Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lemmikkejä hylätään nyt ennätys määrät - eniten ihmisiä yllättää eläinlääkärien laskut

Vierailija
11.05.2024 |

Kustannukset ovat vuosien aikana nousseet, mutta siihen ei ole lemmikkiä ottaessa osattu varautua ja nyt eläimiä kiikutetaan suuret määrät elänsuojiin kun rahaa ruokaan ja eläinlääkärin laskuihin ei enää olekaan muuttuneessa tilanteessa: https://yle.fi/a/74-20087361

Kommentit (100)

Vierailija
1/100 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

no onhan se eräs nimeltä mainitsematon ketju tehnyt aikamoista tuhoa ostamalla pieniä eläinlääkäriasemia pois ja hinnat ovat tähtitieteellisiä. Omalle pennullekin ehdotettiin rokotuskäynnin yhteydessä heti jotakin ultraäänitutkimusta 700e kun kerroin sen joskus puklaavan ruokansa ylös, kun kysyttiin yleisestä voinnista..itse olen jo sen verran kokeneempi koiranomistaja etten ihan jokaisen eläinlääkärin sanaa pidä ns. lakina. Joku tuoreempi koiranomistaja olisi saattanut sellaisen maksaakin. Ongelma hoitui ruokaa vaihtamalla. Onhan siitä tihkunut julkisuuteen henkilökunnaltakin tietoa että kaikkia "turhia" tutkimuksia pitäisi myydä ja teettää.

Vierailija
2/100 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lemmikkien pito on vain rikkaille. Köyhät omistakoot pehmoleluja

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/100 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan turha syyttää tästä pelkästään lemmikinomistajia. Kyllä noi kaiken maailman evidensiat on vähintään yhtä syyllisiä.

Mulla on parikin vähävaraista tuttua, jotka on ratkaisseet kissojensa suuret elänlääkärikulut omalla tavallaan: he eivät vaan vie niitä lääkärin. Esim. hampaat jätetään tarkastamatta, samoin kaikki muut "pikkukrempat". Olen ihan varma, että tätä tapahtuu enemmänkin, sitä ei vaan äänen sanota. Kalliit eläinlääkärikulut maksavat sitten vähän tunnollisemmat omistajat.

Vierailija
4/100 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan turha syyttää tästä pelkästään lemmikinomistajia. Kyllä noi kaiken maailman evidensiat on vähintään yhtä syyllisiä.

Mulla on parikin vähävaraista tuttua, jotka on ratkaisseet kissojensa suuret elänlääkärikulut omalla tavallaan: he eivät vaan vie niitä lääkärin. Esim. hampaat jätetään tarkastamatta, samoin kaikki muut "pikkukrempat". Olen ihan varma, että tätä tapahtuu enemmänkin, sitä ei vaan äänen sanota. Kalliit eläinlääkärikulut maksavat sitten vähän tunnollisemmat omistajat.

Teethän heistä eläinsuojeluilmoitukset, tuo on eläinrääkkäystä. Kissa ei myöskään näytä kipua ja varsinkin hammasongelmat hyvin yleisiä kissoilla

Vierailija
5/100 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisten pitäisi ymmärtää paremmin et ennen kuin otetaan lemmikkejä tai lapsia hoidettavaksi, niin on varauduttava ennalta tuleviin muutoksiin ja kasottava edeltä tulevaan jotta näin ei pääse käymään.

Vierailija
6/100 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetetaanko kissa jos siitä tehdään eläinsuojeluilmoitus, vai etsitäänkö uusi koti jota ei ole?

Vierailija
7/100 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Järkyttävää eläinrääkkäystä tuommoinen. Ne eläinten hammaslääkärit eivät ole mitään pikkukremppaa vaan äärettömän tärkeitä, koska hoitamattomat hampaat aiheuttavat kiputiloja ja syömisongelmia eläimelle.

Vierailija
8/100 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lopetetaanko kissa jos siitä tehdään eläinsuojeluilmoitus, vai etsitäänkö uusi koti jota ei ole?

En tiedä lopettamisperiaatteista.

Mutta moni ottaa mielellään aikuisen kissan. Minulla on sukulaispariskunta, joilla on ollut ainakin kaksi "sukupolvea" eläinsuojeluyhdistyksestä otetut kissat. Ovat siis ottaneet ihan aikuisiakin kissoja, joiden iästä ei ole ollut tietoa ja hoivanneet lemmikkinsä todella hyvin. On joku kissoista ollut selvästi villiä alkuperää, koska ei ole välittänyt silityksistä saati kesyyntynyt sylikissaksi ikinä (mennyt piiloon, kun vieraita on tullut).

