Näin sain palkkaa:
Työajalla 21-08
Sairaanhoitotyötä, yksi potilas, vakavasti sairas, epävakaa tilanne, useita tutkimuksia, runsaasti lääkkeitä.
Meitä työskenteli yhden potilaan kimpussa minä, lääkäri ja hieman apua sain toiselta kollegalta.
Kävin vuoron aikana kerran vessassa, ja kerran hakemassa kahvikupin ja banaanin. Ne söin työpisteessä.
Palkkakuitti tuli, 180¿
Näinä päivinä sitä miettii kaiken tämän tarkoituksellisuutta?
Kommentit (28)
Kiinnostaako?
Ja miten ajattelette asian parantuvan? Vai alistutteko tilanteeseen, missä potilaat jäävät kohta ilman hoitoa?
Tämä asenne on aivan kestämätön, varsinkin täällä av:lla.
Sen vuoksi minäkin vaihdan alaa.
t. sh
- on tyydyttävä minimi palkkaan vaikka usein toisen ihmisen henki, terveys ja turvallisuus olisi käsissäsi
- on nautittava siitä kiireestä ja vaatimuksista joka päivä työssä, vaikka uupumuksesi voi riskeerata toisen ihmisen hengen/turvallisuuden/terveyden
- on sopeuduttava jatkuvasti vaihtuvaan työaikaan, joka syö omaa terveyttäsi, jaksamista ja osallistumistasi omaan perhe-elämään. Moniko sairaanhoitaja voi valita, että viettää esim. jouluaaton perheensä kanssa?
Terveyden- ja sairaanhoito palveluita on karsittu ainakin viimeiset 10 vuotta - kai se nyt jossain näkyy.
samat ongelmat on myös monissa muissakin töissä.
kun ei ole hoitajia!
Onko varaa valittaa siinä vaiheessa kun itse tai lähimmäisesi sairastuu vakavasti eikä ketään kiinnosta tulla pienellä palkalla hoitamaan? Paljonko arvoinen terveytesi tai henkesi on sinulle? No odottakaa, pian saadaan virolaisia ym. ulkomaisia hoitajia ja lääkäreitä hommiin. Mitä merkitystä kielitaidolla tai puhutun ymmärtämisellä on siinä vaiheessa, tai jo ihan erilaisella hoitokulttuurilla. Virossa nääs kuolee parhaillaankin ihmisiä huonoon hoitoon tai hoitamatta jättämiseen.
Itkekää liittoonne, tehkää asialle jotain! Pelkkä perseellään istuminen ja avllä itkeminen EI AUTA. Kova kovaa vasten sanon minä, mitö se ikinä vaatiikaan.
Ymmärrän teitä sairaanhoitajat ja muutkin pienipalkkaiset, älkää tyytykö siihen mitä annetaan vaan VAATIKAA enemmän. Miesvaltasilla aloilla palkat paremmat koska miehet vaativat, naiset tyytyvät ja supattavat paskasta palkasta selkien takana.
TEHKÄÄ SIIS JOTAIN!
Ymmärrän teitä. Vaatikaa arvokkaasta työstänne parempaa palkkaa.
Pääkaupunkiseudulla on mahdotonta saada hoitoalan ihmisiä vakituisiin töihin. Keikkaa haluttaisiin tehdä mutta yhteen paikkaan sitoutuminen ei kiinnosta. Palkat ovat huonot, joten ei voi edes kilpailla palkalla, jotta arvokkaat sairaanhoitajat tai lähihoitajat tulisisivat meille töihin ja haluaisivat meiltä vakipaikan. Tämä on jotain ihan uskomatonta!
Mikä siinä on että naisvaltaiset alat vaan jollottavat palkkakuopissaan?
kun en nauti siitä että usein työpäivän päätteksi totean että tänään eivät potilaat saaneet parasta mahdollista hoitoa...
Ja varmasti olen väärällä alalla jos koen että työstä maksettava korvaus on suhteessa työn vaativuuteen.
ja kuten jo varmaan totesinkin että tuossa korvauksessa oli 40% yötyölisä. 40%. Aika monessa paikassa 100%...
Ps.
Kyseisen vuoron potilas jäi henkiin.
Ap