Asumme rivitalossa ja olen nyt pistänyt merkille, että naapurissa asuva eläkeläinen pesee pyykkiä tyyliin yhden aikaan yöllä.
Onko tämä sallittua, kun hiljaisuus alkaa kello kymmenen?
Kommentit (51)
Pörssisähkö naapurilla. Kaikki ei vaan osaa ajatella, et on muitakin olemassa, kuin minä itse. Sekin ärsyttää, jos aletaan viiden kuuden aikaan aamulla tamppaamaan mattoja. Ja sitten keskipäivällä ollaan hiljaa kuin huopatossutehtaalla.
Vierailija kirjoitti:
Pörssisähkö naapurilla. Kaikki ei vaan osaa ajatella, et on muitakin olemassa, kuin minä itse. Sekin ärsyttää, jos aletaan viiden kuuden aikaan aamulla tamppaamaan mattoja. Ja sitten keskipäivällä ollaan hiljaa kuin huopatossutehtaalla.
Missä olkimajassa sinä asut jos pyykinpesu yöllä häiritsee? Maton tamppaus eri asia, se varmaan jo ylittää hiljaisuuden salliman melutason
Jos sillä on pidätysongelmia? Parempi pestä riuliset vaatteet heti eikä jättää hautumaan koko yöksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mummolla on pörssisähkö, ja hän seuraa aktiivisesti sähkön hintaa. Fiksua!
Tämä on valitettavan totta koska suomalaiset ovat täysin laskutaidottomia lammaksia jotka juoksevat orjallisesti joka tuutista säästöneuvoja jakelevien "asiantuntijoiden perässä.
Jotain 12 tuntia vuodessa kestävää hintapiikkiä lukuunottamatta pesukoneen ajastaminen aamuyön halpoihin tunteihin säästää lähes 10 senttiä!
Sitten kun kone vuotaa tai letku ratkeaa ja vettä valuu rakenteisiin aamuun saakka tällä säästöllä pääsee maksamaan puolen miljoonan euron remonttia.
"Keskimäärin 40 C asteen pesuohjelmalla sähköä kuluu 0,5 kWh, 60 C asteen ohjelmalla 1 kWh."
Lammaksia? Lammas taivutetaan monikossa LAMPAITA.
Ok-talossa on sentää vapaata elämää. Saa pestä pyykkiä vaikka koko yön kun ei ole mitään hiljaisuuden alkamissääntöjä. Onko se naapurin pesukoneen ääni isompi kuin porakoneen vai kuunteletko herkällä korvalla että jotain valittamista olisi.
Vierailija kirjoitti:
Hänellä on hiljainen pesukone, kuten minulla.
Minä en pese pyykkiä, enkä astioita yöllä koska kerrostalossa vesiputket pitävät ääntä. Antaa mummon pyykätä, muistelee ehkä aikaa kun keskiyöllä sähkö oli halvempaa. :D
No onhan nyt pörssisähkö yleensä yöllä halvempaa oikeastikin. Ei sitä muistella tarvitse.
Ymmärrän kyllä, jos naapurilla on pörssisähkö ja joutuu laskemaan milloin sähköä enemmän käytetään.
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän kyllä, jos naapurilla on pörssisähkö ja joutuu laskemaan milloin sähköä enemmän käytetään.
Miksi tuo tekisi siitä ymmärrettävämpää? Sähkösopimus on oma valinta. Jos kone häiritsee naapureita, se häiritsee oli sähkösopimus mikä tahansa. Pesen siis itsekin öisin, mutta lähinnä siksi että pyykki kuivuu näppärästi yön aikana, ne voi siirtää heti aamusta kaappiin eivätkä ole tiellä. Testasin kerran alakerran naapurin luona ettei koneen ääni kuulu heille.
