Ymmärtäväisyyttä äitienpäivään kiitos
Olkaahan ymmärtäväisiä näin äitienpäivän aikaan kun se ei ole kaikille mikään iloinen juhla. Koko viikko ollut lasten päiväkodissa äitienpäivää vaikka meillä ei sitä vietetä.
Kommentit (63)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Molemmat biologiset vanhempani on kuolleet ollessani lapsi, mutta ei se ole äitienpäivän juhlimista estänyt.
Mitä ihmettä juhlit?
Äitienpäivää. Elämässäni oli kuitenkin sisarusteni isä sekä hänen puolisonsa.
Isä kuoli kun olin lapsi ja ei tullut mielenkään kieltää muita juhlimasta kun kaikilla ei ole isää.
Mikä siinä on että nykyajan lapset ja vanhemmat ovat niin itsekeskeisiä ja herkkiä että muiden pitää kohdella silkkihansikkain että ei vain tule paha mieli jos nallekarkit ei mene tasan ja jollain ei ole isää tai perheessä ei vietetä joulua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa yhdeltä luokkalaiselta joka yritti pilata äitienpäiväkorttien tekemisen kaikilta muiltakin kun hänen äitinsä oli sattunut kuolemaan.
No aika normaali reaktio.
En minä ainakaan mennyt mitenkään sekaisin vaikka isäni kuoli kun olin lapsi. Tein muiden kanssa kortteja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Molemmat biologiset vanhempani on kuolleet ollessani lapsi, mutta ei se ole äitienpäivän juhlimista estänyt.
Mitä ihmettä juhlit?
Oliko sinut huostaanotettu? Mitähän lastensuojelu sanoi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmettä juhlit?
En ole ikinä ollut tekemisissä lastensuojelun kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmettä juhlit?
Mihin sitten olit sijoitettu? Kun lapsi jää orvoksi tekee lastensuojelu sijoituksen laitokseen tai vaikka isovanhemmille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun tytär kuoli ja hänen pieni lapsensa jäi minulle.
Vaikka ei meille ole iloinen juhla, ei muiden tarvi lopettaa juhlintaa.
Miksei teille ole iloinen juhla? Teillähän sitä juhlittavaa vasta onkin. Olet samaan aikaan isoäiti ja hoidat äidin hommaa.
V*ttuiletko vai kysytkö tosissasi?
Iloa ei lapsen menetyksen jälkeen muutenkaan paljon näy. Äitienpäivänä tytön poissaolo huutaa kaikessa: hänen pitäisi olla ottamassa lapsensa kortti vastaan ja kahvilla minun, äitinsä luona.
Oletpa sinä itsekäs. Ajattelisit lasta.
Onneks tämä on ainoa palsta, jossa saa näin idioottimaisia ja julmia kommentteja.
&n
Paljon panttina lapsi, pitää hengissä äitiään?
Siis mitähän ymmärtäväisyyttä kaipaat ja minkä suhteen? Millä tavalla muiden pitäisi toimia eri tavalla? Meinaatko että äitienpäiväkorttien tekeminen tai äitirnpäiväkahvit päiväkodissa lopettattaisiin vai mitä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun tytär kuoli ja hänen pieni lapsensa jäi minulle.
Vaikka ei meille ole iloinen juhla, ei muiden tarvi lopettaa juhlintaa.
Miksei teille ole iloinen juhla? Teillähän sitä juhlittavaa vasta onkin. Olet samaan aikaan isoäiti ja hoidat äidin hommaa.
V*ttuiletko vai kysytkö tosissasi?
Iloa ei lapsen menetyksen jälkeen muutenkaan paljon näy. Äitienpäivänä tytön poissaolo huutaa kaikessa: hänen pitäisi olla ottamassa lapsensa kortti vastaan ja kahvilla minun, äitinsä luona.
Oletpa sinä itsekäs. Ajattelisit lasta.
Onneks tämä on ainoa palsta, jossa saa näi
Toivottavasti säkin saisit elämässäsi vielä apua, tuollanen ei oo normaalia.
