Naiset! Minkälainen on liian kiltti mies?
Kommentit (81)
Sellainen kiviriippa, jolla ei ole mitään mielipiteitä. Eikä silloin vastuuta mistään, kun ei tee yhtään päätöstä ei koskaan tee virheitä. Yksi lapsista lähinnä.
Jännä juttu kun en naisena ole koskaan törmännyt liian kilttiin mieheen. Hyvä kun edes kilttiin. Mistä näitä liian kilttejä ja kilttejä löytää? Millaisista naisista pitävät?
...mä mietin ja meinasin kirjoittaa useammankin tapauksen, mutta lopulta kun pohtii, niin tyypit ei ole oikeasti kilttejä, vaan todella viekkaita laiskureita. Kätevää laittaa muija tekemään kaiken, päättämään asioista, pyörittämään kotia ja metatyörumbaa, päättämään sukkien värit jne. Kuulostaa kiltiltä, mutta oikeastaan on totaalinen orjuuttaja, kun ei tarvitse edes ajatella itse ja näyttää hissukkatossukalta.
Vastakohta ei ole väkivaltainen rääkyjä, vaan ihminen, joka ottaa vastuun itsestään ja ottaa osaa yhteiseen arjen ja juhlan pyörittämiseen
Vierailija kirjoitti:
...mä mietin ja meinasin kirjoittaa useammankin tapauksen, mutta lopulta kun pohtii, niin tyypit ei ole oikeasti kilttejä, vaan todella viekkaita laiskureita. Kätevää laittaa muija tekemään kaiken, päättämään asioista, pyörittämään kotia ja metatyörumbaa, päättämään sukkien värit jne. Kuulostaa kiltiltä, mutta oikeastaan on totaalinen orjuuttaja, kun ei tarvitse edes ajatella itse ja näyttää hissukkatossukalta.
Vastakohta ei ole väkivaltainen rääkyjä, vaan ihminen, joka ottaa vastuun itsestään ja ottaa osaa yhteiseen arjen ja juhlan pyörittämiseen
...jatkan vielä .. Minusta kiltti on empaatikko ja vähän sellainen maailmanparantajaoptimisti. Sellainen voi myös olla rasittava, jos pitää kumppania itsestäänselvyytenä ja liehuu ympäri maailmaa mielikuviensa perässä. Mutta ehdottomasti mieluummin kiltti, kuin raivopää/väkivaltainen, tai aiemmin kuvaamani tossukka lokkeilija
Nykyään kiltteys on eufemismi, joka tarkoittaa sitä, että mies kokee ettei pärjää kilpailussa muiden miesten kanssa. Muut miehet sitten ovat muka röyhkeitä ja he ovat sen vastakohta. Oikeasti he ovat luusereita, jotka ovat projisoineet itsevihansa naisiin, koska nämä valitsevat mieluummin sosiaalisesti taitavampia miehiä.
Vierailija kirjoitti:
Näitä on kahdenlaisia,
Herkkä mies joka helposti pahoittaa mielensä ja kantaa sitten kaunaa loppuiän, ulos päin siis kiltti ja ystävällinen mutta johtuu siitä että ei osaa tai uskalla ilmaista muita tunteita. Jää kynnysmatoksi jos nainen on vahvatahtoinen.
Jees-mies, jolle käy kaikki, ihan mikä tahansa, kaveri soittaa kolmelta yöllä että tarttis kuskia tampereelle niin jees mies lähtee vaikka siitä kärsii vaimo ja lapset joiden kanssa piti lähteä aamulla Lintsille. Ei osaa sanoa mihinkään ei jolloin tulee paljon ylilyöntejä kun yrittää miellyttää kaikkia. Kaikkien kaveri.
Mun mies on vähän tätä tyyppiä. Aina pitää kaikkia jeesata. Musta menee vähän överiksi, että täytyy jeesata exän vanhempia, exän kaveria, kaverin exää, kaverin kaveria, milloin ketäkin. Ja miksi vitussa pitää kuskata kaveria kauppaan, kun asutaan kuitenkin kaupungissa, jossa toimiva joukkoliikenne. Ja miksi pitää kuskata kaveria viemään palautuspulloja. Nyt kun kirjoitan tätä, niin mietin et miksi edes olen tämän ihmisen kanssa :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näitä on kahdenlaisia,
Herkkä mies joka helposti pahoittaa mielensä ja kantaa sitten kaunaa loppuiän, ulos päin siis kiltti ja ystävällinen mutta johtuu siitä että ei osaa tai uskalla ilmaista muita tunteita. Jää kynnysmatoksi jos nainen on vahvatahtoinen.
Jees-mies, jolle käy kaikki, ihan mikä tahansa, kaveri soittaa kolmelta yöllä että tarttis kuskia tampereelle niin jees mies lähtee vaikka siitä kärsii vaimo ja lapset joiden kanssa piti lähteä aamulla Lintsille. Ei osaa sanoa mihinkään ei jolloin tulee paljon ylilyöntejä kun yrittää miellyttää kaikkia. Kaikkien kaveri.
Mun mies on vähän tätä tyyppiä. Aina pitää kaikkia jeesata. Musta menee vähän överiksi, että täytyy jeesata exän vanhempia, exän kaveria, kaverin exää, kaverin kaveria, milloin ketäkin. Ja miksi vitussa pitää kuskata kaveria kauppaan, kun asutaan kuitenki
Ehkä miehesi saa iloa toisten auttamisesta? Noin ainakin itsellä.
