Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tapailisitko henkilöä, jolla lapsi?

Vierailija
11.05.2024 |

Tapailisitko henkilöä, jolla on jo yksi lapsi edellisestä suhteesta? Itse olen kolmikymppinen nainen ja tapailen itseäni 11 vuotta vanhempaa miestä. 

Miesystävälläni on yläasteikainen lapsi. Talouspuoli on kaikin puolin kunnossa (ts. ei tarvitse pihistellä), mutta kuten arvata saattaa, osa ajasta kuluu väkisinkin tämän nuoren kanssa. Kun kyse ei ole omista lapsista, mietin, kuinka paljon minulta voi lapsen/ nuoren suhteen suhteessa odottaa? On ok, ja täysin hyväksyttävää, että isä tapaa lastaan säännöllisesti ja lapsi on vuoroviikoin isänsä luona. MUTTA toisinaan harmittaa, kuinka jo olemassa oleva lapsi vaikuttaa tulevaisuuden suunnitelmiin ja jo ihan arkisiin suunnitelmiin, ts. minne voimme mennä ja milloin. 

En itse halua lapsia. Olen yrittäjä, ja aikani kuluu oman yritykseni rakentamiseen. En ole ikinä haaveillut omista lapsista, mutta viimeaikoina mies on alkanut vihjailla haluavan lisää lapsia. Aihe on erittäin kiusallinen, sillä aivan suhteemme alussa tein erittäin selväksi, että olen onnellisesti vapaaehtoisesti lapseton, ja olen varma, etten koskaan halua biologisia lapsia. Ja edelleen olen painottanut, että en ole kiinnostunut lapsen kasvattamisesta sisälläni tai lapsiperhe-arjesta. 

Olemme tapailleet tiivisti puolitoista vuotta ja ikäeroa, meillä on 11 vuotta. 

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapailen erästä kolmen lapsen isää. Lapset ovat alakouluikäisiä. Ei yhtään lapset haittaa, koska en näe heitä koskaan. Tapaamme vain minun luonani. Mies on naimisissa. Ja se sinun ukkosi on liian vanha.

Vierailija
2/21 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuoroviikoin ja teini-ikäinen lapsi on oikeasti todella vähän arkea kuormittavaa..

Yleensä tuossa iässä on omia harrastuksia ja ystäviä, lasta ei tarvitse jatkuvasti huomioida, ei tarvitse istua missään hiekkalaatikolla lapsen kanssa...

Joo ehdottomasti voisin tapailla...

Pikkulapsi arki on ehdoton ei, omatkin jo isompia...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon ikäinen pärjää ihan yksin kotona jos vaikka haluaa mennä yhdessä ulos syömään tai johonkin harrastukseen yhdessä.

Jos lomailee yhdessä niin mökit ja hotellit yms kannattaa varata niin että teillä on yksi makuuhuone ja teinille oma makuuhuone käytössä..

Vierailija
4/21 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä jos lapsi on aikuinen. 

Vierailija
5/21 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teinin kanssa ei edes kannata yrittää olla mikään äitihahmo vaan kaveri jos haluaa että saa suhteen toimimaan.

Vierailija
6/21 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat asunnon kannattaa olla.

Vierailija
7/21 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapailin ja menin hänen kanssaan lopulta myös naimisiin. Hassua tässä on se, että ennen en juurikaan sietänyt lapsia(nykyisin siedän), ja nykyinen mieheni pitkään salasikin että hänellä on edellisestä liitostaan lapsi, kun viimeinkin tämän lapsen (silloin 8v) tapasin niin olin kahden vaiheilla jatkanko miehen tapailua vaiko en. Päätin jatkaa ja tippaakaan en ole katunut. 

Vierailija
8/21 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En olisi huolissani niinkään tuosta yläasteikäisestä lapsesta, vaan siitä että miehesi haluaa lisää lapsia, vaikka tietää ettet sinä koskaan halua. Tuosta syystä jättäisin miehen, en sen takia, että hänellä on jo noin iso lapsi. Jos miehellä olisi taaperoikäisiä lapsia, niin sitten en kyllä seurustelisi hänen kanssaan. 

Vierailija
9/21 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Mutten myöskään tahtoisi seurustella vanhemman miehen kanssa. Iäkkäämmillä ihmisillä on luonnollisesti enemmän elämää takanaan. 

Vierailija
10/21 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teinin kanssa ei edes kannata yrittää olla mikään äitihahmo vaan kaveri jos haluaa että saa suhteen toimimaan.

No ei kannata nuoremmankaan. Itse olin 5v. kun sain isäpuolen ja oli se silloinkin vain joku vieras mies talossa. 

Siinä yksi monista syistä, miksen ikinä tapailisi lapsellista ja miksen tapailisi ketään jos minulla olisi lapsia. 

Vierailija
11/21 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Synnyttänyt nainen on käytetty, toisen jämiä.

Vierailija
12/21 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysehän on vain siitä, pitääkö sinun olla sen lapsen kanssa tai siitä mitenkään, jotenkaan, yhtään vastuussa!

Itse en ottaisi vastuuta, yhtään mistään (oli se sitten oleskelua, menoja vapaa-aikaa, pyykkiä, siivoomista, kuljetusta, ruoanvalmistamista - ruokakuluista puhumattakaan) mutta jos partnerini olisi oikea VANHEMPI ja itse huolihtisi tuon kaiken, sopisi elämääni kyllä. 

Vierailija
13/21 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noup!

Vierailija
14/21 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin jos oon oikeasti ihastunut.

Vierailija
15/21 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Olen vapaaehtoisesti lapseton, enkä halua olla myöskään äitipuoli.

Vierailija
16/21 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En. Synnyttänyt nainen on käytetty, toisen jämiä.

AP:llä ei ole lapsia. Opettele lukemaan!

Vierailija
17/21 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En olisi huolissani niinkään tuosta yläasteikäisestä lapsesta, vaan siitä että miehesi haluaa lisää lapsia, vaikka tietää ettet sinä koskaan halua. Tuosta syystä jättäisin miehen, en sen takia, että hänellä on jo noin iso lapsi. 

Samaa mieltä! Mitään vihjailuja uusista lapsesta ei tarvitse kuunnella, kun kerta Ap on alusta saakka tehnyt selväksi että ei. Mies ei kunnioita häntä. 

Vierailija
18/21 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Kysyn tätä jo ensi alkuun ja jos lapsia on niin homma ei jatku.

Vierailija
19/21 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää ikinä sekaantuko yksinhuoltajiin!

He ovat jo pilanneet omansa ja äpäriensä elämän!

älkää antako heidän pilata omaa elämääsi!

Vierailija
20/21 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä jos lapsi on aikuinen. 

Miksi? Ei aikuinen lapsi poistu eronneen vanhemman elämästä, käy kyläilemässä ja tapaa edelleen vanhempaansa plus myöhemmin lastenlapset. Tämä tulee jotenkin yllätyksenä monellekin uusperseelliselle.