Ei, lapsi ei pidä hengissä äitiään. Vaan minä päätin jäädä henkiin tuskasta huolimatta, että lapsella on omainen kasvattajana.
Ja se että kirjoitan anonyyminä surusta ei tarkoita, että kaataisin sitä lapsen päälle.
Vierailija kirjoitti:
Miksi kiellät lapsilta äitienpäivän omien traumojesi takia?
No joo, tavallaan toki ymmärrän että joillekin siitä omasta äidittömyydestä kehittyy joku trauma. Tunnen pari ihmistä jotka vielä aikuisenakin suhtautuu äitienpäivään todella lapsellisesti.
Kehittyy "joku trauma"? Jos joku on lapsellinen, se olet kyllä sinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmettä juhlit?
Mihin sitten olit sijoitettu? Kun lapsi jää orvoksi tekee lastensuojelu sijoituksen laitokseen tai vaikka isovanhemmille.
En ollut mikään sijoitettu vaan sisarusteni isästä tuli huoltajani. Lastensuojelu ei päätä orvoksi jääneen lapsen huoltajuudesta vaan oikeus. Asuin kotona, kuten muutkin sisarukseni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi kiellät lapsilta äitienpäivän omien traumojesi takia?
No joo, tavallaan toki ymmärrän että joillekin siitä omasta äidittömyydestä kehittyy joku trauma. Tunnen pari ihmistä jotka vielä aikuisenakin suhtautuu äitienpäivään todella lapsellisesti.
Kehittyy "joku trauma"? Jos joku on lapsellinen, se olet kyllä sinä.
Ei vanhempansa menettäneet lapset yleensä halua pilata muiden äitien- ja isänpäiväjuttuja.
Vierailija kirjoitti:
Siis mitähän ymmärtäväisyyttä kaipaat ja minkä suhteen? Millä tavalla muiden pitäisi toimia eri tavalla? Meinaatko että äitienpäiväkorttien tekeminen tai äitirnpäiväkahvit päiväkodissa lopettattaisiin vai mitä?
Sitähän tällä vuosittaisella keuhkoamisella haetaan. Kaikilla ei ole isiä, kaikille ei ole äitiä. Onhan se hirveää kun joku lapsukainen laulaa rakastaen äidilleen ja isälleen, mummille ja ukille, tädille ja sedälle onnittelulaulun ja halauksen kera.
Halutaan häivyttää perinteiset perhearvot, isä ja äiti koska naapurin Lunalla on kaksi isää ja alakerran Brookella kaksi äitiä. Yläkerran Justuksella on kolme isää. On siittäjiä ja synnyttäjiä.
Miten olisi siittäjän, synnyttäjän, siittiöiden- ja munasolun luovuttajan päivät. Saatte vapaasti juhlia!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa yhdeltä luokkalaiselta joka yritti pilata äitienpäiväkorttien tekemisen kaikilta muiltakin kun hänen äitinsä oli sattunut kuolemaan.
No aika normaali reaktio.
En minä ainakaan mennyt mitenkään sekaisin vaikka isäni kuoli kun olin lapsi. Tein muiden kanssa kortteja.
Isän kuolema onkin paljon pienempi asia kuin äidin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmettä juhlit?
Viime vuosisadan alussa orpolapsia myytin eniten tarjoaville, huutolaislapsi joutui helposti orjan asemaan.
Mun mielestä kanssa syntymäpäivien juhlistaminen pitäisi kieltää, koska kaikkihan eivät ole vielä syntyneet!
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä kanssa syntymäpäivien juhlistaminen pitäisi kieltää, koska kaikkihan eivät ole vielä syntyneet!
Niin, abortoidaan eivätkä pääse syntymään :(
Vierailija kirjoitti:
Mietin samaa. Millä tavalla?
Miten joku voi olla noin tyhmä? Miksikö ei ole iloinen juhla, mieti nyt vähän, törppö.
Jos asia on tuore, kyllähän tuo päivä tulee hyvin surulliseksi. Ajan kanssa sitten voi juhlia isoäitiä, mutta aina varmaan suruakin mukans.