Vierailija kirjoitti:
Nykyään kiltteys on eufemismi, joka tarkoittaa sitä, että mies kokee ettei pärjää kilpailussa muiden miesten kanssa. Muut miehet sitten ovat muka röyhkeitä ja he ovat sen vastakohta. Oikeasti he ovat luusereita, jotka ovat projisoineet itsevihansa naisiin, koska nämä valitsevat mieluummin sosiaalisesti taitavampia miehiä.
Kiltti mies on vähän samanlainen termi kuin tasa-arvoa ajava feministi. Kummatkin ottaneet vakiintuneen termin käyttöön ja käyttävät sitä toisessa yhteydessä.
Seurustelen miehen kanssa, joka on tosi ihana ja kivalla tavalla jämäkkä kun ollaan yhdessä ja lasten kanssa, mutta suhteessa muihin ihmisiin hän on vähän alistuva. Minua huijattiin yhdessä kaupassa todella pahasti, ja menetin todella paljon rahaa ja exäni tarjoutui heti menemään kysymään sitä rahaa huijarin ovelta. Siis ei mitään väkivallalla uhkailua, mutta sellaista toisen ihmisen puolen pitämistä ja itsensä rohkeasti likoon laittamista ja jämerää, suojelevaa käytöstä. Muistin myös että exä oli tällä tavalla minua ja lapsia puolustanut muissakin asioissa ja isänikin tarvittaessa ryhdistyi jos joku oli vaikka tökerö äitiäni kohtaan. Tämä nykyinen mies on kyllä ihan ihana, mutta olen hämmästynyt tällaisesta alistuvasta piirteestä enkä olisi valinnut häntä lapsilleni isäksi. Machoilu on ikävä piirre, mutta pieni määrä sitä tuntuu tarpeelliselta. Liian kiltistä miehestä tulee se olo, että jos joku tiikeri tulisi syömään minua niin se vain levittelisi käsiään. Eikä ole kiva katsoa kun hän alistuu muille miehille.
Vierailija kirjoitti:
Sellainen, joka on ovimatto ja jolla ei ole lainkaan omia mielipiteitä.
Useimmat vastaan tulleet naiset eivät ole osanneet omaa mielipidettä muodostaa. Ovat aina kysyneet muilta, mitä mieltä he ovat.
Luulin että tällaiset ovimatto tapaukset olisi jokaisen naisen unelma:
kulta annatko rahaa uusiin korkokenkiin ja koruihin - kyllä rakas
voinko matkustaa kavereiden kanssa ensi viikonlopuksi Lontooseen, mentaisiin ykkösluokassa - kyllä rakas
teetkö tänään kaikki kotityöt kun mulla menee töissä pitkään - kyllä rakas
jne
Vierailija kirjoitti:
Empatiaa ei voi olla liikaa. Mutta liian kiltti on sellainen joka ei osaa sanoa ei (toki on ok ettei ihan aina osaa), ei usein uskalla ilmaista mielipidettään parisuhteessa ollessaan, hypersensitiivinen.
Tuollaisesta kaverista on tehty elokuvakin: Mies joka ei osannut sanoa ei.
Vierailija kirjoitti:
Jännä juttu kun en naisena ole koskaan törmännyt liian kilttiin mieheen. Hyvä kun edes kilttiin. Mistä näitä liian kilttejä ja kilttejä löytää? Millaisista naisista pitävät?
Naise eivät kiinnitä heihin mitään huomiota. Sen vuoksi et ole heihin törmännyt.
Vierailija kirjoitti:
Luulin että tällaiset ovimatto tapaukset olisi jokaisen naisen unelma:
kulta annatko rahaa uusiin korkokenkiin ja koruihin - kyllä rakas
voinko matkustaa kavereiden kanssa ensi viikonlopuksi Lontooseen, mentaisiin ykkösluokassa - kyllä rakas
teetkö tänään kaikki kotityöt kun mulla menee töissä pitkään - kyllä rakas
jne
Tämän ketjun perusteella naiset haluaa miehen joka ei osalllistu kotitöihin, eikä anna rahaa tai osta lahjoja, eikä suostu päästämään vaimoaan mihinkään, ym.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näitä on kahdenlaisia,
Mun mies on vähän tätä tyyppiä. Aina pitää kaikkia jeesata. Musta menee vähän överiksi, että täytyy jeesata exän vanhempia, exän kaveria, kaverin exää, kaverin kaveria, milloin ketäkin. Ja miksi vitussa pitää kuskata kaveria kauppaan, kun asutaan kuitenki
Toisten ihmisten pyyteetön auttaminen saa tuollaiset tunteet pintaan? Käytkö hakkaamassa vapaaehtoistyöntekijöitä vapaa-aikanasi? Et kuulosta kovinkaan mukavalle persoonalle.
Pitää olla jämäkkä tossukka, joka tekee koko illan töiden jälkeen kotitöitä imuroiden, tiskaten ja vaippoja vaihtaen, mutta on silti seksikäs ja jännittävä. Pitää olla kiltti, mutta ei saa jeesata muita ja olla kiltti.
Ei se ihme ole, ettei parisuhteet pysy kasassa, eikä lapsia tule.
Vierailija kirjoitti:
Naiset halveksuu kilttejä miehiä koska miehen tulee olla alfa.
Ei siihen alfa tarvitse olla, että osaa sanoa mielipiteensä ja omaa terveet rajat.
Miellyttää kaikkia joka suuntaan niin paljon, että hänellä ei ole lopulta mitään omia mielipiteitä, ei selkärankaa, eikä häneen voi edes luottaa.