen jota en pysty runnomaan tossun alle. Eli minulle liian kiltti on sellainen.
En myöskään viihtyisi miehen kanssa joka romahtaisi ja itkisi jatkuvasti. En ole itsekään sellainen. Olisi hassua koko ajan olla olkapäänä toiselle. Veisi vähintäänkin seksihalut. Tottakai normaali tunteellisuus on ok.
Kannattaa ennemmin pyrkiä olemaan hyväsydäminen kuin "kiltti".
Vierailija kirjoitti:
Sellainen joka jankuttaa kiltteytään jatkuvasti aina ja kaikkialla, erityisesti täällä palstalla.
Joo tai somessa kaikenlaiset "kilttimies" ja "herkkämies" vaikuttajat näkee kilometrin päähän että ovat naisten kynnysmattoja. .
Sellaista en ikinä pystyisi ottamaan mieheksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
jne
Tämän ketjun perusteella naiset haluaa miehen joka ei osalllistu kotitöihin, eikä anna rahaa tai osta lahjoja, eikä suostu päästämään vaimoaan mihinkään, ym.
Väärin. Ketjun perusteella naiset haluavat miehen itse osaavan ostaa naiselle oma-aloitteisesti mieleisiä lahjoja, pelkän rahan antaminen on laiskuutta ja valumista siitä, missä aita on matalin.
Nainen haluaa miehen joka osaa tarttua kotitöihin ilman erikseen pyytämistä tai että naisen täytyy tehdä lista hoidettavista hommista. Käskyjen odottamisen sijaan halutaan mies, joka havaitsee lattian kaipaavan imuroimista ja tarttuu imuriin.
Matkustelusta nyt taas on neuvoteltava. Parisuhteessa sovitaan tuollaiset asiat keskenään ja tasa-vertaisesti. Ei niin että toinen vain ilmoittaa lähtevänsä reissuun eikä myöskään niin, että toinen kieltää toiselta reissailun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tavallaan siis miesten versioita pick-me girlseistä.
Ei. "Killittimiehet" vastaavat naisia jotka haukkuvat toisia pick-me girl:ksi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta kiltteys?
Itsekin autan mielelläni ihmisiä, mutta osaan myös pit
Minua ainakin ärsytti ex-miehessäni se, kun hän "kiltteyksissään" oli kaikkien kavereidensa, ex-vaimonsa, sukunsa, naapureiden ja ties kenen käytettävissä milloin tahansa. Niin että mies perui meidän yhteisiä suunnitelmia, kun hän oli "kiltti", että pitäähän hänen nyt hypätä jokaisen tuntemansa ihmisen pillin mukaan, koska "se tarvitsee apua". Ei hän ainakaan minua kohtaan kovin kiltti tai mukava ollut, kun teki minulle näitä ohareita. Ikinä ei voinut luottaa pitääkö hänen sanansa. Hänellä ei tullut pieneen mieleenkään kysyä avunpyytäjältä, että pystyisikö tämä saamaan jeesiä muualta, koska hänellä on nyt sovittua menoa vaimon kanssa.
Sellainen, joka ei puolusta perheensä valintoja esim. vanhemmilleen (eli naisen näkökulmasta anopilla ja/tai apellaon liikaa valtaa aikuiseen mieheen).
Sellainen, joka on liian epätoivoinen miellyttäjä. Yritetään muuttua sellaiseksi, millaisesta kuvittelee toisen osapuolen tykkäävän. Eli ei ole omaa persoonallisuutta.
Sama ominaisuus ärsyttää myös naisissa.
Nainen sitten määrittää kuinka paljon mies saa auttaa toisia, ennen kuin se menee sairaaksi?