Voiko suurempaa onnea olla kuin elää perheellisenä järvenrannalla olevassa omakotitalossa kunnon tontilla?
Oma puutarha, oma kirjasto. Oma rauha, linnunliverrys, laineenliplatus. Monen kateuden kohde, itsellä mielenrauha. Tein oikeita valintoja elämässäni, siksi tämä kaikki minulle on suotu.
Kommentit (67)
Ootas kun naapurit tulee paikalle.
Ei voi, paitsi se että asuu sinkkuna vanhassa kerrostalossa kaupungin keskustassa.
Kuulostaa kyllä Suomalaiselta unelmalta.
Sitäpä ei arina kerro onko kiinteistö ihan omissa nimissä vai kiinnitetty pankille. Veikkaan jälkimmäistä.
Minä voisin halutessani ostaa monta tuollasta tämän Helsingin kantakaupungissa sijaitsevan asuntoni hinnalla.
Riippuu perheestä, järvestä ja talosta. Joten voi.
Näin erakkohenkisenä tuo olisi suurta onnea ilman perhettä.
Vielä suurempi onni: lapset muuttaneet pois, heillä hyvin asiat, itse valoisassa helppohoitoisessa asunnossa lähellä merenrantaa.
On kyllä minullekin suurin onni elämässä. Mutta mietin että sen lisäksi että olemme kumpikin tehneet hyviä valintoja, on meillä ollut myös onnea ja onnellisia kohtaamisia elämässä.
Hyvä että olet valinnut elämääsi asioita jotka tekevät juuri sinut onnelliseksi. Minulle tuo olisi ahdistava epäonnistuminen elämässä. Olisin onneton. Vaikka totta kai sekin ettei onnelliseksi voi tulla, onnellinen voi vain olla.
Voi. Vielä suurempi onni on kun saa nauttia vastaavasta ilman lapsia.
Tämä tyyppi tekee aina silloin tällöin näitä "omilla valinnoilla tähän pääsin"- aloituksia. Provo.
Mun lapsuuskoti oli tommonen ja mun näkökulmasta liian houkutteleva vieraille.
Tykkään enemmän tästä omasta aikuiskodistani, joka on tilava ja jossa voin puuhailla ja oleilla, mutta jonne ei ole hirveää tunkua.
Mun kokemuksen mukaan savusauna ja pakettiauto villitsee ihmiset turhan yhteisölliseksi - olen siksi mielelläni ilman kumpaakin.
Kuulostaa hyvältä kesämökkipaikalta, mutta en tiedä, haluaisinko elää järven vierellä ympäri vuoden.
Avaatko vähän, mitkä oli ne oikeat valinnat? Valitsit syntyä rauhan ajan hyvinvointi-Suomeen toisin kuin joku, joka syntyi vaikka Venäjän miehittämään kommunistiseen maahan? Synnyit mieheksi ja olet sitä kautta saanut elämässä aina parempia mahdollisuuksia ja korkeampaa palkkaa? Mitä muuta?
Sinä kestotrolli asut jossain itsariyksiössä Korsossa :/
pakko olla onnea, kun on kerran oikein kunnon tonttikin
Suurempi onni on asua ilman lapsia parisuhteessajärvenrannanlla omakotitalossa ja lähteä vaikka lomalle ulkomaille lyhyellä varoitusajalla tai veneilemään ilman sen suurempia suunnitelmia ja järjestelyjä joita perheellinen joutuisi tekemään.
Kyllä tuo on varmasti suurinta onnea.