Voiko suurempaa onnea olla kuin elää perheellisenä järvenrannalla olevassa omakotitalossa kunnon tontilla?
Oma puutarha, oma kirjasto. Oma rauha, linnunliverrys, laineenliplatus. Monen kateuden kohde, itsellä mielenrauha. Tein oikeita valintoja elämässäni, siksi tämä kaikki minulle on suotu.
Kommentit (67)
Vierailija kirjoitti:
Suurempi onni on asua ilman lapsia parisuhteessajärvenrannanlla omakotitalossa ja lähteä vaikka lomalle ulkomaille lyhyellä varoitusajalla tai veneilemään ilman sen suurempia suunnitelmia ja järjestelyjä joita perheellinen joutuisi tekemään.
Suurin onni on asua täällä järven rannalla äitinä ja puolisona ja odotella, kun jo kotoa poismuuttaneet lapset puolisoineen grillaavat ja kokkaavat meille äitienpäivä ateriaa. Ei ne lapset ikuisesti kotona asu. Ihanaa, ettei todennäköisesti ole odotettavissa yksinäistä vanhuutta, vaan lapsia-lapsenlapsia jne.
Mikä on kunnon tontin koko? Monella on eri käsitys siitä, mikä on hyvä tontin koko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suurempi onni on asua ilman lapsia parisuhteessajärvenrannanlla omakotitalossa ja lähteä vaikka lomalle ulkomaille lyhyellä varoitusajalla tai veneilemään ilman sen suurempia suunnitelmia ja järjestelyjä joita perheellinen joutuisi tekemään.
Suurin onni on asua täällä järven rannalla äitinä ja puolisona ja odotella, kun jo kotoa poismuuttaneet lapset puolisoineen grillaavat ja kokkaavat meille äitienpäivä ateriaa. Ei ne lapset ikuisesti kotona asu. Ihanaa, ettei todennäköisesti ole odotettavissa yksinäistä vanhuutta, vaan lapsia-lapsenlapsia jne.
Taas sama provo yrittää herättää kateutta. Sääliksi käy. Taitaa istua yksin homeisessa majassaan keskellä korpea.
No joidenkin ei tarvitse tehdään mitään valintoja kun syntyvät valmiiksi tuollaiseen ja perivät sen. Itse nauttisin tuosta lomalla hyvällä säällä mutta en talvella tai myrskyssä. Kyllä tällä meidän asunnon hinnalla saisi Suomussalmelta tai Keiteleeltä vastaavan ja ihan hyväkuntoisen talon, mutta muuta hyvää noilla paikkakunnilla ei olisi.
Suomalainen onni.
Ulkomailla lähes ikäni asuneena, oma onneni koostuu täysin erilaisista elementeistä ja...en vaihtaisi ...
Vierailija kirjoitti:
Varo ettei salama iske ja mörskä pala maan tasalle ha ha haa 👹.
varo ettet kävele seinää päin sielä kerrostalo luukussa.
Itselleni on suurempi onni elää vastaavanlaisessa paikassa perheettömänä. 😅
"Kellonni on, se onnen kätkeköön"!
Joillekin näkyy olevan tuo omakotitalo joku suuri ihme. Itse olen elänyt jo lapsuudesta asti 5 erilaisessa omakotitalossa. Kun entinen alkoi käydä kuluneeksi ja vanhanaikaiseksi ( muutaman vuoden asumisen jälkeen) rakensi isäni aina uuden, isomman ja paremman. Tästä syystä minua lähinnä huvittaa nämä tyypit, jotka mainostavat omakotitaloaan.
Talven tuiskut jo unohtuneet?
t. isosta talosta omalla tontilla järven rannalla
Muista sanoa kaikille onnettomuudessa loukkaantuneille, että "lässäslää, mitäs et valinnut oikein".
Vierailija kirjoitti:
"Kellonni on, se onnen kätkeköön"!
Jos sulla on kello, asu kelotalossa.
Saat mielenrauhan kun luulet että muut kadehtii? Fokus ei olekaan perheen hyvinvoinnissa vaan siinä miltä näyttää ulospäin?
Vierailija kirjoitti:
Se on persujen unelmaelämää.
kyllä ja kokoomuksen.vihreitten ja vassujen vuokra kerrostalo luukku elämä ei houkuta.
Tuo ei ole minun unelmani mutta mukavaa jos olet itse tyytyväinen :)
Voi. Asua miljoonakaupungin sykkeessä! Olen tehnyt oikeita valintoja eikä minulle mitään suotu. Ihan itse tieni tänne raivasin.
Mä perin tuollaisen idyllin 16 vuotta sitten. Myin pois välittömästi.