Ferritiini 35 - lääkäri ei huolissaan koska viitearvoissa
Olo on todella heikko ja haluan päästä rautainfuusioon
Kommentit (81)
Ei tuossa arvossa ole mitään vikaa
Itellä ollu 19 ja 21 viime mittauksilla. Lääkäri sano että rautakuurin voi syödä. Ei mitään sen enempää siitä. Yksityisellä puolella saa ilmeisesti rautainfuusion helpommin näilläkin lukemilla jo.
Mulla oli joskus 5. Nyt kohotettu samaan kuin sinulla, joten 35 on jo iha okei.
Mikä sun hb-arvo on?
Sitä se viitearvo tarkoittaa, että huolissaan ei tarvitse olla. Olo voi toki olla heikko jostain muusta syystä.
Jollain pakkomielle kun tätä ilmeisesti jauhaa yksi ja sama henkilö???
Ota rautaa joka toinen päivä. Rauta imeytyy paremmin, kun ei ota joka päivä. Kyllä ferritiini nousee vähitellen (hitaasti).
Mulla 9 ja hemoglb. 95. Vatsatähystykseen tuli aika.
Syö rautaa sisältäviä ruokia, ja ota lisärautaa. Arvo ei ole hyvä, muttei huonokaan. Itsellä kävi 9:ssä, enkä päästy infuusioon, mutta olen saanut arvon kuitenkin nousemaan mainitsemillani keinoilla.
Sitähän se on, tuijottavat sokeina käyriään ja nopeuttavat jokaisen ihmisen samaan nippuun, aivan kuten neuvolassa terveydenhoitaja vauvaa mitatessaan/punnitessaan.
Pojalla oli ferritiini 40 ja olo aika heikko usein, tai sellainen väsynyt ja voimaton, aloin tilaamaan hälle Sidal nimisiä, muistaakseni, rautakapseleita ja nyt n.6kk myöhemmin arvo oli 100 ja olo toisenlainen. Hb ollut koko ajan reilusti miesten viitearvojen sisällä.
mulla ollut 8 mutta hemogloobiini aina normaalia. Lääkäri ei ollut huolissaan ja käski syömään rautakuurin pari kk
Lääkärit hoitaa labra-arvoja eivät potilasta, oli vointi sitten mikä hyvänsä. Varmistavat vain sen että eivät tee virheitä ja tulkitse tuloksia väärin.
Teille Ferritiinihulluille pitäisi olla oma palsta.
Miksi tarvitsisit infuusiota kun syöt jotain rautapitoista tai ota tabletteja?
Tuliko paha mieli, kun et saanutkaan muotidiagnoosia?
Infuusio ei ole ihan pikku juttu. Kannattaa syödä rautaa.
Juo naudan verta. Siinä on paljon rautaa.
ootko taas ahminu ja lihonu? pitää keksiä joku syy lihomiselle...
Tuo on hyvä arvo