Korvatulpat nukkuessa? Täällä kerrostalossa joutuu pitämään ne. Voithan sä laittaa lyhyen asiallisen heippalapun, jos se ahdistaa ja pitää hereillä, usein korvatulpat blokkaa ne äänet. Ellei ole poikkeus että pesee siihen aikaan. Jos joku ei muista sääntöä, sitten ei voi mitään. Entä jos on joku sairaus että sen vuoksi joutuu pesemään jopa yöllä, jos sotkee jatkuvasti vaatteet tms. Ehkä ei ole. Jospa hän haluaa elää vapaammin, ettei ole liikaa sidottu lukuisiin sääntöihin, paitsi turvallisuus.
Vierailija kirjoitti:
Korvatulpat nukkuessa? Täällä kerrostalossa joutuu pitämään ne. Voithan sä laittaa lyhyen asiallisen heippalapun, jos se ahdistaa ja pitää hereillä, usein korvatulpat blokkaa ne äänet. Ellei ole poikkeus että pesee siihen aikaan. Jos joku ei muista sääntöä, sitten ei voi mitään. Entä jos on joku sairaus että sen vuoksi joutuu pesemään jopa yöllä, jos sotkee jatkuvasti vaatteet tms. Ehkä ei ole. Jospa hän haluaa elää vapaammin, ettei ole liikaa sidottu lukuisiin sääntöihin, paitsi turvallisuus.
Mitä sääntöä? Ei sitä ole kielletty.
Meilläkin muistisairas naapuri pesi yöllä pyykkiä.
Pörssisähkö ja pörssi muutenkin teetättää kaikkea elämälle vierasta.
Tämä on valitettavan totta koska suomalaiset ovat täysin laskutaidottomia lammaksia jotka juoksevat orjallisesti joka tuutista säästöneuvoja jakelevien "asiantuntijoiden
"Lammaksia", oikeesti. Täytyy olla provo, ei kukaan oo oikeesti noin urpo!
Oletko ihan varma että on pyykkikone? Mitä jos se onkin dildo?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on valitettavan totta koska suomalaiset ovat täysin laskutaidottomia lammaksia jotka juoksevat orjallisesti joka tuutista säästöneuvoja jakelevien "asiantuntijoiden perässä.
Jotain 12 tuntia vuodessa kestävää hintapiikkiä lukuunottamatta pesukoneen ajastaminen aamuyön halpoihin tunteihin säästää lähes 10 senttiä!
Sitten kun kone vuotaa tai letku ratkeaa ja vettä valuu rakenteisiin aamuun saakka tällä säästöllä pääsee maksamaan puolen miljoonan euron remonttia.
"Keskimäärin 40 C asteen pesuohjelmalla sähköä kuluu 0,5 kWh, 60 C asteen ohjelmalla 1 kWh."
Mitä tarkoittaa "lammaksia"? Suomen kieltä se nimittäin ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vesivahinkoja voi kellonajasta riippumatta. Sitä varten on vakuutukset. Ja ei, vakuutusehdoissa ei kielletä pesemästä pyykkiä yöllä halvan sähkön aikana.
Ei mua haittais jos naapuri pesee yöllä pyykkiä, mutta kun sillä on joku laho pesukone mikä huutaa ku hyeena.
Vierailija kirjoitti:
Siis nii ihquu, Vähäx oon kade, siis tyyliin yöllä pesee tyyliin pyykkiä, LOL NIINgU.
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣 sä niinku oot niinku ihqu 😍😍😍😍😍😍😍 mut saanks mää pahottaa mun mielen, kun herään sunnuntaina darrassa eläkemummon mankelointiin. Mä kun asun kerrostalossa pesutuvan yläpuolella.
Vierailija kirjoitti:
Sanonta on panna merkille. Täysin asiallinen.
Voi teitä kainostelijoita.
Panna on kätevä verbi.
Sähkö on silloin halpaa, ja pyykkiä saa pestä öisin vaikka onkin hiljaisuus. Myös suihkussa saa käydä. Ja vessan saa vetää.