Vierailija
9/100 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kissatalot ovat olleet jo pitkään pulassa sen kanssa että Suomessa on liikaa kissoja eikä hylätyille kissoille löydyekotia. Siksihän tätä kissojen pakkoleikkaamista halutaan niin kiivaasti jotta saataisin kattien lisääntyminen loppumaan ja hallintaan.

Vierailija
10/100 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se enimmäkseen on kiinni ihmisen motivaatiosta sitoutua lemmikkiin.

Ei harkita yhtään kun halutaan ottaa lemmikki, ei ajatella että eläimet usein elävät useita vuosia jopa yli kymmenen vuotta.

Että eläin tarvitsee päivittäin huolenpitoa, että eläimelle pitää opettaa taitoja, että eläimet eivät pärjää yksin kotona vaikka loman ajan, eivät välttämättä edes työpäivää..

Eläinlääkärien hinnat eivät tässä viimeisen 10v aikana (mitä ainakin minulla on ollut koira) mielestäni ole kasvaneet juurikaan.

Vierailija
11/100 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tee eläinsuojelu ilmoitus!!!!

Vierailija
12/100 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kissatalot ovat olleet jo pitkään pulassa sen kanssa että Suomessa on liikaa kissoja eikä hylätyille kissoille löydyekotia. Siksihän tätä kissojen pakkoleikkaamista halutaan niin kiivaasti jotta saataisin kattien lisääntyminen loppumaan ja hallintaan.

Ja kuitenkin tuntuu että on lähes mahdotonta saada (ostaa) kissa. Vaikka olisi kokenut ja tunnollinen eläintenomistaja. Mikä onkin että nimenomaan kissoja valitellaan olevan valtavasti kodittomina ja silti niitä ei luovuteta eteenpäin?

Vierailija
13/100 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu missä kunnossa kissa on, lopetetaan jos ei muuta vaihtoehtoa ole.

Vierailija
14/100 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hallitus leikkauksineen sai tämän aikaan.

Vierailija
15/100 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläinlääkinnän ketjuuntuminen on alan s yöpä. 

Kaikille toimialoille rahastus ei vaan sovi.

Suosikaa 'villejä' ell-asemia.

Vierailija
16/100 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla taas on niin eksoottisia eläimiä, ettei eläinlääkärit tiedä niistä mitään.

Vierailija
17/100 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä lopettamisperiaatteista.

Mutta moni ottaa mielellään aikuisen kissan. Minulla on sukulaispariskunta, joilla on ollut ainakin kaksi "sukupolvea" eläinsuojeluyhdistyksestä otetut kissat. Ovat siis ottaneet ihan aikuisiakin kissoja, joiden iästä ei ole ollut tietoa ja hoivanneet lemmikkinsä todella hyvin. On joku kissoista ollut selvästi villiä alkuperää, koska ei ole välittänyt silityksistä saati kesyyntynyt sylikissaksi ikinä (mennyt piiloon, kun vieraita on tullut).

Nykyään osa ihmisistä on erittäin valmeutuneita eläinten hyvinvointiin liittyen. Kodinvaihtajia on ihmisillä paljon, mikä on erittäin hyvä asia.

Vierailija
18/100 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Evidensia on kallis paikka! 

Vierailija
19/100 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla taas on niin eksoottisia eläimiä, ettei eläinlääkärit tiedä niistä mitään.

Näiden osalta pitäisikin aina tutustua missä sitä osaamista on ja ymmärtää että siitä joutuu todella maksamaan, voi olla että hyvälle eläinlääkärille joudutaan matkaamaan lähes toiselle puolelle Suomea.

Vierailija
20/100 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin meinaat vissiin, että Evidensian vika että jollain ei ole varaa pitää lemmikkiä tai hoidattaa sitä?? Tässä on kyllä oiva esimerkki siitä kuinka vika on aina jossain muussa. Lemmikin pitäminen ei ole mikään ihmisoikeus! Eikä sellaista pitäisi hankkia jos ei ole varaa sitä hoidattaa. Ell-asemia on hyvin monen hintaisia ja jossain pääsee jopa kunnaneläinlääkärille hoidattamaan lemmikkiään. Mutta jos asuu paikkakunnalla jossa on vain evidensia niin tämä pitäisi ottaa huomioon kun hankkii lemmikkiä. Mutta Evidensian syytä se ei ole että köyhä ottaa lemmikin jota ei ole varaa hoidattaa.