Mitä teidän lapset laittaa päälle kevätjuhliin?
Itse pohdin, että ostetaanko ollenkaan erikseen juhlavaatteita vai menisikö siistimmät arkivaatteet. Kumpikaan lapsista ei esiinny juhlassa tänä vuonna ja aikaisempina vuosina muillakin on ollut hyvin rentoa vaatetta.
Lisäksi tänä kesänä ei ole yksiäkään oikeita juhlia, joten en senkään takia viitsisi ostaa erillisiä juhlavaatteita siihen, että lapset istuvat hämärän salin katsomossa reilun tunnin. Todistukset jaetaan kuitenkin erikseen vasta viimeisenä lauantaina. Meillä lapset siis viidennellä ja kolmannella.
Kommentit (144)
Laps on jo monta vuotta silittänyt itselleen kauluspaidan kevätjuhlaan.
Vierailija kirjoitti:
Molemmilla pojillamme on aina ollut puvut koulun joulu- ja kevätjuhlissa. Onhan se komeaa nähdä oma lapsi parhaimpiin puettuna pokkaamassa stipendiä koulun rehtorilta raikuvien aplodien säestämänä. Olen akateemisesti koulutettu ja työskentelen vaativassa esimiestehtävässä kansainvälisessä firmassa ja kuulun luonnollisesti ylimpään tulodesiiliin ja tämä näkyy myös lapsistani.
Paljonko maksat lahjuksia rehtorille, että vintiösi saavat stipendin? Kuuluuko hymypoikapatsas samaan hintaan?
Vierailija kirjoitti:
Laps on jo monta vuotta silittänyt itselleen kauluspaidan kevätjuhlaan.
Sain ohjeistuksen ostaa uudet villasekoitesukat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Molemmilla pojillamme on aina ollut puvut koulun joulu- ja kevätjuhlissa. Onhan se komeaa nähdä oma lapsi parhaimpiin puettuna pokkaamassa stipendiä koulun rehtorilta raikuvien aplodien säestämänä. Olen akateemisesti koulutettu ja työskentelen vaativassa esimiestehtävässä kansainvälisessä firmassa ja kuulun luonnollisesti ylimpään tulodesiiliin ja tämä näkyy myös lapsistani.
Paljonko maksat lahjuksia rehtorille, että vintiösi saavat stipendin? Kuuluuko hymypoikapatsas samaan hintaan?
Hän maksaa ne stipendit omasta pussistaan :D
Vierailija kirjoitti:
Mekko ja tennarit.
Se vaan, että tennarit ei ole juhlakenkä!
Ostettiin muutenkin uusia vaatteita kesäksi. Saa laittaa jotain niistä. Meilläkään lapsen luokka ei esiinny tänä vuonna, joten siistit uudet kesävaatteet ovat ihan riittävät. Itse en aio mennä koko juhliin ollenkaan, kun lapsi ei esiinny. Salissa on aina pulaa paikoista ja osa kurkkii ovenraosta. En halua viedä paikkaa joltain, jonka lapsi oikeasti esiintyy. Jos saa stipendin, niin se vaan kuulutetaan siellä ja jaetaan vasta lauantaina todistustenjaossa kuitenkin.
Annan tytölle 50e ja hän saa sillä ostaa haluamansa asun. Tyttö on 7. luokalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mekko ja tennarit.
Se vaan, että sinä et sitä päätä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mekko ja tennarit.
Mitä sitten?
t. tennarit jalassa naimisiin mennyt
Vierailija kirjoitti:
Vila tai NewYorker, niin vaatetta löytyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vila tai NewYorker, niin vaatetta löytyy.
Eiköhän tuo täältä Tampereelta löydä mieleisen kaupan. Minun puolestani ei ole väliä, mistä ostaa. Menisin mukaan ostoksille, mutta tyttö haluaa mennä serkkunsa kanssa.
Teinit pystyy ostamaan viidelläkympillä kivaa vaatetta. Osaavat etsiä edullisesti netistäkin.
Vierailija kirjoitti:
Teinit pystyy ostamaan viidelläkympillä kivaa vaatetta. Osaavat etsiä edullisesti netistäkin.
Hyvä tietää. Tyttö haluaa ostaa kivijalkakaupasta, mutta oletan, että 50e riittää sielläkin. Kysyin vähän neuvoa siskoltani eli tämän ostoksille menevän serkun äidiltä. Olemme ensimmäistä kevättä tytön kanssa kahden enkä ihan vielä ole selvillä kaikista vaatekuvioista. Olen siis isä.
Tytöille nätit juhlamekot ja tarvittaessa jotkut kauniit juhlaan sopivat neuletakit niiden päälle. Pojille säästä riippuen joko pitkähihainen tai lyhythihainen kauluspaita sekä chinot tai chinoshortsit. Samaan tyyliin puetaan lähestulkoon kaikki lapset meidän lasten koululla ja päiväkodilla. Pois lukien ne muutamat joiden vanhemmat eivät välitä ja jotka erottuvat kyllä joukosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä tietää. Tyttö haluaa ostaa kivijalkakaupasta, mutta oletan, että 50e riittää sielläkin. Kysyin vähän neuvoa siskoltani eli tämän ostoksille menevän serkun äidiltä. Olemme ensimmäistä kevättä tytön kanssa kahden enkä ihan vielä ole selvillä kaikista vaatekuvioista. Olen siis isä.
Ihanaa kun välität
Vierailija kirjoitti:
Tytöille nätit juhlamekot ja tarvittaessa jotkut kauniit juhlaan sopivat neuletakit niiden päälle. Pojille säästä riippuen joko pitkähihainen tai lyhythihainen kauluspaita sekä chinot tai chinoshortsit. Samaan tyyliin puetaan lähestulkoon kaikki lapset meidän lasten koululla ja päiväkodilla. Pois lukien ne muutamat joiden vanhemmat eivät välitä ja jotka erottuvat kyllä joukosta.
Lyhythihainen kauluspaita on tyylitön eikä sovi mihinkään tilaisuuteen. Jos on pakko olla lyhythihainen paita, niin sitten pikee (se taas ei sovi mihinkään muodolliseen tilaisuuteen)
Vierailija kirjoitti:
Niin ja jalkineina tytöillä ballerinat ja pojilla loaferit
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihanaa kun välität
Sivusta ja ohi aiheen: Huolestuttavaa, että isää erikseen kehutaan välittämisestä. Pitäisi kuitenkin olla itsestäänselvyys, että isä välittää lapsestaan. Tiedän, toki että niin ei ole.
Jos saan kutosluokkalaiselle tytölle päälle mitään hupparia siistimpää, katson voittaneeni. 3.lk poika itse halusi mustat farkut ja siniharmaan kauluspaidan.